Hand op je keel

Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Hand op je keel

Bericht door kitten »

Wie van jullie heeft ervaring met, of kennis over, een hand op de keel en daarmee de bloedtoevoer afknijpen om "out" te gaan?

Tips, trucs, waarschuwingen, links, allemaal welkom. :) (maar liever geen wilde gokken, niet-onderbouwde afkeuren en onderbuikgevoelens ;) )
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Hand op je keel

Bericht door phedre »

heerlijk, gaaaaaaaaf:) gaat snel, veel sneller dan ademristrictie
bij mij werd t overigens eerste keer gedan met een opgerolde doek om mn keel die als een tournicet (hoe schrijf je dat) werd aangedraaid)
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
tijgie{K}
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 aug 2009, 15:17
Locatie: Ergens onder de zon

Re: Hand op je keel

Bericht door tijgie{K} »

Ik ben een keer knock out gegaan toen Kluk dat bij mij deed. Ik vind breath play waardoor ik helemaal niet kan ademhalen doodeng, dus dit leek ons een goede oplossing. Kluk was alleen iets te effectief met zijn hand. Ik was zo ongeloofloijk geschrokken, maar als je knock out wil gaan, zal het uiteraard heel anders voelen.

Nu trek Kluk mijn collar strak en dat gevoel vind ik fijn. De druk is wat meer verdeeld en dat scheelt voor mij, zowel mentaal als fysiek. Ik zou alleen niet bewust knock out willen gaan. :P
All people smile in the same language.

We are angels with but one wing, and to fly we must embrace each other

Impotence: Nature's way of saying "No hard feelings".

Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Hand op je keel

Bericht door Ravelijne »

In sommige vechtsporten zoals jiu-jitsu en judo worden dat soort holds wel gebruikt. Op Fetlife heeft Philip the Foole er wel eens wat over geschreven, die past het ook toe in SM. Als ik er zelf mee zou willen experimenteren zou ik denk ik mijn licht opsteken bij vechtsport experts die het vaak gedaan hebben en goed kunnen aanleren aan een ander. Praktische ervaring heb ik er niet mee.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Hand op je keel

Bericht door kitten »

Ik heb het wel ooit ondergaan en de eerste keer kreeg in de kans niet om in paniek te raken. Voor ik het wist, lag ik al bij te komen. Ik had ook nooit het gevoel dat ik echt "out" was geweest, tot de D in kwestie (om te bewijzen dat ik echt wel out ging) het een keer deed terwijl ik naast het bed stond. Het volgende dat ik me herinner, was dat ik op bed lag. :clown:

Ik vond het vreselijk geil en gaaf om mee te maken. Dacrael gebruikt meer de afknel methode. Daarvan raak ik echter niet out. Hooguit dat ik er wat zeurende hoofdpijn van krijg. Niet fijn... Daarom dat ik graag meer zou weten.
Gilraen^

Re: Hand op je keel

Bericht door Gilraen^ »

ik heb het bij escrima wel eens meegemaakt. Dan nemen ze in een soort klem en door dan de onderarm te draaien, neem je meer plaats in en klem je beide halsslagaders af. Direct zwart.

Zelf was ik er niet zo handig in, zeker niet door mijn gestalte :)
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Hand op je keel

Bericht door Daantje »

Ik krijg er echt koude rillingen van, alleen van het ide alleen al. Maar ik lees wel aandachtig mee.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
kirina

Re: Hand op je keel

Bericht door kirina »

Eerlijk gezegd is dit iets wat mij zeker kan opwinden, niet elke keer maar het klaarkomen is voor mij echt zalig.
G. legt zijn hand op mijn keel en alle gevoelens worden dan bij mij versterkt.
In mijn vorige vanilla relatie deed ik het erg onopvallend door mijn adem zo lang mogelijk in te houden, maar dat had zeker niet het effect dat het hand op mijn keel heeft.
Dit weekend was ik even out tijdens een "sessie" en het gevoel wanneer ik bijkwam was echt zalig...
Ik voelde dat ik was klaargekomen (zeer hevig) en ik voelde mijn hele lichaam tintelen. Een raar maar zeker zalig gevoel.
Wel wat moeilijk te beschrijven.
Elke keer we dit doen, geef ik G indicaties van waar hij best zijn hand of vooral zijn vingers moet leggen en hij volgt daar ook in omdat hij weet dat ik het allemaal voel.
Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: Hand op je keel

Bericht door Sabrina »

Heel erg gaaf, enorm kicken, maar wel weten wat je doet, da's mijn insteek in een paar woorden. Een oude riem gebruiken is ook leuk, maar daarmee kun je wel luchtpijp/strottenhoofd kneuzen, dus dan moet het met heel weinig druk en zorgen dat je de goede plek raakt (even kort door de bocht). Maar wel echt ultiem genieten voor mij :).
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Hand op je keel

Bericht door kitten »

Nou, dat lees ik dus ook overal, van dat strottehoofd. Daarom dat ik de riem een erg enge optie vindt! Ik denk ook dat dat gevaarlijk is. De ervaring die ik zelf ermee heb, daarbij werd met twee vingers heel precies op de bloedvaten gedrukt. Heel snel en effectief.
kirina

Re: Hand op je keel

Bericht door kirina »

Persoonlijk vind ik het niet leuk of effectief wanneer het hand echt vol op de keel ligt. Dat doet echt geen deugd omdat de druk om mijn strottenhoofd dan te groot is. Knijpen op de zijkant van de keel is aangenamer en inderdaad veel effectiever.
Lill_girl

Re: Hand op je keel

Bericht door Lill_girl »

Je kan het op verschillende manieren doen, dan is er nog de vraag, wil je ook echt "out" gaan of dat nét niet?

Ik zelf vind het het makkelijkst om een voorwerp (sjaal, riem o.i.d.) te pakken (toen ik het nog bij mezelf deed) dan heb je het meeste kans dat er iets gebeurt want je hebt dan letterlijk even "de touwtjes in handen."
Het enige wat er eigenlijk gebeurt is dat je je halslagader dicht knijpt wat er voor zorgt dat je zuurstof tekort krijgt, dus eventjes "out" kan gaan. Als je het zelf (met je handen) doet kan het vrijwel geen kwaad omdat het allemaal vanzelf uitvalt en terug komt.
Je kan het ook zeg maar "trainen" dan oefen je op "net niet out gaan" dat kan je nog het beste vergelijken met een soort roes achtig iets, je ervaart er ook een hoop anders in. Kun je bijvoorbeeld ook testen met "prikkels" om je heen zoals muziek, beelden en noem maar op.....

Maar ook met mastruberen.

Als je het eenmaal op de voor jou ingestelde "strakte" hebt. Kun je verder gaan met wat bijv. marstruberen, dat komt dan veel feller en intenser binnen.

Als je het door iemand laat doen, en je bind het "touw" niet op een bepaalde strakte maar laat het de ander doen, zit er een iets grote risico aan vast tenzij de ander goed kan inschatten wanneer je écht wegvalt.

Als je trouwens wel out wilt gaan, heeft het ook te maken met hoe je het doet.
Over het algemeen werkt het zo dat hoe langer je het proces "out" gaan laat duren, hoe langer het duurt voordat de persoon weer "bij" is. En hoe sneller je iemand "out" laat gaan, hoe sneller de persoon weer bij is.

Verder is het zo dat een gevaar hieraan is, dat bovenaan in je keel, zit je luchtpijp. Druk je daar op dan kan de boel instorten en kun je direct door naar het ziekenhuis. Het is ook een kwestie van aanvoelen want mocht je luchtpijp ingedrukt worden merk je dat over het algemeen heus wel.

Slagaders lopen aan de zijkant ongeveer in het midden van je keel.

Het nut van de touwen is dus dat je je hele keel "afsluit" en "aantrekt" waardoor dus óók je slagader dicht word gedrukt.

Je hebt nog veel meer andere manieren maar ik dacht ik leg dit (stukje mijn ervaring) hier even uit :mrgreen:
Lill_girl

Re: Hand op je keel

Bericht door Lill_girl »

kitten schreef:Nou, dat lees ik dus ook overal, van dat strottehoofd. Daarom dat ik de riem een erg enge optie vindt! Ik denk ook dat dat gevaarlijk is. De ervaring die ik zelf ermee heb, daarbij werd met twee vingers heel precies op de bloedvaten gedrukt. Heel snel en effectief.
Uit mijn ervaring is riem of touw dat juist niet! Omdat je dan zelf nog "controle" erover uit kunt oefenen en in kunt grijpen wanneer het te snel of hard gaat.

Hierdoor kun je dus ook eerst een soort van oefenen.

Wanneer je de bloedvaten direct gaat stimuleren heb je er al veel minder grip over, je kunt dus niks "sturen" op zo`n moment en zeker op het begin weet je nog niet precies wanneer je lichaam "out" gaat.
Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: Hand op je keel

Bericht door Sabrina »

@Lill_girl: Wat je zegt, klopt niet helemaal, want de reden dat je out gaat is de zgn. baroreceptorreflex (leg dat maar eens in Wordfeud!). Je baroreceptoren zitten om die halsslagader heen en monitoren de bloeddruk. Als je die ader dicht drukt, kan het bloed niet meer verder en wordt de bloeddruk op dat kleine plekje dus skyhigh. Veel te hoge bloeddruk is gevaarlijk voor je lichaam (en m.n. voor de hersenen), dus die baroreceptor denkt "Omigut not good, calm down you must!" en dat wil 'ie bereiken door je te rebooten en je dus out te laten gaan. Zodra je out gaat, wordt de druk weggehaald, en wordt je bloeddruk dus weer normaal, waardoor je weer wakker wordt.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Hand op je keel

Bericht door tessie »

Ik vind t best wel interessant klinken. Maar wat zijn nou de risico's? Behalve dan het beschadigen van het strottenhoofd. Ik kan me voorstellen dat het mss niet echt goed voor je is, als je regelmatig 'out' gaat?
Gesloten