Sexueel spel in het bijzijn van / of met vrienden

ruby-vita

Sexueel spel in het bijzijn van / of met vrienden

Bericht door ruby-vita »

De laatste tijd komen er vaker feestjes voorbij waarbij er ook seksueel gespeeld word, of waarvan je weet dat er seksueel gespeeld gaat worden. Nu is het een klein wereldje, en vaak zijn het ook wat kleinere of intieme feestjes waar ook veel vrienden/ vriendinnen zullen zijn. Ik merk dat ik er geen moeite mee heb om te kijken of geconfronteerd te worden met onbekende seksende mensen ( mits ik ook gewoon weg kan lopen als ik het niet wil zien) maar dat ik het ongemakkelijker vind als het bekenden zijn die openbaar seksen in dezelfde ruimte waar ik ook aanwezig ben.
Ik vind het te intiem om daarbij te zijn ofzo.

Hoe is dat voor jullie? Hoe gaan jullie daar mee om? Wat zijn jullie ervaringen of gedachten hierover/ hiermee?
colet

Re: Sexueel spel in het bijzijn van / of met vrienden

Bericht door colet »

Goeie vraag!
En mijn antwoord is: geen idee :)
Ik ben nog geen getuige geweest van seksende mensen, niet bekend en niet onbekend, dus ik kan niet uit ervaring spreken. Ik heb er wel over nagedacht omdat ik laatst weer eens aan het nadenken was over misschien eens een parenclub bezoeken. Alleen is nadenken soms anders dan je gevoel in de praktijk.
lunatje

Re: Sexueel spel in het bijzijn van / of met vrienden

Bericht door lunatje »

Ik heb er geen probleem bij dat ik ergens ben waar men ligt te seksen . Maar ik moet ook gewoon kunnen weggaan als ik niet meer wil kijken . Onbekende mensen of mensen uit mijn vriendenkring , bij mij maakt het niet uit .
Hoe ik me erbij zou voelen als ik daar lig . . . Geen idee . In eerste instantie denk ik dat ik bewust daar al niet zou liggen seksen , maar ja das nog te zien hoe ver men mij kan krijgen . :-)
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Sexueel spel in het bijzijn van / of met vrienden

Bericht door Daantje »

Ik denk er ongeveer net zo over als Lunatje. Ik vindt zelf seks niet bijster interessant om naar te kijken, maar dat is iets persoonlijks. Als ik op een feestlocatie dan een bekend koppel/trio/kwartet seks zie hebben dan maakt mij dat niet zoveel uit. Die gelukzalige voldane blik in de ogen van de bedrijvers nadien vind ik dan wel altijd leuk om te zien. Juist als het mensen zijn die ik ken, dat doet me dan wel weer wat.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Boefje

Re: Sexueel spel in het bijzijn van / of met vrienden

Bericht door Boefje »

Ik heb er wel moeite mee. Maar ik heb ook al moeite met spel. En dan mogen dat ook onbekenden zijn.
Het is een beetje lastig uit te leggen, maar ik kan veel "voelen". Als ik iemands verdriet voel (ook al doet de ander alsof er niets aan de hand is), kan ik de tranen ervan in mijn ogen krijgen. Dat is soms heel indringend. Het is niet MIJN verdriet waardoor ik ga huilen. Signalen van anderen doen dus dingen met me die niet van mij zijn. Spel en seks (maar ook andere dingen) zijn voor mij té indringend. Ik ga het dan ook het liefst uit de weg.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Sexueel spel in het bijzijn van / of met vrienden

Bericht door Ravelijne »

Door Ruby's post realiseer ik me pas dat mijn gevoel over tijd verandert is. Ik voelde het eerst namelijk precies zoals zij het omschrijft en ik realiseer me nu pas bewust dat dat ik er meestal geen moeite meer mee heb. Het was de eerste paar keer wel raar om mensen die ik ken dicht bij me in de buurt sex te zien hebben, maar dan merkte ik achteraf 'hee, we staan weer gewoon te praten en er is tussen ons eigenlijk niets verandert', en dan was het weer gewoon. Nu voelt het eigenlijk redelijk hetzelfde als mensen die ik ken te zien spelen.

Wat er denk ik in mijn hoofd gebeurt is, is dat ik geruster ben dat het wel goed zit. Dat zij okay zijn met wat ze doen en dat er mensen bij zijn. Dat ik net als bij mensen die ik niet ken gewoon beleefde afstand hou (tenzij ik uitgenodigd wordt ;) --en dan kan ik ook nog beleefd afslaan, trouwens). Dat het gewoon okay is dus, en als we weer zitten te praten straks, dan zitten we gewoon weer te praten.

Het is wel heel langzaam verandert, geloof ik. Het voelde sneller okay om bijv. mensen een heftig pijnspel te zien spelen, dan om mensen sexueel te zien spelen. Misschien ook omdat je dat vaker ziet en dat geaccepteerder is op feestjes en zo waardoor er ook meer gepraat wordt over hoe het is om anderen te zien spelen.

Ik kan natuurlijk ook nog altijd nog wel eens zoiets hebben van 'okay, hier voel ik me niet helemaal okay bij, ik ga wel even ergens anders staan'. Maar dat is dan een grens van dat moment. Het is niet meer een algemeen gevoel (wat het eerst wel was).
Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: Sexueel spel in het bijzijn van / of met vrienden

Bericht door Sabrina »

Ik heb wel gemerkt dat ik 't gemakkelijker vind om naar seks van vreemden te kijken dan wanneer het bekenden zijn. I dunno, somehow voelt het more intrusive als ik bij bekenden kijk, alsof ik in hun bubble binnendring. Ik vermijd 't niet, en ik vind 't ook niet vervelend: Als ik me over het eerste gevoel heen gezet heb, vind ik 't weer tof om te zien hoe lieve mensen het leuk hebben met elkaar, want daar krijg ik energie van en die blijheid ga ik dan ook voelen.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Gebruikersavatar
shareen_G
Berichten: 0
Lid geworden op: 28 jun 2010, 11:11
Locatie: Alkmaar

Re: Sexueel spel in het bijzijn van / of met vrienden

Bericht door shareen_G »

Kan me zo 1 2 3 niet herinneren dat ik seksende mensen heb gezien op feestjes. En dan bedoel ik 'de daad' zelf. Wel mensen gezien die klaar kwamen en heb ook zelf op feestjes orgasmes gehad. Daar heb ik geen enkel probleem mee.
Ik denk dat ik er weinig problemen mee zou hebben. Seks is voor mij een onderdeel van het spel, dus waarom niet. Als ik het niet wil zien draai ik me wel om en ga vrolijk verder kletsen, of ik loop weg. Net als met bepaalde sm dingen.
Over het algemeen vind ik het kijken naar spel heel leuk, denk dat dat met seks niet veel zal verschillen.
Waar een wil is, is een weg
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: Sexueel spel in het bijzijn van / of met vrienden

Bericht door JerryM »

Sabrina schreef:Ik heb wel gemerkt dat ik 't gemakkelijker vind om naar seks van vreemden te kijken dan wanneer het bekenden zijn. I dunno, somehow voelt het more intrusive als ik bij bekenden kijk, alsof ik in hun bubble binnendring. Ik vermijd 't niet, en ik vind 't ook niet vervelend: Als ik me over het eerste gevoel heen gezet heb, vind ik 't weer tof om te zien hoe lieve mensen het leuk hebben met elkaar, want daar krijg ik energie van en die blijheid ga ik dan ook voelen.

die bubble, waarom is die er niet bij gewoon spel?
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: Sexueel spel in het bijzijn van / of met vrienden

Bericht door Sabrina »

Die is er bij gewoon spel ook wel, al is het daar in mindere mate. Not necessarily rationeel, gewoon een gevoel wat ik daarbij heb - ik let er bij gewoon spel van vrienden ook meer op dat ik probeer oogcontact met de spelers te vermijden (tenzij ze het zelf zoeken, of course) omdat ik niet wil binnendringen in het moment.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
ruby-vita

Re: Sexueel spel in het bijzijn van / of met vrienden

Bericht door ruby-vita »

Het is ,als buitenstaander in ieder geval, een ander soort bubbel. Waar ik bjj een fysiek zwepenspel oid wel ga zitten om toe te kijken, zal ik dat bij twee of meer seksende mensen niet snel doen. Het voelt voor mij alsof ik door toe te kijken bijdraag aan het genot of spel van de seksende mensen , bij een pijnspel bijvoorbeeld heb ik dat gevoel minder. Het is dircter en zoals boefje al schreef voor mij een stuk indringender om naar seksende mensen te kijken dan naar spelende mensen. Alhoewel seks mooi kan zijn om te zien heb ik het gevoel dat ik ongewild in de voyeurpositie word geplaatst zonder dat ik die rol ambieer. Bij een pijnspel is die voyeurpositie veel minder nadrukkelijk aanwezig, en is de emotionele afstand groter op een of andere manier. Het geeft mij meer ruimte om wel of niet te kijken, en het maakt ook niet zoveel uit voor de spelers of er toeschouwers zijn of niet, ze spelen het spel toch wel.
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Sexueel spel in het bijzijn van / of met vrienden

Bericht door juffie »

Seks in het openbaar kan niet thuis. Dus is het voor veel mensen juist een kick dat er mensen kunnen kijken. Dat stukje exhibitionisme kun je alleen maar op een speelfeest uitleven.
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: Sexueel spel in het bijzijn van / of met vrienden

Bericht door JerryM »

En dan word je als toeschouwer dus inderdaad in de rol van voyeur gedwongen.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
shareen_G
Berichten: 0
Lid geworden op: 28 jun 2010, 11:11
Locatie: Alkmaar

Re: Sexueel spel in het bijzijn van / of met vrienden

Bericht door shareen_G »

Je hoeft niet te kijken...je kunt meestal ook naar een andere kamer gaan, je omdraaien, etc.
Waar een wil is, is een weg
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Sexueel spel in het bijzijn van / of met vrienden

Bericht door juffie »

Als je heel letterlijk neemt wat Jerry zegt, namelijk dat als je toeschouwer bent van seks, dan klopt het wat hij zegt. Dan BEN je voyeur.
Dat ben je, tot op het moment dat je omdraait, wegloopt, etc. :)
MILF :grin_ani:
Gesloten