BAM - bewust alleenstaand moeder.

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: BAM! Bewust Alleenstaand Moeder.

Bericht door eireann »

En een afspraak gemaakt bij de donorkliniek voor een intake. Wachtlijst is daar geloof ook een jaar, dus dan sta ik er maar vast op voor het geval dat.

Oh, en dezelfde foto ook op facebook gezet,
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: BAM! Bewust Alleenstaand Moeder.

Bericht door kitten »

En soort coming-out met je plan?
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: BAM! Bewust Alleenstaand Moeder.

Bericht door eireann »

ja, dat is wel een goede term. Beetje zware term, maar wel een beetje wat ik bedoel. Laten weten dat ik er mee bezig ben, wie weet kent er iemand nog wel iemand, en dan komt het voor mensen niet als een totale verrassing als ik verder in het proces ben. ofzo.
**Self Rescuing Princess**
Gilraen^

Re: BAM! Bewust Alleenstaand Moeder.

Bericht door Gilraen^ »

De zus van een vriend van me heeft ook bewust gekozen voor een kindje alleen. Ik heb ze maar een paar keer gezien, maar voor zover ik van die vriend hoor, gaat het wel heel erg goed met hun!

Ik kan er moeilijk tips over geven. Ik denk dat je er al heel lang en heel goed over nagedacht hebt. Veel succes ermee!! :)
Gebruikersavatar
seleena
Berichten: 0
Lid geworden op: 25 aug 2009, 15:48

Re: BAM! Bewust Alleenstaand Moeder.

Bericht door seleena »

Mja misschien raar om te zeggen maar het lijkt wel of je dezelfde 'levensroute' maakt die ik ook heb gehad :shock: :)
Maar natuurlijk jij bent jij, en ik ben ik ;)

Ook ik was er op jou leeftijd mee bezig omdat ik eigenlijk genoeg had van mannen en al vanaf mijn 16e een kinderwens had ofzo, lol.
Ik had ook al een spermadonor uit mijn vriendenkring. Mijn fysiek liet me toen in de steek waardoor het even gewoon niet kon doorgaan.
Ik ben nu 39,5 en het is er nog niet van gekomen :(
Het waarom heb ik al weleens eerder verteld...

Ik zou er voor gaan meis, gewoon doen! Of het nou helemaal in je uppie is of Co.
En ja ook ik kan me helemaal vinden in de woorden van Ravelijne. Dat wat je met DB hebt meegemaakt eerst verwerken en een plekje geven.. :knuf:
En wie weet vindt je t.z.t. wel iemand anders, mja dan zou die persoon er ook weer open voor moeten staan om aan kinderen te beginnen.
Als je kinderwens zo groot is, zou ik er voor gaan en niet wachten. Jammer genoeg zie ik er bijna dagelijks wel van af dat ik nog geen kindje heb, en dat is moeilijk. Héél moeilijk.

En als je ooit eens oppas nodig hebt, en ik ben iemand die op jou kindje mag passen, kan je dat gerust aan mij vragen :)
Ja zelfs al moet ik helemaal uit België komen, ik heb toch tijd zat ;)
Don't hide who you are to please others or fit in. Don't let your unique you be blown out.
If you light is ignored by some, remember there are always others who see it or want to see it.
Take me or leave me <3
Janice

Re: BAM! Bewust Alleenstaand Moeder.

Bericht door Janice »

Yes! eerste stap gemaakt. Goed zeg en ja mensen kunnen zo idd even aan wennen aan je plannen.Dapper van je.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: BAM! Bewust Alleenstaand Moeder.

Bericht door eireann »

De papieren van de donorkliniek zijn binnen en ingevuld, de verwijsbrief van de huisarts is binnen, de advertentie voor een homo/koppel staat binnenkort online en ik ben druk bezig boeken te lezen van ervaringsdeskundigen.
**Self Rescuing Princess**
Gilraen^

Re: BAM! Bewust Alleenstaand Moeder.

Bericht door Gilraen^ »

Fijne update Anne!!
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: BAM! Bewust Alleenstaand Moeder.

Bericht door Daantje »

Wat is de rol van de huisarts hierin eigenlijk, dat deze een verwijsbrief moet schrijven?
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: BAM! Bewust Alleenstaand Moeder.

Bericht door eireann »

Een kleine rol, als alleenstaande heb je die nodig voor de verzekering als je naar een kliniek gaat. Een soort van poortwachter denk ik 'zou je dat nou wel doen' ofzo? De mijne vond het een prima idee. Ik heb een fijne huisarts :)
**Self Rescuing Princess**
Lil

Re: BAM! Bewust Alleenstaand Moeder.

Bericht door Lil »

Alsof je huisarts daar ook maar iets over te zeggen zou (moeten) hebben.
Maar inderdaad, het is puur verzekeringswerk. Zonder verwijzing geen geld :shutup:
Een fijne huisarts is wel fijn, trouwens.

Super dat je er zo mee bezig bent, en dat je ons op de hoogte houdt. Leuk om zoiets, ook al is het vanaf de zijlijn, mee te maken.
artemis

Re: BAM! Bewust Alleenstaand Moeder.

Bericht door artemis »

Ik vind het erg knap van je dat je dit gaat doen!
Ik hoop dat de procedure een beetje snel gaat.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: BAM! Bewust Alleenstaand Moeder.

Bericht door eireann »

Ik heb geen haast met de procedure hoor, db moet de deur nog uit, dan moet ik nog uithuilen, weer aan t werk. Maar zodra ik er klaar voor ben wil ik kunnen beginnen en niet dan pas op de wachtlijsten en contact zoeken met mogelijke pa's want ook daar gaat weer tijd overheen.

Lief dat jullie meeleven!
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: BAM! Bewust Alleenstaand Moeder.

Bericht door Ravelijne »

Lekker om de praktische dingen alvast geregeld te hebben, dan. :)
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: BAM! Bewust Alleenstaand Moeder.

Bericht door kitten »

Voor een minder positief verhaal zou je ook "Na gebruik weggooien" kunnen lezen, geschreven door André De Geus. Het was geen leuk verhaal, maar wel heel ontnuchterend. Het zou mij niet weghouden van een dergelijk plan, maar je leert wel van andermans fouten denk ik.
Plaats reactie