De dingen die ik had willen weten als nieuweling

Voor vragen (duh...) die niet specifiek dom, sub of switchgericht zijn
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

De dingen die ik had willen weten als nieuweling

Bericht door eireann »

Terug kijkend is het altijd zo makkelijk he, als je toen eens wist wat je nu wist!

Nu moet iedereen natuurlijk z'n eigen fouten maken en zelf ook dingen ondervinden, maar steeds opnieuw het wiel uitvinden is ook niet nodig.

Geef hier je voorbeelden; bijv dat ene keukenhulpje wat zo handig is.

Ik begin:

Mensen leren kennen in het echt is ECHT heel fijn, en gegarandeerd minder eng dat je denkt.
Je hoeft niet iedereen aardig te vinden die je leert kennen maar er zijn echt veel aardige mensen
Als je je als sub profileert hoef je niet alle dominanten te pleasen
Als dominant kan je je beter als persoon naar een sub opstellen.
Je hoeft niet te kiezen tussen Dom/sub. Alle twee mag ook!
Leer, rubber en latex zijn geen vereiste er zijn ook feestjes zonder dresscode.
Poly is niet verplicht al lijkt het soms de norm
Als je als sub verteld is dat er de volgende date gerimd gaat worden, koop dan een iets duurdere zeep dan normaal. Rimmen met sterke magnolia geur is goor!
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: De dingen die ik had willen weten als nieuweling

Bericht door kitten »

LOL @ die laatste! :schater:

De belangrijkste voor mij:

- subbiekoorts is heftig, maar HET GAAT OVER! Neem dus geen levensingrijpende beslissingen op basis van je oneindige verlangen naar onderdanigheid, want die is niet zo oneindig als je tijdens subbiekoorts denkt.

- Na een heftig spel kun je een subdrop hebben. Dan voel je je down, sip, naar en heb je het gevoel nooooit meer te willen subben. Het hoort er voor veel mensen een beetje bij, kan heftig kut zijn, maar gaat ook weer over, dus ook hier: geen belangrijke beslissingen nemen tot het over is.
Nina

Re: De dingen die ik had willen weten als nieuweling

Bericht door Nina »

Thanks voor de tips...
Hopelijk kom ik al deze dingen niet tegen...
Gebruikersavatar
Jezebel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2011, 08:32

Re: De dingen die ik had willen weten als nieuweling

Bericht door Jezebel »

Wat een goed topic!
Wat voor mij nog steeds af en toe een eye-opener is, is dat de verhalen, spelverslagen en foto's die online te vinden zijn een weergave zijn van de meest extreme dingen, en geen afspiegeling zijn van wat de meeste mensen gemiddeld doen. Als mensen een spel spelen zonder marks, worden er geen foto's geplaatst, maar de marks van een (zeldzamer) heftig spel worden wel gedeeld.
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: De dingen die ik had willen weten als nieuweling

Bericht door Ravelijne »

Je kinks-in-het-echt komen waarschijnlijk wel deels, maar niet helemaal overeen met de dingen waar je over fantaseert. Misschien vind je pijn wel leuker dan je dacht (ik tenminste wel! :) ) of vind je rollenspellen in het echt lang niet zo leuk. :)

Pijnspel hoeft geen akelig gevoel te zijn. 'Fijne pijn' is heerlijk, als je dat leuk blijkt te vinden en als je speelpartner een beetje goed kan doseren en opbouwen. :)

Met een gemeen speeltje zoals een cane of een single tail kun je ook zachtjes slaan en het hoeft nooit verder te gaan dan je lekker vindt (tenzij je dat wil omdat je dat zelf lekker vindt, dan is dat ook prima).

Met een kopje thee, een warme douche en een beetje lief zijn voor jezelf los je gemiddelde subdrop meestal al een heel eind op. Van een epic 'OMG ik heb zo'n geweldig weekend gehad en de sterren van de hemel gespeeld en nu val ik gevoelsmatig in een diep gat' subdrop haalt het vaak ook het scherpste randje eraf. Altijd goed, dus. :D

Praat van te voren met je speelpartner over nazorg: als je op een feestje speelt, is diegene bereid nog een beetje met je na te knuffelen/babbelen? Als je privé speelt, heb je dan achteraf nog contact? Niemand is verplicht om dat soort dingen te doen (hoewel het zeker niet ongewoon is), maar het is wel belangrijk dat je met verwachtingen op één lijn zit zodat je niet achteraf je in de steek gelaten voelt. Als iemand niet de aftercare wil bieden waar jij je prettig bij voelt, zoek dan liever iemand waar je beter mee matcht. Geldt trouwens eigenlijk voor meer dan aftercare, maar overleggen over aftercare wordt vaker vergeten. Dus als het belangrijk voor je is: babbel er van te voren over.

Dat het handig is om ook voldoende tijd na een spel in te plannen waarin je nog bij kunt komen. Kunnen nagenieten en rustig aan doen is erg fijn. Zeker in het begin had ik wel een halve dag of meer nodig voor het me weer echt lukte om over te gaan tot de orde van de dag. Later kende ik mijn eigen reacties beter en ging dat wel soepeler, maar zelfs dan is het soms een behoorlijke afstand van de zevende hemel tot maandagmorgen. :)

Dat pijn & masochisme fijn vinden helemaal okay is. Je doet iets wat lekker voelt voor beide partijen en met wederzijdse instemming & genoegen is daar niets mis mee.

Dat pijn & sadisme fijn vinden helemaal okay is. Je doet iets wat lekker voelt voor beide partijen en met wederzijdse instemming & genoegen is daar niets mis mee.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 aug 2009, 12:57
Locatie: Tiel

Re: De dingen die ik had willen weten als nieuweling

Bericht door Arno »

Hoi

Goed topic.

Voor een sub is het belangrijk dat het gevoelsmatig ook goed voelt voor hem/haar, want daar ligt de basis voor een goede D/s in mijn ogen. Respect voor elkaar en vertrouwen.
Vrijheid ervaren, die als basis wortelt in jezelf.

Coördinator Kinky & Casual Nijmegen
Coördinator Diapers day Nijmegen
Owned and collared by Gomora

Met vriendelijke groet;
Arno
Pluu

Re: De dingen die ik had willen weten als nieuweling

Bericht door Pluu »

Dat je in het begin steeds harder, gekker, nieuwer en heftiger wil spelen betekent niet dat die trent zich doorzet, en dat je altijd maar harder, gekker, nieuwer en heftiger wil blijven gaan. Het betekent niet dat je op gegeven moment ondersteboven geneukt moet worden door een vleesetende zombie terwijl je een NS-conducteur aan het pijpen bent om nog aan je trekken te komen.
lotus {P}

Re: De dingen die ik had willen weten als nieuweling

Bericht door lotus {P} »

dat de fotos van heftige spelen (blauwe plekken etc) niet betekenen dat jij het niet goed doet of maar een watje bent als je die fotos niet hebt om te laten zien (sommige mensen kleuren gewoon makkelijker dan anderen)
Gebruikersavatar
Jezebel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2011, 08:32

Re: De dingen die ik had willen weten als nieuweling

Bericht door Jezebel »

Dat je geen freak bent!
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: De dingen die ik had willen weten als nieuweling

Bericht door juffie »

Dat je sub bent betekent niet dat iedere hoofdletter wat te zeggen heeft over je. En dat je dus niet meer bijdehand kunt zijn omdat je sub bent enzo.
MILF :grin_ani:
Lil

Re: De dingen die ik had willen weten als nieuweling

Bericht door Lil »

@Pluu: BEELD! :schater:
Goed om te weten trouwens, ik ga niet graag met de trein...
Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: De dingen die ik had willen weten als nieuweling

Bericht door Sabrina »

Dat het feit dat je sub bent, niet betekent dat je je naam daarom met een kleine letter moet schrijven. En dat je ook geen mindere sub bent als je dat niet doet.
Dat BDSM'ers ook gewoon mensen zijn, en dat iedereen de eerste keer kinksters ontmoeten doodeng vond. Ze weten dus allemaal hoe jij je voelt bij je eerste BDSM-meeting. (aanvulling op wat anne zei)
Dat je niet direct voor heel veel geld allerlei speelgoed hoeft te kopen, maar dat je met een setje wasknijpers, een paar pollepels/pingpongbatjes/you name it al heel veel lol kunt hebben. De Blokker & Xenos zijn je vrienden!
Dat je als Dominant (m/v) niet de enige bent die het er wel 'ns moeilijk mee heeft dat 'ie 't leuk vindt om z'n loved one pijn te doen en te zien lijden, en dat dat je ook geen faal-D maakt.

Dat al die dingen die je in het begin tegenkomt en waarvan je denkt "OMG OMG OMG!" heel herkenbaar zijn voor andere pervs, en erover praten dus altijd goed is! Other people have been there, je hoeft inderdaad niet het wiel opnieuw uit te vinden. :)

(Leuk topic! Ik ga nog verder brainstormen wat ik allemaal tegen ben gekomen bij nieuwelingen de afgelopen jaren :) vooral toen ik nog jongerenfeesten organiseerde, kwam ik heel veel van dit soort dingen tegen!)
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Gebruikersavatar
Jezebel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2011, 08:32

Re: De dingen die ik had willen weten als nieuweling

Bericht door Jezebel »

Sabrina schreef:De Blokker & Xenos zijn je vrienden!
En de action!
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: De dingen die ik had willen weten als nieuweling

Bericht door chell »

Dat subgevoelens hebben niet betekent dat je per se een uberonderdanige slavin hoeft te worden. En dat het niet erg is als je dat dus niet wilt of niet kunt zijn.
chats

Re: De dingen die ik had willen weten als nieuweling

Bericht door chats »

Fijn topic. Als nieuweling vind ik het leuk om die tips te lezen
Plaats reactie