Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Daantje »

Ik ben opzoek naar een andere TV & Internetprovider, kijken of het iets goedkoper kan dan de € 55,00 euro per maand die het me bij de KPN kost. Ik kan bij Vodafone al terecht voor € 37,50 per maand voor basis interactieve tv, 50Mb up en down, startpakket bellen. Nu vind ik bellen niet nodig, maar een alles-in-één is per maand goedkoper dan alleen internet en tv, plus ik heb gratis installatie.

Iemand ervaring met Vodafone als glasvezel provider? Ik vind 30% goedkoper best wel wat moeite waard.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Frodo
Site Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 aug 2009, 07:40
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Frodo »

Heb zelf alleen ervaring met Vodafone wat mobiel betreft en altijd goeie ervaringen gehad. Telfort - ook al is dat inmiddels door KPN ingelijfd - levert ook 'n alles in één pakket voor 37 piek per maand en hun klantenservice is gewoon errug goed. Maar dat is mijn ervaring.


F.
Pluu

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Pluu »

Ik twijfel tussen blijven bij Energiek of terug overstappen naar de Agis Gezinnenpolis (die ik bij mijn vorige bevalling had).

Beide vergoeden de eigen bijdrage bij kraamhulp - voldoende fysiotherapie - indien nodig lactatiedeskundige.

Ik heb dit jaar Energiek, en mijn budget voor zwangerschapscursus al opgemaakt, zou ik in het nieuwe jaar opnieuw een cursus willen doen dan is een overstap gunstig. Energiek vergoedt per zwangerschap, Agis per kalenderjaar (en sowiezo hebben ze aan deze zwangerschap nog niets vergoed dus krijg ik dan extra). Maar ik weet eigenlijk niet of ik het zo zinvol vind om nog meer zwangerschapscursus te gaan doen. Ik heb nu mijn budget weer opgemaakt aan zwangerschapsfitness, ik zou ook nog postpartum-fitness kunnen doen. Of een keer een échte pufcursus kunnen volgen ipv alleen maar een sportclubje met een paar info-avonden. Als ik nog iets nuttigs weet te bedenken dan stap ik denk ik over. Anders niet, want Agis is wel een stuk duurder dan Energiek, en er is geen betaalbare tandartsverzekering bij af te sluiten, terwijl ik bij Energiek wel een kleine tandartsverzekering heb die nét genoeg is voor gaatjes, controles, schoonmaken, etc.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Bericht door eireann »

Ik vind energiek een fijn bedrijf in klantcontact. Ik blijf daar nog een jaartje. Ben ook wel hun über doelgroep met mn zwanger plannen.
**Self Rescuing Princess**
Pluu

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Pluu »

De gezinnenpolis van Agis is ook gemáákt voor zwangeren! Ze vergoeden bijvoorbeeld ook 75 euro aan een borstkolf, wat Energiek niet doet. En ze vergoeden zwangerschapscursussen per jaar in plaats van per zwangerschap. En ze vergoeden een alarmmatje als je dat wilt, zo'n ding gaat op hol als het denkt dat je kind niet meer ademt (wiegedood). Ik wil zo'n ding niet want het ding schijnt nogal eens vals alarm te geven, elke keer als dat ding gaat loeien kost je van de stress een jaar van je leven omdat je denkt dat er iets met je kind is, lijkt me. Maargoed, als je een loeimatje wilt wordt dat vergoed. Electroshocks tijdens je bevalling worden vergoed (als ik dat wil neem ik mijn Rimba-setje wel mee, maargoed...). Er wordt extra kraamhulp vergoed (alleen snapte mijn kraambureau dat niet vorige ZS, dus geen extra uren gekregen volgens mij, maar goed, als ik had gezeurd kan het wel).

Maar Agis is dus ook duurder dan Energiek. Dus je moet wel echt een extra cursus doen en die borstkolf claimen om quitte te spelen, en dan nog...
Gebruikersavatar
shareen_G
Berichten: 0
Lid geworden op: 28 jun 2010, 11:11
Locatie: Alkmaar

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door shareen_G »

Volgens mij ben je niet verplicht om je basis en aanvullende verzekeringen bij 1 verzekeraar onder te brengen.
Je tandarts verzekering zou je dan gewoon bij Energiek moeten kunnen houden denk ik.
Waar een wil is, is een weg
Pluu

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Pluu »

Kan eens kijken. Weet niet zeker of dat kan, als ik een verzekeraar was zou ik dat niet toestaan.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Daantje »

Als jede basis en aanvullende scheidt, dan betaal je in de regel extra voor de aanvullende.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Ravelijne »

Ik wist niet dat dat kon. Klinkt wel logisch dat het goedkoper is als je alles bij dezelfde maatschappij haalt.
dbj

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door dbj »

Aha, volgens mij moet ik hier zijn met mijn gedoe.

Mijn huisje heeft een kabelaansluiting, dat is natuurlijk geen nieuws. Ook niet dat die kabel van Ziggo is.
Ziggo bied een aantal diensten aan middels die kabelaansluiting en ik heb aangegeven alléén een internetdienst af te nemen. Dat is volgens Ziggo niet mogelijk, ik zou verplicht zijn :roll: om ook tv erbij te nemen. Nou dat ga ik niet doen. Op internet is er genoeg keus aan tv-zenders dus een aparte tv-aansluiting erbij nemen vind ik totaal zinloos. Maar dat krijg ik bij die Ziggo-mensen niet aan hun verstand gepeuterd :(
Teleurgesteld is in hun starre en klant-onvriendelijke houding.

Zij bieden een aantal diensten aan middels de kabel en ik als consument mag toch zelf kiezen welke dienst(en) ik wens af te nemen?
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Daantje »

Je mag inderdaad zelf kiezen welke diensten je van Ziggo wil afnemen. Echter is het wel zo dat Ziggo zelf mag bepalen hoe hun diensten worden samengesteld. Blijkbaar zitten er dus in al hun producten een deel tv. Er zijn maar weinig providers die alleen internet als optie hebben, en dat zijn altijd ouderwetse internetproviders en telecommaatschappijen. Ziggo is can oudsher nu eenmaal een kabel(tv)bedrijf. Dan zal je moeten overstappen op adsl of glasvezel en kiezen voor een bedrijf als Vodafone.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door leonietje »

@dbj hoe het precies zit kan ik niet uitleggen maar het komt er op neer dat ziggo vroeger een provider was voor tv. En dat ze die lijn (kabel) actief moeten maken om er een internet signaal uit te kunnen halen. Wat in de praktijk betekend dat je daar ook altijd tv op kan kijken. En omdat ze dan een dienst leveren mogen ze daar geld voor vragen (wat ze dus ook doen) Je kan wel kiezen dat je geen digitale tv wil en alleen de analoge lijn. Overigens kan je bij bv kpn geen digitale tv aansluiten als je geen internet afneemt. Dit om dezelfde reden maar dan andersom. Je moet die (telefoon/glasvezel) lijn gebruiken en die wordt door middel van een kastje (router/tv ontvanger) omgezet naar een tv signaal. Eigenlijk kijk je dus bij kpn via internet naar je tv. Maar zoals ik begrijp heb jij alleen een kabelaansluiting in huis en heb je dus niet echt meer keus uit een provider. Want upc en ziggo zijn net samen gegaan. Het is heel rot maar het is gewoon nog niet "mogelijk" (of naja misschien als ze hun systemen compleet vernieuwen en dat is heel erg duur dus dan moet de consument alsnog betalen) om dat anders te doen.

(mijn verhaal klopt misschien niet helemaal op technisch vlak maar hier is waar het op neerkomt in de praktijk)
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Ravelijne »

Ik heb het ook gehad met tv die ik juist alleen met internet kon afnemen, terwijl ik al internet had bij een andere provider waar ik niet weg wou (want veel betere kwaliteit). Ik heb toen gewoon dat andere internet niet gebruikt. Het pakket was toch goedkoper dan alleen de diensten die ik wilde los afnemen.
dbj

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door dbj »

Dank voor jullie reacties.

Ik zou internet kunnen krijgen over de ouwerwetse telefoonlijn (hier niet in gebruik) maar begreep dat het geen aanrader is omdat de verbinding veel langzamer -en dus trager- is dan via de kabel. In dat geval is internet-op-je-mobiel nog sneller dan via de ouwerwetse telefoonlijn :shock:
In kosten voor de internetaansluiting is er weinig verschil, maar het punt is dat met tv erbij het ineens tweemaal zo duur wordt...
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door leonietje »

de snelheid van je lijn kan je laten checken. Ik kan daar op dit moment niet bij (want ik heb vakantie) maar het is wel zo dat je de telefoon lijn een stuk trager is als de hele buurt thuis is ten opzichte van een kabelaansluiting
Plaats reactie