Hypnose ?

Gesloten
dusman

Hypnose ?

Bericht door dusman »

Guilty, hallo.

In een ander topic vertel je over jouw kinks:
Ik kom regelmatig mensen tegen die mijn kinks (bondage/hypnose)
Je maakt me echt rete nieuwsgierig met je kink " hypnose". Wil je daar wat over vertellen ?


groet

Dusman
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Hypnose ?

Bericht door Voleuse »

Hypnose kan je heel goed voor kinky doeleinden gebruiken! Zo raar is dat idee helemaal niet, de gehypnotiseerde luistert immers naar wat alles de hypnotiseur zegt ;). Ik heb een tijdje terug een workshop gevolgd waarin hypnose-als-kink werd gedemonstreerd. De hypnotiseur zette een 'schuifknop' in de arm van haar, waarmee hij haar geilheid kon controleren :). Je kan vast wel bedenken wat voor leuks je daarmee kan doen. Je kan het ook gebruiken om een sub zonder touw of handboeien toch 'vast te zetten', of de sub te laten denken dat dingen veel meer pijn doen dan ze eigenelijk doen... De mogelijkheden zijn eindeloos ;).
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Guilty

Re: Hypnose ?

Bericht door Guilty »

Ja hoor dusman. Ik heb er al eens een uitgebreid stukje over geschreven, dus misschien kun je daarmee beginnen. Het staat hier. Als je meer wilt weten helpt het als je concrete vragen hebt :-)
dusman

Re: Hypnose ?

Bericht door dusman »

Bedankt voor de antwoorden, leuk !

Ik zal even vertellen waarom ik dit zo leuk vind om te lezen. Jaren geleden, toen ik met BDSM begon deed ik dingen met mijn toenmalige sub, gewoon om dat het zo gebeurde. Spannend en verbazingwekkend diep waren de mindfucks, waarin ik allerlei situaties visualiseerde voor haar.

Die relatie is helemaal fout gelopen, mede omdat sub een probleem had met de machtsverhoudingen die ontstonden ( wat waren we nog groen, toen :mrgreen: ). Veel later, tijdens mijn opleiding kwam ik er achter dat wat we deden hypnose was. Om die redenen ben ik daarna nooit meer zo diep in de visualisatie gedoken als spel ( ik had een nare nasmaak en wilde vooral hypnose alleen professioneel gebruiken).

Onnodig lees ik nu van jullie. Kan dus prima ;)

Zal mijn huidige sub blij mee zijn.

Groet
Guilty

Re: Hypnose ?

Bericht door Guilty »

Nou ben ik wel benieuwd wat voor opleiding je gedaan hebt?

Ik denk dat het met hypnose verder niet anders is dan met ander materiaal, je moet er de nodige kennis van hebben, en ermee leren omgaan. Het is niet hypnose wat gevaarlijk is, het is de persoon die er stomme dingen mee kan doen die gevaarlijk is, maar dat is voor naalden, messen en touwen niet veel anders.
Bitemarks
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:17
Locatie: Zelhem

Re: Hypnose ?

Bericht door Bitemarks »

Hmmm die retoriek lijkt mij te veel op de Amerikaanse, waar vaak wordt gezegd dat vuurwapens geen doden maken, maar de idioten die ze vasthouden.

Ik denk dat ik het in grote lijnen wel met je eens ben, maar zou het zelf anders verwoorden. Zoals bij zoveel dingen, is het handig om de risico's en tegenmaatregelen te kennen, om onbedoelde ellende te kunnen voorkomen.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
dusman

Re: Hypnose ?

Bericht door dusman »

Besten,

Guilty, de opleiding was coaching en relatietherapie. Nieuwsgierig geworden (en ook onder de indruk) ben ik me verder gaan verdiepen in hypnose. Ik begin (hopelijk) dit jaar aan de afronding hypnotherapeut. Hang nog af van kosten en BIG registratie.

Over het wel of niet gebruiken van hypnose in het spel:

Als coach heb ik geleerd om mezelf zoveel mogelijk "uit" te schakelen, het gaat om de cliënt en niet om mij. In de praktijk is dit soms lastig, maar helder en hanteerbaar. Als ik hier hypnose gebruik, dien ik daar dus geen persoonlijk doel mee.

Als ik als Dom hypnose zou gebruiken, dien ik misschien wel een persoonlijk doel. En daar voel ik me wat ongemakkelijk bij eerlijk gezegd. Wat me overigens niet weerhoud om het te gaan doen :mrgreen: .

Ik ben wel heel benieuwd naar ervaringen, spellen en technieken waar hypnose een rol in speelt.
FollowTheSun

Re: Hypnose ?

Bericht door FollowTheSun »

Interessant stuk, Guilty!

Wat ik me eigenlijk afvraag (ik weet nauwelijks iets over hypnose..), is het niet zo dat je na je hypnose alles weer kwijt bent wat er gebeurd is tijdens je hypnose? Ik zou er dan eigenlijk niet zo het leuke van inzien, als je het later toch niet meer kunt herinneren..
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Hypnose ?

Bericht door Voleuse »

Nee, dat is een misvatting. Je bent nog gewoon wakker en je maakt alles bewust mee, en achteraf weet je alles dus ook nog gewoon. Misschien dat de hypnotiseur wel expres een suggestie kan doen waardoor je alles vergeet (dat zie je vaak op tv, dat ze zeggen:zodra je wakker wordt herinner je je niks meer). Maar dat hoeft dus niet.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Guilty

Re: Hypnose ?

Bericht door Guilty »

Voleuse schreef:Misschien dat de hypnotiseur wel expres een suggestie kan doen waardoor je alles vergeet
Dat kan, maar alleen als iemand vrij diep in hypnose gaat en er een grote vertrouwensband is. En dan nog komt het meestal na enige tijd weer terug. Bij een hele diepe hypnose kan trouwens ook wel eens spontaan amnesie ontstaan.

@Dusman (en andere geinteresseerden)
Ik weet niet of je lid bent van Fetlife, maar vanuit de groep Hypnomeets organiseren we regelmatig meetings, meestal om te oefenen, soms met licht kinkyt spel. Komende zaterdag een goede voornemens meeting :clown:
FollowTheSun

Re: Hypnose ?

Bericht door FollowTheSun »

Voleuse schreef:Nee, dat is een misvatting. Je bent nog gewoon wakker en je maakt alles bewust mee, en achteraf weet je alles dus ook nog gewoon.
Ah, dat wist ik niet :) Lijkt me een aparte ervaring.
dusman

Re: Hypnose ?

Bericht door dusman »

Ik weet niet of je lid bent van Fetlife, maar vanuit de groep Hypnomeets organiseren we regelmatig meetings, meestal om te oefenen, soms met licht kinkyt spel
Dank, hier duik in, ben heel benieuwd.

Heeft iemand spelverslagen van hypnoplay ?
Ook hier naar ben ik heel benieuwd.

groet

Dusman
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Hypnose ?

Bericht door Voleuse »

Een eerste ervaring: http://thinkaboutkink.wordpress.com/201 ... e-hypnose/" onclick="window.open(this.href);return false;

Seks met je ogen 1: http://thinkaboutkink.wordpress.com/201 ... aanraking/" onclick="window.open(this.href);return false;

En 2: http://thinkaboutkink.wordpress.com/201 ... t-je-ogen/" onclick="window.open(this.href);return false;

Vanuit sub perspectief: http://thinkaboutkink.wordpress.com/201 ... oorbinder/" onclick="window.open(this.href);return false;
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
dusman

Re: Hypnose ?

Bericht door dusman »

Bedankt, goed leesvoer voor een zaterdagochtend :mrgreen:

Na dit gelezen te hebben zie ik geen probleem om (weer) hypnotische technieken te gebruiken in mijn spel. Het verhaal van de dildo is fantastisch overigens :P .
Gesloten