Wandering Spirits chat gaat sluiten

Blauwtje gelopen in de chatbox? Overvallen door een priveespringert? Zet het neer en er wordt ingegrepen...
Gebruikersavatar
Frodo
Site Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 aug 2009, 07:40
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Wandering Spirits chat gaat sluiten

Bericht door Frodo »

Beste allemaal,

Na lang en rijp beraad heb ik besloten om de chatbox van WS te sluiten. Ten eerste ontbreekt het mij momenteel aan de financiën om de sofwaar up to date te houden en ten tweede valt het aantal bezoekers, ondanks de mogelijkheden die dat deel van de site biedt (videochatten, bloggen, foto's en video's plaatsen e.d.) simpelweg zwaar tegen.

Het heeft er ooit op geleken dat de WS-chat 'n leuke toevoeging dan wel aanvulling op FL had kunnen zijn maar helaas...

Op 11 maart a.s. gaat de chat offline. Leden die vóór die tijd hun nog even hun verhalen, blogs en/of foto's willen back-uppen: Feel free to do so.

With sad regards,


Frodo
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Bericht door eireann »

Aw, :hug: de chat was er lang voor het forum al....
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Wandering Spirits chat gaat sluiten

Bericht door juffie »

Ja. Dat. De chat... Waar het allemaal begon voor mij...
MILF :grin_ani:
artemis

Re: Wandering Spirits chat gaat sluiten

Bericht door artemis »

Jup voor mij ook...
Gebruikersavatar
shareen_G
Berichten: 0
Lid geworden op: 28 jun 2010, 11:11
Locatie: Alkmaar

Re: Wandering Spirits chat gaat sluiten

Bericht door shareen_G »

Daar heb ik ooit eens mijn eerste kleine enge stapjes gezet.

Bedenk mij net dat dat ook al weer 10 jaar geleden is...
Waar een wil is, is een weg
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Wandering Spirits chat gaat sluiten

Bericht door kitten »

Het leekinderdaad veelbelovend. Ik had me vol enthousiasme aangemeld... Jammer! :(
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Wandering Spirits chat gaat sluiten

Bericht door juffie »

En een simpele irc / Java room er voor in de plaats zetten Fro?
MILF :grin_ani:
felicia
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:45

Re: Wandering Spirits chat gaat sluiten

Bericht door felicia »

Ook voor mij is het daar allemaal begonnen. En ondanks dat ik er niet meer kom, toch jammer om te lezen.

Wijs besluit Fro!
Gebruikersavatar
Frodo
Site Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 aug 2009, 07:40
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Wandering Spirits chat gaat sluiten

Bericht door Frodo »

Wijs maar pijnlijk ;)

Nou is de chat maar 'n klein onderdeel van deze site én eentje die me behoorlijk wat geld, tijd en vooral kopzorg heeft opgeleverd. Sofwaar die niet deed wat ik (en wij) wilden, servers die 'n week (of langer) op vakantie gingen, gezellige bezoekers die de mods van hun nachtrust beroofden voor er 'n donderbusch op los ging...

Het léék te veranderen met de huidige installatie: Er werden met vrij prijzige sofwaar héél veel opties aan de chat toegevoegd die - zo dacht hij hoopvol - wel eens 'n Nederlandse versie van FetLife had kunnen worden. 'n Betere zelfs, gezien de mogelijkheden.

Ut mocht niet zo weze. Maar niet getreurd: WS blijft de buurtwinkel die moedig stand houdt tegenover de hypermarkten. Dat kun je hier nog regelmatig lezen... en daar ben ik eigenlijk best happy mee ;)


F.

P.S. @juffie: Ik denk niet dat het veel uitmaakt wát voor chat ik neer zou zetten: De belangstelling (qua chatten dan) is er gewoon niet.
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wandering Spirits chat gaat sluiten

Bericht door Peter^ »

De snelheid van gesprekken op de chat was voor mij te hoog. En veel van de 'hak op de tak'. Dat zal wel algemeen bij chats horen. Maar voor mij niet volgbaar. Fijn dat veel mensen daar wel hun eerste ingang hebben gevonden. Hoop dat er nog wel mensen van de chat de stap zetten naar het forum.
Geniet van de positieve momenten.
Guilty

Re: Wandering Spirits chat gaat sluiten

Bericht door Guilty »

Er werden met vrij prijzige sofwaar héél veel opties aan de chat toegevoegd die - zo dacht hij hoopvol - wel eens 'n Nederlandse versie van FetLife had kunnen worden. 'n Betere zelfs, gezien de mogelijkheden.
Maar wie heeft er nu behoefte aan een Nederlandstalige versie van Fetlife? Volgens mij willen jouw klanten gewoon chatten, en ik snap niet dat dat veel geld hoeft te kosten.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Wandering Spirits chat gaat sluiten

Bericht door Voleuse »

Ja maar die klanten zijn er dus niet meer ;)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Boefje

Re: Wandering Spirits chat gaat sluiten

Bericht door Boefje »

Guilty schreef:Maar wie heeft er nu behoefte aan een Nederlandstalige versie van Fetlife?.
Ik misschien.

Sommige dingen van fetlife zou ik wel prettig vinden als die op ws beschikbaar zijn, zoals bijvoorbeeld dat je je profiel een beetje kunt opleuken. Of dat je onder eigen beheer je verhalen onder je profiel kunt plaatsen. De rest van fetlife stoort me dusdanig dat ik mijn account daar gedeactiveerd heb. Ik heb geen behoefte om twintigduizend likes op foto's langs te zien komen in mijn feed. Ik vind bovendien ws qua bdsm onderwerpen toegankelijker. Ws is overzichtelijk daarin. Fetlife niet. Je moet je best doen om een beetje interessante groep te vinden. En dan nog. Wat ik de laatste tijd vooral langs zag komen waren topics over het postgedrag van een ander (en veelal in negatief opzicht). Als er een Nederlandstalige variant op Fetlife komt, hoop ik dat het op ws lijkt. Dan zou ik zeker interesse hebben.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Wandering Spirits chat gaat sluiten

Bericht door Ravelijne »

Ik ben zelf via het forum op WS beland, maar het doet me toch wel iets dat de chat verdwijnt. Zelfs als je zelf niet chatte, kreeg je wel mee dat dat een belangrijk fundament van WS zoals ik het ken is geweest. Het lijkt alsof de hoogtijdagen van chats in het algemeen een beetje over zijn, maar het is zeker voor WS wel het einde van een tijdperk. Here's hoping dat het het begin is van een heel mooi nieuw tijdperk voor de geweldige 'buurtsuper' waar je nog terecht kan voor gezelligheid en kwaliteit. :)
Gebruikersavatar
Frodo
Site Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 aug 2009, 07:40
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Wandering Spirits chat gaat sluiten

Bericht door Frodo »

Boefje schreef:Sommige dingen van fetlife zou ik wel prettig vinden als die op ws beschikbaar zijn, zoals bijvoorbeeld dat je je profiel een beetje kunt opleuken. Of dat je onder eigen beheer je verhalen onder je profiel kunt plaatsen.
Euh... dat kan/kon op die WS-chat dus. 't Ding biedt zelfs meer mogelijkheden dan FL, zoals de videochat waar je met 'n digitaal maskertje op kan kletsen. Of 'n audiogesprek kan voeren. Groepen aanmaken, blogs die alleen voor intimi zichtbaar zijn...

Ik heb serieus nooit gesnapt waarom het ding niet aansloeg :shock:
Plaats reactie