Subbilijst

Gesloten
feetje3k

Subbilijst

Bericht door feetje3k »

In het voorstelverhaaltje hebben mijn lief en ik al aangegeven dat wij na een lange pauze weer aan de slag willen. Dus, het subbilijstje wordt weer eens ingevuld.
Nou kom ik dingen tegen die ik niet snap.
Wat houdt bijv " veranderen van persoonlijkheid" in, of "vuurflogging"...en nog andere "vuurdingen".
Wij komen er ook niet uit bij het deffineren van " exhibitionisme" versus "nudisme" .
Wat te verstaan onder "intimi".
"Een standje geven(ontvangen)voor slecht gedrag" interpreten wij totaal verschillend.....Wat verstaan jullie daar onder?
Veel vragen, maar lang niet allemaal vrees ik.
Kan iemand ons wijzer maken?

Thnx merinda
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Subbilijst

Bericht door kitten »

-- Wat houdt bijv " veranderen van persoonlijkheid" in?
Ik denk dat dat betekent dat de D dmv training probeert de s te veranderen. Bijvoorbeeld zelfstandiger maken of juist afhankelijker.

-- Of "vuurflogging"...en nog andere "vuurdingen".
Sommige sublijsten bevatten vrij exotische dingen... :clown: Maar dit zijn spelletjes met vuur. Google kan je mooie filmpjes tonen van "fire flogging". Ik heb het werkelijk nog nóóit live ergens gezien. :lol:

-- Wij komen er ook niet uit bij het deffineren van " exhibitionisme" versus "nudisme" .
Nudisme is gewoon genieten van naakt zijn, voor jezelf, exhibitionisme draait om gezien worden.

-- Wat te verstaan onder "intimi".
Dat moet je zelf bepalen. Ik had bij mijn sublijst altijd de aantekening dat ik met intimi echt vrienden bedoelde en met vreemden/in het openbaar: alleen volwassenen die instemmen, zoals op een bdsm feest. Spelen op een publieke plaats zoals in een bos waar andere mensen kunnen komen was een harde grens. Dus dat loste ik op in het opmerkingenveld.

-- "Een standje geven(ontvangen)voor slecht gedrag" interpreten wij totaal verschillend.....Wat verstaan jullie daar onder?
Dat zul je moeten afspreken. Kan een boze blik zijn, en verbale correctie, maar het kan ook lijfstraf zijn. Of punten (die later worden omgezet in bijvoorbeeld caneslagen).
feetje3k

Re: Subbilijst

Bericht door feetje3k »

Dank je kitten voor je snelle antwoord.
Eens kijken of ik te "ontkattekoppen"ben :bloos:

Die vuurdingen ga ik dus opzoeken.
Wij hebben de punten wel met elkaar besproken, en zijn tot een gemeenzame noemer gekomen, maar de interpretaties liepen zo ver uiteen, dat ik nieuwsgierig was naar andermans zicht.
Hier lopen wij toch al de hele dag(zo goed als) bloot, nudisme is verders op het hele eiland verboden. Makkelijk opgelost.

Dat met het"standje" tja....Voor mij is dat dus uitvoeteren. No way......maar aanspreken op ongewenst gedrag voelt duidelijk beter! Thnx

merinda
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Subbilijst

Bericht door Crownless »

Ik zag vuurflogging wel een paar keer 'in het wild'. Een keer tijdens een demo op een nextfeest een hele tijd geleden. En een paar maanden geleden nog bij Taboo. Dus er zijn mensen die het doen. Ziet er indrukwekkend uit maar aangezien ik van de luie dominanten school ben is het mij teveel gedoe :clown:
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Boefje

Re: Subbilijst

Bericht door Boefje »

Ik weet dat mijn D en ik ons ook wel eens afvroegen wat er dan op de subbielijst bedoeld werd. We hebben het nooit nagevraagd. Al pratende kwamen we er eigenlijk met zijn twee wel uit, zelfs als onze ideeën later niet met het gemiddelde begrip van de term overeen bleek te komen. Wat maakt het ook uit? Zolang we beiden over het beeld praatten en we daarmee inzicht kregen in wat DE ANDER erin zag, konden we prima bedenken of we er iets mee wilden of niet. En daar ging het uiteindelijk om: bepalen of ONZE invulling bij ons paste of niet.

Waarmee ik maar wil zeggen dat je niet persé aan "kenners" hoeft te vragen wat iets betekent. Misschien is jullie eigen invulling zelfs interessanter, hahaha.
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Subbilijst

Bericht door phedre »

fireflogging is een flogger van keflar, die in alcohol gedoopt wordt, alcohol wordt aangestoken en dan ga je de sub er mee slaan.
Fire painting is met watten staafje of stokje met watten/verband er omheen gewikkeld (of ander materiaal wat de alcohol goed opneemt, maar zelf niet brandt), dopen in de alcohol, dit over je lijf smeren en dan vuur er bij houden, waardoor de alcohol gaat branden

zo zijn er nog meer vormen met alcohol en watjes te bedenken en dan vuur om het te laten branden. Ik vind het gaaf om te doen
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Subbilijst

Bericht door kitten »

Ik vind vragen eigenlijk een betere oplossing, Boefje. :) Kun je nog steeds je eigen mening vormen, maar om nu te zeggen dat je dat niet hoeft te vragen, omdat he ook zelf iets kunt verzinnen... Ik vind dat juist slim.
Boefje

Re: Subbilijst

Bericht door Boefje »

Ik zeg ook niet dat vragen niet slim is. Ik zeg alleen dat het niet noodzakelijk is om de exacte betekenis van iets te weten om er met zijn twee uit te komen.
SirDonyo

Re: Subbilijst

Bericht door SirDonyo »

Dat werpt een beter licht op de zaak. Natuurlijk is de definitie die je beiden (de 2 partners dus) geeft aan een onderwerp datgene wat maatgevend is voor de 2 partners.
Ik vind dat Boefje dat mooi weergeeft.
Ook kitten geeft daar op haar eigen, heldere manier een goed zicht op.

Toch is het ook voor ons belangrijk te weten wat er in het algemeen onder verstaan wordt om een klein beetje "in de range" te blijven. Er is al spraakverwarring genoeg in de wereld.

Dat van de fireflogging en andere fire spelen zou ik er niet onder begrepen hebben. Letterlijk het spelen met vuur :panic:

Dan heb ik nog een vraag die bij mij speelt. Als katholiek opgevoede jongen (nee, ik heb er geen schadelijke gevolgen van overgehouden) is mij het begrip "aanbidding" wel bekend. Maar hoe moet ik dat zien als er gesproken wordt over penis- en/of vagina aanbidding? Ik kan het niet helpen, ik ga dan míjn begrip aanbidding "over" beide lichaamsdelen leggen en dan schiet ik meteen in de lach... :worshippy:

Hoe zien jullie dat?
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Subbilijst

Bericht door kitten »

Ik schoot ook altijd in de lach, tot ik in een enorm subbige bui... :bloos: Soms is 'ie gewoon... :bloos: oppermachtig. :) Ik denk dan ook dat het niet echt iets is wat je af kunt spreken, want dan krijg je inderdaad lachstuipsituaties "Aanbid mijn penis!!!!1".
Maar ik vind het soms bijvoorbeeld heerlijk om na een heftige scene (side note: ik speel meestal erg seksueel) nog een poosje met zijn inmiddels weer slappe pik in mijn mond te liggen... :inluv: Is ook een soortvan aanbidding dan.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Subbilijst

Bericht door Ravelijne »

Dat wat kitten zegt. Je ziet aanbidding wat vaker langskomen in de foot fetish scene, met high heel of laarzen-aanbidding, maar met een (nog) seksuelere twist kan het ontzettend gaaf zijn. Je moet er idd wel voor in de goeie sfeer zitten, met zijn tweeën maar in het juiste gevoel kan het heel gaaf zijn als je hele wereld van zijn as schuift en vernauwt tot alleen dat middelpunt, namelijk... Dat is super gaaf. :)
Gesloten