Straf

feetje3k

Straf

Bericht door feetje3k »

Nog een vraagje achteraan.....
Gister hadden wij een lang gesprek over straf.
Wanneer regels overtreden worden moet er iets tegenover stand, dat vinden wij beiden. Slaan voor straf pakt niet zo goed uit bij mij, al is het als fantje wel....laat ik zeggen....erg aantrekkelijk. Ik wordt er opstandig, woest en boos van. De laatste 2 keer had ik heftige déjà vutjes uit mijn jeugd...ik kon hem wel aanvliegen, wat vastgebonden niet lukte, dus bleef het bij gif spuiten.....niet meer doen dus voorlopig.
Tja nu zit ik met de opdracht iets te vinden wat ECHT als staf ervaren wordt door mij, en hem de nodige voldoening geeft dat de straf ook aangekomen is.
Ik ben niet het type dat straf uitlokt om onder handen genomen te worden, maar af en toe grenzen opzoeken, om te voelen dat mijn lief de touwtjes in handen heeft, tja, dat doe ik soms.
Wie heeft ideeën? Ongeacht wat, wij bespreken het toch met elkaar.

Wat ervaar je als sub als ultieme straf....en wat als Dominant?

Benieuwd....merinda
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Straf

Bericht door eireann »

M'n Dom teleurstellen is meestal wel straf genoeg, maar mocht het echt nodig zijn, dan is 'in de hoek' bij wijze van spreken (genegeerd worden) wel heel effectief.
**Self Rescuing Princess**
feetje3k

Re: Straf

Bericht door feetje3k »

Dank je eireann.
Voor mijn lief is deze optie laaang niet bevredigend genoeg, en gezien ik ook hulp nodig heb mij weer helemaal sub te kunnen voelen is in de hoek staan/negeren misschien iets voor later.

Groetjes merinda
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Straf

Bericht door JJV »

denk dat je aan dit draadje best veel zult hebben.
wat straf is .. of hoe t voelt.

Ik denk dat voor veel subs een " hey schat, als je dit verknalt ga je in mini rokje zonder slip serveren op t volgende feestje met mijn vriend(in)en"
ofzo
'straf' lijkt me relatief overigens.
vandaar die link
~\v/~
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Straf

Bericht door kitten »

JJV schreef:Ik denk dat voor veel subs een " hey schat, als je dit verknalt ga je in mini rokje zonder slip serveren op t volgende feestje met mijn vriend(in)en"
ofzo
Eindelijk iemand die een straf heeft verzonnen waar ik stout van zou worden! :biggrin:
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Straf

Bericht door JJV »

... en dan heb ik mn feestje net afgelopen weekend gehad
~\v/~
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Straf

Bericht door kitten »

Onthouden voor volgend jaar dan. ;) Alleen voor publiek dat het kan waarderen.
feetje3k

Re: Straf

Bericht door feetje3k »

Hihihi, ik zie het al voor me JJV..55,veel te dik geweest en nogal afgevallen, kindje gehad.......Wij houden geen vrienden over hier "grinnikt"

Dank je voor deze thred, veel herkenbaars.
Ik ben een lik op stuk typje, en. ja ik wil duidelijke grenzen met consequenties.
Om uit 10 jaar "maatjes" te komen heb ik iets nodig...regels,grenzen....niet meer zelf beslissen,maar loslaten.
Zeker niet straffen omwille van de straf, meer....Zuckerbrot und Peitsche.
Alleen dreigen met straf is voor mijn koppie niet genoeg. Er zit een klein duiveltje op mijn schouder en die fluistert nu nog eens.......make me doe it!.......en dan gaat vrijwillig onderdanig zijn niet(zo goed).
Ik moet voelen dat hij mij de baas kan/is.

merinda
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Straf

Bericht door Ravelijne »

Misschien werkt iets als dingen doen, zoals strafregels schrijven? Al dan niet een bepaald sfeer, bijvoorbeeld in een bepaalde houding of in bepaalde kleding (of juist zonder kleding) etc.). Of rotklusjes, zoals de aloude klassieker 'de badkamer schrobben met een tandenborstel'. Een tijdje op één been staan kan ook heel zwaar worden. Niet in bed mogen slapen is ook iets wat af en toe van mensen hoor als D/s element of als straf. Iets oncomfortabels dragen onder je kleren, zoals een prikbandje of cilice, of tijdens het eten op een spijkerkrukje zitten kan ook nog. Of bijvoorbeeld knielen in rijstkorrels (lijkt mij persoonlijk echt heel pijnlijk, maar ik moet toegeven dat ik het nog nooit geprobeerd heb).

Ik weet niet hoe het voor jullie is, maar juist met dingen als straf, waar straf een consequentie is, is het voor mij heel belangrijk om samen te bespreken hoe je aangeeft dat iets echt niet gaat. Soms zit je niet lekker in je vel of ben je lichamelijk niet helemaal okay, en kàn het gewoon niet, hoezeer je ook graag gewoon aan de verplichting wil voldoen. Dan is het fijn als je al eens gekletst hebt over hoe je dat kunt aangeven, zonder dat je je D het gevoel geeft dat je er gewoon onderuit probeert te komen. En wat je dan doet: uitstellen tot een ander moment, of iets anders verzinnen als straf, wat wel gaat. Maar misschien hebben jullie het daar ook al over gehad. :)
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Straf

Bericht door Peter^ »

Ik weet dat mijn subje erg kan genieten van geslagen worden. Als ik haar echt wil straffen dan zeg ik bv: voor straf zou je nu bijv 100 slagen krijgen. Maar voor echte straf krijg je er 50 minder. Negeren is ook een manier van echt straffen.

Wat ik als sub als echte straf ervaar is het fysiek klein en laag gemaakt worden. Op handen en knieën op de grond zitten en mijn hoofd (wang) op de grond moeten liggen.
Geniet van de positieve momenten.
feetje3k

Re: Straf

Bericht door feetje3k »

Een hele boel ideetjes waar wij zelf nog niet opgekomen zijn Ravelijne. Zeker een boel om te bespreken....eventueel aan onze situatie aangepast.
In principe was het vroeger zo dat ik een slechte dag vooraf moest aangeven, dan kan lief rekening ermee houden. Dit zullen wij toch nieuw moeten bespreken omdat ik de neiging heb te lang de grote meid uit te hangen. Altijd bang te vroeg op te geven, of misbruik van deze"escape"te maken.
Momenteel willen wij met een stopwoord voor elke gelegenheid gaan werken, ter onderbreking ook van dagelijkse dingen indien er uitleg nodig is (toch iets vergeten te bespreken), of iets gewoon niet kan.......ook als time out voor D/s.

merinda
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Straf

Bericht door Ravelijne »

Goed idee!
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Straf

Bericht door eireann »

Wat misschien ook handig is om allebei te beseffen (en om vooraf al te bespreken zodat je als het gebeurt daar goed samen mee verder kan):

Het kan ondanks uren praten, situaties schetsen, grenzen bespreken, stopwoorden etc, altijd alsnog een keer fout gaan.

Dat je elkaar verkeerd inschat, dat jij in een 'schop om je heen bui' komt, dat hij denkt nog net dat zetje te kunnen geven, terwijl je het eigenlijk niet meer kon hebben.

Heb het nu vast over aftercare, hoe ga je ermee om als zoiets gebeurt? Hoe ga je dat met elkaar communiceren zonder verwijten te maken? *ik neem aan dat jullie allebei van elkaars goede bedoelingen uit gaan, maar met de geschiedenis zoals jij hem hebt omschreven zit er misschien nog wel wat oud zeer?)
**Self Rescuing Princess**
feetje3k

Re: Straf

Bericht door feetje3k »

Mijn lief leest mee, dus eens kijken wat hem aanspreekt Peter.
Opgewarmd slaan vind ik zalig :bloos: , maar koud een rijtje punten omgezet in caneslagen, het maakte een furie los in mij.
Ik merk gewoon al lezend hoe ver ik nog van mijn subbiegevoel weg ben :D

merinda
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Straf

Bericht door Crownless »

Wat voor mij echt een straf is is voor hem moeten staan/knielen en moeten uitleggen waarom ik deed wat ik deed en hoe dat strookt met mijn belofte altijd mijn best te doen een goede sub te zijn.

Ja, ik vind het erg fijn vind te voelen dat hij de baas is. En dat is ook niet erg. Ik probeer vaak wel of ik bijvoorbeeld uit de boeien kan ontsnappen. En ik wil nog wel eens een beetje treuzelen bij commando's als we net beginnen om te kijken of hij serieus is.
Maar we spelen vooral vanuit het 'wij willen dit' idee. Hij wil mijn dominant dan zijn en ik wil zijn sub zijn. En als ik zijn sub wil zijn stem ik in met regels. Een overtreding kan gezien worden als 'wil je dit niet dan?'. En dan gaan uitleggen dat je het wel wilt terwijl kritische vragen komen is wel echt moeilijk.

Ik hou ook wel van spellen waarin zo'n hoge eisen worden gesteld dat het echt moeilijk wordt (maar niet onmogelijk!) en dat je strafslagen krijgt als het niet lukt. Houdingen training bijvoorbeeld waarin je zo snel mogelijk perfect moet zitten. Laat me maar echt mijn best doen. Dat vind ik tof.

Een andere vorm van straffen die ik als dominant wel eens gebruik is lichamelijke oefeningen laten doen. Ga maar opdrukken. Vooral de cyclus tien keer opdrukken, tien situps en tien seconden aftrekken en van voor af aan niet vervelend om naar te kijken.

Een klaarkomverbod kan ook een enorme straf zijn. Zeker als je wel seksuele handelingen moet doen bij hem of jezelf.

Er is in ieder geval meer dan alleen lijfstraffen :)
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gesloten