Straf

feetje3k

Re: Straf

Bericht door feetje3k »

Je raakt een belangrijk puntje Ravelijne , oud zeer.
Dat was het eerste wat op tafel kwam! Ik kan het niet helpen, maar het heeft sporen achter gelaten.
Toch geven wij elkaar de kans......niet alles was ellende, in tegendeel!
Gelukkig leest lief nu wel veel over onze knelpunten, en dat het een en ander tot nieuwe inzichten bij hem heeft geleidt is weer een opsteker voor mij. Het scheelt al dat hij nu beseft dat onder bepaalde omstandigheden de subbigste sub in opstand kan komen.
Een klein beetje "kinky"klooien heeft mij laten zien dat ik dan echt weer in op kan gaan.....het verleden is even weg.......dus een nieuw verleden opbouwen maakt mi kans van slagen.
Dus nu op naar een goed raamwerk voor beiden!


merinda
feetje3k

Re: Straf

Bericht door feetje3k »

Tjeeee Crownless, hier raak je iets bij mij, dat met het knielen en uitleg geven! In elk geval voor mij heel erg raak,wouuuw. Want het is toch zo..Ik wil het toch zelf, beiden gaan wij er vrijwillig in!
Een het wijst ons beiden op taken en verantwoordelijkheid..... heel sterk.

merinda
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Straf

Bericht door thaliya »

Bij mij werken lijfstraffen ook niet echt, erover praten en uitleggen waarom ik iets gedaan heb (of juist niet) is veel effectiever.
In het verleden heb in wel eens een strafboekje gehad waarin geturfd werd als ik iets fout deed en eens in de zoveel tijd werd dat dan ingelost. Achteraf zorgde dat meer voor "funishment" want meestal wisten we allebei niet eens meer waar die streepjes ook alweer voor waren. Niets mis mee, maar niet effectief om mijn gedrag aan te passen.
Ik weet nog dat ik een keer geen zin had om me netjes te scheren en als straf daarvoor mocht ik me niet meer scheren tot hij zei dat het wel weer mocht. Dat was simpel, maar doeltreffend: elke keer dat ik naar de wc ging werd ik eraan herinnerd en ik vond het vreselijk. Het hoeft dus niet altijd groots te zijn.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Straf

Bericht door Voleuse »

Ik heb echt helemaal niks met straf. Ik heb dus niet zo heel veel toe te voegen, maar wou toch even posten want dat kan dus ook gewoon, dat het niet je ding is.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
SirDonyo

Re: Straf

Bericht door SirDonyo »

Straf...

Voor míj is straf dátgene waar mijn subbie het beste een "consequentie" onder verstaat. Doet ze iets niet zoals ze het zou behoren te doen is er een consequentie aan verbonden en die moet natuurlijk door háár als onprettig ervaren worden. Als "meppen" de verkeerde uitwerking heeft zal er iets anders op gevonden moeten worden.
Ik heb al verschillende (voor mij) leuke voorbeelden langs zien komen. :neenee:

Voor mij persoonlijk zijn de straffen die "in haar hoofd" gaan zitten de leukste, zoals het uitleggen waarom iets wat je leuk vindt én beloofd hebt dan toch niet te doen. En dan in een redlijk "lage" positie, mmmm :devilish:
bravenewme82

Re: Straf

Bericht door bravenewme82 »

Als ik het zo lees heb je vooral moeite om in je subbie-modus te komen, klopt dat? Dus ook los van straf-situaties?

Als dit klopt, dan is de vraag: wat helpt jou je subbie-gevoel te krijgen? Gezien je verleden (waar ik verder niks van weet, maar hier iets over lees), kan ik me voorstellen dat je vooral ook geborgenheid zoekt. Als hij je dat kan geven, en duidelijk maakt aan je dát je mag loslaten, dat je mág loslaten... misschien wordt het voor jou dan makkelijker om je over te geven? En dan nog kan je de grenzen opzoeken (zitten de boeien wel goed vast etc), dat herken ik van mezelf ook wel, maar dan weet je in elk geval dat je veilig bij die ander bent. Daarna is het dan aan hem om te laten zien dat ie je idd in bedwang heeft :-) Maar doordat ie laat zien dat je veilig bent, durf je je makkelijker over te geven wellicht. "laat maar los meisje... je zit echt vast... je bent veilig, laat het allemaal maar los, ik ben er voor je, ik houd je in de gaten, laat los...!'

En inderdaad wat er gezegd wordt over uitleggen waarom je iets wilde en het dan toch niet hebt gedaan... mooie! Ga ik zeker ook onthouden!
feetje3k

Re: Straf

Bericht door feetje3k »

Ik zit om medische redden in Colombia, en internet is prut.
Ik geef uitgebreider antwoord wanneer wij weer op Aruba zijn.

Bedankt, liefs, merinda
feetje3k

Re: Straf

Bericht door feetje3k »

Na Colombia, drie weken zware griep(en revalidatie), logé, en weer de ziekenhuismolen in, toch maar weer het stof van het onderwerp blazen.
Wat mij verbaasd is, dat het voor een aantal zo duidelijk is dat er bijv.ook andere kwesties aan de hand zijn, zoals vertrouwen. Dat vindt ik knap!
Ik heb nu toch een probleem. Lief heeft opdracht gegeven een lijst optestellen. Dingen die ik als staf ervaar.
In zwaarte op lopend. Gezien mijn behoefte moet het iets zijn dat lik op stuk kan. Mijn hersenen blokkeren totaal. Ik kan niets verzinnen. Ik hoop toch nog op de een of andere suggestie waar ik iets mee kan (tenminste iets waar mijn hersenen mee aan de gang kunnen), of misschien een idee, waar ik nog kan zoeken.

Please heeeeelp :panic:

merinda
Anstecy

Re: Straf

Bericht door Anstecy »

Vind je het leuk om te doen? Die lijst opstellen?
Ik zou er zelf niet zoveel mee kunnen, maar ja, ik ben een echte maso, dus H weet wel hoe hij mij zo kan "straffen" dat ik er ook van geniet.
Ik heb niet zoveel met straf, voor mij gaat BDSM heel erg over overgave en dat doe ik sowieso vrijwillig. En als ik dat niet vrijwillig doe, dan moeten we een goed gesprek hebben of lekker een avond knuffelen.
Misschien kun je eerst categorieën maken van dingen die je niet plezierig vindt?

Bijvoorbeeld:
Categorie:
mentaal pesten (of zoiets)
- negeren
- gekleineerd worden
- jezelf moeten verantwoorden
- op je knieën met een briefje voor je wat je fout hebt gedaan

Pijn
- spanking
- klemmen
enz

Seksopdrachten
- 1 uur met plug
- 2 uur met balletjes
- KKV (zie topic KKV voor inspiratie)
enz

Kinderachtige straffen
- op de gang moeten staan
- in de hoek moeten staan
- strafregels schrijven
enz

Dienstbare straffen
- week lang koffie op bed brengen
- voeten wassen
- elke ochtend wakker pijpen
- elke avond in slaap masseren
- avond voor bijzettafel moeten spelen
enz

Openbare straffen
- dingen die je moet doen op het eerstvolgende feestje, andere dominant pijpen of zo

internetstraffen
- geen WS mogen gebruiken
- geen FB mogen gebruiken
- je straf openbaar maken op fetlife

Verder kom ik zo even niet.

Succes

xx
faery

Re: Straf

Bericht door faery »

De straffen die ik de laatste tijd gehad heb:
- strafregels schrijven
- de afwas moeten doen bij m'n andere partner (serieus, mijn Meester geeft me dus straf waar mijn andere partner profijt van heeft, best briljant)
- huishoudelijke dingen bij Hem thuis moeten doen
- seksverbod (zowel solo als met anderen)
- geen spel (terwijl dit eerst wel in de planning zat)
- niet naar een sociaal uitje mogen

In de meeste gevallen komt de straf voort uit de overtreding. Zoiets als wat thaliya noemde met het niet willen scheren en dan als straf niet mogen scheren. Het hangt er ook heel erg vanaf hoe erg je kink wil laten overvloeien in "het echte leven".
feetje3k

Re: Straf

Bericht door feetje3k »

Astracy, tja,nee, ik heb niets met dat lijstje behalve.....een hekel er aan om het op te stellen.

Eerlijk gezet, en zo onder elkaar, ik heb ook een hekel aan al dat gepolder over ons bdsm-leven. Waarom kan Lief nou niet als andere Dominanten gedachtes lezen, zijn gang met mij gaan, en zorgen dat wij allebei de lol hebben. Dat heb ik weer! Een man die wil praten! :panic: :gaap:

Met jou lijstje kan al vast iets.....op doorborduren.
Ik snap zijn probleem ook wel. Na de laatste keer toen een strafsessie nogal/tamelijk/eenbeetjeveel/totaal/helemaal de mist in is gegaan, toen ik hem woest en in rage in het gezicht schreeuwde dat hij maar een (niets aardigs)was een mijn moeder dit 40jaar geleden al 10 keer beter had gedaan. :devilish: .....tja, dit kwam niet zo goed over, dus proberen wij dit soort déjà vu' tjes te vermijden.

Hoewel ik slaan in een "spel"heel fijn vindt, komt het als staf heel anders aan. Slaan en nog een paar andere dingen. Ik moest als kind bijvoorbeeld in de hoek knielen (soms op springtouw oid)armen gestrekt, handen op schouderhogte, daar kwamen dan 2 of 3delen van de encyclopedie op, en het duurde totdat ik de boel echt niet meer omhoog kon houden, en omdat ik het dan zonder toestemming had afgebroken werd ik geslagen.

Probleem is, ik verlang naar een harde aanpak, maar wij moeten uitzoeken wat mogelijk is in een strafsetting.

@faery, jij ook bedankt voor het meedenken. Hier mag alles in het dagelijks leven. En iets huishoudelijks zou helemaal niet gek zijn. Maar ja, hier moeten er 2 tevreden mee zijn.....eens kijken, ik kan er in elk geval "iets" mee

Lief's merinda
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Straf

Bericht door phedre »

merinda schreef: Eerlijk gezet, en zo onder elkaar, ik heb ook een hekel aan al dat gepolder over ons bdsm-leven. Waarom kan Lief nou niet als andere Dominanten gedachtes lezen, zijn gang met mij gaan, en zorgen dat wij allebei de lol hebben. Dat heb ik weer! Een man die wil praten! :panic: :gaap:
eh.. niet dat ik de wijsheid nu in pacht heb hoor, maar is dat niet waar elke relatie voor 85% uit bestaat? communicatie! Er is geen enkele dom, maar ook geen enkele sub, geen enkel mens die gedachten kan lezen. Dus misschien dat je daar toch maar aan moet wennen. Overigens hoeft communiceren niet altijd praten te betekenen natuurlijk. Filmpjes of foto's sturen die je op internet vindt leuk vindt, verhaaltjes die je leuk vindt toesturen, of delen er van. Zelf schrijven over je fantasien, Echt, het is niet raar dat je man geen gedachten kunt lezen!
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
feetje3k

Re: Straf

Bericht door feetje3k »

@phedre, je hebt gelijk, maar dit was met een knipoog bedoeld.
Plaatjes en vaak onderwerpen van hier geef ik aan, en bespreken wij dan samen, maar het komt ook op zijn tijd mijn neus uit,alle eventualiteiten kan ik vooraf ook niet afdekken. Ergens zal er ook plaats moeten zijn voor uitproberen, trial and error.
Ik ben ondertussen op een punt waar pratenerover mijn oren uitkomt, en elke zijn in doen verdwijnd.

Lief's merinda
Anstecy

Re: Straf

Bericht door Anstecy »

Hoi Merinda
Jullie hebben natuurlijk een geschiedenis en ik kan me voorstellen dat hij erg bang is voor herhaling. En jij bent als kind mishandeld, dat helpt ook niet mee.
Ik krijg het gevoel dat jij (nog?) Ongemakkelijk wordt bij straf. Waarom je zelf pushen. Waarom beginnen jullie niet op een punt waar je beiden van geniet? Het gaat om genieten hè, niet om Hoe het hoort.
Ik merkte dat ik straf helemaal niet fijn of opwindend of wat dan ook vind. En H vindt het ook veel leuker om gewoon met me te doen waar hij zin in heeft zonder aanleiding. En op dit moment worden we daar allebei blij van.
En wie weet willen we het over 2 maanden weer anders.

Ben je voorzichtig met je zelf?
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Straf

Bericht door Ravelijne »

Eens met wat Anstecy zegt. Voor mij is straf ook heel beladen geweest. In het begin deden we dat dan ook niet zo gauw, of hielden we het heeeeeel klein. Dat was ook genoeg. Ik krijg uit wat je schrijft het idee dat je ergens ook wel iets met straf wilt, of in ieder geval dat je wel wilt voelen dat wat je doet consequenties heeft. Dat het niet vrijblijvend is.

Wat je zegt over dat het nu een beetje blijft hangen in wat er allemaal mis kan gaan, misschien moeten jullie het eerst nog hebben over hoe je moet omgaan met 'missers', zodat je daar allebei goed doorheen komt? Is ook (nog meer) praten, maar gewoon een garantie aan elkaar dat je er op terugkomt en dat je het samen weer oplost kan heel veel druk van de ketel halen. En een beetje een draaiboek over waar je denkt dat je allebei het meest behoefte aan hebt. Als de een bijvoorbeeld eerst een tijdje met rust gelaten wil worden om bij te komen, terwijl de ander dan juist heel veel behoefte heeft aan bevestiging dat je ze ondanks een foute inschatting als mens nog wel lief vindt, kunnen haaks op elkaar staan. Maar door bijvoorbeeld aan te geven wat wel kan, als je er niet meteen over kunt praten, kan het wel makkelijker worden.
Gesloten