Wereldnieuws

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Wereldnieuws

Bericht door juffie »

Ik weet wel dat er altijd ergens op de wereld oorlog of brand is, maar het lijkt wel heftiger nu, barbaarser, groter geweld. Syrië, IS, Boko Haram... Het is zo gruwelijk allemaal...

Maar misschien komt het nu meer tot me, dat zou zomaar kunnen. Ik merk dat ik, nu ik wat ouder ben en zelf een gezin heb, het me meer angst inboezemt.

Aan de andere kant; mijn vader vroeg me of ik wel naar Londen zou gaan, want terrorismedreiging enzo, en daar maak ik me dan weer totaal niet druk om. Kan gebeuren ja. Maar kan ook morgen in Amsterdam ofzo.
MILF :grin_ani:
dbj

Re: Wereldnieuws

Bericht door dbj »

Probleem is ook dat het nieuws altijd "gekleurd" is, nooit zuiver objectief.
En het is ook de nieuwsredactie die bepaald welk nieuws wereldkundig gemaakt wordt.

Maar ja, als bepaalde bevolkingsgroepen stelselmatig onderdrukt worden of doorlopend bommen en granaten op hun kop krijgen, kun je verwachten dat die op een bepaald moment terugslaan. En dan is het plots groot nieuws, zeker als het in Europa plaatsvind.
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Wereldnieuws

Bericht door JJV »

juffie schreef:Maar kan ook morgen in Amsterdam ofzo.
Yup.
Daar maken mn ouders zich dus druk om.

Ik hou er al rekening mee sinds die trein aanslag in spanje... en kan niet zeggen dat ik er nu een trein minder om neem.
Als t gebeurt gebeurt t..

Van gogh is zo n beetje bij mij om de hoek vermoord. . Ik was thuis... en heb t nauwelijks meegekregen.

Hopelijk heb ik die mazzel volgende keren weer.
~\v/~
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Wereldnieuws

Bericht door eireann »

Uit de Telegraaf
ARRAS -
In een Thalys van Amsterdam naar Parijs is vrijdag een terreuraanslag gepleegd. Een zwaarbewapende man probeerde in een van de wagons met een kalasjnikov het vuur te openen op zijn medepassagiers. Drie mensen raakten gewond.

De schietpartij gebeurde ter hoogte van Arras, in Noord-Frankrijk. Twee Amerikaanse militairen, die door de trein langs het toilet liepen, hoorden hoe achter de deur een zwaar wapen werd doorgeladen. Toen de dader uit de wc kwam, overmeesterden zij hem, maar zij konden niet verhinderen dat hij schoten loste. Bij de schietpartij raakten een Brit en een Amerikaan gewond, een van hen ernstig. De schutter gebruikte zowel zijn vuurwapen als een mes.
Dat klinkt alsof het alleen door pure mazzel geen enorm bloedbad is geworden... Als die 2 militairen niet waren langsgelopen of dat geluid niet hadden gehoord of herkent.

Dit is wel weer een gevalletje 'dicht bij huis'...

Stelletje mafklappers op de wereld toch.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Wereldnieuws

Bericht door juffie »

Zo dan! :shock:
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Wereldnieuws

Bericht door Ravelijne »

:shock:

Edit: Wel weer slordig van de Telegraaf dat ze zeggen dat het een terreuraanslag is. De Franse autoriteiten zeggen momenteel alleen dat ze het niet uitsluiten. Kan dus net zo goed een 'gewone' gek met een voorliefde voor automatische wapens zijn (denk aan school shootings in Columbine of het winkelcentrum in Den Haag). In beide gevallen erg, maar wat er precies speelde is dus nog niet duidelijk.
Laatst gewijzigd door Ravelijne op 21 aug 2015, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wereldnieuws

Bericht door Peter^ »

Heftig dichtbij.
Geniet van de positieve momenten.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Wereldnieuws

Bericht door eireann »

Ja t is wel echt een telegraaf artikel dat wel.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Wereldnieuws

Bericht door Voleuse »

Aanvallen in Parijs... Jeejtje :O
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Oppergodin_Hera

Re: Wereldnieuws

Bericht door Oppergodin_Hera »

ja wat een drama voor die mensen
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Wereldnieuws

Bericht door phedre »

het is idd heftig wat er is gebeurd vannacht
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Wereldnieuws

Bericht door juffie »

Wij hebben tot 2 uur zitten kijken, toen stopte de NOS met uitzenden. Verschrikkelijk.
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Wereldnieuws

Bericht door Crownless »

:(
Wat een stelletje gestoorden aan kan richten. Het bizarst vind ik nog wel dat ik de band die speelde vaker heb gezien op festivals. En dat ik, had die band ik Eindhoven gespeeld en had ik niks te doen gehad, ik daar best last-minute naar toe was gegaan. Komt dichtbij zo.

Fucking terroristen.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 aug 2009, 12:57
Locatie: Tiel

Re: Wereldnieuws

Bericht door Arno »

Ja, dit laat ons gevoelsmensen niet onberoerd. En zo zinloos, want er zijn geen winnaars. Alleen maar verliezers, dit geeft toch een heel nare nasmaak aan een verder heel mooie dag voor mij.
Vrijheid ervaren, die als basis wortelt in jezelf.

Coördinator Kinky & Casual Nijmegen
Coördinator Diapers day Nijmegen
Owned and collared by Gomora

Met vriendelijke groet;
Arno
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Wereldnieuws

Bericht door Ravelijne »

Zarath zijn broer en gezin zijn daar, ze hadden net een lang weekendje daar gepland. Gelukkig veilig en bij elkaar (en ik kwam er pas achter dat ze net nu daar waren doordat ze veilig waren), maar toch even ontzettend raar.
Plaats reactie