Wereldnieuws

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Toran
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 aug 2009, 09:31

Re: Wereldnieuws

Bericht door Toran »

Zorg voor een modern, biometrisch paspoort. Moet leesbaar zijn in 'ons' alfabet. Mocht ze dat niet hebben, dan zal je dit of moeten laten vertalen met een beëdigde vertaling, of bij de ambassade in den haag een bewijs van identiteit halen.

Bankrekening kan via bunq, maar abn doet het ook, met als voordeel dat je dan ook een fysieke bankpas krijgt. Rekening is nodig om makkelijk het leefgeld te ontvangen.

En als je niet gelijk een afspraak kunt maken om haar in te schrijven, laat iig registreren dat ze bij jou woont. En noteer dan ook de persoon die je gesproken hebt bij de gemeente.

Als ze zorg nodig heeft, kan dat gewoon, ook zonder registratie. Jouw huisarts kan de kosten declareren bij het CAK. alle zorg die onder de basisverzekering valt, kan ze krijgen.

Als je nog specifieke vragen hebt, pb staat open!
"Just erotic. Nothing kinky. It's the difference between using a feather and using a chicken."

— Terry Pratchett (Eric)
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Wereldnieuws

Bericht door eireann »

Dank!
Ze heeft gelukkig een modern paspoort, we zijn nu met de bunq rekening bezig
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
miss_meeko
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010, 13:38
Locatie: Haarlem

Re: Wereldnieuws

Bericht door miss_meeko »

Veel dierenartsen doen nu ook de huisdieren gratis nakijken en chippen heb ik gelezen. Dus dat is misschien de moeite waard met navragen. En Poolse supermarkten verkopen ook veel producten die ze ook in Oekraïne hebben, dus dat kan het gevoel van "thuis" wat versterken
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Wereldnieuws

Bericht door Mack »

Veel gemeentes zetten nu hulp programma's op voor Oekraïense vluchtelingen. Het belangrijkste is dat je haar laat inschrijven bij de gemeente. Vandaar uit kan ze een bankrekening & pinpas krijgen en wordt er waarschijnlijk (per gemeente weer iets verschillend ... :evil: ) een toelage voor leefgeld uitgekeerd.

Voor meer informatie: bel met het gemeentehuis ...
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Wereldnieuws

Bericht door eireann »

Net gedaan! We hoeven niet naar de opvang locatie om in te schrijven, ze heeft mijn gegevens genoteerd en de afdeling neemt contact op met een mail met informatie en om digitaal aan te melden.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Toran
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 aug 2009, 09:31

Re: Wereldnieuws

Bericht door Toran »

Mack schreef: 23 mar 2022, 11:38 Veel gemeentes zetten nu hulp programma's op voor Oekraïense vluchtelingen. Het belangrijkste is dat je haar laat inschrijven bij de gemeente. Vandaar uit kan ze een bankrekening & pinpas krijgen en wordt er waarschijnlijk (per gemeente weer iets verschillend ... :evil: ) een toelage voor leefgeld uitgekeerd.

Voor meer informatie: bel met het gemeentehuis ...
Leefgeld regeling is landelijk bepaald, maar uitvoering moet door de gemeente. Die nog niet weten hoe.

Inschrijven is belangrijk, vooral om een bsn te krijgen. Dan kan je wat in Nederland..
"Just erotic. Nothing kinky. It's the difference between using a feather and using a chicken."

— Terry Pratchett (Eric)
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Wereldnieuws

Bericht door pluis »

Wij hebben hier een lege logeerkamer en een overweging. Krijg je iets te zeggen over wie je in huis wilt? Kan me voorstellen dat een LHBTI+ er het wellicht prettig vindt bij ons in huis, maar dat we voor niet iedereen geschikt zijn.
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Wereldnieuws

Bericht door Mack »

Ook dat soort dingen kun je aangeven als jij je bij de gemeentelijke organisatie aanmeld (ik weet even niet wie dat in R'dam is).
Goede kans dat er aan adressen voor specifieke doelgroepen juist behoefte is.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Wereldnieuws

Bericht door Mack »

Ik zie nergens specifieke informatie over LHTBQ+ staan. Maar misschien kan een telefoontje naar takecarebnb wat helderheid verzorgen.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Wereldnieuws

Bericht door eireann »

Of op fetlife?
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
miss_meeko
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010, 13:38
Locatie: Haarlem

Re: Wereldnieuws

Bericht door miss_meeko »

pluis schreef: 23 mar 2022, 19:01 Wij hebben hier een lege logeerkamer en een overweging. Krijg je iets te zeggen over wie je in huis wilt? Kan me voorstellen dat een LHBTI+ er het wellicht prettig vindt bij ons in huis, maar dat we voor niet iedereen geschikt zijn.
Op ad.nl staat dat er in Amsterdam ook een tijdelijke noodopvang is voor Oekrainers uit de LHBTiQ gemeenschap. Ik denk dat als je aangeeft daar dat je gastgezin wil zijn voor deze mensen je vast snel een match hebt
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Wereldnieuws

Bericht door phedre »

Voor diegenen die vluchtelingen in huis hebben: vanaf maandag is er een enorme oefening met vliegtuigen/straaljagers en zo van zo'n 9 landen boven Nederland. Ik kan me zomaar voorstellen dat overvliegende straaljagers behoorlijk schrikbarend kunnen zijn voor die mensen. Misschien iets om ze op voor te bereiden of ze in ieder geval duidelijk te maken dat het een oefening is! :)
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
miss_meeko
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010, 13:38
Locatie: Haarlem

Re: Wereldnieuws

Bericht door miss_meeko »

Bedankt voor de tip!
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Wereldnieuws

Bericht door kitten »

En vertel ze over onze luchtalarm oefeningen op de eerste van de maand! De eerstvolgende is 4 april. Ik woon pal naast zo'n apparaat, dus na twee hartaanvallen heb ik het tegenwoordig in mijn agenda staan om 11:59. :shock:
Gebruikersavatar
miss_meeko
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010, 13:38
Locatie: Haarlem

Re: Wereldnieuws

Bericht door miss_meeko »

Die herinnering hadden we ook vast in de agenda gezet :)
Laatste liepen we buiten en op een bouwterrein was er een harde klap van metaal. Ik kon L bijna oprapen van de straat door de schrik. Daarna konden we er wel om lachen. Ze is heel positief ingesteld
Plaats reactie