Waarom vallen veel D's op jonge subs?

Linz

Waarom vallen veel D's op jonge subs?

Bericht door Linz »

Beste lezers.
Ik vraag me af..

Waarom is het zo dat veel D's vallen op jonge subs?

Niet alle D's.. Nee.. Maar veel toch wel?
Is het gewoon zo dat er meer subs zijn dan D's?
Is het misschien zo dat een D denkt dat een jonge sub makkelijker te ' kneden' is naar wens?

Ik be - of veroordeel niet , ik ben gewoon oprecht benieuwd!
Liefs linz
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Waarom?

Bericht door Voleuse »

Er was laatst een discussie over op fetlife. En ik weet niet meer wie, maar iemand kwam met de volgende verklaring waar ik het wel mee eens was: Tussen levenspartners verschilt de leeftijd vaak niet zoveel, ook niet bij BDSMers. Maar bij D's die buiten hun vaste relatie om een sub hebben zie je wel wat vaker dat de sub wat jonger is. En dat komt omdat jonge mensen gewoonweg meer tijd hebben om af te spreken, nog geen kinderen enzo dus dan is dat voor een tweede relatie makkelijker.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Frodo
Site Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 aug 2009, 07:40
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Waarom?

Bericht door Frodo »

Goeie vraag... maar je zou 'm ook andersom kunnen stellen: Waarom vallen jonge subs voor oudere D's?

In dat geval denk ik dat het 'natuurlijke overwicht' dat het leeftijdsverschil met zich meebrengt 'n belangrijke rol speelt. Iemand die ouder is heeft, in theorie, waarschijnlijk méér ervaring dan 'n D die net zo oud is als de sub zelf.

Dat 'n jonge sub makkelijker te kneden is, is zeker iets wat meespeelt bij de jacht van (meest foute) D's op jonge (lees: groene) subs: Heb je eenmaal haar aandacht, dan kan je haar vaak genoeg van alles wijsmaken wat in jouw straatje past. Met 'n beetje handig gemanipuleer kun je haar al snel laten denken dat jij haar ideale D bent. Buiten dat kan een 'ervaren' sub diezelfde D meer vertellen over BDSM dan ie zelf al weet - en dat wil je niet hebben natuurlijk ;)

Verder zijn veel mannen van middelbare leeftijd en daarboven sowieso op zoek naar een jongere partner omdat eh... ze het met de huidige, die van hun eigen leeftijd is, wel gezien hebben. Ze willen een frisse start maken en dan ligt zo'n jonkie wel voor de hand.

Of er meer subs zijn dan D's betwijfel ik overigens: Er zijn meer subs dan goeie D's - maar dat is 'n heel ander verhaal ;)



F.
Wever

Re: Waarom?

Bericht door Wever »

Buiten bovenstaande denk ik dat het verschil in ervaring veel meespeelt. Ervaren subs zijn minder in trek dan pas beginnende*, en beginnende subs zijn nu eenmaal doorgaans jonger.

En inderdaad: omgekeerd speelt het evengoed. Als dominant is de BDSM-ervaring die je hebt vaak belangrijker dan je looks**, en ook die arrogantie levenswijsheid levenservaring ouderdom wordt wel als een voordeel gezien.


O, en natuurlijk moeten we ook even het meest voor de hand liggende antwoord even belichten. Jongere mensen zijn gewoon (gemiddeld genomen) knapper en sexy-er. Voor een BDSM-relatie die enige erotische spanning of potentieel heeft is zoiets best belangrijk.
(nota: het is trouwens echt niet dat alleen mannen aan dat cliché voldoen. Vrouwelijke D's lusten evengoed jonge blaadjes).


*die kan je lekker veel wijsmaken zodat het niet opvalt dat je uit je nek aan het lullen bent. ;)
**nog een geluk...anders konden lelijkaards als ikzelf het wel schudden. 8-)
Linz

Re: Waarom?

Bericht door Linz »

Voleuse schreef:Er was laatst een discussie over op fetlife. En ik weet niet meer wie, maar iemand kwam met de volgende verklaring waar ik het wel mee eens was: Tussen levenspartners verschilt de leeftijd vaak niet zoveel, ook niet bij BDSMers. Maar bij D's die buiten hun vaste relatie om een sub hebben zie je wel wat vaker dat de sub wat jonger is. En dat komt omdat jonge mensen gewoonweg meer tijd hebben om af te spreken, nog geen kinderen enzo dus dan is dat voor een tweede relatie makkelijker.
Ja dat klinkt eigenlijk best logisch!
Toch .. Ik ben dan niet piep jong.. Maar tijd heb ik en kinderen om me heen ook niet
Dan wordt ik nog afgewezen op t feit.. Te oud :shock:
Liefs linz
Linz

Re: Waarom?

Bericht door Linz »

Frodo schreef:Goeie vraag... maar je zou 'm ook andersom kunnen stellen: Waarom vallen jonge subs voor oudere D's?

In dat geval denk ik dat het 'natuurlijke overwicht' dat het leeftijdsverschil met zich meebrengt 'n belangrijke rol speelt. Iemand die ouder is heeft, in theorie, waarschijnlijk méér ervaring dan 'n D die net zo oud is als de sub zelf.

Dat 'n jonge sub makkelijker te kneden is, is zeker iets wat meespeelt bij de jacht van (meest foute) D's op jonge (lees: groene) subs: Heb je eenmaal haar aandacht, dan kan je haar vaak genoeg van alles wijsmaken wat in jouw straatje past. Met 'n beetje handig gemanipuleer kun je haar al snel laten denken dat jij haar ideale D bent. Buiten dat kan een 'ervaren' sub diezelfde D meer vertellen over BDSM dan ie zelf al weet - en dat wil je niet hebben natuurlijk ;)

Verder zijn veel mannen van middelbare leeftijd en daarboven sowieso op zoek naar een jongere partner omdat eh... ze het met de huidige, die van hun eigen leeftijd is, wel gezien hebben. Ze willen een frisse start maken en dan ligt zo'n jonkie wel voor de hand.

Of er meer subs zijn dan D's betwijfel ik overigens: Er zijn meer subs dan goeie D's - maar dat is 'n heel ander verhaal ;)



F.
Daar heb je een punt Fro ( sorry dat ik je afkort maar dat deed ik vroeger al..)
Ik val zelf ook niet echt op een jongere D
Maar die van mijn leeftijd vallen dus veelal op jongere subs.

Misschien ligt het aan de site waar ik me inschreef, ik zie toch echt meer subs dan D's.

Ik weet trouwens echt niet of een iets oudere sub niet zo haar voordelen heeft.
Maar maak dat een D maar ns duidelijk he?
Liefs linz
Linz

Re: Waarom?

Bericht door Linz »

Wever schreef:Buiten bovenstaande denk ik dat het verschil in ervaring veel meespeelt. Ervaren subs zijn minder in trek dan pas beginnende*, en beginnende subs zijn nu eenmaal doorgaans jonger.

En inderdaad: omgekeerd speelt het evengoed. Als dominant is de BDSM-ervaring die je hebt vaak belangrijker dan je looks**, en ook die arrogantie levenswijsheid levenservaring ouderdom wordt wel als een voordeel gezien.


O, en natuurlijk moeten we ook even het meest voor de hand liggende antwoord even belichten. Jongere mensen zijn gewoon (gemiddeld genomen) knapper en sexy-er. Voor een BDSM-relatie die enige erotische spanning of potentieel heeft is zoiets best belangrijk.
(nota: het is trouwens echt niet dat alleen mannen aan dat cliché voldoen. Vrouwelijke D's lusten evengoed jonge blaadjes).


*die kan je lekker veel wijsmaken zodat het niet opvalt dat je uit je nek aan het lullen bent. ;)
**nog een geluk...anders konden lelijkaards als ikzelf het wel schudden. 8-)
Oeww is dat het? Een onervaren sub weet nog niet veel? En is meestal knapper!
Mmm ik vind mezelf echt niet heel knap, lelijk is dan ook weer een ander woord en veel ervaring heb ik ook niet.

Zo te lezen ben ik dus een oudere jongere? ( ik denk meteen aan koot & de bie)

Toch lees je ook vaak dat een D graag een slimme dame heeft als sub.
Dan zou het weer niet kloppen wat jij zegt :lol:

Liefs linz
feetje3k

Re: Waarom?

Bericht door feetje3k »

Toen ik begon was ik echt geen groen blaadje meer, (geen idee hoe oud jij bent), ik was enorm verbaasd hoe erg ik in trek was. Ook bij beduidend jongere D's.
Ik heb toen best wel wat gedate, dat was een spoedcursus niet meer wegswijmelen bij wat lettertjes van internet. :zak:
Dat mijn man (wij zijn ondertussen getrouwd) een behoorlijk aantal jaartjes ouder is, tja, ik val mijn leven lang op oudere mannen. Het zal geen toeval zijn, met jonkies is het leuk stappen, mogelijk wat gedurfder, onbesuisder......intellectueel kom ik beter met een oudere man terecht. :jjv: hihihi,sorry lief!
Ik heb nooit van iemand de indruk gekregen dat ik te oud was/ben.
Nou moet ik zeggen dat ik ook van die arrogante "heb alles al gezien en gedaan" Dom's tegen ben gekomen, en nog voor geen goud zou ik van zo iemand sub willen zijn! Dat waren dan wel ook de types met in verhouding eeeerg jonge subbies.
Er is echt voor elk potje een dekseltje......zeker wanneer het mij gelukt is een te vinden......nou werken wij wel nog steeds er aan beter op elkaar te passen.... :zweepje: ....who cares, nobody is perfect :mrgreen:

merinda
Wever

Re: Waarom?

Bericht door Wever »

Linz schreef:1.Oeww is dat het? Een onervaren sub weet nog niet veel? En is meestal knapper!
Mmm ik vind mezelf echt niet heel knap, lelijk is dan ook weer een ander woord en veel ervaring heb ik ook niet.

2.Zo te lezen ben ik dus een oudere jongere? ( ik denk meteen aan koot & de bie)

3.Toch lees je ook vaak dat een D graag een slimme dame heeft als sub.
Dan zou het weer niet kloppen wat jij zegt :lol:

Liefs linz
1. Er zijn D's genoeg die graag helpen je er mooi uit te laten zien. Al kan dat 'mooi' wat anders inhouden dan de juiste kleding en make-up. Maar mooie touwtjes en enkele lieflijke blauwe plekjes zijn ook niet lelijk. :)

2. euh...dat kan. Ik weet niet wat jouw leeftijd of ervaring er precies mee te maken heeft (ik ken je niet), maar als je je erin herkent...nou, mooi toch? :)

3. dat klopt, maar dat is totaal geen tegenstrijdigheid. Intelligentie is wel eens een pluspunt, maar ook de intelligentste sub is als onervaren begonnen. Oftewel: kennis en intelligentie zijn hier niet hetzelfde. :)
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Waarom?

Bericht door kitten »

merinda schreef:Ik heb toen best wel wat gedate, dat was een spoedcursus niet meer wegswijmelen bij wat lettertjes van internet. :zak:
Die cursus heb ik ook gehad!! (Maar zwijmelen blijft leuk... :zak: )
Linz

Re: Waarom?

Bericht door Linz »

@ wever
Dank voor je uitgebreide antwoord..
Oudere jongere is grappig bedoeld, mijn ervaring is ja? Niet veel maar dan ook weer niet geen ervaring..ik zou zeggen een beetje ervaren?
In jaren ben ik ruim veertig ( een echte dame meld haar leeftijd niet- dat is grappig bedoeld trouwens)

Dat er D's genoeg zijn , ja dat is een feit.. Jammer dat je vaak eerst overspoelt wordt door de jagers.
Die uit zijn op snelle sex.
Nou mag dat .. Van mij mogen ze dat zelf weten maar dan zou ik dat wel graag duidelijk hebben.

Het viel mij gewoon op dat ik nu al drie keer heb moeten horen , direct en indirect.. Jij bent eigenlijk te oud..
Ik voel me helemaal niet oud trouwens maar goed leeftijd is maar een getal niet?
Liefs linz
Linz

Re: Waarom?

Bericht door Linz »

@ merinda ..ik val zelf ook meestal op wat ouder dan ikzelf!
Waarom? Geen idee eigenlijk het is iedergeval een feit dat ik me aangetrokken voel door een iets oudere D.
Meestal dan.

Natuurlijk kan het dan ook andersom werken , een D valt dan gewoon toevallig op wat jonger.

Het valt mij op dat dat er dan wel veel zijn..
Natuurlijk, ieder zijn ding.. Ik verwonder me slechts
Liefs linz
Oppergodin_Hera

Re: Waarom?

Bericht door Oppergodin_Hera »

Mijn ervaring is dat als je boven de 35 bent, je eigenlijk niet interessant genoeg meer bent.
Zelf heb ik wel eens met flink oudere mannen gedate (60+) Sorry voor mij dat niet meer. En als ik dat grijze schaamhaar zag moest ik denken of mijn ouders dat misschien ook hadden en daar denk ik liever niet aan tijdens pijpen ofzo. Dan is mijn zin al behoorlijk weg. Zelf date ik meestal met mensen tussen de 40 en 45, hoewel dat een moeilijke doelgroep blijkt te zijn. Vaak zitten die nog in een relatie of zijn ze er te recent er uit en is daten heel lastig ivm wederzijdse kinderen die nog net niet zelfstandig zijn. Ik denk dat 40-45 jaar de kleinste vrijgezelle groep is.
Ik heb maar 2x gedate met iemand onder de 35 jaar. (en dan heb ik het over de afgelopen 4 jaar dat ik een beetje actief ben) Maar 30 is absoluut de ondergrens voor mij. Hoewel ik genoeg aanbiedingen krijg (vraag mij niet waarom) van mannen van rond de 18-20 jaar heb ik echt geen zin in een kind naast mij die ik alles moet uitleggen. Hoeveel hij ook op een oudere vrouw valt (en bij mij val je wel lekker zacht ;) )
Guilty

Re: Waarom?

Bericht door Guilty »

Zoals hierboven ook al is aangegeven, jongere dames zijn denk ik vaker in een experimentele fase. Laten we eerlijk zijn, heel veel van die dominanten hebben zo'n jonge meid ook erbij, maar zouden ook niet zo in trek zijn als primaire partner om een gezinnetje mee te stichten. Overigens vind ik zelf jongere vrouwen wel aantrekkelijker, maar vind ik volstrekt onervaren weer helemaal niet zo'n pré als Wever suggereert. Kneedbaar, mwah, mijn ervaring is dat je er vooral veel voorzichtiger mee moet zijn. Oudere vrouwen vind ik soms ook best aantrekkelijk, maar als iemand echt veel ouder is dan ik, zie ik haar dan toch makkelijker in een dominante rol. Hoewel ik ook weleens een sub van 13 jaar ouder heb gehad.

Maar wat ik me vooral afvraag, wat heb jij eraan om deze discussie op te gooien? Als je gelijk hebt dat het zoveel voorkomt denk ik dat je er weinig aan gaat veranderen. Je hebt het drie keer gehoord, die D's waren duidelijk niet voor jou. Er zijn best oudere subs die wel redelijk tot goed in de markt liggen. Misschien kun je beter proberen uit te vissen wat die goed doen, dan jezelf dingen af te vragen die je niet kunt beïnvloeden.

Overigens, bovenstaande gebaseerd op wat je hier schrijft. Ik heb geen idee hoe oud je bent verder.
Oppergodin_Hera

Re: Waarom?

Bericht door Oppergodin_Hera »

Voor guilty
Linz schreef: In jaren ben ik ruim veertig ( een echte dame meld haar leeftijd niet- dat is grappig bedoeld )
Gesloten