Blauwe plekken wedstrijd?

Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Blauwe plekken wedstrijd?

Bericht door Crownless »

In het topic over onderhandelingen zag ik dat Oppergodin Hera iets had gezegd wat ik wel iets vond voor een nieuw draadje.
Oppergodin_Hera schreef:Ik ben en blijf hartstikke vanilla met een af en toe kinky randje. Ik voel mij geen bdsm'er. Ik hang gewoon wat in tussen 2 werelden. Dat maakt het wat lastig. Ik wil meer dan op mijn rug liggen en wachten tot een vdnt klaar is met zijn ding. Maar ik snap ook niets van die blauwe-plekken-wedstrijden.
Die blauwe plekken wedstrijden heb ik ook niks mee hoor. En ik denk niet dat dat een reden is om tussen twee werelden te hangen. Je noemt nu wel echt twee extremen. En wat die 'kijk mijn blauwe plekken!' op fetlife betreft: op fetlife zie je ook alleen maar de extremen. Mijn kont ziet er nooit zo spectaculair uit (qua blauwe plekken dan :P ) dus die plaats ik daar niet. Er zijn echt bdsm-ers die er meer in zitten vanwege de machtsverhouding tijdens seksuele handelingen en het een beetje pijn als middel maar niet als doel. Want niet iedere bdsm-er is onderdanig en masochistisch. Ik denk altijd maar bij van die blauwe plekken dat iemand dan echt heel erg heeft genoten want maso, of dat ze heel trots zijn dat ze iets superzwaars hebben doorstaan voor hun D. Zoals mensen op facebook hun laatste fröbeldingen posten of juichen om een behaald diploma. Iedereen wil graag laten zien wat ze goed gedaan hebben.

Wat vind jij van deze visie over blauwe billen op fetlife? En hoe is dat voor jou? Hou jij van een blauwgeslagen lijf? En zet jij zoiets op fetlife? Waarom wel/niet?
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Blauwe plekken wedstrijd?

Bericht door Voleuse »

Ik vind de meeste blauwe plekken foto's op fetlife gewoon lelijke foto's. Maar het principe snap ik heel goed. Ik vind het een leuke herinnering aan een spel, net zoals een zuigzoen of ropemarks. Ik deel het vaak 'de morning after' vaak met mijn D, zo van 'omygosh kijk hoe je me kapotgemaakt heb, elke keer dat ik ga zitten moet ik nog aan je denken <3'. En een keer was ik zó blij, en was er een leuke foto van genomen, dat ik het op fetlife zette. Soort van sharing the love, ofzo.

Ik merk overigens wel vaker als maso die ook nog eens vrij snel kleurt dat er soms wat jaloezie is. Alsof het inderdaad een wedstrijd is van wie het meeste kan doorstaan. Maar dat vind ik echt bizar, pijn is mijn kink maar ik voel me echt niet beter dan iemand die die kink niet deelt. Ik zet die foto iig niet om op te scheppen of omdat ik trots ben op mijn prestatie. Ik vind blauwe plekken geen prestatie, zoals een diploma of een knutselwerk. Het is meer een visuele vorm van delen dat ik gelukkig ben met het spel wat ik heb gehad.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Blauwe plekken wedstrijd?

Bericht door tessie »

Ik hou heel erg van blauwe plekken, maar krijg ze zelf bijna nooit. Dus als ik dan eens een keer een blauwe plek heb, kan het wel gebeuren dat ik daar dan een foto van post, omdat ik het mooi vind :D
En ik vind het ook leuk om te zien van een ander, zeker als het ook een mooie foto is.

Ik weet dat sommige mensen al blauw worden als je ernaar wijst, en anderen kan je super lang en super hard slaan en daar zie je niks van, dus ik vind het geen prestatie oid, en daarmee dus ook geen wedstrijd.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Blauwe plekken wedstrijd?

Bericht door kitten »

Ik speel amper ooit met pijn en heb dus nooit een blauwe plek. Dus áls ik ooit een flinke blauwe plek heb van een spel, hell yeah dat ik die op internet zet! :banana:
Anstecy

Re: Blauwe plekken wedstrijd?

Bericht door Anstecy »

@kitten wat ben je toch een heerlijk mens
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Blauwe plekken wedstrijd?

Bericht door thaliya »

Ik heb een blauwe billen foto op FL staan omdat het een mooie herinnering is aan het eerste spel dat we samen speelden. Ik ben zo iemand die al kleurt als je er naar wijst dus het lijkt veel heftiger dan het was. Voor mij was het niet een "Kijk mij eens stoer zijn", maar een "ik heb iets gaafs meegemaakt". Dezelfde reden waarom ik ook foto's van andere cadeautjes of leuke momenten op FL heb staan.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
faery

Re: Blauwe plekken wedstrijd?

Bericht door faery »

Ik post ze volgens mij niet op fetlife, maar stuur achteraf wel vaak foto's naar degene die het veroorzaakt heeft, of naar vrienden. En dan is het eigenlijk altijd een "yay! check m'n kont! dat was echt een awesome en heftig spel gisteren! *giegel*" Dus inderdaad het "trots zijn" wat hierboven genoemd is, en het laten zien van een mooi "knutselwerkje" (is het ergens ook, natuurlijk ;))
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Blauwe plekken wedstrijd?

Bericht door phedre »

ook voor mij is t gewoon een aandenken aan een leuk en tof spel, net als anderen op fb foto's plaatsen van leuke dingen die zij meegemaakt hebben. Niets meer en niets minder :)
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Boefje

Re: Blauwe plekken wedstrijd?

Bericht door Boefje »

Ik snap wel waarom het als een soort wedstrijd overkomt. Niemand plaatst namelijk foto's van GEEN blauwe plekken. Wat net zo goed een uitkomst van een heerlijk, memorabel, fantastisch spel kan zijn. Dus foto's die er zijn, zijn van blauwe plekken. Waaruit de indruk gewekt wordt dat dat de norm is, of zoiets.
Net zoals vrouwen, doordat ze gebombardeerd worden met foto's van magere modellen en films met dunne actrices etc., het idee hebben dat dun zijn de norm is en het zelfs de illusie wekt dat een modellenlijf veel voorkomend is. Wat niet het geval is. Kijk maar eens in een sauna. Toch kunnen die beelden van een saunabezoek nauwelijks tegen dat bombardement van modellen op.
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Blauwe plekken wedstrijd?

Bericht door thaliya »

Maar er zijn ook foto's van ander soort spellen. Er zijn foto's van mensen in bondages, van naalden, maar ook van vernederingsspellen of subs die spacend op de grond leggen. En ik heb het idee dat mensen daar niet zo snel van zeggen dat het een wedstrijdje is. Zodra het blauwe plekken zijn is het dat opeens wel, lijkt het. Uiteraard kun je geen foto's plaatsen als er niets is gebeurd, je kunt ook geen foto plaatsen van een cadeautje dat je niet hebt gekregen, maar ik denk niet dat het zo is dat er alleen maar, of voornamelijk, foto's van blauwe plekken worden geplaatst als "bewijs" van een geweldig spel.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Blauwe plekken wedstrijd?

Bericht door JJV »

bij naalden heb ik dat idee wel een beetje..

maar bij bondage hoor je idd nooit mensen over hoeveel meter er is gebruikt of hoelang t vastgezeten heeft.
(hoor sowieso weinig mensen een bondage spel 'bespreken' terwijl de kreet "yay, blauwe billen" toch redelijk algemeen is.)
~\v/~
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Blauwe plekken wedstrijd?

Bericht door Ravelijne »

Boefje schreef:Niemand plaatst namelijk foto's van GEEN blauwe plekken.
Zelfs dat heb ik wel een paar keer gezien! Van mensen die geen marks willen en die zo trots waren op hun spelpartner dat die precies kon inschatten hoe hen een pak rammel te geven zonder zichtbare sporen achteraf. Die posten dan inderdaad een plaatje van hun totaal onbeschreven billen. :)

Ik krijg zelf ook nooit een 'wedstrijdje' gevoel bij blauwe plekken. Het ziet er gewoon leuk uit, snap dat mensen blij zijn met het 'aandenken'. Ben ik ook als ik ze heb, maar ik doe het er niet om. Soms vraag ik wel om een spel wat sneller tot blauwe plekken leidt, maar niet omdat ik een 'score' bijhoudt, maar omdat ik dat spel op zich fijn vindt en een aandenken achteraf ook.

Ik krijg soms de indruk dat het te maken heeft met het soort masochisme, of je het wel of niet als een 'streven' ervaart. Het lijkt alsof ik dat vooral hoor van niet-maso's en van mensen voor wie hun masochisme ook sterk een element van 'beproeving doorstaan' er in heeft zitten. Voor mij is pijn lekker, en doorstaan komt er een beetje bij als in 'lijden voor mijn D' wat ik een lekker gevoel vindt, maar wat dan weer niet te maken heeft met een bepaalde hoeveelheid of tijd, maar gewoon met het gevoel en de band in dat moment.

Ik heb ook nog nooit iemand een ander zien aftroeven of zelfs zien opscheppen onder met een blauwe-plekken-foto. Ik denk dat het uitmaakt wat voor associatie je bij pijnspel hebt, hoe je het interpreteert.

Edit: Anderen zijn me voor. :D Eens met Thaliya. @JJV Bondage wordt ook wel besproken hoor: denk maar aan de trotse foto's van ropemarks, dat is net zo iets als blauwe plekken. Ook jubelen mensen wel eens als ze lang in een suspension hebben kunnen hangen, of een hele nacht vastgebonden zijn geweest, etc.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Blauwe plekken wedstrijd?

Bericht door Voleuse »

Ik zie ook wel eens foto's van vernederingsspellen trouwens, subs met een schoen op hun hoofd, in benches.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Blauwe plekken wedstrijd?

Bericht door JJV »

.. maar hoevaak staat er onder " yay ik zit in mn bench" ?

die insteek is vaak .. anders
~\v/~
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Blauwe plekken wedstrijd?

Bericht door Voleuse »

Hoe bedoel je JJV? Ik denk juist dat dat een beetje de insteek is (ookal heb ik dat soort foto's niet, dus ik spreek niet uit eigen ervaring)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gesloten