HELP!!!!

Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: HELP!!!!

Bericht door skaoot »

Je staat erboven zeg je... Maar uit wat je schrijft, vooral dat laatste deel, krijg ik heel erg idee dat het een soort wedstrijd is, je heel sterk jezelf vergelijkt met haar. En heel erg daarmee bezig bent, ipv erboven staat.
Ik vind het nog steeds een beetje vreemd allemaal.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: HELP!!!!

Bericht door Yara »

Tja, ik zou simpelweg niet accepteren dat hij met haar speelt en/of seks heeft. Niet alleen niet vertellen wat er gebeurt (daar word ik trouwens sowieso onzeker van, weten wat er gebeurt geeft me veel meer rust), maar hallo, hij heeft met jou een relatie. Dit doet jou pijn en je voelt je hier absoluut niet goed bij, dat klopt mijns inziens niet.
Overigens heb ik niks tegen open of polyrelaties (heb samen met mijn man al 2 1/2 jaar een relatie met een andere vrouw), maar iedereen moet zich er wel goed bij voelen en dat is nu niet het geval.
Dit staat voor mij ook los van of je met hem speelt of niet. Ik deel het gevoel van skaoot ook wel.

Sterkte!
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Oppergodin_Hera

Re: HELP!!!!

Bericht door Oppergodin_Hera »

Aurora schreef: En zo heel afentoe (voorheen veeeeeel vaker, want ze voelt het al wel) komt ze hier over de vloer. Maar dan ben ik zo trots om lekker te blijven zitten, ik ga toch zeker niet op de vlucht voor haar in ons eigen huis.
Ik zou verder gaan. Ik had haar allang een binnenkom verbod opgelegd. Maar ik wens je heel veel succes met al je besluiten die je neemt. Ik snap dat je niet de jaloerse partner wilt uithangen, maar je man/vriend heeft ook plichten naar jou toen. En als hij weet wat voor hekel jij aan haar hebt door dit gedoe, snap ik niet dat hij nog gaat en dan jullie spullen mee neemt. Laat ze zelf wat kopen.....
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: HELP!!!!

Bericht door thaliya »

Bij mij blijft er ook nog steeds iets knagen, wat ik ook al eerder in je andere topic aangaf.
Hebben jullie al eens overwogen om in relatietherapie te gaan? Niet specifiek om dit, maar omdat je aangeeft dat communicatie moeilijk is?
Een boze brief aan klara schrijven is misschien therapeutisch maar ik hoop dat je die niet naar haar stuurt? Hoe ik het begrijp is Marvin degene die over jouw grenzen heenwalst, niet zij.

Een lastige en ietwat rare situatie. Sterkte!
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Aurora

Re: HELP!!!!

Bericht door Aurora »

@ skaoot, Oppergodin_Hera, Yara,eireann en thaliya,

Ik snap al jullie reacties, echt waar. En die gedachten heb ik ook allemaal gehad, ook echt waar.

Het vervelende aan mijn verhaal is dat het te gecompliceerd in elkaar steekt, mede door zijn medische achtergrond en door hun jarenlange vriendschap.
Ik zou hier dolgraag over willen uitweiden, maar ik wil het risico niet lopen dat zij op hier hun levensverhaal lezen, door mijn toedoen. En dat er dan via het forum vervelende berichten heen en weer gaan.

STEL:
Marvin had via Fetlife een sub leren kennen, voor mij een totaal onbekend persoon. En had mij er niets over verteld, jaahaa, maanden later pas. Dan was het voor mij makkelijker geweest om tegen hem te zeggen dat ik liever niet heb dat hij die sub nog zou bezoeken.

WERKELIJKHEID:
Ook al vind ik, en Marvin heeft mij dat vorige week ook gezegd, dat wij bij elkaar horen. Wij zijn niet elkaars eigendommen. Dus ik bepaal niet met wie hij omgang heeft en vice versa. Dit geldt bij ons ipv voor alles in ons gezamelijke leven. Echter, ik vertel meteen aan Marvin wat ik ga ondernemen, met wie en wanneer. Hij vertelt het mij wanneer hem het uitkomt, noemt dat eerlijk, maar achteraf eerlijk zijn is makkelijker dan vooraf. Zo verkomt hij een hoop "zeur", gediscussieer, enz enz. Dit heb ik hem ook verteld. Dat is dus iets waar hij aan moet werken. Net als dat ik er aan moet werken om alles wat me dwars zit, recht voor zijn raap te melden ipv op te kroppen en dan maar op papier te zetten.
Dat heet volgens mij vechten, werken en groeien in een relatie.
Maar....klara, die tot voor kort nog aan mij beweerde dat zij zoveel van mij houdt als een zeer intieme vriendin, heeft helemaal niets gedaan in dit verhaal. Zij laat Marvin de kastanjes uit het vuur halen, ook al was het erg laat. Als hij dat niet had gedaan, had zij tot op heden haar mond nog gehouden. Dus zoveel "houdt" zij van mij.

Als ik dan een keuze maak, dan kies ik voor Marvin en vecht ik samen met hem voor een relatie, met of zonder BDSM.
Een vriendschap met klara kan niets meer worden, een vrouw met 2 gezichten en hoogmoedswaanzin, daar heb ik niets aan. Door deze stap te zetten, heb ik meer rust.
Ook al gaat Marvin 1 avondje per week naar haar toe. Waarvan de meesten op niets uit draaien ivm haar kinderen die lekker knus thuis bij mama en Marvin willen zijn.

Ik kan én mag Marvin zijn omgang met klara, vriendschappelijk, niet verbieden. Maar ik ga haar binnen ons huis niet uit de weg, dat is mijn terrein.
En Marvin zal hopelijk in de toekomst zelf ondervinden hoe klara werkelijk is.

Het enige wat ik kan én moet doen is mij op mezelf focussen. Zorgen voor mijzelf, doen wat ik leuk vind zodat ik weer lekkerder in mijn vel ga zitten.
En ondertussen proberen om drempels over te gaan en grenzen te verleggen om onze relatie te verbeteren en wie weet naar een hoger niveau te brengen.

@eireann:
Ja, die brief is op de post gegaan en die zal ze waarschijnlijk vandaag gaan ontvangen.
Daar heb ik echt geen spijt van. En als Marvin mij hier over aanspreekt, zal ik hem vertellen dat MIJN vriendschap met klara over is, maar dat geen gevolg hoeft te hebben voor hun vriendschap én zeker niet voor onze relatie.
Bitemarks
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:17
Locatie: Zelhem

Re: HELP!!!!

Bericht door Bitemarks »

Ik denk dat je hem best kan verbieden om seks of bdsm met een ander te hebben, zonder dat je de vriendschap verbiedt.
Je hebt duidelijk veel last van de relatie, dus waarom zou je het toestaan?
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: HELP!!!!

Bericht door Crownless »

Sorry, maar ik vind je er niet sympathieker op worden zo. Ik ken die klara helemaal niet, maar als ik ze nu zou leren kennen moet ik het maar doen met jouw verhaal over dat zij een of andere omhooggevallen bitch is die zich ervarener voordoet dan ze is. Nou, lekker dan. Bedankt voor het verpesten van mijn beeld over een random onbekend mens. Goed bezig! (=sarcasme)

Leuk voor je dat jij je staande weet te houden in deze ontzettende shit storm door een andere vrouw compleet de grond in te boren en jezelf nu ontzettend verheven te voelen omdat je een 'echtere' sub bent.

Is dit wie je wil zijn? En vrouw vol minachting naar een andere vrouw omdat zij het gore lef heeft om met jouw partner naar bed te gaan? Omdat je vent zo zielig is want ziek en ach hij huppelt zijn pik maar achterna, kan hij ook niks aan doen. Maar zij, zij is de grote verrader. Met nog enkele goede puntjes blijkbaar.

En wat maakt dat jou? Als je vent liever gaat spelen/neuken met in jouw ogen zo'n minderwaardige vrouw?

Doe effe normaal zeg.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: HELP!!!!

Bericht door eireann »

Het klinkt alsof je een suffe lul van een vent de hand boven het hoofd houdt. Hij neukt en speelt met Iemand (das meer dan vriendschap) die jij niet mag, terwijl jullie eigen relatie nog problemen heeft.

Ik snap je niet.
**Self Rescuing Princess**
Oppergodin_Hera

Re: HELP!!!!

Bericht door Oppergodin_Hera »

Aurora schreef: Ik kan én mag Marvin zijn omgang met klara, vriendschappelijk, niet verbieden. Maar ik ga haar binnen ons huis niet uit de weg, dat is mijn terrein.
En Marvin zal hopelijk in de toekomst zelf ondervinden hoe klara werkelijk is.
Vriendschappelijk misschien wel niet. Maar ik heb genoeg vriendschappen waarbij er niet geneukt wordt of een spel gespeeld wordt. En zolang JULLIE relatie er onderlijdt, heb jij het recht om hem dat te verbieden en heeft hij het recht om zich er aan te houden of niet. Dat is zijn keuze. En als hij zich er niet aan houdt is het tijd dat jullie beide een keuze maken.

Jij voelt je duidelijk niet prettig in deze situatie. Je zit in overlevings stand. Ik herken zoveel. Het je zelf oppeppen. Je zelf redenen geven waarom hij wel niet bij je moet blijven (zij is een nepsub en ik doe alles voor hem) Zijn moeder, haar kinderen, zijn gezondheid, het zijn allemaal dingen die je er bij haalt, maar niet relevant. Jij moet geen excuses bedenken voor hem en haar.

Jij voelt je niet fijn, dus moet een keuze maken. Als jouw keuze is ze mogen spelen. Is prima, maar er verder niet meer over zeuren. Als jouw keuze is ze mogen niet spelen. Prima en dit aan je man voorleggen
Vervolgens heeft je man 2 keuzes. Hij kiest voor jou of hij kiest voor haar en dan is het einde relatie van jullie.

Ik heb poly relaties geprobeerd. Volledig gestrand op het niet open zijn. Mailtjes tegen komen van je mag niet op fl zetten dat we seks hebben gehad hoor. Ik wil zelf niets meer met poly relaties te maken hebben, hoewel ik mij ook prima kan voorstellen dat het voor anderen wel prima werkt. Eenmaal als 1 partij zich beduvelt voelt door de anderen, komt het niet meer goed.

Heel veel sterkte met het nemen van besluiten.
Aurora

Re: HELP!!!!

Bericht door Aurora »

Jammer dat ik onsympathiek over kom. Is zeker niet mijn bedoeling, maar ik snap het wel. Jullie lezen ook mijn interpetatie van klara en kunnen zelf geen oordeel vormen. Mijn excuses hiervoor.
Echter...sorry...iemand die pretendeert zoveel van mij te houden en absoluut niet wil dat de relatie van Marvin en mij eindigt zoals die van haar, mij in alles wil adviseren, predikt over open communicatie, eerlijkheid, hoor en wederhoor, kan haar lust en nieuwsgierigheid niet opzij zetten om de "avances" te weerstaan, om haar verstand te gebruiken en tegen Marvin te zeggen: Laten we eerst alles met Aurora bespreken, afspraken maken voor we tot eventuele verdere acties overgaan. En dan blijkt dat al haar "goedbedoelde" adviezen niet eens uit eigen ervaring zijn. Dan is voor mij de betekenis van vriendschap en houden van toch echt anders.
Daarom is vriendschap met haar niet meer mogelijk, voor MIJ heeft ze 2 gezichten en doet ze zich vaak anders voor dat dat ze werkelijk is. En ik ben echt geen betere "sub", want ik beschouw mijzelf niet als een sub. En ik voel ook niet verhevener dan klara, maar ik doe me niet beter of groter voor dan dat ik ben. En ik geef mijn tekortkomingen toe en ben ten alle tijden eerlijk. Ik kan mijzelf in de spiegel recht in de ogen kijken.

Marvin is alles behalve zielig ivm zijn gezondheid. Hierdoor heeft hij wel beperkingen, maar hij weet heel goed wat hij wel en niet kan. Ik ontzie hem niet en maak me daar ook niet druk om, dan zou ik helemaal niet meer kunnen leven. Dan had ik nooit een relatie met hem moeten beginnen.
De enige waar ik rekening mee houdt, is inderdaad zijn moeder. Dat mensje heeft al genoeg te verduren en zou dit allemaal niet snappen.
ZIJ willen niet dat haar kinderen of ex het te weten komen....



Een D/s relatie naast onze relatie, daar sta ik niet negatief tegenover. Het maakt het alleen gecompliceerder, omdat het hier om een zeer goede bekende gaat ipv een, voor mij, anonieme sub via bv. fl.
Dus heb ik dit geaccepteerd. Hebben Marvin en ik duidelijke afspraken hierover gemaakt en daar houdt hij zich netjes aan.

Daar waar wijzelf aan moeten werken is eerlijkheid en communicatie. En verbaal communiceren is voor mij vaak nog een probleem. Echter heb ik van de week gemerkt dat ik het wel kan, als ik maar rustig blijf. En daar voel ik mij ook beter bij, dus dat zet ik voort.


Lieve mensen van WS, ik lees graag jullie reacties, deze zetten mij weer aan het denken, zorgen ervoor dat ik het voor mijzelf nog meer op de rit krijg. Waardoor ik een poging kan doen om het voor jullie duidelijker te maken, maar schriftelijk je gevoel uiten is gewoon moeilijk. Ik haal er hoe dan ook steun en informatie uit.
Dus....BEDANKT!!!
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: HELP!!!!

Bericht door skaoot »

Aurora schreef:
Dus heb ik dit geaccepteerd. Hebben Marvin en ik duidelijke afspraken hierover gemaakt en daar houdt hij zich netjes aan.
Dit kwam tot nu toe niet bepaald naar voren uit je eerdere posts. En ik vind het ook raar dat je Klara nu als een soort boosdoener neerzet, bijvoorbeeld dat zij avances niet kan weerstaan... Als het niet de bedoeling is dat er iets gebeurd, moet dan in de eerste plaats Marvin überhaupt geen avances maken? Het is net alsof hij nu ineens geen rol erin heeft, in het totaal, en in de een paar maanden geleden nog hele goede maar nu blijkbaar compleet verziekte relatie tussen jou en Klara. Van hele goede vriendin naar een soort duivelsgebroed in wat, 3 maanden? Vanwege o.a. Marvin's acties achter jouw rug om. Omdat hij zoveel van je houdt?!
En waarom ga je niet gewoon een gesprek met haar aan? Communicatie is in alle relaties belangrijk. Beetje laat misschien, maar een stuk zinniger dan boze brieven sturen. Je hebt erover dat je daar aan wilt werken, ik zou zeggen doe dat niet alleen bij Marvin.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: HELP!!!!

Bericht door thaliya »

Ik snap je ergens wel, wat Hera ook schreef. Ik zat in een slechte relatie waar ik ook veel van zijn foute gedrag goed praatte. Mijn ex had ook iets met zijn gezondheid en daarom zag ik meer door de vingers dan nodig was. Hij ging ook vreemd, niet met een super goede vriendin maar wel iemand die wist van onze problemen en mij een luisterend oor bood en advies gaf. En ondertussen lag ze dus met hem in bed... Ik heb dat haar nooit kwalijk genomen, zij had geen relatie met mij.
Een brief sturen is niet echt emotioneel volwassen, een gesprek aangaan zoals skaoot voorstelde wel.
En ik zou als ik jou was spelcontact verbieden totdat de relatie tussen jou en Marvin weer goed genoeg is. Dat maakt jou niet bezitterig of jaloers maar reëel. En kan of wil hij dat niet dan zou ik daar m'n conclusies uittrekken.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Aurora

Re: HELP!!!!

Bericht door Aurora »

Hooooo!!!!!!,

Ik vlak Marvin niet uit, ook hij is heel erg schuldig hierin en dat heb ik hem ook verteld. En ik wist dat als hij ooit de kans zou krijgen bij klara, dat hij die zou grijpen. Die aantrekkingskracht heb ik altijd gezien, maar toen was zij nog getrouwd en hield de boot af. Op het moment dat zij haar huwelijk opgaf, heeft hij zijn plannetje doorgezet. En klara heeft toegegeven, dat ze regelmatig de boot heeft afgehouden en gezegd heeft dat hij bij mij moest zijn...Ik weet dat als het om seks en BDSM gaat, Marvin manipulatief kan zijn. Dat heeft hij bij mij nooit voor elkaar kunnen krijgen, als ik iets niet fijn vond/vind dan meldde/meld ik dat en voor dat soort acties is hij buiten de deur gaan "zoeken" en bij klara was dat makkelijk, vertrouwt en veilig. En dit omdat hij in de veronderstelling was dat wij een goed gesprek hierover gehad hadden.
Ooit dropte hij eens de opmerking: misschien moet ik er een vrouw bij zoeken voor de BDSM? En daarop heb ik geantwoord met een cynische ondertoon: Dan doe je dat toch lekker. Blijkbaar voor hem genoeg gesprek om tot actie over te gaan, ook al is daar nog heel veel tijd overheen gegaan. En ja, dat had hij zeker nog een keer mogen aankaarten, voor hij tot actie over ging. Daar is hij net zo schuldig in. Ik ben er ook van overtuigd dat klara daar ook haar best voor heeft gedaan. En dat hij haar verteld heeft dat ik het oké vond. En daar wringt de schoen als het om klara gaat, omdat zij staat voor hoor en wederhoor...nu heeft ze hem klakkeloos geloofd.
En ik verklaar klara niet tot duivelsgebroed. Ze heeft ook haar kwaliteiten. Alleen IK persoonlijk kan niet meer met haar op vriendschappelijke manier met haar omgaan.
Dat alles wat ik over haar heb neer gekalkt is mijn persoonlijke gevoel, jullie lezen alleen mijn gevoel, kennen haar niet. Ik snap dus ook heel goed dat jullie zo reageren.
Maar ik wilde het ergens ventileren en dacht dat ik dat hier wel kon. En volgens mij kan dat ook. En jullie reacties zijn gemengd en soms wat boos richting mij. Maar ook dat kan ik snappen, het is one-way-story, jullie kunnen geen oordeel over haar vellen.

En per brief is voor sommigen niet zo fijn en handig. Voor mij op dit moment wel. Dat is mijn keuze.

In ieder geval....vanaf zondagnacht is de communicatie tussen Marvin en mij positiever dan de afgelopen weken. En ik ga er vanuit dat dit zo blijft, danwel verbeterd.
Ik richt mijn aandacht op onze relatie, op mijzelf en diegenen die mij dierbaar zijn.
Zullen we het daar voorlopig maar bij laten, vrienden van WS?
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: HELP!!!!

Bericht door isara »

Ik vraag me inmiddels af wat je nog graag zou willen van ons?
Gezien je uitspraak om het hier bij te laten.

Ook vraag ik me af of er überhaupt iets is gezegd waarvan je denkt: mjah, daar hebben ze eigenlijk wel een punt, misschien kan ik dat zo en zo gaan aanpakken.

Niet dat je het ergens mee eens hoeft te zijn of iets moet veranderen natuurlijk. Maar ik geloof dat ik na vanmiddag al je posts in dit topic nog eens goed gelezen te hebben, toch nog maar even niet de moeite ga nemen om mijn eerlijke, weldoordachte mening uitgebreid op te schrijven. Ik heb niet het idee dat het gaat aankomen.
sub zero

HELP!!!!

Bericht door sub zero »

Het lijkt wel of mensen hier denken dat Aurora ten alle tijden een weldenkend en rationeel denkend mens is. Maar dat is ze natuurlijk niet, net als geen van ons. We zijn een speelbal van onze emoties en gedachten. En die zijn weer voor een deel afhankelijk van hormonen.

Het lijkt me dat Aurora, wat emoties betreft, de laatste tijd in een rollercoaster heeft gezeten. Het zal dus makkelijk zat zijn om tegenstrijdigheden op te sporen in posts die op verschillende momenten zijn geplaatst.
En natuurlijk is boosheid een belangrijke emotie die mee speelt en momenteel uit Aurora die vooral naar Klara.

Als ik me zelf in Aurora's situatie plaats, denk ik ook dat ik me erger verraden voel door mijn beste vriendin dan door mijn partner. En daar zit geen enkele gedachte achter puur gevoel. En ik kan het me ook helemaal voorstellen dat ik er in mijn boosheid en verontwaardiging er van alles bijsleep wat er eigenlijk helemaal niet zoveel mee te maken heeft., dat doen trouwens de meeste vrouwen die ik ken.

Misschien niet goed, effectief, rationeel etc. etc. maar wel erg menselijk.
Gesloten