24/7 relatie

Gesloten
beads1975

24/7 relatie

Bericht door beads1975 »

goede dag,

Ik heb een vraag en ik weet eigenlijk niet zeker of ik hier wel goed zit.

Ik heb iemand leren kennen leuke lieve aardige jongen, alleen nu heeft ie aangegeven dat ie een meesteres zoekt voor 24/7.
Ik heb hier geen ervaring mee en kan met mijn zoekopdrachten op google ook niet veel hierover vinden.

Is er iemand hier die tips en tricks heeft of do's en dont's of waar ik over dit onderwerp meer informatie kan krijgen.

hoop dat er mensen zijn die me de goede weg kunnen wijzen.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: 24/7 relatie

Bericht door Ravelijne »

Met 24/7 wordt over het algemeen bedoelt dat de BDSM dynamiek van sub en Dom (of slaaf en Meesteres) eigenlijk de hele tijd doorloopt. Dus dat de een op een bepaalde manier altijd 'de baas' is over de ander, binnen van te voren afgesproken grenzen. Hoe mensen dat vorm geven, is heel verschillend.

Voor sommige mensen is het een gegeven feit, maar eigenlijk doen ze er in de praktijk weinig mee, het is gewoon een gevoel. Andere koppels hebben hele uitgebreide regels en rituelen die iedere dag nageleefd worden. Voor sommigen is BDSM spel er wel onderdeel van, voor anderen (bijna) niet. Voor sommigen geldt het alleen op het gebied van seks, anderen trekken het juist heel breed.

Ook is het iets wat vaak heel anders blijkt te werken in het echt dan in je fantasie: het is extra belangrijk om te kijken wat werkt en wat je wel en niet leuk vindt en dat aan elkaar terug te koppelen.

Je kunt het beste aan hem vragen wat hij daarbij voor ogen heeft, omdat er zoveel verschillende manieren zijn om het in te vullen.

Heb je zelf ook wel iets met het idee?
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: 24/7 relatie

Bericht door thaliya »

Ik denk dat je helemaal goed zit hier met je vraag :)

Als je 100 mensen naar een omschrijving van 24/7 vraagt, krijg je waarschijnlijk 100 verschillende antwoorden. Het leuke daaraan is dat dus alles kan en mag, zolang jullie er zelf maar blij mee zijn. Het onhandige daaraan is natuurlijk dat als je gaat zoeken naar "het" antwoord op wat een 24/7 nou eigenlijk is, dat je dat waarschijnlijk niet zult vinden.

Ik kan je wel vertellen wat een 24/7 voor mij betekent. Net als Ravelijne denk ik dat het een dynamiek is die altijd doorloopt. Dus of je nu bij elkaar bent of niet, of je op een bdsm feestje bent of dat je bij je oma op bezoek bent, 24/7 is altijd en overal. De invulling daarvan is geheel aan jullie. Je kunt bijvoorbeeld afspreken dat de 24/7 tussen jullie inhoudt dat hij je altijd als Meesteres aanspreekt. Dus als jullie spelen, maar ook als jullie samen op de bank GTST aan het kijken zijn. Of als hij je een smsje stuurt of via chat/mail/whatever. Je kunt dan ook weer afspreken dat zodra er buitenstaanders bij zijn, hij je aanspreekt met je gewone naam. Ook dan is het nog steeds onderdeel van de 24/7 want hij volgt nog steeds de regel die jullie afgesproken hebben. 24/7 betekent dus niet dat het altijd overal alleen maar kinky moet zijn.

Dit is maar een voorbeeld en absoluut niet iets wat 'hoort' als je in een 24/7 zit. Je kunt ook prima een 24/7 hebben zonder regels.

Wat bedoelt hij als hij het over 24/7 heeft en dan iets specifieker dan 'Dat het altijd wel doorloopt'. Heeft hij het idee dat jij hem zult micro managen, dat je elke dag bepaalt welke kleur sokken hij aandoet bijvoorbeeld. Of dat hij je om toestemming moet vragen als hij naar de wc moet? Wil hij dat jij kan beslissen met wie hij wel of niet contact heeft? Wil hij dat jij kan beslissen hoe lang hij elke avond mag gamen/tv kijken/wat hij dan ook leuk vindt om te doen? Wil hij dat jij bepaalt hoe laat hij naar bed gaat? Wil hij dat jij toestemming moet hebben als hij alcohol wil drinken? Zomaar wat voorbeelden die ik om me heen wel eens gezien heb. En als je dat in beeld hebt, hoe realistisch is dat? Toestemming vragen om naar de wc te moeten is bijvoorbeeld best een leuk idee, maar wat als jullie niet bij elkaar zijn en jij te druk bent om even op je telefoon te kijken? En toestemming voor een biertje drinken? Is dat nog steeds zo leuk als hij met zijn vrienden in de kroeg staat en hij krijgt je niet te pakken en moet dus al enige aan de cola?

En, wat heb je zelf voor idee bij 24/7? Wat spreekt jou aan?
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: 24/7 relatie

Bericht door Peter^ »

Ik heb ook even op Google gekeken en kom daar best wel interessante uitleggen tegen. Ik heb gezocht op de woorden: 24/7 bdsm relatie

Ik sluit me aan bij voorgaande schrijvers. Mijn mening over de 'juiste' manier om bdsm te beleven: "Er zijn evenveel manieren om een bdsm spel/relatie te hebben, als er mensen zijn die aan een vorm van bdsm doen". Praat vooral veel met elkaar. Succes
Geniet van de positieve momenten.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: 24/7 relatie

Bericht door eireann »

Had je voordat je hem leerde kennen zelf al interesse in bdsm? Of is het echt helemaal nieuw voor je? Als het helemaal nieuw voor je is moet het wel een hele leukerd zijn dat je je er gelijk zo in verdiept :D Heb je het er nog met hem over gehad?
**Self Rescuing Princess**
Gesloten