verantwoordelijkheid op feestjes

Voor vragen (duh...) die niet specifiek dom, sub of switchgericht zijn
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

verantwoordelijkheid op feestjes

Bericht door Peter^ »

Wie is er verantwoordelijk voor de veiligheid van bezoekers op een feestje?
(veiligheid accommodatie, drankgebruik, speelbeleving van bezoekers, kwetsbaarheid van bezoekers, etc)
Geniet van de positieve momenten.
Bitemarks
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:17
Locatie: Zelhem

Re: verantwoordelijkheid op feestjes

Bericht door Bitemarks »

Als uitbater heb je een verantwoordelijkheid dat je een veilige omgeving biedt. Denk dan aan brandgevaar en dergelijke. Maar er is niemand die garandeert dat alle bezoekers veilig zijn. Daarin heeft de bezoeker vooral een eigen verantwoordelijkheid.

Waarom vraag je het? Is er iets gebeurd?
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
Bitemarks
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:17
Locatie: Zelhem

Re: verantwoordelijkheid op feestjes

Bericht door Bitemarks »

Ah, ik lees het al.

Op een privé feest ben je volgens mij zelf verantwoordelijk.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
Oppergodin_Hera

Re: verantwoordelijkheid op feestjes

Bericht door Oppergodin_Hera »

Ik denk dat ik de verdeling zo vind
50% jezelf. Je bent meerder jarig en als het goed is goed van geest
40% de organisator. Die moet bijv geen 50 man uitnodigen als er maar 20 in kunnen. Zorgt voor hygiënisch eten (dus geen bakjes salade die 5 uur uit de koelksst staan en al helemaal verkleuren) En als er te veel wordt gedronken grijp je in dat iemand niet wegrijdt of toch gaat spelen.
10% de andere gasten. Ik erger mij er altijd aan als ik ergens bezig ben en er komt een ander stel dat ik tikken krijg van de zweep als ze uithalen. Kijk uit wat je doet
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: verantwoordelijkheid op feestjes

Bericht door tessie »

Op een feestje bij iemand thuis vind ik dat iedereen gewoon zelf verantwoordelijk is hoor. Lijkt me niet dat als je gewoon gezellig een feestje geeft, dat je dan ook nog soort van moet gaan lopen DM'en.

Bij de D's United Feesten en de KAH feesten die ik (met anderen) organiseer is de uitbater van de lokatie verantwoordelijk voor de veiligheid van het pand, en we hebben teamleden die (niet actief) als DM beschikbaar zijn, waarvan er minimaal 1 BHV'er is ook. De ruimte die we gebruiken is klein genoeg, daarom loopt er geen actieve DM'er rond, maar kan deze wel op elk moment gehaald worden.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 aug 2009, 12:57
Locatie: Tiel

Re: verantwoordelijkheid op feestjes

Bericht door Arno »

Bij de vssm zijn de coördinatoren verantwoordelijk voor het goed en veilig verlopen van de avond, zij houden ook toezicht op de speelvloer. De veiligheid van het te gebruiken pand ligt natuurlijk bij de eigenaar.
Vrijheid ervaren, die als basis wortelt in jezelf.

Coördinator Kinky & Casual Nijmegen
Coördinator Diapers day Nijmegen
Owned and collared by Gomora

Met vriendelijke groet;
Arno
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: verantwoordelijkheid op feestjes

Bericht door Crownless »

Thuis ben ik verantwoordelijk over de brandveiligheid en dergelijke. Ik zorg er zelf voor dat het huis aan kant is (in meer of mindere mate). En dat mijn eten goed is.
Maar ik verwacht van mijn bezoek wel dat ze zich gedragen en op zichzelf letten. En niet bijvoorbeeld besluiten om met ski's van de trap af te sjezen of proberen door een glazen deur te rennen. En dat ze luisteren naar "je kunt de kat beter niet aaien'.

En als ik een speelfeest organiseer, mogen mensen zichzelf in de gaten houden. Het zijn volwassen mensen. Alleen als ik me zelf ongemakkelijk voel, ga ik ervoor zorgen dat die situatie oplost.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: verantwoordelijkheid op feestjes

Bericht door thaliya »

Ik denk ook dat iedereen in eerste instantie verantwoordelijk is voor zijn eigen gedrag. Natuurlijk mag je van een pandhouder verwachten dat die de benodigde vergunningen heeft, maar gedrag tijdens het feestje is toch echt aan de mensen zelf.
Ik denk dat veel feesten wel een soort van DM hebben of iemand die in de gaten houdt of mensen niet straalbezopen of strak van de drugs staan te spelen. Hoewel ik me ook kan voorstellen dat dat wederom ook aan de pandhouder is (ben je niet verantwoordelijk als iemand echt te dronken is? Dat je dan verplicht bent om te stoppen met alcohol schenken aan die persoon?).
Mocht zo'n soort situatie zich voordoen bij mij thuis dan zou ik diegene zelf aanspreken denk ik. Ik neem aan dat als ik iemand bij mij thuis uitnodig voor een feestje, ik die persoon goed genoeg ken om te zeggen dat het tijd is om taxi te bellen. Mocht iemand structureel om wat voor reden dan ook zich niet kunnen gedragen dan is die persoon niet meer welkom bij mij thuis.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Plaats reactie