ga toch fietsen

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
dbj

Re: ga toch fietsen

Bericht door dbj »

Inmiddels kan ik zeggen dat ik met enige regelmaat op de fiets stap.
Oftewel omdat het te mooi weer is om binnen te zitten, oftwel omdat ik ergens zijn moet, bijvoorbeeld een winkel of bouwmarkt.

Wel merk ik dat met name drukke kruispunten problematisch blijkt te zijn geworden voor mij :shock:
Niet in de zin van overprikkeld raken, dat is beslist niet het geval.
Wel in de zin van dat ik het (verkeers)overzicht niet compleet kan krijgen, blijkbaar. Het lijkt erop dat stukjes belangrijke informatie mij niet bereikt of binnenkomt. Ik mis dus iets in die zijn, daar lijkt sprake van te zijn. En dat is best lastig. Het maakt geen verschil of er wel of geen stoplichten staan, want er zijn teveel mensen die gewoon door rood rijden :oops: Zowel automobilisten, scooterracers en fietsers die dat doen.

Een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn dat mijn ogen hun beste tijd wel gehad hebben. Zou mij niets verbazen want zo nu en dan (eigenlijk gewoon te vaak) heb ik momenten van wazig zicht. Ik ben al eens geopereerd wegens staar, maar heb daar bepaald geen goede herinneringen aan. Kan ook niet echt zeggen dat het nadien beter is geworden.

Je kan nu wel zeggen dat ik niet meer de gehele dag op de bank zit :D
dbj

Re: ga toch fietsen

Bericht door dbj »

Ik kan nu wel hardop zeggen dat fietsen probleemloos gaat, incl. op- en afstappen.
Maar volgens mij laat mijn conditie me wel in de steek, er zijn best veel fietsers die mij met gemak voorbij gaan... Daar ben ik niet blij mee.
Waar het aan ligt, geen idee eigenlijk.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: ga toch fietsen

Bericht door eireann »

Er zijn best veel electronische fietsen tegenwoordig!
**Self Rescuing Princess**
dbj

Re: ga toch fietsen

Bericht door dbj »

Ja maar, die kunnen niet sneller dan een gewone fiets, toch? Het zijn geen racefietsers op een high speed bike.
Gister nog, nader ik een scootmobiel die op het fietspad reed. Ging even ernaast fietsen en zie op het display v.d. scootmobiel de snelheid staan. Dat stond op 18 km en ik ging die scootmobiel, zonder moeite ervoor te hoeven doen, voorbij :lol:
Om even later zelf voorbij gereden te worden door andere fietsers :shock:
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: ga toch fietsen

Bericht door eireann »

Ja, elektrische fietsen gaan zeker wel harder! L
**Self Rescuing Princess**
lotus {P}

Re: ga toch fietsen

Bericht door lotus {P} »

Ja, dat kan ik beamen. Ik heb namelijk zelf een electrische fiets en met wind mee/heuveltje af/meeste ondersteuning (ik heb daarvoor 4 standen) haal ik toch wel een maximum snelheid van zo'n 22-23 km per uur. Normaal tempo gaat toch altijd nog zo'n 20-21 km per uur.
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: ga toch fietsen

Bericht door cinderella »

Maar als je blijft fietsen zal je conditie toch ook wel weer beter worden en ga je weer sneller fietsen, toch?
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: ga toch fietsen

Bericht door phedre »

daarnaast is fietsen toch geen wedstrijd als je gewoon onderweg bent ergens naar toe? Waarom zou je sneller moeten dan alle anderen? en vergeet niet.. je bent geen 18 meer! :)
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: ga toch fietsen

Bericht door Daantje »

dbj schreef:Ik kan nu wel hardop zeggen dat fietsen probleemloos gaat, incl. op- en afstappen.
Maar volgens mij laat mijn conditie me wel in de steek, er zijn best veel fietsers die mij met gemak voorbij gaan... Daar ben ik niet blij mee.
Waar het aan ligt, geen idee eigenlijk.
Echt serieus? Je komt hier klagen omdat je op de fiets wordt ingehaald door andere fietsers. Wat zegt je psycholoog over dat minderwaardigheidscomplex?
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: ga toch fietsen

Bericht door eireann »

Nou, minderwaardigheidscomplex is wat overdreven hoor, ik vind t ook niet tof :) maar Had het bij mezelf onder gezonde competitie drang geschaard :)
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: ga toch fietsen

Bericht door JerryM »

20-25km/u in de stad is een heel redelijke tot aan snelle snelheid.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: ga toch fietsen

Bericht door Ravelijne »

Nogal. 15 tot 18 km p/u is meer een gemiddelde snelheid, dacht ik. 20 tot 25 is racefiets en/of sprintje. Of een elektrisch ondersteunde fiets, idd. :)

Toen ik nog fietste rekende ik altijd met 15 km p/u voor mezelf. Ik was ook geen hele snelle fietser, maar ik kon wel (met boodschappen) naar de andere kant van de stad fietsen.
lotus {P}

Re: ga toch fietsen

Bericht door lotus {P} »

Ik kon vroeger makkelijk zo'n 20km/uur fietsen, maar sinds ik ziek ben lukte me dat niet meer en kon ik zelfs niet eens niet eens zonder stoppen naar de buurtsuper fietsen. Nu ik een electrische fiets heb, ben ik gelukkig weer een stuk mobieler en fiets ik harder dan dat ik ooit gedaan heb.
dbj

Re: ga toch fietsen

Bericht door dbj »

phedre schreef:daarnaast is fietsen toch geen wedstrijd als je gewoon onderweg bent ergens naar toe? Waarom zou je sneller moeten dan alle anderen? en vergeet niet.. je bent geen 18 meer! :)
Ik denk dat jij hier een punt maakt aangaande leeftijd...
Nee, van competitiedrang is beslist geen sprake. Maar ik vraag me wel telkens af: zijn zij zó snel of ben ik zó langzaam???
Ik reken toch echt op en goede 20 p/u als fietser :yes: Alleen met wind in de rug gaat het aanmerkelijk vlotter :lol:

Als ik doelgericht onderweg ben naar mijn bestemming, dan is tempo wel echt van belang.
Ben ik gewoon toeristisch aan het fietsen -in het kader van minder thuis op de bank blijven zitten- dan zit er inderdaad geen tempo in, maar dat hoeft ook niet. Alleen heb ik het vermoeden dat dit trage tempo de norm aan het worden is.... Laat ik juist dit niet willen.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: ga toch fietsen

Bericht door kitten »

Dan kun je niet veel anders dan trainen.
Plaats reactie