staar

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Charles
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jun 2022, 23:33
Locatie: Brabant

Re: staar

Bericht door Charles »

Klopt en ik ben daar ook heel blij mee. Maar dat is ook gelijk het zwakke punt, ze hadden beide op vakantie kunnen zijn in deze periode van het jaar en dan was er meteen een serieus probleem voor mij.

Verder is er nog iets wat ik niet kan begrijpen.
Tijdens de voorbereiding op de operatie werd mij gevraagt of ik nog moest plassen. Op dat moment had ik slechts een lichte aandrang en besloot te wachten op de laatste mogelijkheid daarvoor. Die zou nog gegeven worden, dus kon ik rustig op dat moment wachten. Echter, voordat die laatste mogelijkheid zich aandiende was de narcose reeds ingetreden. Van mijn begeleidster vernam ik dat het verplegend personeel mij op een stoel heeft gezet en naar de toiletruimte gereden. En dat het zeker de moeite waard was, deze laatste mogelijkheid om te plassen voordat ik geopereerd ging worden.
Maar hoe kan dat? Dat je dus gewoon nog van het toilet gebruik kunt maken terwijl de narcose reeds is ingetreden? Weliswaar niet meer zelfstandig, maar kennelijk kan het blijkbaar.
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: staar

Bericht door eireann »

Lichamen zijn wonderlijk
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: staar

Bericht door eireann »

Door jouw topic heb ik eens gekeken wat er aan mijn oog gedaan kan worden (nu een normale bifocale bril) laseren kan niet, maar er bestaan kunstlenzen. Daar ga ik me in verdiepen, die bril is zo onhandig. Kost wel 2500 per oog. Maar goed dat er maar 1 hoeft :)
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Charles
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jun 2022, 23:33
Locatie: Brabant

Re: staar

Bericht door Charles »

Daags na de operatie heeft de 1e controle plaatsgevonden, in het Radboudumc dus. Vandaag, 2 weken later, heeft de 2e controle plaatsgevonden. Ditmaal bij Bergman en dat is minder ver rijden. De oogarts oordeelde heel positief over mijn ogen, al is mijn zicht absoluut nog niet wat het zou moeten zijn. Maar daar is 2 weken ook wel heel errug kort voor. Over het uiteindelijke resultaat is nu nog niet zo veel te zeggen. Over 4 weken is de volgende controle en die is weer in het Radboudumc.

Dat ik afgelopen zaterdag een flinke wandeltocht gelopen heb met goed resultaat zegt volgens mij wel voldoende over hoe ik het zelf ervaar.
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: staar

Bericht door eireann »

Fijn dat het zo goed als achter de rug is.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Charles
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jun 2022, 23:33
Locatie: Brabant

Re: staar

Bericht door Charles »

Vandaag voor controle naar het Radboud geweest, vanzelfsprekend met mijn persoonlijk begeleidster. Er blijkt een minuscuul klein gaatje in het netvlies te zitten wat operatief hersteld dient te worden. Dit wordt dus de 3e operatie binnen 1 kalenderjaar aan hetzelfde oog.
Maar wat nog veel vervelender is, mijn zicht met het rechteroog is 5% en het zicht gaat er niet beter van worden. Niet opereren betekend onomkeerbare optredende blindheid aan het betreffende oog. Wederom in goed overleg hebben we gekozen voor een operatie onder lokale verdoving om die 5% zicht te kunnen behouden.
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: staar

Bericht door phedre »

bah, dat valt vies tegen dan! sterkte
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: staar

Bericht door eireann »

Ah dat is balen Charles. Als het helpt, ik leef al een jaar of 15/20 met ongeveer 5% zicht in 1 oog en dat gaat prima :)
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Charles
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jun 2022, 23:33
Locatie: Brabant

Re: staar

Bericht door Charles »

Dank je anne. Ja, balen is het zeker.
Nadat ik de staaroperatie gehad had, had ik prima zicht met beide ogen en daar was ik happy mee. Eindelijk verlost van de bril. Okay, wel leesbrilletje nodig maar dat was dan ook alles.
Ik troost me met de gedachte dat er kinksters zijn die nòg minder zien en toch een actief leven hebben.
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: staar

Bericht door eireann »

Als je andere oog goed ziet hoef je alsnog geen bril hoor!
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Charles
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jun 2022, 23:33
Locatie: Brabant

Re: staar

Bericht door Charles »

Gistermorgen is het maculagat, welke bij de controle van 4 oktober gezien werd, operatief verholpen onder plaatselijke verdoving. En vanochtend wederom terug naar het Radboudumc voor een eerste controle. Volgens de arts ziet het er goed uit en nu is het wederom oog druppelen gedurende enige weken.
Op 10 november is de volgende controle van het oog en dat is bij de oogkliniek in 's-Hertogenbosch. Dat scheelt heel veel in reistijd, ook al had ik alle keren een auto met chauffeur.
Vervolgens wordt ik op 15 december wederom bij het Radboudumc verwacht voor de eindcontrole en als alles volgens verwachting verloopt kunnen we dit hoofdstuk eindelijk afsluiten.
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: staar

Bericht door eireann »

Intensief traject zo. Maar ja, tis wat het is.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Charles
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jun 2022, 23:33
Locatie: Brabant

Re: staar

Bericht door Charles »

Het geopereerde oog lijkt goed hersteld te zijn voor wat betreft de ingrepen. Herstel van zicht gaat zeer traag, wat overigens normaal is en ook de komende jaren zal ik met enige regelmaat de oogarts moeten blijven bezoeken om het herstel van het oog te monitoren. Verwachting is dat uiteindelijk een zicht overblijft tussen 10% en 40%, nu is het minder dan dat.
Met mijn andere oog zijn er geen nieuwe problemen gezien. Heb wel al enige jaren geregeld last van wazig zicht waardoor ik problemen ondervind met lezen en schrijven. Ook dat kan operatief verholpen worden, maar het is wel een behoorlijk riskante operatie.
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Plaats reactie