Wanneer is een fotoshoot veilig/een fotograaf betrouwbaar??

Voor vragen (duh...) die niet specifiek dom, sub of switchgericht zijn
Caoineadh

Wanneer is een fotoshoot veilig/een fotograaf betrouwbaar??

Bericht door Caoineadh »

Goede avond allemaal,

Naar aanleiding van een aanbod voor een fotograaf voor een fotoshoot via fetlife, vroeg ik me af welke criteria jullie stellen, of zouden stellen aan zo'n aanbod, alvorens er op in te gaan?

De fotograaf die mij vroeg lijkt me betrouwbaar.
Ik heb voldoende werk van hem gezien en mag alle modellen aanspreken over hun ervaringen.
Daarnaast mag ik ook iemand meenemen als me dat een veiliger gevoel geeft.
En vooral: als ik me te ongemakkelijk zou voelen, zou hij voldoende begrip hebben voor een last-minute weigeren om de shoot te doen.
Ik interpreteer dat als betrouwbaar, maar ik vraag me nu wel af hoe anderen dat zien. Wat anderen betrouwbaar vinden en wat niet.

Dus, bij deze: vertel.

Regards,
Cao
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Wanneer is een fotoshoot veilig/een fotograaf betrouwbaar??

Bericht door Ravelijne »

Dat zouden voor mij ook belangrijke punten zijn, inderdaad. Misschien inderdaad een van de modellen aanspreken (bonuspunten als je diegene kent en weet hoe je wat ze zeggen moet interpreteren).
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Wanneer is een fotoshoot veilig/een fotograaf betrouwbaar??

Bericht door eireann »

De punten die je noemt lijken me gunstig, maar ik denk zelf dat ik een fotograaf die zichzelf aanbiedt vooral als 'hengelaar' zou zien. Ik zou eerder met een fotograaf in zee gaan die ik zelf ken, of gezamelijke vrienden mee heb, en die ik zelf heb gevraagd.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Wanneer is een fotoshoot veilig/een fotograaf betrouwbaar??

Bericht door thaliya »

Het is alweer bijna 15 jaar geleden dat ik me regelmatig liet fotograferen, maar ik lette op:
Eerder werk van de fotograaf
Recensies van anderen (vroeger had je een website, modellenplein, vol met recensies, dat bestaat geloof ik niet meer).
Wat voor gevoel ik bij die persoon had.

Ik heb een paar ervaringen gehad die ik minder leuk vond, gewoon omdat er geen klik was. Het is 1x voorgekomen dat ik een shoot voortijdig heb afgebroken omdat ik me niet op m'n gemak voelde en dat was prima. Eigenlijk heb ik meestal gewoon leuke ervaringen gehad.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
dbj

Re: Wanneer is een fotoshoot veilig/een fotograaf betrouwbaar??

Bericht door dbj »

eireann schreef:maar ik denk zelf dat ik een fotograaf die zichzelf aanbiedt vooral als 'hengelaar' zou zien.
Een hele goede opmerking.
Mensen die zichzelf (ongevraagt) aanbieden met welke vorm van dienstverlening dan ook, hebben daar doorgaans een bedenkelijke reden voor...
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Wanneer is een fotoshoot veilig/een fotograaf betrouwbaar??

Bericht door Daantje »

Ik zou het ook fijn vinden om te weten of de fotograaf een bekende is in de scène. Dat je hen bijvoorbeeld op feestjes of munches hebt gezien, of dat bekenden van jou hen kennen.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Wanneer is een fotoshoot veilig/een fotograaf betrouwbaar??

Bericht door Voleuse »

Ja ik zou me alleen laten fotograferen door iemand die ik ken (ik neem aan dat het hier om intieme foto's gaat dan) of die iemand anders kent die ik goed ken. Heeft hij een fetlifeaccount?

@thaliya volgensmij is er tegenwoordig model mayhem
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Wanneer is een fotoshoot veilig/een fotograaf betrouwbaar??

Bericht door chell »

Hmm, ik weet niet of aanbieden per se hengelen is, ik heb ook wel eens zelf mensen benaderd.

De punten die je noemt zijn iig goed. Zeker iemand mee mogen nemen vind ik een belangrijk iets, fotografen met andere bedoelingen willen dat meestal niet. Verder zou ik ook vooraf dingen willen bespreken over hoe ver de shoot gaat. Lingerie? naakt? BDSM/bondage? Wie doet de bondage dan? De fotograaf of iemand die jij kiest.. enzovoort.

Ik ken een fotograaf die bondagefoto's maakt onder het mom van een shoot dus, maar wel zelf de bondages wil doen en het liefst dan ook in zijn eigen slaapkamer shoot.....Zou voor mij direct betekenen dat ik thuis zou blijven :D
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Wanneer is een fotoshoot veilig/een fotograaf betrouwbaar??

Bericht door tessie »

Ik ken ook meerdere betrouwbare fotografen die zichzelf aanbieden/iemand vragen om mee te shooten. Een fotograaf kan het toch ook gewoon leuk vinden om te shooten. Als hij dan online iemand tegenkomt waarvan ie denkt dat ie daar mooie foto's mee kan maken, dan moet ie dat toch gewoon kunnen vragen?
Als de rest verder goed zit, lijkt me dat geen probleem.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Wanneer is een fotoshoot veilig/een fotograaf betrouwbaar??

Bericht door Voleuse »

Nouja de manier waarop het gevraagd wordt maakt ook veel uit. "Ayy meisje lekker profieltje zin om een keer te shoote" vind ik toch wel een slechte indicatie.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Wanneer is een fotoshoot veilig/een fotograaf betrouwbaar??

Bericht door eireann »

Niet iedereen die het aanbied is een hengelaar idd, maar bij een aanbod zou ik wel beter opletten met de andere punten. Iets voorzichtiger zijn
**Self Rescuing Princess**
Caoineadh

Re: Wanneer is een fotoshoot veilig/een fotograaf betrouwbaar??

Bericht door Caoineadh »

Eerst en vooral bedankt allemaal voor de reacties.
Als ik alle berichten hier combineer is er een goed lijstje aan voorwaarden voor betrouwbaarheid.

Ik ben zelf ook van mening dat het niet persé een hengelaar betreft wanneer de fotograaf zelf een shoot voorstelt.
Voor sommigen kan hetzelfs een voordeel zijn wanneer ze er zelf niet om durven vragen, maar het eigenlijk wel eens willen doen.
Bij een voorbeeld zoals Voleuse zouden er dan wel weer alarmbelletjes gaan rinkelen, en terecht.

Zelf heb ik inmiddels contact gehad met meerdere modellen van hem, zowel van lang geleden als met modellen die recent met hem hebben samengewerkt. Het waren allemaal positieve ervaringen, er werd met veel respect voor de grenzen van het model omgegaan tijdens de shoot en na de shoot met het beeldmateriaal. Beter nog: de meesten onder hen willen een vervolgshoot met hem. De studio is dichtbij mijn 'significant other' die mij mag vergezellen. Dus, de shoot gaat er sowieso van komen.

@Chell, nu ben ik benieuwd naar jouw werk. Kan (/mag) ik dat ergens bekijken? (Als studente digitale fotografie kan ik het nooit laten dat te vragen... :p)
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wanneer is een fotoshoot veilig/een fotograaf betrouwbaar??

Bericht door Peter^ »

Ik zal goede afspraken maken over het gebruik/publiceren van de foto's die van jou gemaakt zijn.
Geniet van de positieve momenten.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Wanneer is een fotoshoot veilig/een fotograaf betrouwbaar??

Bericht door Voleuse »

Bedoel je nou dat jij de fotograaf bent?
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Wanneer is een fotoshoot veilig/een fotograaf betrouwbaar??

Bericht door cinderella »

Misschien bedoelt Peter: "Ik zou...."
toen doet er nu niet meer toe
Plaats reactie