Tess tesst

Boeken, blogs, websites... alles waar over BDSM te eh... lezen valt
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Tess tesst

Bericht door kitten »

Urineverlies geloof ik wel. Dat is je blaasspier. Maar dat mijn vagina ruimer is en dat een man dat verschil kan voelen, dat zo toch wel bij mijn overtuigingen...
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Tess tesst

Bericht door tessie »

Je kan echt prima meedoen hoor thaliya! Juist!
Luna en ik zijn al een paar dagen begonnen, omdat wij de vlogs eerder op moeten nemen. We hebben vandaag een Q&A vlog opgenomen, die komt zondag online. En daar hebben we het o.a. ook over wát je nu precies moet voelen én we vertellen dat we het écht heel moeilijk vinden.

Ik heb het nu vier dagen gedaan (om de dag) en de eerste 3 dagen voelde ik het onderste balletje wel, maar het bovenste balletje gewoon helemaal niet. Maar nu de 4e dag heb ik het bovenste balletje gevoeld, dus whoop! Het heeft even tijd nodig en die tijd kan je gewoon nemen. De challenge duurt 21 dagen en we doen dus dan 7 dagen de nieuwe oefening, maar als je na die 7 dagen gewoon nog meer tijd nodig hebt voor de eerste oefening, dan is dat ook echt prima.

Dit is niet zo'n klassieke challenge dat je dingen MOET doen op die en die dag. Dit is gewoon een challenge die je helemaal op je eigen tijd kan doen en in jouw eigen tempo. Dat is echt allemaal prima.

@Crownless Snap ik helemaal! Deze challenge is ook min of meer per ongeluk ontstaan. Wij hebben alle drie juist ook een beetje moeite met dat iedereen ineens zo veel lijkt te doen en dat we nu van alles zouden moeten en super productief zouden moeten zijn.
Ik was laatst een hele dag bezig met een to do lijstje opstellen. Dat was mijn dag. Nou, prima. Ik heb niet mijn huis opnieuw ingericht, ik heb niet kamers opgeruimd, ik heb geen nieuwe taal geleerd of een cursus gevolgd. En ik doe nu wel per ongeluk een challenge. Maar die doe ik liggend, dus dat scheelt dan weer ;-)
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: Tess tesst

Bericht door leonietje »

Ok mn menstruatie is voorbij dus nu tijd voor mijn eerste dag van de challenge. En waar jullie vertelden dat het best ingewikkeld kan zijn en dat je echt niet moest opkijken als je niks voelde in het begin, voelde ik dus meteen wel beide balletjes. Ik dacht heel even: oke is dit alles? Maar dan ga je verder kijken wat het doet. Ik voel ze niet tegelijkertijd. Maar als ik me bedenk welke ik wil voelen dan voel ik hem ook meteen. De onderste kan ik ook een beetje mee spelen maar dat is compleet ongecontroleerd ik doe echt maar wat en ik voel de binnenste balletjes niet rammelen. Wel had ik een soort van continue aangespannen gevoel. Misschien moet ik juist leren ontspannen? Maar tegelijk met het aangespannen gevoel kreeg ik ook "last" van een spier in mn onderrug. Dezelfde spier die altijd een zwak punt is. Dus ik hoop door dit te trainen ik die spier sterker/ontspannen (minder pijnlijk) ga maken. Toch echt wel een Interessante challenge!
Gebruikersavatar
Jezebel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2011, 08:32

Re: Tess tesst

Bericht door Jezebel »

De paar dagen dat ik deze challenge nu doe, kan ik eigenlijk ook elke dag wel in het horny-as-hell-topic plaatsnemen XD. Grappig dat er zo'n verschil is tussen waar mensen beginnen; ik voel de balletjes nu met moeite, maar de binnenste balletjes voel ik dan weer wel als ze rollen.
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Deleted User 178

Re: Tess tesst

Bericht door Deleted User 178 »

Leuk dat er zo veel verschil is! Ik ga vandaag ook beginnen. Ben benieuwd.
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Tess tesst

Bericht door tessie »

Oohh, dat vind ik écht heel leuk dat jullie meedoen! :D <3

Ik post elke dag in mijn insta-stories hoe die dag bij mij ging. Je vindt het terug in de highlight Smartballs of via deze link: https://www.instagram.com/stories/highl ... 853294448/

Wij lopen wat voor, omdat we ook steeds van tevoren de vlogs moeten opnemen natuurlijk. Maar hier verschilt het nog een beetje per dag hoe goed het gaat. Ik heb net vast de tweede oefening geprobeerd, maar daar ben ik duidelijk nog niet aan toe.
Ik moet echt onthouden dat ik niet verwacht dat het super snel allemaal lukt, dat is ook niet realistisch. Maar ik vind het wel lastig om dat ook echt te blijven bedenken en geloven, want ik wil het gewoon allemaal NU al kunnen.
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: Tess tesst

Bericht door leonietje »

Ik vind het niet zo fijn om op insta of fb te reageren op de challenge die jullie online gezet hebben. Omdat het toch raar voelt als familie vrienden of collega's het tegen kunnen komen. Maar ik wilde je toch laten weten dat ik de challenge echt goed vind opgezet. De uitleg is echt zo fijn. Jullie praten er ook zo open en gezellig over dat ik het haast jammer vind dat jullie niet vaker met zn 3 en vloggen.

De 2de week uitdaging ging mij ook meteen in 1x goed af. Ik kan de balletjes laten bewegen van boven naar beneden en ook weer terug. Ik vond dat echt bijzonder. Ik wist niet dat ik dat kon. Ik had ook geen idee dat het ooit een "must" zou worden dat ik wilde dat ik het kon. Maar het lukte! Wat niet lukt is het voelen tikken van de balletjes. Misschien komt dat nog. Ook heb ik de dag na het oefenen echt best veel buikpijn ik denk dat het een soort spierpijn is maar het voelt echt heel naar. Terwijl ik het echt maar maximaal 10 min doe. En ik laat er nu dus ook een dag tussen zitten. Dus ondanks dat de oefening meteen lukte zit er wel echt een uitdaging in het trainen. Ik hoop op den duur wel echt minder buikpijn te krijgen. Ook probeer ik echt op te merken wat ik voel als ik de balletjes draag dus je gaat wat wiebelen met je heupen en ik probeerde mijn bekken te kantelen en dat kantelen doet dus ook best wel pijn omdat mn spieren daar echt heel stram zijn. Ik heb daar vroeger oefeningen voor gehad van fysio dus die heb ik maar weer opgepakt..

Dus dankjewel voor de challenge!
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Tess tesst

Bericht door thaliya »

Ja, super goede challenge! Ik doe het rustig aan want had ook spierpijn. Wel gemerkt dat mijn spieren inderdaad zwaar verslapt zijn. Vroeger deed ik wel eens balletjes in tijdens werken. In de horeca, rok aan, geen slipje (in de tijd dat je alleen maar een echte sub was als je een rok aan had zonder slip ;) ). Nooit een probleem gehad.
Vorige week had ik de smartballs in naar de Jumbo. Slip en spijkerbroek, mind you, maar de onderste floepte er zo uit.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Tess tesst

Bericht door tessie »

Oh, snap ik wel hoor leonietje! Ik vind het ook heel tof als je hier je ervaringen deelt! Ik heb het even aan juf Ruud gevraagd of ze iets weet over buikpijn na het oefenen. Ik heb dat zelf niet. Maar ik heb ook no clue hoe ik de balletjes omhoog moet bewegen, dus mss zijn mijn spieren gewoon nog niet goed genoeg om uberhaupt spierpijn te krijgen ofzo? idk haha!

@thaliya Ohh, dat vind ik wel echt dapper, dat tijdens je werk! Gelukkig dat je deze keer wel een slip en broek aanhad :D
Merk je al verbetering?

Ik merk wel verbetering, maar het gaat veel langzamer dan ik wil. Maar ik wil altijd alles gewoon al kunnen de eerste keer dat ik het doe.
Deleted User 178

Re: Tess tesst

Bericht door Deleted User 178 »

Ik ben gisteren eindelijk begonnen en ik voel helemaal niks als ik ze in doe ik ga liggen. Als ik sta wel, maar ze verdwijnen op mysterieuze wijze zodra ik lig. :shock: Morgen maar weer proberen.
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Tess tesst

Bericht door tessie »

Dat is heel normaal hoor, tippi! Je kan ook gewoon een houding zoeken die voor jou het beste werkt, je hoeft niet per se te liggen.
Voor mij werkt liggen met één been opgetrokken het best :D
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Tess tesst

Bericht door Ravelijne »

Ik ga deze challenge echt zo ontzettend doen, een keer! When the time is right, maar klinkt echt heel gaaf. :)
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Tess tesst

Bericht door Pien »

Mijn plannen door werk in de prullenbak kunnen gooien.
Maar hopelijk over een week of 2 meer tijd
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Tess tesst

Bericht door tessie »

Gewoon doen wanneer jullie er tijd voor hebben en je je er goed bij voelt!
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Tess tesst

Bericht door tessie »

Oefening 3 staat online! En daar hebben we het ook over de buikpijn-vraag! Juf Ruud legt het allemaal uit!
https://www.tesstesst.nl/vlogs/smartbal ... efening-3/

En zelf ben ik gefrustreerd omdat ik het nog steeds niet kan!! ARGH!
Plaats reactie