Het grote body positive topic!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door Voleuse »

https://youtu.be/hcVOMUrBpF4

omg deze dame is amazing.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door Pien »

Ja!
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door Yara »

Absoluut!

Ik merk trouwens dat ik hier ook steeds meer mee bezig ben, op mijn blog over schrijf, maar vooral merk dat het ook echt wat veranderd bij mezelf. Ik ben nooit echt negatief geweest over mijn lichaam of gewicht, maar door gezondheid wel heel druk met afvallen afgelopen jaar. Ik merk steeds meer dat mijn gewicht me minder boeit, maar dat ik gewoon gezond wil leven, bij welk gewicht dan ook.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Fayenne1-7

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door Fayenne1-7 »

Dames dit komt als geroepen. Ik heb ontzettend last van mijn gewicht. Iedereen zegt dat ik niet dik ben maar ik voel me wel zo. Krijg zo vaak complimenten over mijn uiterlijk maar kan ze niet geloven.
Tja en diëten is ook niks voor mij. Het leven is toch veel te kort om steeds jezelf zo te kwellen.
Jezelf accepteren zoals je bent is toch het mooist?
Dit boek ga ik zeker bestellen!
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door Yara »

Knap voor een dik meisje of op je lijf geschreven zijn ook aanraders in deze context vind ik.

Ik schrijf er over op mijn (verder redelijk veel mama blog), merk dat het voor mezelf ook goed is. Nu twijfel ik of ik het aandurf om een foto van mezelf in een nieuwe bikini online durf te zetten. Moet ik trouwens nog wel maken dan.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door tessie »

Ik heb geen idee hoe je er uit ziet Fayenne1-7, maar al ben je dik, wat dan? Ik ben dik en ik kan er prima mee leven hoor.
Meestal als mensen het woord dik gebruiken, bedenken ze daar van alles bij: lelijk, lui, niet goed, ongezond en weet ik veel wat nog meer. Maar dik is gewoon een beschrijving van een lichaamsvorm, net zoals je bijvoorbeeld kan zeggen dat iemand lang is. Je kan gewoon dik en gezond zijn, dik en mooi zijn, dik en sportief zijn. (En ja, ook dik en ongezond of dik en lui, maar nou ja, is dat niet gewoon de eigen zaak van die persoon en wat heeft dik daar mee te maken?)
Je kan super veel met je lichaam, ongeacht hoe het er uit ziet. En verder heeft iedereen een andere smaak, toch? Iedereen vindt weer wat anders mooi.

Als je het een interessant onderwerp vindt, is het body positive power boek zeker een aanrader en de boeken die Yara noemt ook. Verder kan je op social media bijvoorbeeld Bodyposipanda, Mayra Louise en Bureau Bodypositive opzoeken en volgen. Die hebben het vaak over al deze dingen en kunnen je nieuwe inzichten geven.
Fayenne1-7

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door Fayenne1-7 »

Ik heb inmiddels het boek body positive power van megan jayne crabbe aangeschaft. Ziet er veelbelovend uit.
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door thaliya »

tessie schreef: 14 sep 2018, 02:20 Whaaa ik sta in m'n blootje in de Viva in de Anybody rubriek!
Ik sta in m'n blootje in de Viva Mama!
Merkte dat ik eigenlijk echt niet zo body positive ben als ik dacht. Ja, ik vind mijn lichaam mooi en ben er blij mee, maar ik ben ook zeker wel bang om dik te worden. Ik zou mezelf minder mooi vinden, denk ik :(
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door tessie »

Ik kan me voorstellen dat als je niet dik bent, je ook veel minder bezig bent met fat acceptance misschien? Er heerst natuurlijk gewoon nog steeds een negatief beeld over dik zijn. Als dik persoon vind ik het al moeilijk om dat niet te hebben. En ik ben er wel best veel mee bezig. Als je niet dik bent, denk ik dat je er minder mee bezig bent en die acceptatie, of dat dik zijn gewoon neutraler wordt, duurt dan misschien nog langer?

Maar het feit dat het voor veel mensen zo erg lijkt om eigenlijk te zijn zoals ik ben, is dan wel weer iets wat ik lastig vind.
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door thaliya »

Maar daar heb ik dan weer totaal geen moeite mee. Als ik naar mijn ex partners kijk dan zaten die, op 1 na, allemaal op overgewicht. Op die ene na hebben ze ook allemaal dieten gevolgd met bijbehorend jojo effect. Kon ik echt totaal niet mee zitten. Vriendinnen zelfde eigenlijk. En als ik aan jou denk dan denk ik aan vrolijk, lach, krullen, "dik" komt niet eens in me op.
Daarom verbaasde het me ook zo dat ik tijdens het interview erachter kwam dat ik daar bij mezelf best wel mee zit.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door tessie »

Ik denk dat de hele diet culture er ook op gebaseerd is dat mensen bang zijn om (zelf) dik te worden. Als er continu van alle kanten verteld wordt dat dik zijn slecht is (ongezond, lelijk, niet sexy, etc), dan worden mensen daar denk ik vanzelf bang voor.
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door thaliya »

Zou goed kunnen... dat dat onbewust wel meespeelt. Nee, ik denk dat dat gewoon zo is. Dat je (ik) van alle kanten die boodschap krijgt en dat die ergens onderbewust blijft hangen. Goede wake-up call!
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door JJV »

Niet alleen krijgt iedereen die boodschap, mensen zijn er ook totaal irreëel mee bezig.
Mn moeder is bv totally old school met hart en vaatziekten en noem de reut maar op.
Maar dan krijg ik dus wel in t zelfde gesprek over dat er bij mii wel wat af mag ook weet k hoeveel dingen aangeboden dat ze me nog een koekje of hapje of lunch wil aanbieden.

Make up yr mind please.

( sinds ik weet dat trein en eten bij mij niet samengaan is t enerzijds makkelijker nee zeggen.. Anderzijds ben ik dan ook idd lastig te vertroetelen...)
~\v/~
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door kitten »

Het is een dagelijkse strijd. Ik blijf tegen mezelf herhalen (schreeuwen soms) dat diëten niet helpt, jojo effect etc etc. Maar de hele maatschappij, IEDEREEN zegt het tegenovergestelde. Links en rechts vliegen ze om de oren, intermittent fasting, orthomoleculair, raw, low carb... Ik werk keihard aan die acceptatie en ik mag van mezelf niet ontevreden zijn met dat waanzinnige lichaam van me dat zomaar kinderen kon krijgen, geen reuma heeft, geen diabetes, zoveel, zoveel om dankbaar voor te zijn! En waarmee ik toch echt wel mannen het hoofd op hol kan krijgen. En toch kijk ik met weemoed naar foto's van 10 jaar geleden. Of jaloers naar dat dunne meisje op de high tea gisteren... En dan denk ik, zal ik dan toch? Ik was met weight watchers wel 10kg afgevallen ooit. Sindsdien het dubbele er weer aan, maar die 10 eraf zijn zo verleidelijk dan!
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door tessie »

I know, kitten. Het zuigt.

Ik ga trouwens volgende week meewerken aan een podcast die over obesitas gaat. Voor zover ik het tot nu toe heb begrepen, op een hele toffe manier. Het zijn geloof ik 10 afleveringen en het gaat om mensen de juiste informatie geven, omdat er steeds meer nieuwe inzichten zijn, maar veel mensen weten dat allemaal niet. In elke aflevering is dan één expert en één ervaringsdeskundige. Ik had ooit meegewerkt aan een interview voor VROUW waarin ik vertelde over mijn dieetpogingen en hoe dat uiteindelijk helemaal niet werkte en zo kwamen ze bij mij terecht. Ik ben echt super benieuwd, ik hoop dat het een goede serie wordt.
Plaats reactie