Budgetteren: YNAB.

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door chell »

En toch, juist als je het niet weet kan YNAB je zo hard helpen, echt! Je hebt geen glazen bol nodig, je HOEFT het niet allemaal te weten. De enige vraag is: wat moet DIT geld, wat ik NU heb doen? En als het toch anders wordt, dan ga je schuiven. Deal with the punches. Bij een verhuizing kun je ook beginnen met gewoon geld in een algemene pot verhuizen en pas later splitsen naar "borg" "huur" en "verf"
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door chell »

De cursus YNAB van Kelly, degene wie mij ooit op het YNAB pad bracht, staat weer online voor 20 euro minder dan normaal, inclusief een extra module over budgetteren in onzekere tijden. Het is natuurlijk wel nog een investering, naast de kosten van YNAB, maar ik noem het toch even.
https://www.budgetvoorbeginners.be/

Ik heb de cursus zelf niet gevolgd, maar ik heb er dingen van gezien. Zit echt wel goed in elkaar en ik had best gewild dat dit er was toen ik een beginner was.
Gebruikersavatar
Nijntje
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 aug 2016, 19:08

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door Nijntje »

Tis idd wel een fikse investering. Maar misschien toch doen. Want ik gebruik YNAB nog steeds meer voor registreren dan voor vooruit plannen. Dus meer dat ik achteraf inzicht heb dan vooruit te kijken.
Hoe lang duurt de cursus? Want misschien moet ik het dan maar wel doen. Mijn internet-potje bevat iig nog voldoende om dit te kunnen doen.men wellicht dat ik dan daarna ook gemakkelijker en beter de discipline kan opbrengen om het echt bij te houden.
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door chell »

Hij duurt zolang jij erover doet. Je krijgt gewoon toegang en kan het dan op je eigen tempo volgen. Er hoort ook een Facebookgroep bij waar je toegang toe krijgt.
Ze is overigens wel Vlaamse dus je moet wel tegen Vlaams woordgebruik kunnen. Maakt verder voor YNAB niks uit natuurlijk.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door Daantje »

chell schreef: 09 apr 2020, 09:25 Ze is overigens wel Vlaamse dus je moet wel tegen Vlaams woordgebruik kunnen. Maakt verder voor YNAB niks uit natuurlijk.
Ik krijg flashbacks naar Evy: "Goed gedaan, ik ben fier op jou!" :mrgreen:

Ik moet mijn YNAB nog even bijwerken voor deze week. Maar ik heb het idee dat er nog wel het nodige geld in potjes blijft zitten. Ik was inmiddels wel gewend om geld over te hebben aan het einde van de maand. Maar ik heb nog nooit zoveel geld op mijn betaalrekening gehad met een week tot betaaldag.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door eireann »

Geen reiskosten scheelt echt een slok op een borrel :)
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door Voleuse »

Ja en wat dacht je van niet uit eten gaan, geen kink events etc. :P
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door chell »

Wij hebben echt een shitload geld geïnvesteerd in ons balkon, dus bij ons valt het wat tegen wat er overblijft :shock:
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door skaoot »

Daar heb je wel plezier van nu, dat balkon!
Ik heb net een nieuw budget gestart. En even een apart scenario excelletje om in beeld te krijgen wat minimaal nodig is. En dat stemde voorzichtig positief. Denk dat ik YNAB nu beter ga gebruiken, alleen voor mezelf.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door Ravelijne »

Hier ook nog geen geld over: grotere boodschappen vooruit moeten doen en meer in de tuin gestoken ook. Maar dat streept wel weer weg tegen de reiskosten en andere dingen, dus ook nog geen verlies.

@Skaoot Kan enorm schelen, solo volledig overzicht hebben! Yay YNAB! :)
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door Daantje »

eireann schreef: 09 apr 2020, 09:56 Geen reiskosten scheelt echt een slok op een borrel :)
Geen reiskosten hoeven voorschieten scheelt inderdaad enorm. Lunchen met een boterham pindakaas ipv bij de catering, geen koffie of snaai meer op het station. Geen bezorgmaaltijden bij de Hackerspace. Dat telt toch aardig op. En ik heb verder niet echt extra aankopen gedaan die ik anders niet zou doen. Behalve een nieuwe kast.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door kitten »

Als Heerscher en ik straks weer een monogaam huishouden gaan hebben, dan ga ik het misschien ook nog een keer proberen. Maar voor poly's was het echt niet grappig. Gewoon niet te doen.
Gebruikersavatar
Nijntje
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 aug 2016, 19:08

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door Nijntje »

Geld uitgeven om geld te besparen. Les 3 van de YNAB cursus en ik begrijp ineens waarom ik er zo weinig aan leek te hebben en het vooral als een chore zag. De website en de mobiele app zijn echt niet 100% hetzelfde en daardoor heb ik allerlei functionaliteiten nooit benut.... Dank Chell voor de tip!
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door chell »

Ah tof om te horen Nijntje!
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door Ravelijne »

Tof! YNAB heeft zeker een redelijke leercurve, ik ontdekte ook na een jaar nog dingen. Ben beneiuwd wat jouw aha momentje zijn, als je een voorbeeld wil geven. :)
Plaats reactie