Verhuizen wat is handig

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Deleted User 2176

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door Deleted User 2176 »

@cinderella: PAX-kasten zijn het bekendste merk inderdaad.
Probleem is gewoon, ik zie het niet. Ik kan er geen compleet beeld van maken in mijn koppie :(
Er staan wat lijnen op het schem, maar wat stelt die lijnen voor, dat is iets waar ik niks van kan maken.

Van die kast op Jysk is het plaatje veel duidelijker, ik heb beeld daarvan :D

@leonietje: Inbouwkasten zie je volgens mij alleen in heel oude huizen.
Waar ik waarschijnlijk zal gaan wonen is ongetwijfeld een appartementencomplex, oftewel: in een betonnen doos ;)
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door Mack »

dbj schreef: 17 sep 2021, 18:39 @Mack: Die snap ik niet. IKEA is een Zweeds bedrijf en wat ze verkopen in die grote blauwe blokkendozen komt toch -bijna- allemaal uit het hoge noorden, Scandinavië?
In Scandinavië wordt het ontworpen maar niet in massa geproduceerd. Om de prijs laag te houden is Ikea net zo opportunistisch als andere grote merken. De massaproductie vind dus plaats op de plek waar dat het meest economisch kan. Voor het overgrote deel is dat zuid-oost Azië.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Deleted User 2176

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door Deleted User 2176 »

Mack schreef: 18 sep 2021, 02:08Om de prijs laag te houden is Ikea net zo opportunistisch als andere grote merken. De massaproductie vind dus plaats op de plek waar dat het meest economisch kan. Voor het overgrote deel is dat zuid-oost Azië.
Tsja, dan maakt het volgens mij weinig uit bij welke winkelketen je aankopen doet.
Alles komt dus uit de werkplaats van de wereld, zoals dat ook wel genoemd wordt...
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door Crownless »

Misschien moet je gewoon naar winkels gaan. Want wij weten ook niet wat jij nodig hebt en als je iets in het echt moet zien, moet je dat gaan doen, ipv hier te blijven dralen.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Deleted User 2176

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door Deleted User 2176 »

Afbeelding

Wat is het beste in deze situatie? Loshangend douchegordijn of een vast scherm?
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door eireann »

Persoonlijke voorkeur, ik zeg gordijn
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
miss_meeko
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010, 13:38
Locatie: Haarlem

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door miss_meeko »

https://www.maxaro.nl/douches/douchecab ... _wEALw_wcB

Ik zou voor zoiets gaan. Maar weet niet of het binnen je budget valt.
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door cinderella »

Gordijn: je hebt zo te zien een kleine ruimte, en dan kun je je nergens aan stoten.
toen doet er nu niet meer toe
Deleted User 2176

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door Deleted User 2176 »

@miss_meeko: Dank voor de link, zie dat het ook best betaalbaar is :D Wellicht niet bij aanvang huur, maar op een later tijdstip.

@cinderella: Klein valt wel mee, eigenlijk. Maar eigenlijk ook weer niet omdat er ook een wastafel aanwezig is en de wasmachien heeft er een plek. Dus een douchegordijn die om-het-hoekje gaat, zoals die douchecabine, zal het -voorlopig?- gaan worden.
Volgens tekening is deze "natte ruimte" 1m70 bij 2m70 groot, of klein zo je wilt.
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door phedre »

als ik t zo zie, zou ik wel je wasmachine op n verhoger zetten, zodat de onderkant niet steeds in aanraking komt met het douchewater
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Deleted User 2176

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door Deleted User 2176 »

Weet iemand verhuisliften te huur die 13-hoog kunnen komen? Aanbod genoeg, maar niet voor zo hoog (40 mtr boven straatnivo).
Zo'n verhuislift maakt het wel een stuk makkelijker hier :yes:

Op plaats van bestemming kan geen verhuislift komen, is royale tuin met bloemen- en plantenperken.
Gebruikersavatar
Nijntje
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 aug 2016, 19:08

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door Nijntje »

Heeft het gebouw waar je woont geen lift? Verhuisliften zijn volgens mij vooral voor als je anders via de trap zou moeten verhuizen. Ik zou eerder een steekwagen en een gewone lift doen…
Deleted User 2176

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door Deleted User 2176 »

Jawel, er is een lift hier. Het is alleen zo'n gedoe om alles uit de woning te krijgen en bij de lift te geraken. Het past maar nèt, met enige moeite. Via de balkondeur gelijk de verhuislift op is een stuk makkelijker :D
Heb hier een 3-zits bank die loeizwaar is, krijg 'm niet eens opgetild. Past maar met grote moeite door de deuropeningen en eindelijk aangekomen in de hal moet ie ook nog de trap afgetild worden om bij de lift te komen. En daar past ie met enige moeite in...
De rest wat hier in huis staat is makkelijker te versjouwen. Maar ook dan is een verhuislift superhandig.

Een brancard van de ambulancedienst past niet eens in de lift hier :oops:
Daar moet de brandweer voor komen met een grote kraan om een patiënt horizontaal uit de woning te halen via het balkon.
Deleted User 2176

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door Deleted User 2176 »

Vandaag ff naar de Kwantum gegaan om gordijnen op maat te laten maken, het is zo kaal hier zonder gordijnen...
Dus ik dacht dan worden die komende week gelijk opgehangen :D Maar wat een teleurstelling, levertijd is 8-10 wkn :shock:
Volgens de winkelmedewerker gaat het begin volgend jaar worden, het leveren en ophangen van gordijnen. Da's toch niet normaal?!

Dus nu op zoek gaan naar een andere winkel, die wel gewoon vlot gordijnen kan leveren.
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door pluis »

Dat is geen gekke levertijd, hoor. Tenzij je kant en klaar koopt en zelf ophangt, zou het me niet verbazen als je vrijwel overal tegen zo'n tijd aanloopt. Zeker met Covid zijn er zoveel mensen die met hun huis bezig zijn.
Plaats reactie