Corona - hoe raakt het jou?

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Pien »

Ergens ging ik er vanuit dat 'ze' vandaag zouden zeggen 'vanaf maandag scholen dicht'
Maar nu komt school met de vraag of er ouders in zouden willen springen als er zieke leraren zijn...
Gebruikersavatar
Jezebel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2011, 08:32

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Jezebel »

Mijn leerlingen waren erg teleurgesteld dat de scholen niet dicht gingen. Ikzelf eigenlijk ook, ik ben zo moe dat ik twee weken in quarantaine helemaal niet zo erg zou vinden :/

Verder beginnen we het hier ook wel te merken; Minion 1 is verkouden en mag dus niet meer naar school volgende week (als ze dan niet beter is, maar dat denk ik niet). De halve klas is verkouden, dus tja... Minion 2 had op de opvang meer dan 39 graden koorts, en die heb ik dus ook maar opgehaald.

Dit weekend gaan we naar een verjaardag. Denk ik. Of we blijven toch thuis, dat moeten we nog bespreken met de jarige in kwestie. Ik vind het moeilijk allemaal!
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door eireann »

Zoveel mogelijk thuis blijven, geen verjaardagen, geen 99 mensen bijeenkomsten, hoe minder contact hoe beter. Helaas.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Ravelijne »

Nederland heeft op dit moment de minste maatregelen in heel Europa. Beetje raar wel, met 10% van symptomatisch personeel van een groot ziekenhuis besmet.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/13 ... ronavirus/
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 323
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door kitten »

Wat is bij jullie de eerste suggestie bij Google wanneer je begint met typen van het woord "waarom"? Bij mij is dat namelijk "...koopt iedereen wc papier" :schater:
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 269
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door JJV »

De speld had lekkere recepten met wc papier
~\v/~
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 156
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door chell »

Bij mij is het "waarom toiletpapier hamsteren"
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door pluis »

Onze eerste volledig 'remote' D&Dsessie ging eigenlijk best heel goed.

Verder zijn wij al een week of drie geleden heel rustig een beetje gaan hamsteren. E'en order van Albert Heijn voor wat zware spullen, een order kattenvoer en verder steeds bij de dagelijkse boodschap een beetje extra meenemen, dan komt het nergens echt hard aan.

Nu wel bij de coop een order voor wat verse spullen geplaatst en er een paar extra potten groente en twee tubes tandpasta bij gedaan, maar dat is vooral omdat ik niet verkouden naar de winkel wil.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door eireann »

Ik ben trump's persconferentie aan het kijken, wat een gênante vertoning is dat zeg
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 323
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door kitten »

"Ouders die gezonde kinderen thuis houden zullen niet gestraft worden. Dat zeg minister Slob van onderwijs."
Bron: https://www.bd.nl/dossier-coronavirus/i ... ~ac304dc7/

Dus ik hou Jongste lekker thuis, denk ik.
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Mack »

eireann schreef: 13 mar 2020, 23:05 Ik ben trump's persconferentie aan het kijken, wat een gênante vertoning is dat zeg
Trump en gênant ... da's een pleonasme.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Daantje »

eireann schreef: 13 mar 2020, 23:05 Ik ben trump's persconferentie aan het kijken, wat een gênante vertoning is dat zeg
Hoe erg was het? Ik hoorde al dat de infectie cijfers in de VS zo (relatief) laag zijn omdat er gewoon amper testen worden uitgevoerd.

Ik heb net maar even een laptopstandaard en toetsenbord besteld. Als ik dan nog twee weken fulltime aan de eettafel zit dan kan dat maar beter niet óver laptops gebogen zijn. Denk dat de fysiotherapeuten goede zaken gaan doen na de sociale onthouding.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 269
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door JJV »

~\v/~
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Ravelijne »

kitten schreef: 14 mar 2020, 01:35 "Ouders die gezonde kinderen thuis houden zullen niet gestraft worden. Dat zeg minister Slob van onderwijs."
Keigoed! Als het kan zou ik het zeker doen, Kitten. Ik denk dat dat ook eigenlijk de regel zou moeten zijn. Alleen nog fysiek naar school als het de beste oplossing is. Hoe meer kinderen thuis, hoe minder verspreiding.
Gebruikersavatar
Toran
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 aug 2009, 09:31

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Toran »

Ravelijne schreef: 14 mar 2020, 11:09
kitten schreef: 14 mar 2020, 01:35 "Ouders die gezonde kinderen thuis houden zullen niet gestraft worden. Dat zeg minister Slob van onderwijs."
Keigoed! Als het kan zou ik het zeker doen, Kitten. Ik denk dat dat ook eigenlijk de regel zou moeten zijn. Alleen nog fysiek naar school als het de beste oplossing is. Hoe meer kinderen thuis, hoe minder verspreiding.
Laat ik voorop stellen dat ik het er (deels) mee eens ben..

Maar zonder school, zonder kinderopvang.. Ik heb een beperkt aantal vrije dagen. Thuiswerken met kleine kinderen is vrijwel onmogelijk. Ik ben wel benieuwd of daar ook nog iets voor gedaan wordt.
"Just erotic. Nothing kinky. It's the difference between using a feather and using a chicken."

— Terry Pratchett (Eric)
Plaats reactie