Femdom (bdsm) in monogame relatie

Voor vragen (duh...) die niet specifiek dom, sub of switchgericht zijn
Plaats reactie
Deleted User 2188

Femdom (bdsm) in monogame relatie

Bericht door Deleted User 2188 »

Hoi allemaal!

Sinds gisteren ben ik lid van dit forum en sindsdien ben ik constant afgeleid. Wat fijn om mensen te spreken met dezelfde (seksuele) interesse.

Ik heb een vanilla relatie, een aantal jaren maar kan mijn gevoelens er niet volledig in kwijt. Ik wil meer machtsspelletjes in onze relatie: dingen in huis moeten doen om te mogen klaarkomen of haar is verwennen en dat zij altijd bepaalt wanneer en hoe ik klaarkom etc. Ook zou ik dat meer in onze relatie willen, niet alleen op momenten dat je daadwerkelijk seks hebt.

Ik loop nu dus best wel met het probleem dat ik niet weet of en hoe ik dat kwijt kan in onze relatie. Zij weet ervan maar ik merk aan alles dat haar gedachten gewoon minder dirty zijn dan de mijne. Ze het snel 'niet lief' meer vindt en over het algemeen minder met seks bezig is.

Zijn jullie voornamelijk in polygame relaties of zijn er ook genoeg voorbeelden van monogame relaties waar bdsm gewoon af en toe (een paar dagen) erg op de voorgrond is en daarna ook weer minder. Er zijn natuurlijk ook veel andere zaken in het leven en ik vraag me ook af hoe je dan de balans houdt.

Heel veel vragen van mijn kant :hypocrite:

Komt ook omdat ik dit grotendeels altijd voor mezelf heb gehouden.

Ik hoor jullie!
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Femdom (bdsm) in monogame relatie

Bericht door Voleuse »

Polyamoreus is een meer gebruikte term (bij polygaam moet je geloof ik getrouwd zijn met al je partners). Ik denk trouwens dat je eerder non-monogaam bedoelt. Bij polyamorie heb je meerdere relaties tegelijk en non-monogamie is een paraplu term voor alles wat eh, niet monogaam is dus. Dus ook als je alleen een beetje los sekst of speelt buiten je relatie.

Ik denk dat alle vormen van non-monogamie wel vaker voorkomen in de kinkscene, maar het grootste gedeelte van de mensen is nog steeds monogaam of dicht daar tegenaan.

Hoe je de balans houdt, eh ja dat is echt individueel denk ik. Je hebt relaties waarbij de kink altijd aanwezig is (24/7). Je hebt ook mensen die de machtsverhouding beperken tot spel, die dan bijvoorbeeld een collar om doen als indicatie dat shit nu aan is.

Denk dat iedereen daar een beetje de eigen weg in moet vinden :). Wat de rest van de kinksters doen is eigenlijk niet zo relevant dan, het gaat erom wat jij zelf voor relatie wil en wat voor jou prettig is. Het is allemaal oke en alle verschillende configuraties bestaan in de kinkscene vast wel ergens.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Femdom (bdsm) in monogame relatie

Bericht door Crownless »

Ja hoor, ik had dat wel. Dat was voordat we kinderen hadden. Op dit moment ben ik vaak te moe om tijd te maken voor seks en spel, laat staan dat op de achtergrond door te laten sudderen. Maar ik heb er wel vertrouwen in dat het weer terug komt als de kinderen wat ouder zijn (ze zijn nu 1,5 en 3 jaar, voor de beeldvorming).

Hoe dan ook, mijn man en ik switchen met elkaar (dus het wisselt wie van ons onderdanig is en wie dominant), en we hadden wel vaak periodes waarin het dan duidelijk was wie welke rol had en er bepaalde regels bleven. Dat je als onderdanige pas mocht eten als de dominant was begonnen. Met twee woorden spreken. Toestemming vragen. Dat soort dingen.

Ik moest ook wel wennen. In het begin vond ik het echt moeilijk om niet lief te zijn, of had ik naderhand schuldgevoelens. Misschien heeft je vriendin dat ook?

Ook vond ik het bij sommige dingen die mijn man graag wilde lastig om te zien wat er voor mij in zit. Zo wilde hij graag een full face hood, terwijl ik dacht: ja, nou, ik vind het er niet uit zien en ik moet er maar naar kijken.
Totdat ik erachter kwam dat zijn hoofd dan hypergevoelig wordt, en het een insta-subbigheid trigger is.
Hetzelfde voor een kuisheidsgordel. Ik vind het er nog steeds niet uit zien. Vond zijn piemel zelfs wat zielig, schacht geplet in een kooitje en de ballen zo raar. Maar hij wordt er wel lekker onderdanig van en op een of andere manier niet meer zo snel afgeleid tijdens seks, waardoor hij zich beter op mij kan richten.

En dat verschilt dus bij iedereen. Ik denk dat het voor jou misschien ook de kunst is om haar wat te verleiden in deze. Ik bedoel, zo'n regel als "niet eten voordat ik ben begonnen" is leuk, maar je moet er wel op letten. Anders is er voor de onderdanige ook weinig aan. Maar erop letten klinkt ook als een extra taakje. Zeker als je straffen ook niet iets is wat haar sexy lijkt. Dus waarom zou zij het doen?

Misschien helpt deze link:
the good girls guide to female domination (lees m vooral ook zelf even)

Ik vind het wel tof dat jij het met haar hebt gedeeld en dat zij jou wel al een stukje tegemoet komt. :)
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Femdom (bdsm) in monogame relatie

Bericht door kitten »

Hier een femdom relatie. Onze relatie is op zich wel open, maar dat is omdat we switchen (en niet met elkaar). Tussen ons tweetjes is de relatie duidelijk. Ik ben zijn Mevrouw. Voor mij was het ook niet vanzelfsprekend. Heerscher heeft me er destijds met eindeloos geduld in begeleid en ik deed het in het begin echt om hem een lol te doen. Door duidelijk te communiceren wat hij leuk vond en waarom het voor hem werkte, kreeg ik er steeds meer lol in. Hij heeft dankbaar aangenomen wat ik wel wilde doen, dat hielp ook. Het werd echt gewaardeerd, IK werd gewaardeer. Dat geduld heeft hij nog steeds. Ik ben afgelopen jaren zwanger geweest en in die tijd was ik zo dominant als een wc-rol. Maar als ik thee wilde, kreeg ik die. Soms vroeg ik het vriendelijk, soms deelde ik het botweg mee. Dat accepteerde hij, ook al speelden we al maanden niet meer. Dat is het geduld wat ertoe heeft geleid dat we een stel werden en een femdom stel bovendien.

In je andere topic vroeg je contact met een dominante dame. Dat voelde toch een beetje alsof je hoopte daarvan getriggerd te worden, misschien zelfs online spel. Dat pad wil je niet op, als je met je vriendin verder wil. Ik denk dat je vriendin meer baat heeft bij contact met een dominante vrouw, als ze daarvoor open staat. Ze staat nu 1-0 achter. Je zult echt veel geduld moeten hebben om op haar tempo te groeien.
Deleted User 2188

Re: Femdom (bdsm) in monogame relatie

Bericht door Deleted User 2188 »

Bedankt voor jullie reacties.
Het is ook een goed besef voor mij dat ik mijn vriendin ook meer tijd en vertrouwen moet geven. Ze doet erg haar best en hoewel ik het graag extremer wil is dit voor haar wellicht een hele stap.

Ik ga de good girls guide to female domination zeker lezen. Ben benieuwd. Ik vind het toch nog wel een stap om dit 'leesvoer' aan mijn vriendin voor te leggen omdat het dan gelijk allemaal een naam heeft etc. Nu framen we het vooral zo dat het leuk is als zij dominant/de baas is. Nog niet de term femdom ter sprake gebracht oid.

Thanks in ieder geval!
Plaats reactie