Wat te doen als introvert & demisexueel

Voor vragen (duh...) die niet specifiek dom, sub of switchgericht zijn
Plaats reactie
Gebruikersavatar
semde
Berichten: 0
Lid geworden op: 30 apr 2023, 00:41
Locatie: Utrecht

Wat te doen als introvert & demisexueel

Bericht door semde »

Hai allen,

Ik ben nieuw hier en kom meteen maar binnen vallen met mijn dilemma. Allereerst wat achtergrond; ik kom net uit een lange vanilla relatie. Ik heb zo'n 20 jaar geleden voornamelijk online BDSM contact gehad. En ben nieuwsgierig en in de gelegenheid daar weer invulling aan te geven.

Waar ik nu mee worstel is hoe dan? En dan met name op een manier die bij mij past. Ik ben introvert, wat voor mij neerkomt op dat ik live activiteiten in groepsverband een drama vind. En zoals de titel al weggeeft ervaar ik mezelf als demiseksueel, wat betekent dat ik me pas aangetrokken voel tot iemand als ik hem goed ken en een diepe klik mee voel. Wat voor mij ook randvoorwaarde is voor BDSM contact. Ik ben Sub, maar ervaar dat gevoel maar bij zeer weinig mensen. Casual spelen trekt mij daardoor ook niet.

Kortom, een opsomming waar ik zelf geen oplossing in zie. Anders dan per ongeluk een keer tegen die speld in de hooiberg aan lopen. En het in de tussentijd bij fantasie houden.

Excuus voor het lange verhaal, maar het is laat, ik ben moe en ook een beetje verdrietig.

Groet, semde
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Wat te doen als introvert & demisexueel

Bericht door pluis »

Hey Semde, welkom!

Ja, kan me voorstellen dat het een lastige combinatie is. Dat wil zeggen - we zullen niet hetzelfde zijn, maar ik herken me wel in veel van wat je zegt.

Een beetje uitzoeken wat voor jou nog comfortabel is, kan wellicht helpen. Een massaal fetisjfeestmet honderden aanwezigen en vol harde muziek is misschien niet geschikt voor je, maar kleine munches (bijeenkomsten in "vanille ruimtes" die vaak kleiner en rustiger en met beperkte hoeveelheden mensen zijn en waar er niet gespeeld wordt) passen misschien wel? En ook die zijn zeker te vinden. Hint: check het topic van de lentemeet hier in de agenda, bijvoorbeeld, daar zie je een beetje hoe een "munch" in z'n werk gaat. Aanhaken mag!

Verder zou je ook kunnen kijken naar wat meer georganiseerde dingen, zoals een workshop over iets dat je interesseert - ook dan ben je met een relatief kleine groep, en word je niet aan je lot overgelaten. En alhoewel je er misschien dingen oefent / uitprobeert, is dat toch vaak heel anders dan echt een sessie doen.

Je bouwt dan vanzelf een netwerkje aan mensen op. En dan rol je vaak van het een vanzelf een beetje in het ander en kun je best heel langzaam eens wat opbouwen met iemand.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Wat te doen als introvert & demisexueel

Bericht door Voleuse »

Ja, wat pluis zegt. Als je iemand wil ontmoeten zul je toch, uhm, mensen moeten ontmoeten :p. En 1-op-1 afspreken met iedere guy die belooft dat hij heus heel ervaren is en je fantasie gaat waarmaken is niet echt een veilig idee. Ja, het kan zijn dat het in eerste instantie niet leuk is op een munch of een feest, en dat je een beetje moet zoeken voor je een groep vindt waar je je thuis voelt. Maar zooooveel verlies je nou ook weer niet door eens een keer een uurtje in een kroeg te zitten of naar een picknick te gaan, toch?
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
semde
Berichten: 0
Lid geworden op: 30 apr 2023, 00:41
Locatie: Utrecht

Re: Wat te doen als introvert & demisexueel

Bericht door semde »

Wat lief dat jullie zo snel en uitgebreid reageren!

@Voleuse, die bui van dat mensen moeten ontmoeten om iemand te leren kennen zag ik al een een beetje hangen ja ;-)

@pluis, alleen naar Wasteland doe ik dan weer wel - dat is zo grootschalig dat ik anoniem kan blijven. Overigens kom ik daar dan ook niemand tegen en kom ik vooral voor het dansjes maken. Ook leuk maar niet effectief in het kader van nieuwe contacten op doen. De setting van een kroeg en smalltalk is voor mij een veel grotere drempel.

Ik zal toch eens mentaal gaan wennen aan het idee van munches en de agenda checken.

Dank!
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Wat te doen als introvert & demisexueel

Bericht door JJV »

En op zich niks mis met eerst vanaf de zijlijn met een kop thee observeren wat er gebeurt.
(munches zijn vaak in open café 's)
Ik ben vaak niet helemaal mezelf als er ineens een vrienden groep binnen komt.

Online "beginnen" en later pas afspreken is ook een optie natuurlijk.
~\v/~
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Wat te doen als introvert & demisexueel

Bericht door Voleuse »

Ja je kan inderdaad een beetje enthousiast gaan mee posten en meelezen. Dan "ken" je mensen al een beetje voordat je naar een meet komt.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Wat te doen als introvert & demisexueel

Bericht door thaliya »

Vind je wandelen leuk? Ik ga regelmatig naar een wandelmunch en dat is een makkelijke manier om even te kletsen met iemand. En als je geen zin hebt om te kletsen, dan loop je even alleen. Er zijn ook wel eens mensen geweest die gedeeltes van de wandeling een koptelefoon op hadden, omdat de extroverte energie op was. Is allemaal prima.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wat te doen als introvert & demisexueel

Bericht door Peter^ »

Welkom semde. Wees gerust: er zijn meer mensen die hetzelfde ervaren met contacten, ontmoetingen zoals jij.
Geniet van de positieve momenten.
Gebruikersavatar
semde
Berichten: 0
Lid geworden op: 30 apr 2023, 00:41
Locatie: Utrecht

Re: Wat te doen als introvert & demisexueel

Bericht door semde »

Dank voor alle zeer bruikbare suggesties! Fijn :)

Het online mijn hoofd laten zien gaat sowieso wel lukken.
Wandelen doe ik heel graag, als solo activiteit. Ik ga nog even nadenken over de groepsversie daarvan.
Plaats reactie