Onbeschoft reageren op een vraag.

Blauwtje gelopen in de chatbox? Overvallen door een priveespringert? Zet het neer en er wordt ingegrepen...
Guilty

Re: Onbeschoft reageren op een vraag.

Bericht door Guilty »

meiss schreef:prima is het duidelijk, dan zie je mij daar dus niet...
jammer dat de groeps-vorming hier zo sterk merkbaar is...
Tsja, ik ben er niet bij geweest op de chat, maar ik zie je hier gelijk tegen phedre blazen terwijl ze toch volgens mij vrij rustig haar kant van het verhaal postte. Dat geeft wel een indruk van je die misschien wel helemaal niet juist is.

Oh, en popcorn eten zou toegevoegd moeten worden op de standaard checklist.
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Onbeschoft reageren op een vraag.

Bericht door JJV »

meiss heeft ontegenzeggelijk een Mening(tm)
.. en daar hou ik best van
op zich

dussssss
;) èrg benieuwd
~\v/~
de feniks

Re: Onbeschoft reageren op een vraag.

Bericht door de feniks »

Frodo schreef:
meiss schreef:jammer dat de groeps-vorming hier zo sterk merkbaar is...
Valt wel mee hoor. De "groep" waar jij mot mee had bestaat maar uit drie of vier man - en er zijn momenteel 157 geregistreerde chatters (laatste telling)


F.

Uh das nog geen 2,5% hè? En verwaarloosbaar dus :mrgreen:
Alleen dan ff dit Frodo, niet iedereen kan even goed rekenen hè?
En daarnaast heb je nog de gevoel beleving, dat 2,5% soms echt als 80% kan voelen, ben ik nog te volgen? :lol:
Verder ben ik ook wel blij dat er geen mod. is hier, al levert het soms wat mot op, anders was ik vast al lang weggevaagd door de korte-lontjes politiek die in menig chatroom wel regeert ..... (vooral ook door ops) :clown:

Er zijn natuurlijk wel GRENZEN.......
Gebruikersavatar
Frodo
Site Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 aug 2009, 07:40
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Onbeschoft reageren op een vraag.

Bericht door Frodo »

de feniks schreef:Er zijn natuurlijk wel GRENZEN.......
I know. En die hou ik ook wel in de gaten heur.

Daarbij: Ik noemde dat specifieke rijtje van eh... kwaliteiten ook niet voor niets...

;)


F.
colet

Re: Onbeschoft reageren op een vraag.

Bericht door colet »

Nu was ik toch zo van plan om mijn oude chatfanatiekisme (?) weer ns op te gaan pakken. Maar ik ben al bijna ontmoedigd voordat ik het oppak.
Gelukkig heb ik inmiddels grote-mensen-tanden :mrgreen: en een muurtje gebouwd :frusty:
meiss

Re: Onbeschoft reageren op een vraag.

Bericht door meiss »

Frodo schreef:
meiss schreef:jammer dat de groeps-vorming hier zo sterk merkbaar is...
Valt wel mee hoor. De "groep" waar jij mot mee had bestaat maar uit drie of vier man - en er zijn momenteel 157 geregistreerde chatters (laatste telling)


F.
dan moet je ook niet overdrijven dat je het hele forum over je heen zou krijgen ;)

@quilty^: jij mag heb blazen vinden, ik houd er niet van om er doekjes omheen te winden,
als iets op een chat heel duidelijk aanwezig is geweest, en je jezelf van de domme houd om een ander te verdedigen omdat je diegene misschien langer kent, of er meer mee op trekt.....


@colet, je niet laten ontmoedigen, want dat is zeker niet mijn bedoeling.
Guilty

Re: Onbeschoft reageren op een vraag.

Bericht door Guilty »

meiss schreef: @quilty^: jij mag heb blazen vinden, ik houd er niet van om er doekjes omheen te winden,
Prima. Dat is geheel je eigen keus. Als jij niet wil nadenken over hoe je op andere mensen overkomt is dat jouw zaak. Zolang je maar beseft dat gelijk hebben nog heel iets anders is dan gelijk krijgen en dat je op die manier waarschijnlijk minder vriendjes maakt.

Concreet: je loopt enorm tegen phedre te blazen terwijl dat nergens voor nodig is, en dat is de eerste indruk die je nu bij mij gewekt hebt (ik was immers niet op de chat). En die indruk telt wel mee in hoe ik je verdere klachten inschat - als je op de chat ook zo hebt lopen blazen snap ik de opmerkingen over popcorn in ieder geval wel.
meiss

Re: Onbeschoft reageren op een vraag.

Bericht door meiss »

guilty^ schreef:
meiss schreef: @quilty^: jij mag heb blazen vinden, ik houd er niet van om er doekjes omheen te winden,
Prima. Dat is geheel je eigen keus. Als jij niet wil nadenken over hoe je op andere mensen overkomt is dat jouw zaak. Zolang je maar beseft dat gelijk hebben nog heel iets anders is dan gelijk krijgen en dat je op die manier waarschijnlijk minder vriendjes maakt.

Concreet: je loopt enorm tegen phedre te blazen terwijl dat nergens voor nodig is, en dat is de eerste indruk die je nu bij mij gewekt hebt (ik was immers niet op de chat). En die indruk telt wel mee in hoe ik je verdere klachten inschat - als je op de chat ook zo hebt lopen blazen snap ik de opmerkingen over popcorn in ieder geval wel.
kan je gerust stellen: ik kom hier niet om vriendjes te maken....
en als jij zo snel een conclusie trekt, subjectief dus... zegt ook veel over jou, en daar kan ik dus ook weer een conclusie uit trekken (objectief) ;)
phedre

Re: Onbeschoft reageren op een vraag.

Bericht door phedre »

dat jij niet kwam om vriendjes te maken, was inmiddels al duidelijk:)

helaas voor jou dan is het zo dat op de chat voor iedereen wel net zo leuk is als men een beetje met elkaar door een deur kan, en dat wordt toch lastig als je geen vriendjes wil maken, maar dat is jouw keuze.

Oh.. enne voordat je je druk gaat maken over mijn intelligentie.. geloof me.. die heb ik prima onder controle. Daarom lees ik ook niet altijd alles wat er gedurende de hele avond over de scroll gaat, ben ik soms met andere dingen bezig die mijn aandacht vragen en mis ik dus wel eens iets. Verder ben ik toch over het algemeen wel behoorlijk oprecht, open en minstens net zo recht voor zijn raap als jij, alleen breng ik het misschien met iets meer woorden en iets meer tact.

Succes meiss, en heel veel plezier!
meiss

Re: Onbeschoft reageren op een vraag.

Bericht door meiss »

phedre schreef:dat jij niet kwam om vriendjes te maken, was inmiddels al duidelijk:)

helaas voor jou dan is het zo dat op de chat voor iedereen wel net zo leuk is als men een beetje met elkaar door een deur kan, en dat wordt toch lastig als je geen vriendjes wil maken, maar dat is jouw keuze.

Oh.. enne voordat je je druk gaat maken over mijn intelligentie.. geloof me.. die heb ik prima onder controle. Daarom lees ik ook niet altijd alles wat er gedurende de hele avond over de scroll gaat, ben ik soms met andere dingen bezig die mijn aandacht vragen en mis ik dus wel eens iets. Verder ben ik toch over het algemeen wel behoorlijk oprecht, open en minstens net zo recht voor zijn raap als jij, alleen breng ik het misschien met iets meer woorden en iets meer tact.

Succes meiss, en heel veel plezier!
ow, weer een subjectief antwoord....
als ik hier niet kom om vrienden te maken, dan betekend dat direct dat ik niet gezellig ben.... ;)
Blij dat je nu dus ook zelf al aan geeft dat je misschien wel eens "iets" gemist hebt...

kijk, en dan de laatste zin, bevestigd ook al wat ik zei.....
maar goed, ga hier verder geen welles nietes spel opzetten....
geen behoefte aan... zeker niet als het toch niet oprecht gebeurd..
Guilty

Re: Onbeschoft reageren op een vraag.

Bericht door Guilty »

meiss schreef: kan je gerust stellen: ik kom hier niet om vriendjes te maken....
Prima, dat is mijn instelling ook vaak (ik kan soms ook nogal bot zijn). Maar dan moet je vind ik ook niet zeuren als dat reacties bij anderen oproept.
en als jij zo snel een conclusie trekt, subjectief dus... zegt ook veel over jou, en daar kan ik dus ook weer een conclusie uit trekken (objectief) ;)
Ik trek helemaal geen conclusies, ik geef je mee wat voor eerste indruk je op mij en misschien op anderen maakt. En dat een eerste indruk heel subjectief is ben ik helemaal met je eens hoor. Maar hij is vaak wel belangrijk.

Stel je bijvoorbeeld voor dat ik me zou inschrijven op jouw forum en gelijk in mijn eerste post zou gaan blazen over iets dat buiten je forum gebeurd is. Dan heb jij toch ook zoiets van joh, ga eerst eens gewoon wat nuttige bijdragen pennen en de sfeer een beetje proeven?
de feniks

Re: Onbeschoft reageren op een vraag.

Bericht door de feniks »

phedre schreef:
helaas voor jou dan is het zo dat op de chat voor iedereen wel net zo leuk is als men een beetje met elkaar door een deur kan
Uhhhhhhh misschien klein detail hoor, maar het wordt wel een beetje erruggggggggg lastig als de deur tegen je kop gesmeten wordt :mrgreen: !
Ik stel even mijn eerdere conclusie bij, ik denk dat die 2,5% inmiddels gestegen is naar 90% gevoelbeleving in de totale discussie. :clown:
phedre

Re: Onbeschoft reageren op een vraag.

Bericht door phedre »

maar die gevoelsbeleving werkt andersom net zo goed, maar dat lijken de nieuwkomers dan even te vergeten voor het gemak.

Alle mensen die er al tijden zitten, moeten maar volledig open en vrolijk en vriendelijk zijn tegen iedereen die binnenkomt met opmerkingen waar de honden soms geen brood van lusten of mensen met een houding van: ik weet hoe het moet en ik ga dat jullie dus wel even laten weten.

Meestal gaat het hartstikke goed als er nieuwe mensen de chat binnenkomen hoor.. maar er zijn mensen die zich vanaf het begin een houding aanmeten waarmee ze aangeven toch niets aan te willen nemen van anderen.. en dan kan ik nog zoveel engelengeduld hebben... ergens houdt het wel op.

Niet alleen nieuwe binnenkomers hebben een gevoelsmatige interpretatie van wat er geschreven wordt.
meiss

Re: Onbeschoft reageren op een vraag.

Bericht door meiss »

phedre schreef:maar die gevoelsbeleving werkt andersom net zo goed, maar dat lijken de nieuwkomers dan even te vergeten voor het gemak.

Alle mensen die er al tijden zitten, moeten maar volledig open en vrolijk en vriendelijk zijn tegen iedereen die binnenkomt met opmerkingen waar de honden soms geen brood van lusten of mensen met een houding van: ik weet hoe het moet en ik ga dat jullie dus wel even laten weten.

Meestal gaat het hartstikke goed als er nieuwe mensen de chat binnenkomen hoor.. maar er zijn mensen die zich vanaf het begin een houding aanmeten waarmee ze aangeven toch niets aan te willen nemen van anderen.. en dan kan ik nog zoveel engelengeduld hebben... ergens houdt het wel op.

Niet alleen nieuwe binnenkomers hebben een gevoelsmatige interpretatie van wat er geschreven wordt.
goed om de boel om te draaien.... zou ook zeggen dat het aan mijn houding lag, ipv aan de andere, terwijl ik enkel vraag om wat de regel was...
phedre

Re: Onbeschoft reageren op een vraag.

Bericht door phedre »

en die hebben we je ook gewoon netjes uitgelegd...:)
dat het niet is wat jij wilde horen, is niet onze fout meiss.
Plaats reactie