slowchat

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: slowchat

Bericht door Mack »

Ik hoop op een rustig 2023 voor iedereen (er worden al genoeg hobbels genomen).
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
Charles
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jun 2022, 23:33
Locatie: Brabant

Re: slowchat

Bericht door Charles »

LED-lampen. Je hebt ze in allerlei uitvoeringen, zoveel zelfs dat het moeilijk is om de juiste keuze te maken. Welke "moet" ik nou kopen voor gebruik in de huiskamer en waarop te letten?
Vroeger was het simpel, je had keuze uit spot, peertje, reflectorlamp en gewenste hoeveel watt.
Van Google werd ik niets wijzer, gebrek aan duidelijkheid :x
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: slowchat

Bericht door Voleuse »

Volgens mij is het nog net als vroeger? Watt is nog steeds het belangrijkste? De verschillende uitvoeringen werken allemaal, het verschil zit m alleen in de kleur licht (denk ik). Normaal led licht is best wel fel dus meestal neem ik een warm wit ofzo.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: slowchat

Bericht door juffie »

Nee, het gaat om het aantal lumen. Toevallig hebben wij echt net voor kerst onze hanglampen opgehangen en Jerry heeft me geleerd dat het aantal lumen het belangrijkst is; dat bepaalt hoe hoog je lichtopbrengst is. Omdat wij de lampen boven onze tafel hebben hangen en ze op zich niet dimbaar zijn, hebben wij gekozen voor HUE lampen. Nu kunnen we tijdens het eten gezellig, wat warmer gelig licht hebben, maar als we een legpuzzel willen maken, of een spelletje spelen, of iets anders waar je licht bij nodig hebt, veranderen naar feller witter licht. Ik ben er heel blij mee. Maar goed, daar moet je wel net budget voor (over) hebben natuurlijk.
MILF :grin_ani:
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: slowchat

Bericht door leonietje »

Ik heb ook een aantal lampen in huis van Hue. Maar ik heb ze via mijn werk bij elkaar gespaard. Soms kunnen we cadeaukaarten winnen als extraatje. En ik ben ook wel heel erg blij met die lampen. Ik vind het net als juffie ook heel handig bij puzzels of met een feestje of als ik gewoon op de bank zit met hoofdpijn en ik kan de kleur en sterkte aanpassen naar wat op dat moment fijn is. Bij sommige systemen van philips Hue moet je wel een Bridge hebben dat is een kastje wat je eenmalig aansluit en waar je lampen dan een soort eigen netwerk mee opzetten. Maar ik geloof dat je sommige lampen tegenwoordig ook zonder bridge kan gebruiken. Als je dan ook nog een google home hebt kun je zelfs spraakgestuurd de lampen aan en uit zetten.

Verder heb ik de afgelopen 2 weken een beetje een meh. Heb niet echt een reden voor meh. Maak me over de kleinste dingen druk. Ben moe alsof ik de hele winter in winterslaap wil. Begin compleet uit mn ritme te raken. Dus ik heb me vanmorgen maar wakker laten bellen zodat ik mn dag gezellig met een praatje begon. Net ontbijt/lunch gemaakt. De gordijnen zijn overal in huis open voor extra licht. Paar ramen open gezet om het huis ff te luchten en zometeen naar buiten en minstens een uur lopen voor een beetje vitamine d/ daglicht. En ik moet vanavond een gezonde maaltijd van mezelf koken want ook het koken schiet er bij in als ik me niet zo lekker voel. (En een zak chips open trekken is dan veel makkelijker) en hopelijk heb ik dan genoeg voor mezelf gezorgd om me weer wat beter te voelen want ik denk dat het echt een winterdipje is.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: slowchat

Bericht door Daantje »

De winterdip is hier ook toegeslagen en die behoefte aan winterslaap herken ik wel. Dat het al weken van dat grauwe natte snertweer is helpt ook niet mee. Ik heb naar weer een potje vitamine D in huis gehaald.
Laatst gewijzigd door Daantje op 05 jan 2023, 12:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: slowchat

Bericht door Voleuse »

Je bent nog een weekje te vroeg voor Blue Monday :p. Maar ik hoop dat t helpt idd. Het kan in ieder geval geen kwaad lijkt me
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: slowchat

Bericht door Mack »

Met LED lampen kun je op twee dingen letten:
  • Wat juffie zegt; hoeveel lumen? Als je dat combineert met het wattage weet je hoe effectief de lamp is. Hoe meer lumen/watt hoe beter.
  • De kleurtemperatuur, uitgedrukt in K (Kelvin). Hoe hoger hoe witter (of "kouder") het licht. <2500K is behoorlijk warm (geel/oranje) >4000K is erg koel (wit).
Verder ben ik ook al een tijdje geleden op het Hue systeem overgestapt. Ik wou eerst de meer doe-het-zelf methode (MQTT/tasmota) volgen maar vervolgens besloot ik dat ik lui ben en heb een verzameling Hue lampen, schakelaars, en een bridge via marktplaats verzamelt. Erg fijn aangezien nu alle lampen in mijn slaapkamer als wake-up light fungeren en ik s'avonds in mijn woonkamer warm, zacht licht kan instellen.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: slowchat

Bericht door chell »

Wij hebben ook ons hele huis gevuld met HUE, ik vind het heerlijk dat ik in de woonkamer echt heel zacht warm licht kan hebben. Wij zijn in 2015 begonnen met de eerste paar lampen en hebben steeds wat bijgekocht. De lampen uit 2015 doen het ook nog steeds. In de woonkamer alles met kleurlampen, de rest van het huis heeft wit (tegenwoordig die warm wit). Onlangs ook twee lampen van IKEA erbij gekocht, die werken samen met je HUE bridge en zijn wat goedkoper. Werken ook uitstekend.
Gebruikersavatar
Charles
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jun 2022, 23:33
Locatie: Brabant

Re: slowchat

Bericht door Charles »

Dank voor jullie reacties. De Philips HUE lampen zijn kennelijk heel fijn om te gebruiken, begrijp ik. Heb een zoekslag gedaan en de prijs van een startpakket is behoorlijk hoog. Gaat hem niet worden voor mij.

Wat ik bij de Action zie is allemaal "warm white" lampen. Geen IKEA hier in de regio. Thans heb ik enkel lampen met het label "cool white" en ik heb zo mijn twijfels of dat de juiste lamp is voor in huiskamer.
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: slowchat

Bericht door kitten »

Lidl heeft ook iets wat erop lijkt. Dat hebben wij. Is niet compatibel met Philips, maar als je nog niks hebt is dat geen bezwaar.
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: slowchat

Bericht door thaliya »

Tav dat januari een meh-maand is: ik doe een rouwopleiding op dit moment, zweverige variant. De docente werkt veel met wielen, waaronder een jaarwiel. Ze postte toevallig eergisteren iets over januari. Dat dit een maand is zonder kleur. Dat sommige mensen deze maand het liefst overslaan en allemaal plannen gaan maken omdat ze eigenlijk de lente in willen duiken. Die gaan nu al grote schoonmaak houden, bijvoorbeeld. Dat andere mensen juist heel erg naar binnen keren. En dat laatste is passend bij de energie die er hangt. Ze schrijft dat onze heidense voorouders deze maand gebruikten om binnen te blijven en te slapen. De voorraden raakten zo'n beetje op nu, maar het was nog te vroeg om te zaaien. Niet teveel inspannen, dus.

Vanaf februari begint de levensenergie weer toe te nemen, dan is het tijd voor actie. Januari is de maand van de ziel. De maand van stilstand en rust. Zodat je in februari weer aan de bak kunt. In een ideale wereld, schrijft ze, zou je deze maand niet werken en gewoon helemaal niks doen. Maar ja, de maatschappij...

Dus: mocht je deze maand het liefst niks anders doen dan niks doen, dan is dat sjamanistisch helemaal verantwoord ;).
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Xerxikx

Re: slowchat

Bericht door Xerxikx »

Bij de action heb ik laatst wat led lampen gehaald die je met een mobiele telefoon aan/uit kan zetten lichtsterkte (lumen) en kleur kan veranderen.
Lampen met een gewone fitting plaffonieres en spotjes en niet duur.
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: slowchat

Bericht door juffie »

Ik heb overigens de lampen alleen via een app op m’n telefoon ingesteld, wij hebben (nog) geen bridge.
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: slowchat

Bericht door Daantje »

Ik zou het niet te moeilijk maken en gewoon standaard warm wit of koel wit ledlampen halen zonder smart gedoe. Dan doen ze het net zoals de oude gloeilampen (al werken dimmers niet altijd) en meestal staat er op de verpakking wel iets van vergelijking op met hoeveel licht ze geven ten opzichte van de gloeilamp.

Keuken is op het afkitten van het aanrecht na klaar. Nu moet ik gaan beginnen aan de tetris om mijn keukenspullen terug te zetten. En daar kijk ik nog best tegen op. De twee enorme dozen met oud papier (yay ikea) die nog in de weg staan helpen ook niet echt het huiselijke gevoel terug te krijgen.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Plaats reactie