[omgeving] Hoe open ben jij over je BDSM-voorkeuren?

Tári

Re: [omgeving] Hoe open ben jij over je BDSM-voorkeuren?

Bericht door Tári »

cmeermin schreef: Maar hoe het nu precies zit, wat pik ik op aan signalen en/of wat zend ik uit? Ik zou het niet weten.... :roll:
Dat kun je ontwikkelen, zowel het oppikken als uitzenden van signalen. En ja, door er alleen al voor open te staan ga je veel meer oppikken en mogelijk ook anders reageren.
Het is geen gave, iedereen kan het. Alleen zijn "we" het in de loop der jaren/eeuwen "verleerd" omdat we anders communiceren.
colet

Re: [omgeving] Hoe open ben jij over je BDSM-voorkeuren?

Bericht door colet »

kitten schreef:........... Ik draag een onherkenbare collar .......
Hoe moet ik me die voorstellen??
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 323
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: [omgeving] Hoe open ben jij over je BDSM-voorkeuren?

Bericht door kitten »

Een leren armband. Je moet het weten, maar een collar zit dan ook in de 1e plaats tussen je oren.

Niet dat ik het niet warm kreeg toen mijn chef spontaan vroeg of dat nog een betekenis had. :bloos: Echt, die gast wordt eruit gewerkt en ineens houdt ie niks meer voor zich! Eerst al opmerkingen over vrouwelijke collega's in leggings...
colet

Re: [omgeving] Hoe open ben jij over je BDSM-voorkeuren?

Bericht door colet »

Tuurlijk zit het tussen je oren..min of meer...maar dat is toch ook waar het omgaat? Om de betekenis voor jezelf?!
Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: [omgeving] Hoe open ben jij over je BDSM-voorkeuren?

Bericht door Sabrina »

Ik ben er overwegend open over. Ik zeg niet dat Romanticide 24/7 mijn Dominant is en bladiebla, maar ik heb bijvoorbeeld van de week in de kroeg met klasgenoten wel gewoon gedronken met 't drankspelletje "Ik heb nog nooit...", toen 't was "Ik heb nog nooit aan SM gedaan". Klasgenoten keken raar, vroegen wat door, en ik heb het afgedaan met "Heb jij nog nooit dingen gedaan met beetje vastbinden en blinddoeken tijdens de seks? Of nagels in de rug van je vriendje?" en toen was 't ook wel weer opgelost :). Één van mijn collars is wel enigszins verraderlijk, dat zijn twee handboeitjes, en mijn andere collar zal niemand als zodanig herkennen omdat het gewoon een mooie ring is. Mijn ouders weten dan ook van niets, die vinden 't al moeilijk genoeg dat ik bi ben, laat staan dat ik ze nóg meer zou vertellen...
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
colet

Re: [omgeving] Hoe open ben jij over je BDSM-voorkeuren?

Bericht door colet »

Ohja, voor de beeldvorming, dochter is 17, maar heeft licht verstandelijke handicap (hoop dat er ééntje nu tevreden is dat ik het zo noem *winkwink in juiste richting* ;) ).

Hoort bij omgeving ook je eigen gezin?

Donderdagavond had ik een probleem. natuurlijk denk ik er wel eens over na wat ik moet vertellen....of ik in het stukje voorlichting aan eigen kinderen ook andere seksuele voorkeuren aan bod moet laten komen. Andere, bedoel ik dus anders dan puur zakelijk uitleggen dat een man en vrouw...samen...kinderen...voorbehoedsmiddelen....you know.
Mijn meiden weten vast meer dan ik ze heb verteld, maar ik heb bovenstaande dus verteld. Ook dat er m/m en v/v is en dus m/v. Ik ben niet ingegaan op echt seksuele handelingen.

Maargoed. Gisteren wilde mijn dochter iets hebben wat ik op zolder had staan. Ik zei, ik pak het zo...maar ze was ongeduldig. Dus zij gaat naar boven en kijkt in een klein en zwaar tasje met boekjes ipv een grote lichte plastic zak met herkenbare spullen.
Dat tasje met boekjes heb ik geleend, zijn oude Kerfstokken. (boekjes van VSSM)
Ik hoorde een dochter huilen en kreeg geen antwoord, ik kon slechts vermoeden wat er was gebeurd.
Ik heb eerst gevraagd wat ze gezien had, zodat ik het haar kon uitleggen. Er kwam niks aan antwoord.
Dus ik heb hardop geredeneerd, goh, je hebt iets gezien wat je niet wilde zien...enz enz...en je pakte dus bovenste boekje? Ik gekeken of het meest erge foto was....

Pfieuw...in mijn ogen onschuldige foto...
(foto van blote vrouw op knieën, ernaast een Domme in weinig verhullend zwart leren setje. Geen atributen.)
Daar kon ik nog wel eens mee weg komen.... En toen kwam het lastigste...snel nadenken wat kan wel en niet...risco inventariseren...en hoe herhaal ik vanaf nu nog twintig keer precies hetzelfde verhaal?
Ik heb verteld dat in mijn tijd seks nog niet zo besproken werd, er was niets over op TV, niet boeken vol erover... En mijn moeder heeft me vooral gewaarschuwd dat seks moest/niet fijn was/vooral stil moest/verboden onderwerp was/enzenz
Terwijl ik nu mijn kinderen wil meegeven dat je ervan moet genieten.
Dat ik nooit echt seks verhalen had gelezen en dat in deze boekjes zulke verhalen stonden.
Dus zij begint weer: jamaar zó en dit zijn niet zomaar verhalen.
Ik vragen..nee ze had ze niet opengedaan en niks gelezen.
Ik hoe vast aan mijn verhaal... "Dus ik lees nu seksverhalen. En die hebben niet altijd te maken met wat jij op de foto zag."
"jamaar dat jij zoiets doet en als je zo'n vrouw zo mishandeld" (overigens zie ik dat niet in die foto, dus ik ben er nog niet uit hoe zij daarop komt)
"Toen opa een vriend kreeg, heb ik ook boeken gelezen over homofilie, dat wil niet zeggen dat ik dat perse wil.
Ik wil weten hoe mensen denken en wat ze doen en waarom.
Nogmaals, ik lees die boekjes voor de seksverhalen. Kijk ze niet voor de foto's (dat was ook eerlijk!).
En {naam oudste} ik zeg toch ook niet dat ik dát wil? "

Afijn, zo herhaal ik in die strekking nog zes keer hetzelfde, eigenlijk lieg ik niet eens, ik vertel alleen niet de héle waarheid. Maar ze is niet echt gek...
"je zegt ook niet dat je het níet wil"
:oops: oops
ik: {naam} ik heb die boekjes om wat ik je vertel, ik wil graag verhalen lezen.
Daarna heb ik ook nog verteld dat wat mensen lezen en doen, niet openbaar hoeft te worden. Die snapte ze meteen :) "je bedoelt dat ik het zeker niet mag vertellen tegen oma en F (vriendinnetje)?!"
Ze sloot nu af met de opmerking dat ze het verschrikkelijk zou vinden als ik dit zou willen en doen en het nooit zou kunnen begrijpen.

Ohja...:) en ik heb gezegd dat snuffelen in andersman spullen nu eenmaal een zeker risico met zich meebrengt. Dan kun je dingen zien die je niet wil zien.
Zij begon toen: en toen oma hier was lag die tas er toen ook al? Want die kijkt altijd overal in :icon_confused:
ik: "ja die ligt er al een tijdje en zoals ik jou net vertelde: als je snuffelt in andermans spullen loop je het risisco iets te zien wat je niet wilde zien."
(ik hoop zo ontzettend dat mijn moeder het gezien heeft :twisted: )

Inmiddels kan ik er ook een beetje om lachen. Ik ken mijn dochter, als ze nu iemand ziet van "mijn" forum, dan zal ze die toch met andere ogen bekijken! Ze is vast niet overtuigd van mijn verhaal.
:bloos: enigszins terecht
Ze vindt mij erg veranderd en ik hoop dat ze ooit in wil zien dat dat positief is voor mij. Tegen die tijd kan ik misschien ook vertellen dat de BDSM dat mede veroorzaakt heeft. Nouja, de mensen die ik leer kennen eigenlijk. Hoe veel sommige gesprekken betekenen, hoe veel meer ik mijzelf durf te zijn bij sommigen, hoe fijn het is als je een belangrijk stukje van jezelf mag delen met anderen WS-ers zonder veroordeling.

Volgens mij heb ik stukken vergeten. Gesprek was in ieder geval heftig. En plotseling.
Belangrijkste was dat ik weer heb verwerkt in mijn gesprek, dat seks erbij hoort, dat iedereen dat doet op de manier die hij en zij fijn vinden, dat je er wel over mag praten, maar moet weten met wie en hoe precies.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 323
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: [omgeving] Hoe open ben jij over je BDSM-voorkeuren?

Bericht door kitten »

Het is erg onsamenhangend, je verhaal. Maar begrijp ik nu dat je er feitelijk omheen hebt gedraaid en bevestigd dat SM eigenlijk maar raar is...? Ik wil niet heel hard overkomen en ik ken je dochter niet goed genoeg om te weten wat zij aankan en begrijpt, maar zo lees ik je verhaal nu...
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: [omgeving] Hoe open ben jij over je BDSM-voorkeuren?

Bericht door juffie »

Sja... het 'mishandelen' heb je niet echt ontkracht...

En daarbij... je hebt best wel behoorlijk gelogen tegen je dochter. Ik snap je ergens wel, maar aan de andere kant, ik weet niet wat ik erger zou vinden. Mijn ouders die 'gekke' dingen doen of er later achter komen dat ze me glashad hebben voorgelogen, recht in mijn gezicht.

Sorry dat dit misschien wat hard overkomt, maar ik zie een enorme gemiste kans...
MILF :grin_ani:
colet

Re: [omgeving] Hoe open ben jij over je BDSM-voorkeuren?

Bericht door colet »

Tja, hoe kan ik nu nog reageren. :confused: :oops:

Ik zie het niet als voorliegen! Ik probeer op een x-moment te handelen en uit te leggen naar wat op dat moment het beste is. Er zijn wel meer dingen die ik niet uitvoerig behandel/bespreek met mijn dochters. Ze zijn geen mede-volwassenen, maar kinderen.
Daarbij pas ik mij bij de oudste wel degelijk aan aan haar vermogen tot begrijpen, invoelen en de gevolgen voor haar.
dan laat ik in eerste instantie nog erbuiten wat zij met bepaalde kennis kan aanrichten in 'mijn leven'. Dat klinkt waarschijnlijk ook vaag en onsamenhangend, maar weet niet zo goed hoe ik het hier helder kan verwoorden.

Ik denk dat als zij bepaalde mensen zou vertellen wat ik doe, ik op weinig meer kan rekenen aan steun, begrip en dergelijke van anderen. Ook daar zal een oordeel over zijn. Maar ik heb wel degelijk soms andere mensen nodig.
Plus dat ik dan never nooit meer weg zou kunnen van huis. :cry: :cry:
en ik twijfel er niet aan, dit gaat zij delen met andere mensen. Nu ben ik een onzekere muts in veel, een angsthaas als gevolg daarvan, maar gek genoeg is dat niet perse wat ik vrees. de confrontatie met anderen erover aangaan durf ik wel. Ik ben in dit geval hooguit bang voor de gevolgen.

Als ik met haar iopnieuw in gesprek ga en erop terugkom. Aan ga kaarten, benadrukken dat SM niet verkeerd is en dergelijke... Ik heb mijn twijfels over de complexiteit en wat zij ervan maakt. Met zo'n gesprek zal zij wel deglijk begrijpen dat ik het wél wat vindt.
Mishandelen heb ik wél ontkracht, want vanuit die opmerking heb ik haar uitgelegd dat iedereen doet wat hij en zij graag wil.
het gaat te ver, zelfs voor gewone volwassen medemensen vaak, om uit te leggen dat dit een keuze is en begrip te verlangen van haar. Zij kan niet zien dat het anders is. Haar wereld is haar wereld.
Wat niet wegneemt dat ik nogmaals ga noemen dat je nooit moet doen wat je niet wil, dat je altijd nee mag zeggen enzovoorts. dat dat ook hiervoor geldt.
Trouwens over voorliegen gesproken, het zal nog vaak gebeuren dat mijn jongste dochter meer weet en hoort dan oudste. Dat is gevolg van een en ander.

voorbeeldje: Mijn beide meiden zijn opgevoed met mijn normen en waarden van homo's. Komt nog bij dat mijn vader homofiel is en een vriend had, dus zij ook mijn vanzelfsprekendheid en dergelijke hebben ervaren. En er is een wereld van verschil in de mening van mijn beide meiden!!! Dat zit m in overnemen en gevoelig zijn voor opvattingen van anderen. En dan je eigen mening vormen.
Jongste kan kritisch luisteren en kijken, dus neemt niet klakkeloos over wat een ander beweert.
In zekere zin weet zij nu dan ook al meer over seksuele aantrekkingskracht en voorkeuren. Dat is dan los van wat ik vertel. Toch doordat jongste dus ook vragen stelt, nadenkt ergens over, vertel je soms meer.
Dit is dan een voorbeeld in de sfeer...maar dat geldt ook voor algemene ontwikkeling. Je past je uitleg aan aan niveau van kind, dus is er een verschil. Soms groot, soms klein.

trouwens.... roepen jullie dan maar tegen anderen wat je uitspookt? Hoe vaak wordt er hier niet gezegd dat anderen niet hoeven te weten wat je doet in slaapkamer?

Ik heb beetje twijfels, maar als het lukt, zal ik nog wel vertellen hoe opvolgend gesprek ging.
dark_angel

Re: [omgeving] Hoe open ben jij over je BDSM-voorkeuren?

Bericht door dark_angel »

colet schreef:Ze zijn geen mede-volwassenen, maar kinderen.
Ik weet natuurlijk niet in hoeverre de verstandelijke handicap van je dochter meespeelt, maar ik deed op mijn 16e meer dan mijn moeder tot dan toe gedaan had in de slaapkamer... (Ja, dat weet ik zeker omdat mijn moeder en ik over alle dingen altijd erg open en eerlijk naar elkaar toe zijn als we dat willen.) Ik vind deze zin dan ook iets te kort door de bocht. Tijden veranderen nu eenmaal, en kids zijn overal veeeel sneller in dan een paar jaar geleden. Ook het beseffen van wat er om hun heen speelt is veel beter ontwikkeld dan, zeg een jaar of 10 geleden.

Anyway, ik ben blij dat mijn moeder altijd open en eerlijk in alles is geweest. Daardoor kan ik ook met alle vragen bij haar terecht en hoefde ik die niet van wie-dan-ook te horen.

Wat ik wil zeggen hiermee, is dat je je kids niet te 'klein' moet willen houden. Ze weten al meer dan wij ('de volwassenen') denken...
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: [omgeving] Hoe open ben jij over je BDSM-voorkeuren?

Bericht door Ravelijne »

colet schreef: Dus zij begint weer: jamaar zó en dit zijn niet zomaar verhalen.
Ik vragen..nee ze had ze niet opengedaan en niks gelezen.
Zou het kunnen dat ze misschien jokte? Huilen lijkt me een beetje een grote reactie als ze echt alleen de voorkant had gezien. Als ze wel erin gekeken had, dan kan ik me ook wel voorstellen dat ze dat niet wilde toegeven. Ze snapt zelf ook wel dat ze eigenlijk niet aan je spullen had mogen zitten.

Heb je gevraagd waar ze precies van moest huilen? Is ze bang dat je iets overkomt, vind ze het eng of vies of onbetamelijk? Als je dat weet, dan kun je misschien beter op haar zorgen inspelen. Als je haar wil geruststellen hoef je je volgens mij ook niet te verantwoorden, trouwens. Ik vraag me af of ze wel zit te wachten op een heel verhaal over SM. Ik zou dat liever niet met mijn ouders besproken hebben op die leeftijd, iig. ;) Misschien wil ze vooral gewoon gerustgesteld worden dat je geen dingen doet die haar leven gaan ontwrichten, ofzo?
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 323
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: [omgeving] Hoe open ben jij over je BDSM-voorkeuren?

Bericht door kitten »

In hoeverre heb je het zélf geaccepteerd colet? In hoeverre geloof je zelf dat BDSM ok is en mag? En dat het geen teken is van zwakte of verderfelijkheid of een afwijking etc etc...?
Gilraen^

Re: [omgeving] Hoe open ben jij over je BDSM-voorkeuren?

Bericht door Gilraen^ »

Ik vind dat er wel heel erg hard gereageerd wordt. Mooi dat jullie graag alles vertellen, maar het MOET toch niet? Mijn ouders hebben me ook nooit iets verteld en mjah van hun had ik het misschien ook liever niet gehoord. Sommige kinderen delen graag alles met hun ouders, anderen zijn geslotener en als ouders naar kinderen toe is het precies hetzelfde. Ik denk dat als colet er zo over nadenkt en zelfs hier vraagt dat ze het heel goed probeert te doen en er is geen simpel antwoord wat goed is.
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: [omgeving] Hoe open ben jij over je BDSM-voorkeuren?

Bericht door juffie »

Natuurlijk *moet* er niets. Opvoeden is ook het gemakkelijkst vanaf de zijlijn... ;)
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 323
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: [omgeving] Hoe open ben jij over je BDSM-voorkeuren?

Bericht door kitten »

chippie_ schreef:! zus heb ik mn kofferinhoud laten zien en daar kunnen we als bdsmers ook heerlijk een weekend ongestoord kamperen ;)
Jouw zus rocks! :thumbsup: :yes:
Gesloten