Ze is, ze is van mij..

AndereBart

Re: Ze is, ze is van mij..

Bericht door AndereBart »

Mensen mogen kiezen, maar ik vind wel dat voor verregaande keuzes, zoals het opgeven van je sociale leven en/of contacten met de buitenwereld, het initiatief geheel van de sub moet komen.

Als een Dom erom vraagt, dan gaan er bij mij een groot aantal alarmbellen rinkelen, omdat het een belangrijk teken is dat die persoon mogelijk een heel andere intentie heeft dan een gezonde BDSM relatie.
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Ze is, ze is van mij..

Bericht door Crownless »

Oh? En als je een subje tegen het lijf loopt die zegt dat ze niets lievers wil dan totaal door jou gedomineerd te worden en net als een butler moet vragen om vrij en dan ook wie ze dan mag zien? Zouden er dan ook alarmbellen gaan rinkelen, of zou je dan zeggen dat je gewoon niet de dominant bent die zij zoekt?

Of nog extremer, iemand die niets lievers wil dan als fulltime melkkoe in een stal te leven, en dan ook zodanig behandeld te worden? Melkkoeien hebben geen hobbies en krijgen geen bezoek. Hooguit van de veearts. Of de slager.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
phedre

Re: Ze is, ze is van mij..

Bericht door phedre »

ik kan best ver gaan voor rmijn dom, maar dat soort alarmbellen gaan bij mij al rinkelen als een Dom de sub verbiedt om met anderen te chatten, al dan niet prive.
AndereBart

Re: Ze is, ze is van mij..

Bericht door AndereBart »

@Crownless: Dat is enigszins afhankelijk van de context waarin de uitspraak door de sub gedaan wordt.
Als het in een privé gesprek is, dan gaan er geen harde alarmbellen af, maar ik zou me wel wat zorgen maken over de geestelijke gezondheid van die sub. In ieder geval zou ik niet de goede dominant zijn voor zo iemand.

Als het een openbare uitspraak is, zouden er wel wat (zachte) alarmbellen gaan rinkelen, omdat het eigenlijk neerkomt op een uitnodiging tot misbruik. Daarnaast zou ik dezelfde reactie hebben als in een privé mededeling: twijfel aan de gezondheid en niet de persoon die ik zoek.

Het belangrijkste verschil in mijn reactie op de Dom of de sub is of je het jezelf wilt aandoen of een ander.
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Ze is, ze is van mij..

Bericht door JJV »

phedre schreef: maar dat soort alarmbellen gaan bij mij al rinkelen als een Dom de sub verbiedt om met anderen te chatten, al dan niet prive.
.. ik hoorde dat van iemand uit een vanille-relatie...

en dan?
~\v/~
phedre

Re: Ze is, ze is van mij..

Bericht door phedre »

het maakt mij niet uit of dat binnen bdsm of vanilla relatie gebeurt, ik vind het verbod om contacten te hebben met anderen dat je eigen partner gewoon iets waar alarmbellen van gaan rinkelen, en zal ook zeker vragen naar het waarom en zo.

over het ogpeven van werk en hobbys... als ik een Dom zou treffen die morgen tegen mij zegt dat ik moet/mag stoppen met werken om voor hem te zorgen en dat wat hij belangrijk vindt, zeg ik acuut mijn baan op. Hobbys wordt wat moeilijker denk ik, omdat dat toch invulling is van je vrije tijd.. en je moet iets doen als je vrij bent, maar met goede alternatieven, redenen, zou ik er op zijn minst over denken. Maar me helemaal afsnijden van de buitenwereld, me verbieden te praten met anderen... ik ben toch wel heel benieuwd naar wat voor redenen iemand daar voor kan hebben. En zolang ik die reden niet ken/snap, zal ik er tegen blijven ageren
faery

Re: Ze is, ze is van mij..

Bericht door faery »

Bij mij zouden ook alarmbellen gaan rinkelen als een D een s verbiedt om contact met de buitenwereld te hebben, zeker als het gaat om de bdsm-community. Mij lijkt het belangrijk, zeker in "extreme" relaties, dat er een klankbord is, dat je je ergens aan kan spiegelen, en dat er een vangnet is, mocht de relatie mislopen. Zonder contact met anderen, en dan met name de bdsm-community, wordt dat lastig.

(overigens gebruik ik het woord "contact" hier wel erg breed. Bdsm fora bezoeken als lurker kan hier ook al onder vallen, in dit voorbeeld)
Gesloten