Zoveel mensen... zoveel fetishes...
- juffie
- Site Admin
Zoveel mensen... zoveel fetishes...
Binnen de BDSM-scene zijn er veel mensen die iets met lak, leer, rubber of latex hebben.
Deze fetishes worden vrij algemeen gelinkt aan BDSM.
Misschien heb je er iets mee, misschien ook helemaal niets.
Wellicht heb je een heel andere fetish, misschien één die niet erg veel voorkomend is.
Ik kende iemand met een sneakerfetish, hierover was erg weinig te vinden op internet.
- Wat is je fetish?
- Wanneer triggert je dit? (Altijd, in dagelijks leven, of alleen in een spel?)
- Wat doe je zoal met je fetish?
- Kun je ook opgewonden raken zonder je fetish?
Enzovoorts...
Fetishisten van de Lage Landen, verenigt U!
Deze fetishes worden vrij algemeen gelinkt aan BDSM.
Misschien heb je er iets mee, misschien ook helemaal niets.
Wellicht heb je een heel andere fetish, misschien één die niet erg veel voorkomend is.
Ik kende iemand met een sneakerfetish, hierover was erg weinig te vinden op internet.
- Wat is je fetish?
Enzovoorts...
Fetishisten van de Lage Landen, verenigt U!
MILF 

- pluis
Re: Zoveel mensen... zoveel fetishes...
Ik heb iets met schrijven..
uhm. Vooral iets met op-mij-geschreven-laten-worden.. Merktekens en blauwe plekken zijn al leuk, maar tekst.. ja!
Binnenkort toch ook eens proberen om op Nieuw Lief te schrijven. k heb zomaar t idee dat die daar óók best voor is. En wie weet werkt mn fetisj wel twee kanten op.
Vanwege deze fetisj (én vanwege Ewan McGregor) kijk ik ook graag The Pillow Book..
(ik ben een hopeloos geval)
uhm. Vooral iets met op-mij-geschreven-laten-worden.. Merktekens en blauwe plekken zijn al leuk, maar tekst.. ja!
Binnenkort toch ook eens proberen om op Nieuw Lief te schrijven. k heb zomaar t idee dat die daar óók best voor is. En wie weet werkt mn fetisj wel twee kanten op.
Vanwege deze fetisj (én vanwege Ewan McGregor) kijk ik ook graag The Pillow Book..
(ik ben een hopeloos geval)
Ik (her)ontdekte op een fetish/bdsm-feestje afgelopen zaterdag, dat ik toch meer heb met schoenen dan ik dacht. En dan wel de vrouwelijke variant met hele hoge hak graag, van lak, bij voorkeur. Het is niet zozeer dat ik er opgewonden van raak, maar mijn gedachtes gaan er wel van op de loop, en het triggert me eerder als sub. Aangezien mijn primaire parter man is en ik me normaal me niet onderdanig voel naar vrouwen, heb ik hier nog nooit iets mee gedaan, en staat het niet direct op de planning. Al staat het zeker wel op de wish-list.
Sowieso heb ik wel iets met voeten, in de zin dat ik wel wat heb met voet-aanbidding, of door voeten naar de grond geduwd te worden, of in andere richtingen waar de dominant in kwestie me wil hebben. Dat werkt ook erg leuk als diegene erg stevige boots aanheeft trouwens. In dat geval maakt het uiterlijk van de schoen me minder uit, en gaat het meer om de actie an sich, terwijl met hooggehakte dames-schoenen ook het uiterlijk al veel doet. Hier heb ik in het verleden wel veel mee gedaan, maar de laatste tijd eigenlijk niet. De behoefte hieraan wisselt ook behoorlijk over tijd en staat op dit moment op een laag pitje.
Sowieso heb ik wel iets met voeten, in de zin dat ik wel wat heb met voet-aanbidding, of door voeten naar de grond geduwd te worden, of in andere richtingen waar de dominant in kwestie me wil hebben. Dat werkt ook erg leuk als diegene erg stevige boots aanheeft trouwens. In dat geval maakt het uiterlijk van de schoen me minder uit, en gaat het meer om de actie an sich, terwijl met hooggehakte dames-schoenen ook het uiterlijk al veel doet. Hier heb ik in het verleden wel veel mee gedaan, maar de laatste tijd eigenlijk niet. De behoefte hieraan wisselt ook behoorlijk over tijd en staat op dit moment op een laag pitje.
- eireann
- Site Admin
Ik heb niet echt een fetish geloof ik. Wel dingen die ik mooi ben gaan vinden en gaan waarderen sinds ik naar feestjes ga en waar ik best m'n geld aan wil uitgeven maar echt een fetish heb ik niet.
Dingen die ik leuk vind zijn dan voornamelijk kledingstukken zoals corsetten en kilts enzo
Dingen die ik leuk vind zijn dan voornamelijk kledingstukken zoals corsetten en kilts enzo

**Self Rescuing Princess**
- cinderella
Bij mijn weten heb ik ook niet echt een fetish.
Mijn "ding" met lak en latex zijn echt volledig offtopic, en daar ga ik over een paar minuutjes weer mee aan de slag.
Mijn "ding" met lak en latex zijn echt volledig offtopic, en daar ga ik over een paar minuutjes weer mee aan de slag.
toen doet er nu niet meer toe
- pluis
*ding*chell schreef:Toch maar overgaan op McGuyver dan?
(has just hit major fetish button)
- eireann
- Site Admin
de acteur of de 'ik heb een paperclip en wil wereld dominatie' acties?
- pluis
Uhmz.. Van alletwee wel n beetje, geloof ik.. Ik kwijl al over McGyver sinds ik op de babisischool zit.
- JJV
nou .. t zou ook bepaalde ellende op je werk op kunnen lossen
(en er is even geen los topic voor)

(en er is even geen los topic voor)

~\v/~
mwah deze ga ik eens eerlijk invullen. iets over inhoudelijk posten enzojuffie schreef: - Wat is je fetish?
Schoeisel algemeen (jeugd jaren)
Behalve mijn retifisme, houd ik ook van schoenen. Iemand met naar mijn mening lelijke of onverzorgde schoenen is een turn off. Het doet zelfs iets af aan de aantrekkelijkheid van die persoon.
Bij mannen is dit een sterker selectie criteria dan bij vrouwen. Mannen met mooie schoenen vindt ik sneller aantrekkelijk en interessant, dan de gene op bijv bergwandelschoenen. Later leer je het karakter kennen.
Wat heb ik persoonlijk met schoeisel in het algemeen? Ik pas mijn outfit aan op het schoeisel wat ik wil aandoen (in het algemeen werkt dit proces in omgekeerde volgorde bij anderen). Ik sta stil bij de bestrating en de tijd waarop ik moet staan of lopen op mijn schoeisel. Ik heb altijd veel schoenen gehad, waarmee ik een affectionele band had/heb. Dit gaat zo ver als, bijna geen afscheid kunnen nemen van kapot of versleten schoenen. Zo heb ik ooit mijn beste vriendin gebeld, omdat ik mijn bootschoenen weg ging gooien.

wat maakt dat het fetish-achtig is?
tevreden neerkijken op je schoenen collectie. Ze aaien, een prominent plaatsje geven(zeker niet in een kast) Ik heb bij anderen met mooie schoenen nooit de behoefte gevoeld om ze aan te raken of iets dergelijks. Wel kon ik geobsedeerd blijven kijken naar iemand met mooie schoenen. Een spontaan complimentje is niet te onderdrukken.
hoge hakken bij een ander
Ik kijk altijd naar schoenen. Ongeacht het geslacht van de persoon, trekken hoge hakken mij. Ik zie ze als een stukje kunst. Zeker ook een kunst om erop te lopen. Zo weet ik van bijvoorbeeld Maxima en heleen accuraat voor de geest te halen wat voor schoenen ze aan hadden de eerste keer dat ik ze ontmoette, niet wat ze aanhadden.
Wat vind ik er aantrekkelijk aan?
De boog die de wreef maakt, de aanspanning van de kuiten. Hoe dunner en hoe hoger de hak, des te erotischer. Wederom geen behoefte om ze aan te raken of iets dergelijks. Een persoon op hoge hakken heeft een streepje voor. Dan ben ik benieuwd naar wat voor persoon daar achter schuilgaat.
Wat maakt het fetish-achtig?
Ik kan er uren achter elkaar van genieten, just by looking. Complimentjes zijn niet te onderdrukken. Ik zal eerder geneigd zijn (in een groep onbekenden) om een praatje te maken met een hoog gehakt persoon, dan een laag gehakt persoon. Tenzij....Mwah...het kan nog oppervlakkiger.... een dame een grote cup heeft met zalig decollete. Nee, stiletto's winnen het van diepe decollete's. Dus ook mannen op stiletto's. De benadering is niet met een seksueel doel. Eerder een gesprek met een gelijkgestemde/liefhebber.
Refitisjistme op persoonlijk niveau?
Tja, hoe kan je je nu vrouwelijk,sexy, onafhankelijk voelen als je schoenen aan hebt waar je nauwelijks op kan lopen of je enkels in kan verzwikken? Gefrustreerd over oneffen bestrating loopt? Je voeten pijn doen binnen een mum van tijd?
Het is een stukje uitdaging. Het is een stukje houding. Het is een stukje "accentueren wat je mooi vindt aan jezelf", het zijn de stiletto's (de vorm van de hak, de kracht, het dodelijke , het pijnlijke wapen dat je bij je hebt), de wreef die je voet maakt, het leer, naar mijn idee straalt het ook seks uit.
Bijkomend voordeel is dat ik exact de liefhebbers van de niet liefhebbers weet te triggeren. Zowel in nilla als in BDSM land. Pre BDSM heb ik toch vaak mannen rood laten aanlopen, door openbaar met mijn stiletto's te bungelen of andere vormen van verleiding. Zo ie zo ben ik voet georienteerd, des te meer met hoge hakken aan. (voetgeorienteerd: veel handelingen verrichten met je voeten ipv je handen, ook de sensuele) Het dragen van hoge hakken, bevordert dit gedrag en trekt gelukkig ook liefhebbers aan.
Wordt ik opgewonden van hoge hakken bij mijzelf?
Jottum leuke vraag. Ja. Pre BDSM heb ik op erotisch gebied mijn schoenen vaak aan gehouden. Ze zijn heilig en mogen niet zomaar aangeraakt worden. Ik bewonder mijn schoen nog steeds en ze hebben een prominente plek in mijn leven. Ik voel een intense golf van geluk als ik ze aan heb of naar ze kijk. Nog prettiger is dat gevoel als je dat op seksueel gebied met iemand kan delen.
Wat maakt het fetish-achtig?
Het bovenstaande gevoel. Het strelen van je seksuele partner met je schoenen aan. Het slapen met je schoenen dichtbij. Bij brand je schoenen meenemen ipv je diploma's. Geen afscheid kunnen nemen van versleten schoenen. Dat je stiletto's heilig zijn en bijna niemand er aan mag komen. Erotish opgewonden raken als ze worden aangeraakt. Moet ik nog verder gaan? Nee, toch?
Wordt ik opgewonden zonder fetishistme?
Ja, gelukkig wel. Kan ik lang zonder? Nee. Het is een drang die zo nu en dan de kop opdrukt.
Bij gebrek aan een medestander (lees pre BDSM) heb ik wel eens mijn eigen wreef, schoenen, hak etc betast.Nee, niet op gemastrubeerd, maar om me beter te voelen tijdens een emotionel disbalans (verbreken van nilla vaste realties). Ik heb wel eens met mijn schoenen geslapen naast me., tussen mijn borsten als een soort knuffel.
Wordt ik extra opgewonden met mijn fetishistme?
Ja, aanzienlijk. Liever een minder aantrekkelijke hoge hakkenliefhebber dan een aantrekkelijke zonder als levenspartner. Het is leuk als je je wederzijdse kink kan delen. Ik vind het minder interessant als de kink niet wederzijds is. Dat voelt als: "pijp me!" zeggen tegen iemand die een niet van pijpen houdt. Het aantal mensen waarmee ik gezoend heb is bijna gelijk aan waar ik enige vorm van erotiek mee heb bedreven (ruim begrip). Het aantal erotiekbedrijvers die aan mijn schoenen of voeten heeft mogen zitten is 5.
Aangezien ik hier heel open op antwoord en dit iets is wat me raakt....Laat ik mijn BDSM ervaringen nog achter wegen. Eerst maar eens kijken of het zo wijs was om eens heeeeul eerlijk antwoord te geven op een vraag.
Hey AET,
Dat je een schoenenfetish hebt kan nauwelijks iemand ontgaan geloof ik
Dus juist heel leuk dat je daar wat over vertelt!
Want nu begrijp ik het wat beter, en ik vind begrijpen prettig. :icon_biggrin:
en
Dat je een schoenenfetish hebt kan nauwelijks iemand ontgaan geloof ik

Want nu begrijp ik het wat beter, en ik vind begrijpen prettig. :icon_biggrin:
en
:icon_biggrin:AET schreef:bijvoorbeeld Maxima en heleen
Een echte -fetish- heb ik niet, maar als er iets in de buurt komt is het breathplay wel (of verstikkertje genoemd in vriendenkring). Ik ben er gek op, in bdsm-context vooal maar ook daarbuiten. Ik ben heel goed in mezelf druk maken om niks, zorgen maken, hyper worden door onrustig zijn, etc etc, en op zulke momenten vind ik het heel erg fijn als iemand even mijn keel dichtknijpt. Dan gaat er endorfine/adrenaline/whatever stromen, en ontspant mijn lichaam en stopt mijn hoofd met racen en kan ik weer enigzins normaal doen/
Yay voor breathplay
Yay voor breathplay

- eireann
- Site Admin
Stoer antwoord AET! En verhelderend ook nog !
Okay, dan ik ook maar.juffie schreef: - Wat is je fetish?
Wat is mijn fetish:
Mijn fetish is op eenzame hoogte toch: voetzolen van vrouwen. Met name de kleinere schoenmaten, lekker droog, met eeltplekjes en liefst nog een beetje vuil. Op zweetvoeten knap ik wel echt af. Het gaat me dan ook echt alleen maar om de blote voetzolen. De wreef vind ik niet echt interessant. Korte tenen scoren punten, brede voeten ook, en de combinatie van die twee gaan meteen voor dubbele woordwaarde.
Wat triggert dit:
Er hoeft in principe maar een vrouw in de buurt te zitten die, al of niet daarvan bewust, haar blote voetzolen zichtbaar maakt. Ik kan het dan niet laten er naar te kijken, en moet moeite doen om niet te kijken. Ik wil het niet laten opvallen. Soms wil de vrouw in kwestie haar schoen nog helemaal uittrekken, om zelf iets met die voet te doen. Pleister eraf halen, een pijnlijke voetzool wrijven, schoen opnieuw aantrekken, enz. Alles wat verder gaat dan alleen er naar kunnen kijken triggert het alleen nog meer en eerder, en ja, altijd en overal. Vrouwen die laten merken het erg lekker te vinden om onder hun blote voetjes gelikt te worden, op hun tenen gezogen te worden of voetmassage heeeeeeel erg op prijs te stellen triggeren het ook al. Dat is dan iets tussen mijn oren.
Wat ik er zoal mee doe:
Mijn Mrs gebruikt Haar voetzolen als een soort thuisbasis voor mij, waar ik me het meest op mijn gemak voel, op mijn plekje. Ook in een spel maakt Ze uitgebreid gebruik van mijn fetish, omdat het bij een vernedering erg goed bruikbaar is. En in een spel kan ik er lekker op subspacen. Mijn Mrs is zelfs nog zo lief, om mij onder voorwaarden toe te staan de blote voetjes van vriendinnen irl te verzorgen op allerlei manieren. Die verzorging vind ik dan alleen vooral superleuk om te doen, krijg en nooit genoeg van, maar het geeft me geen sexuele opwinding. Daarvoor ben ik te geconcentreerd bezig met de verzorging. Ik kan er wel intens van zitten genieten als ik een voetzool op mijn wang kan voelen. Word ik bijzonder rustig van.
Opgewonden raken zonder mijn fetish:
Ja, dat lukt ook wel. Er zijn genoeg andere triggers waar ik ook heerlijk ver weg kan raken. Toch mis ik dan die voetzolen van mijn D op gegeven moment wel. Ik voel toch wel het liefst dat Ze mij daarmee volledig de baas is. Dat verlangen blijft aanwezig.
@AET:

- juffie
- Site Admin
Ja! Wat zij zegt! Ik vind het ook een erg helder antwoord, en het is voor mij nu ook een stuk duidelijker, het hoe wat en waarom enzo! Interessante post, AET!eireann schreef:Stoer antwoord AET! En verhelderend ook nog !
Ik zelf kan niet zo goed op hoge hakken lopen Ben op het nextball onder e.e.a. uitgekomen maar ik vind het ook erg mooi staan en erg elegant als iemand er goed op kan lopen. Thanx for posting!
MILF