Veel eten op BDSM feesten

Heleen

Veel eten op BDSM feesten

Bericht door Heleen »

Naar aanleiding van een opmerking van Guilty in een ander draadje over eten op BDSM feestjes, de volgende prangende vraag.

Waarom zijn er altijd van die enorme buffetten op veel BDSM feesten? Al dat eten verhoogt de prijs en veel mensen zitten er denk ik niet op te wachten. Ik ben zelf vegetariër en dat maakt de keuze al beperkt. Daarna heb ik ook sowieso meestal helemaal geen zin om heel veel te eten om 12 uur s nachts (zoals bij passion, showboat, uitdaging etc). Na een heftig spel is een glaasje water, kopje thee en evt een koekje lekker. En voor de hardwerkende Doms een broodje kaas voor het naar huis rijden..

Als je een avondje gaat dansen in een club zijn er ook geen buffetten bij. Op de kinky feesten ook niet. Waarom wel op BDSM feesten?
fantashe

Re: Veel eten op BDSM feesten

Bericht door fantashe »

Bij de BDSM pure (Same Place) hebben ze een buffet omdat het van 3 tot 10 is. Daar valt een normale etenstijd onder...
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 323
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Veel eten op BDSM feesten

Bericht door kitten »

Geen idee, maar ik geniet er dus wél van. :icon_biggrin: Ik lust zowat alles, ben nergens allergisch voor en mijn principes strekken niet verder dan een Nestlé boycot. Het buffet op de Showboat vind ik altijd extra prettig: door om 11 uur een flinke maaltijd te nemen, hou ik het makkelijker vol tot sluitingstijd.

Wel vind ik dat het mogelijk moet zijn voor mensen met een dieet, om eigen dieetvoeding te nuttigen. Als ze dat van tevoren aan de organisatie aangeven, moet dat kunnen.
phedre

Re: Veel eten op BDSM feesten

Bericht door phedre »

Het buffet op de Saense bestaat uit stokbroodjes met vis/salades.. zie het als borrelhapjes? die eet ik op verjaardagsfeestjes en zo ook:)
elise

Re: Veel eten op BDSM feesten

Bericht door elise »

de SMashing Sunday was ook altijd middag/avond, dus zat normale etenstijd er tussenin.

We (taara en ik) merkten dat er om 17:00 uur mensen naar huis gingen (om te eten) en dat er om 19:00 weer anderen binnen kwamen (na het eten)

Dus toen hebben we als experiment een tijdje voor een goede maaltijd gezorgd.
Gewoon eenvoudige dingen, eenpans gerechten enzo, maar wel echt warm eten.
Taar was gek op koken, dus die vond het leuk om te doen.
De ene keer Indonesisch eten, de andere keer boerenkoolstamppot etc.

Na 2 keer kreeg iedereen het door en bleef het druk.
Sterker nog, de 19:00 uur groep kwam eerder om mee te eten en zo werd de Smash steeds drukker.

Bij ons zat het overigens niet in de toegangsprijs, maar was het 'compliments of the house'.
De extra baromzet betaalde die pan eten makkelijk.

Dus bij middag/avond evenementen werkt het goed om mensen binnen te houden.

Bij een avond feest hoeft het van mij ook niet perse, ik kom daar niet om te eten (al zou een tostie soms wel lekker zijn).
Afentoe een schaal bitterballen of minisnacks, zoals ik bij Club Ron gewend ben vind ik ook prima, zorgt er net voor dat je niet flauw wordt enzo.
emma

Re: Veel eten op BDSM feesten

Bericht door emma »

Nou, als Q flink met mij gespeeld heeft, mag er wat mij betreft wel een varken aan het spit (figuurlijk dan he ;) ) maar ik krijg echt een boel trek van spelen.
En vooral als ik flink gespaced heb of behoorlijk ben klaargekomen.
En aangezien beiden nogal voorkomt als er gespeeld wordt, ben ik altijd wel blij dat er iets te knagen valt na het spelen.
phedre

Re: Veel eten op BDSM feesten

Bericht door phedre »

niet helemaal Elise.. elke werkgroep had gewoon een bepaald bedrag dat ze die meeting mochten besteden... de ene groep deed het met hapjes of snoepgoed.. de mannengroep en smashing maakten er een maaltijd van:)

maar werd idd gewoon uit de algemene omzet van de AVSH betaald.
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Veel eten op BDSM feesten

Bericht door Peter^ »

Hier nog zo'n omnivoor als kitten. (beslagproducten, grapefruit/appelsap, alcohol uitgezonderd).
Ik heb weleens gehoord dat zo'n buffet heel goedkoop bij de groothandel wordt ingekocht, dat er dus behoorlijk op verdiend wordt. Bovendien is het een goede rede voor mensen om langer te blijven (niet voor het eten naar huis te gaan), wat ook weer bevorderlijk is voor het verkopen van drankjes. En met drankprijzen in sommige gelegenheden, kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat er op de drankprijs stevig winst gemaakt wordt.
Geniet van de positieve momenten.
Guilty

Re: Veel eten op BDSM feesten

Bericht door Guilty »

fantashe schreef:Bij de BDSM pure (Same Place) hebben ze een buffet omdat het van 3 tot 10 is. Daar valt een normale etenstijd onder...
Logisch dus dat ze wat te eten hebben, maar waarom per se inclusief?
fantashe

Re: Veel eten op BDSM feesten

Bericht door fantashe »

Daar zit iets anders achter. Verandering van het beleid heeft gemaakt dat er sowieso entree moest worden geheven sinds kort. De mensen die de pure al een tijd draaien, vonden dat nogal een probleem. De pure gaf altijd al een maaltijd erbij. De noemer 'voor het eten' is dus eigenlijk onjuist, maar verkoopt in de regel beter dan: we heffen sinds kort ineens entree. Het eten is om diezelfde reden wel uitgebreider geworden.
linne{R}

Re: Veel eten op BDSM feesten

Bericht door linne{R} »

Geen idee waarom dat zo is, en ik persoonlijk vind het echt onzin. Een chippie of pinda's... prima, maar ik eet niet van die buffetten en betaal er wel voor.

Op de Saense vind ik het wel anders omdat dat all-inn is, dus ook mijn sloten koffie zitten in de prijs en wel lekker die knabbels of zo. Dat vind ik niet duur. Maar bij b.v. Bar-X betaalde je een hoop entree, mede voor het buffet en de drankjes ook nog eens apart. Als je dan niets neemt van het buffet vind ik dat overbodig en zonde van mijn geld.
Ik hou er gewoon niet van, eet later 's avonds niet uitgebreid meer en er is heel erg vaak vis wat ik dus niet lust.

Bij de VSSM wat vaak op rare tijden is, zoals Zwolle en Amersfoort van 15.00-20.00u. zou ik wel iets te eten op prijs stellen. Voor je dan thuis bent is het 21.00u, laat dus. Ik heb meegemaakt dat de coordinatoren gewoon ergens eten bestelden en gingen zitten eten. Hun goed recht, maar het zou handig zijn als daar iets simpels te eten verkocht word. Een tosti of zo iets. In Zwolle hadden ze die eerst wel, maar waren meestal al heel snel op. Of dat nu nog zo is weet ik niet. In Amersfoort is niets te krijgen en dat ondanks het toch wel wat vreemde tijdstip van de meets.
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Veel eten op BDSM feesten

Bericht door Peter^ »

In Amersfoort bij de VSSM is wel wat te eten. Of één van de coordinatoren heeft zelf een goed gevulde groentensoep gemaakt, met broodjes. Of er worden tosti's gemaakt. Ook is er weleens iemand voor de belangstellenden snacks gaan halen.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 323
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Veel eten op BDSM feesten

Bericht door kitten »

Samengevat: je meot het niet verkopen als "inclusief buffet", maar als "buffet van het huis"? :mrgreen:
Guilty

Re: Veel eten op BDSM feesten

Bericht door Guilty »

kitten schreef:Samengevat: je meot het niet verkopen als "inclusief buffet", maar als "buffet van het huis"? :mrgreen:
Jup. En bij Pure vind ik dat ook niet zo erg, omdat de entreeprijs al heel redelijk is. Bij de showboat vind ik het vervelender omdat dat echt een uitgebreid, en naar ik aanneem prijzig, buffet is.
fantashe

Re: Veel eten op BDSM feesten

Bericht door fantashe »

Tja, het is zoals met alles. Wat voor de een goed en aannemelijk klinkt, stoot een ander voor het hoofd. Zie het dan maar als entree... en het eten is gratis...
En heb je daar problemen mee: zie het dan maar als geld voor het eten... en de entree is gratis...

Same kost 7,50... of je nou wel of niet eet. Overigens geloof ik niet (kijkt naar guilty) dat ze er bezwaar tegen hebben als je je eigen eten meebrengt. Ik heb zelf ook altijd een broodje bij me, voor het geval ze iets serveren met suiker.
Gesloten