Vloeken en schelden

mej.s

Vloeken en schelden

Bericht door mej.s »

Mjah, ik las dat brabbeldasje vloekt tijdens het minnespel. Ik schrok daarvan. Vloeken is voor mij not done. In het dagelijkse leven, in de opvoeding van mijn dochter en ook in een D/s. Er zijn andere woorden om kenbaar te maken lijkt me.

Maar aan de andere kant kan ik me er wel iets van voorstellen dat je even scheld. Als je tot het uiterste gedreven word door vernedering, onderwerping, opdrachten of toch nog die extra paar zweepslagen omdat de sadistische kant van je Dominant dit zo heerlijk vind voor zijn eigen genot of ziet wat het met jou doet. Ik maak me er soms ook schuldig aan en vind het toch niet fijn als me het woord 'etterbak' ontschiet. Want dat is hij niet. Wat we doen is voor ons beide plezierig en alles behalve negatief en verdient niet dit woord en ben er ook niet trots op. Maar ja, in het heetst van het spel is het wel eens voor gekomen.

Ik ben wel benieuwd hoe dit bij jullie is en ga je dan vloeken en schelden?
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Vloeken en schelden

Bericht door Crownless »

Wat bedoel je met minnespel? Echt het seks hebben? Dat lijkt me raar...

Maar qua schelden, tja, ik doe het soms wel. Ook in het dagelijks leven. Als iets mis gaat wil ik nog wel eens hard 'KUT!' roepen. Of shit. Of fucking hell. Of godverdomme. Of damnit. Dat is zo'n beetje mijn scheldvocabulaire. Oh, en 'Jesus' als ik verbaasd/geschrokken ben.

Maar in een spel doe ik het alleen als iets echt heel erg misgaat, of als ik echt heel boos ben. Of in een ondervragingsspel, maar dan past het ook wel. Maar als ik echt heel erg opgefokt raak door een spel (bijvoorbeeld veel pijn -want ben geen maso- en geen lieve support enzo) dan wil ik Bryan nog wel uitmaken voor lelijke dingen.

Ik vind vloeken met mate helemaal niet zo erg. Ik vind die bond tegen het vloeken posters altijd zo'n onzin. Maar ik kan me wel weer heel erg irriteren aan metalbands die het publiek aanspreken met motherfuckers ofzo. Ik kom kijken naar die band, niet om me verrot te laten schelden.

Maar, terug naar schelden tijdens het spelen: ik snap m wel. Maar vind dat de dominant meer mag schelden dan de sub eigenlijk. Ik bedoel, dingen als geile slet, hoer, teef en dergelijke zijn ook niet altijd vriendelijk bedoeld, toch? En dat terwijl het soms echt zo lekker kan zijn... :inluv:
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
zeb

Re: Vloeken en schelden

Bericht door zeb »

Ik ben van nature een stille genieter. Heb me dat zo aangeleerd, rekening houdend met mijn omgeving. (wat zou men wel niet denken). Inmiddels ben ik daar van afgestapt (heb mijn kinderen verteld dat papa en mama wel eens herrie maken tijdens het vrijen) en ik moet zeggen dat dat verademend werkt.

Evengoed merk ik dat ik nog steeds geen prater ben tijdens seks of pak slaag. Iets wat zo lang onderdrukt is, komt er niet zo maar ineens uit. Maar als er dan iets uit komt......

Ja, ik vloek en bezig andere schuttingtaal. En ik vindt het heerlijk. Godveren uit mijn tenen, verwensingen uit de grond van mijn hart. Lucht op. Misschien te vergelijken met de schreeuw die een karateka geeft als hij/zij een krachttoer doet, of de kreunen van Maria Sjarapova (101 decibel)
Nu is het ook zo dat des te meer ik mopper op iemand, dat eigenlijk betekent dat ik hem/haar eigenlijk lief vindt. Zwarte humor of zoiets.

Dat ik vloek (ik ben er geen voorstander van om te pas en te onpas te vloeken) boeit me voor geen meter. Het zijn woorden, geen veroordelingen. Godverr had net zo goed Augurk kunnen zijn als ik dat woord van jongs af aan had gebruikt. Met andere woorden, het woord op zich heeft geen diepere betekenis voor me. En net als je al stelt, als ik iemand een bitch noem, vindt ik dat natuurlijk niet. Ik zeg eigenlijk: auw, wat lekker en wat doe je dat lekker gemeen, ga aub door. Maar dat is zo'n mond vol.....

Dat vloeken niet netjes is.......ja, dat is zo. Nobody is perfect. Ik zit er niet mee.
Laatst gewijzigd door zeb op 16 jun 2010, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Toran
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 aug 2009, 09:31

Re: Vloeken en schelden

Bericht door Toran »

Ik vloek, maar dat is wel iets wat ik probeer tot een minimum te beperken.. Schelden idem eigenlijk.

Ik vind het érg vermakelijk altijd als een subje mijn uitscheld voor etter, eikel, kreng, of andersoortige krachttermen. En zal ook 99% van de tijd reageren met een oprecht "Dank je!".

Ik denk dat je, net zoals bij bijna alles, vooral naar de context moet kijken. Iemand die mij met een glinstering in haar ogen mij voor Kreng! uitmaakt.. is leuk ;). Iemand die mij tijdens een woordenwisseling of ruzie uitmaakt voor klootzak.. is beledigend.
"Just erotic. Nothing kinky. It's the difference between using a feather and using a chicken."

— Terry Pratchett (Eric)
brabbeldasje

Re: Vloeken en schelden

Bericht door brabbeldasje »

hmmm vloeken probeer ik zo weinig mogelijk te houden...
schelden ja dat komt er soms wat makkelijker uit....al scheld ik in het dagelijks leven meer dan tijdens een spel....ik weet het dat klnkt raar maar het is wel zo :)
ik ben opzich best wel stil tijdens het spel....tenzij het echt pijn doet dan kan ik een flinke gil geven ja...
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Vloeken en schelden

Bericht door pluis »

Hmm.. Volgens mij vloek / scheld ik weinig tijdes het spel. Als ik het wel doe, is het meestal een soort van officieus 'oranje' (als je het stoplichtstopwoordstelsel aanhoudt).

Mocht ik dus roepen "Au, jezus, rotzak, dat deed zéér!!", dan geeft dat wel aan dat er ergens iets scheef zit. Isniegoe. Verder zul je van mij volgens mij geen scheldwoorden horen.

Lief doet dat dan weer meer. Die vertelt me toch regelmatig "shut the fuck up", "fucking whore", "give me that fucking pussy" en meer van dat fraais. Ik vind dat eigenlijk gewoon wel geil (maar ik heb dan ook wel wat met een geagiteerd Lief).. Weet ik tenminste zeker dat ie niet te voorzichtig is met me (als ie de baas is) of dat hij zich 'properly' gefrustreerd en machteloos voelt (als ik de baas ben).

Plus: luide sex/spel ftw! *yay*

Ghehehehe :)
wandering

Re: Vloeken en schelden

Bericht door wandering »

Vloeken en schelden tijdens een spel doe ik niet, heb er ook geen behoefte aan. Als het allemaal even heel heftig wordt ga ik eerder dingen zeggen als "nee, nee, au, niet doen, auuu!" en soms ga ik dan huilen. Een scheldwoord komt gewoon niet bij me op, tenzij we spelen met gedwongen seks terwijl ik helemaal niet wil ofzo, dan komt het wel bij me op maar het ergste wat er dan uit komt is iets als 'ei' of 'stommerd'. :mrgreen: Hij scheldt mij tijdens een spel wel uit (afhankelijk van wat voor soort spel), maar dat past dan ook goed.
cmeermin

Re: Vloeken en schelden

Bericht door cmeermin »

Ik hou niet van vloeken en schelden. Al gebeurt het natuurlijk wel dat me af en toe een krachtterm ontvliegt, vooral als ik mijn kop stoot bijv. Of op het toppunt van irritatie, als iets me niet lukt.
Tijdens een spel zou ik ook wel eens 'klootzak' kunnen uitroepen met zo'n :mrgreen: soort gevoel erbij. Meer niet. Ik vind het een soort vragen om moeilijkheden.

Andersom vind ik het heel moeilijk om uitgescholden te worden. Vooral de combinatie van harde giftige opmerkingen die nog benadrukt worden met scheldwoorden. Ik heb zeer nare herinneringen aan op die manier gebroken worden. De herinnering aan het wegzakken naar het 'niets' en dan het laatste stukje trots in je wat uiteindelijk explodeert....en dan aanvalluh :twisted: :twisted:

Dat wil ik nooit meer meemaken.
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Vloeken en schelden

Bericht door juffie »

In het dagelijks leven gebruik ik ook best veel schuttingtaal. Schelden en vloeken zijn mij niet vreemd. (Moet ik soms erg goed op letten op school, en ooit een keer hardgrondig GVD uitgekraamd toen ik een nietje onder mijn vingernagel stootte.)

Vloeken tijdens de seks doe ik in zoverre: Ik kan wel iets uitkramen van: 'Oh mijn goddd, oh, Jezus! Dit is zooo lekker...'

Vloeken en schelden in het spel kan ik wel doen. Als iets me pijn doet, of dat nou door een spel of door een stom ongelukje is, dan laat ik dat weten. Het is een soort reflex om dan: 'Auw, kut!' of 'Godverrr' te roepen. Dat heb ik dan eerder gezegd dan dat ik er over na heb gedacht.

Echt een uitgebreide scheldpartij zul je me niet gauw horen doen denk ik. Ik zal niet gauw: 'Auw, vieze klootzak, dat doet godverdomme zeer, lul!', o.i.d. roepen. Duurt te lang. :mrgreen:

Ik heb wel mensen in mijn omgeving (een oom bijvoorbeeld) die kan volgens mij geen zin zeggen zonder daarin een krachtterm te gebruiken. En daarbij heb ik wel vaak zoiets van: Moet dat nou?

Maar, in een spel, bij pijn ofzo schelden/vloeken... totaal geen moeite mee, ook niet om het van een ander te horen. Zie het ook niet als iets disrespectvols. Wat Toran al zegt; misschien is het juist wel een soort van Geuzentitel en een teken dat je als D op de goede weg bent. :mrgreen:
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Vloeken en schelden

Bericht door Crownless »

Toch, mijn dominant uitschelden is een stap te ver. Ik hou het op 'nare man' of 'stommerd' (klinkt vast heel schattig :zak:). Als ik al 'klootzak' zeg, ben ik niet meer subbig, maar gewoon heel boos.

Aan de andere kant, als Bryan mij een 'naar kreng' noemt, krijg ik ook wel een big smile op mijn gezicht. En een 'hihi, ja, goed he? *knijp*' als antwoord. :mrgreen:
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: Vloeken en schelden

Bericht door JerryM »

Crownless schreef:Ik vind vloeken met mate helemaal niet zo erg. Ik vind die bond tegen het vloeken posters altijd zo'n onzin.
Afbeelding

Vloeken is aangeleerd.
Bidden ook.
Wordt geen naprater.
Laatst gewijzigd door JerryM op 16 jun 2010, 12:19, 2 keer totaal gewijzigd.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Chris

Re: Vloeken en schelden

Bericht door Chris »

JerryM schreef:
Vloeken is aangeleerd.
Bidden ook.
En als jullie dan toch zo van de bijbel zijn had je beter het geld wat jullie aan die Abri's besteden beter ergens uit kunnen geven waar het de mensen ook daadwerkelijk helpt...

Oh ja, vind het trouwens ook vrij kansloos die posters, omdat er mensen zich irriteren moet jij maar je smoel houden, lekker verhaal!

Maare, ik zeg niet zoveel tijdens een slooppartijtje... :)
mej.s

Re: Vloeken en schelden

Bericht door mej.s »

Wat een leuke reacties om te lezen!!

Met minnespel doel ik op een D/s en noem het ook wel liefdesspel Crownless. Sessie vind ik zo'n naar woord. Nog erger dan een keer een krachtterm eruit gooien in een onbewaakt ogenblik, LOL. En onderdanige sex is heel lekker hoor. Gewoon gaan liggen en alles over me heen laten komen *space space*
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Vloeken en schelden

Bericht door kitten »

Hihihi "minnespel". Sorry, die vind ik echt te oubollig! :lol:

Ik heb tegenwoordig geen moeite meer met scheldwoorden of krachttermen. Vooral kut is populair. Maar dan in het dagelijks leven... in een spel kom ik volgens mij niet verder dan een gefluisterd gfr-gfr-gfr-gfr! :bloos:
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: Vloeken en schelden

Bericht door JerryM »

ff edit gedaan, was de ondertitel vergeten.


Maarreh, van mij vloekt iedereen erop los.

met voorkeur woorden beginnend met p, k, t, b, d, f, s, letters waar je lekker kracht mee kan zetten.

En dan maakt het echt niet uit of iets een ziekte is of godslastering, het is maar een woord, en de bedoeling zou hetzelfde zijn met een ander woord.

Je kan het wel leuk onderdeel van een spel maken. Zo van je laat het maar om scheldwoorden te gebruiken. En dan straf krijgen/geven als je het wel doet.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Gesloten