kitten schreef: ↑12 jul 2024, 14:03Klinkt gebruikelijk, in 2024. De moeilijk leesbare letters zijn jammer, maar de rest is wel van deze tijd. CD-rom wordt niet meer gebruikt.
Inmiddels is een van mijn begeleidsters op bezoek geweest en heb haar gevraagd om mijn beide laptops te beoordelen. Oude laptop (is van 2015) vond ze best wel een zware in gewicht, relatief gezien natuurlijk. Het contrast van het toetsenbord is beter dan die van mijn nieuwe laptop, maar de letters zijn juist groter op het toestenbord van mijn nieuwe. Maar van slechter leesbaar zijn is volgens haar echter niet het geval. Wat betreft teksten tikken is er volgens haar niet echt een verschil te bemerken. Wel merkte ze op dat ik kennelijk harde toestaanslagen heb waardoor het verschil heel duidelijk wordt tussen de twee laptops.
Dit is een beoordeling van iemand die dagelijks een laptop gebruikt voor haar werk. En ook thuis een laptop gebruikt.
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Volgens mij is het vaak mogelijk om de toetskapjes van je toetsenbord om te wisselen, bijvoorbeeld voor een setje met hoger contrast.
Het kan zijn dat jij behoefte hebt aan hoger contrast om iets goed te kunnen zien. Jouw begeleidster heeft tenslotte niet jouw ogen
Zou dat een uitkomst zijn om je nieuwe laptop gebruiksvriendelijker te maken? Als het je wat lijkt, kun je opzoeken of je de kapjes inderdaad kunt wisselen kan bij jouw laptop (en hoe) en dan kun je een setje kopen dat voor jou beter te lezen is.
Ik werk zelf graag in het donker, maar kan niet blind typen dus een 'backlit' keyboard is voor mij een must
pluis schreef: ↑31 jul 2024, 14:15Volgens mij is het vaak mogelijk om de toetskapjes van je toetsenbord om te wisselen, bijvoorbeeld voor een setje met hoger contrast.
Ik werk zelf graag in het donker, maar kan niet blind typen dus een 'backlit' keyboard is voor mij een must
Nou, het is niet zo dat er echt een ander keyboard nodig is. Twee jaar geleden is forumlid Mack hier geweest om de HDD uit mijn oude laptop te vervangen door een hedendaagse SSD. Heb gezien hoeveel werk dat is om het gewenste resultaat te krijgen. Even het keyboard vervangen is net zoveel werk, echt een rotklus om te doen ook. Om het nog maar niet te hebben over garantie die ik heb mbt de nieuwe laptop.
Werk zelf doorgaans ook bij gedempt licht, zoveel prettiger. In de keuken, badkamer en verder met klusjes heb ik juist graag goed en helder licht, veel lumen dus. Bij voorkeur cool white wat ongeveer gelijk staat aan 4000 Kelvin. Overdag is het vaak voldoende om de gordijnen en lamellen geheel open te zetten voor voldoende licht in huis tijdens klusjes.
pluis heeft het ook niet over je toetsenbord vervangen, maar alleen de kapjes, dus die onderdelen waar je letters op staan, dan hoef je software matig helemaal niets aan te passen
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Je hebt gelijk phedre, ik heb het niet goed gelezen. Blijft wel staan het punt van garantie wat op het apparaat zit.
Zoals reeds opgemerkt door mij, het is niet onoverkomelijk. Het zal zeker en vast aan mijn ogen liggen dat ik er wat moeite mee heb. En mijn ogen zijn niet meer 100% goed, zoals wellicht bekend.
k heb browser Opera gedownload dat ging probleemloos en het werkt ook nog. Echter, ik worstel met de settings van Opera. Kon de taal instellen in Dutch, maar toch blijft de browser Engelstalig, helaas.
En op het moment dat ik een webstek ga inkloppen in de adresbalk, dan krijg ik gelijk een reeks suggestions en history op mijn scherm. Daar heb ik totaal geen behoeft aan, maar het is mij niet gelukt om dat te voorkomen. Zal vast ergens in de instellingen verstopt zitten en dacht het ook gevonden te hebben, maar heb echter geen veranderingen waargenomen.
Wie kan mij wegwijs maken waar ik het zou moeten kunnen vinden?
Heb van enkele mensen goede raad gekregen om meerdere webbrowsers op de pc te hebben. Dan ben ik niet afhankelijk van slechts 1 browser. Firefox werd al standaard geïnstalleerd en daar is niks mis mee en op basis van die goede raad zou Opera een prima browser zijn om erbij te hebben. Er is niet gezegd dat het moet en ook niet dat het beslist Opera moest zijn, wel dat het verstandig is om twee onafhankelijk van elkaar werkende webbrowsers te hebben.