Post hier over je dier!
- Nijntje
Re: Post hier over je dier!
Wel een manier om er achter te komen dat er muizen zitten! Go Poes!
- eireann
- Site Admin
Driepoot had er laatst 1 levend meegenomen... losgelaten en toen had ze geen zin meer. Huisgenoot heeft muis de deur uit weten te bonjouren 

**Self Rescuing Princess**
- pluis
Eh, da's niet fijn, Anne. Was de muis nog heel levendig toen ze m losliet?
Ik heb deze muis met een steelpan-en-deksel weten te vangen, maar t beestje was helemaal uitgeput en kwam nauwelijks meer vooruit (geen wondje erop, trouwens, poes was schijnbaar heel voorzichtig geweest). Toen ie eenmaal buiten op t gras geland was is ie m wel gesmeerd, na een minuut of tien. Hopelijk slim genoeg om niet meer terug te komen.
Poes zelf is trouwens ook hartstikke moe - die ligt al de hele dag te pitten.
Ik heb deze muis met een steelpan-en-deksel weten te vangen, maar t beestje was helemaal uitgeput en kwam nauwelijks meer vooruit (geen wondje erop, trouwens, poes was schijnbaar heel voorzichtig geweest). Toen ie eenmaal buiten op t gras geland was is ie m wel gesmeerd, na een minuut of tien. Hopelijk slim genoeg om niet meer terug te komen.
Poes zelf is trouwens ook hartstikke moe - die ligt al de hele dag te pitten.
- cinderella
Wij hebben een plattelands-je-weet-wel-kater die alleen op poezen jaagt als ze half verdoofd met hun staart waggelen voor z'n gezicht. Anders vindt hij het de moeite niet. Daarom speciaal een nieuwe poes in huis moeten halen toen de ander wegbleef. Alleen jammer dat de vogeltjes zich makkelijker laten vangen door haar dan de muizen.
Maar goed van de poes, en hopelijk doet je huisbaas er wat aan.
Maar goed van de poes, en hopelijk doet je huisbaas er wat aan.
toen doet er nu niet meer toe
Meh. Muizenissen, praat me er niet van. Ik heb ook last van een plaag(je).
Vorig jaar 1 dood gekregen met gif (gevonden onder de verwarming met stofzuigen).
En nu zitten er een paar die hondsbrutaal zijn. Afgelopen vrijdag zat er 1 echt letterlijk in de zaadbak van de vogel!
Val gezet en yup, maandag avond, *bang*, hoop lawaai en dan zit er een klein grijsbruin geval in de klem; hup met klem en al de groen container in. Tot compost zul je vergaan kreng.
En nog moet ik een paar vallen zetten want ik weet dat er minimal nog een zit. Maandagavond na het opruimen van de klem schoot er nog steeds een grijsbruine flits over de vloer.
Vorig jaar 1 dood gekregen met gif (gevonden onder de verwarming met stofzuigen).
En nu zitten er een paar die hondsbrutaal zijn. Afgelopen vrijdag zat er 1 echt letterlijk in de zaadbak van de vogel!
Val gezet en yup, maandag avond, *bang*, hoop lawaai en dan zit er een klein grijsbruin geval in de klem; hup met klem en al de groen container in. Tot compost zul je vergaan kreng.
En nog moet ik een paar vallen zetten want ik weet dat er minimal nog een zit. Maandagavond na het opruimen van de klem schoot er nog steeds een grijsbruine flits over de vloer.
- pluis
Ik vind muisjes eigenlijk wel schattig en moet toegeven dat ik ze 100x liever heb dan kakkerlakken (en laten muizen nu net veel kakkerlakken eten). Maar idd, liever niet in mijn eigen voorraadkast 

- eireann
- Site Admin
Ik heb in ierland wel eens ratten gehad die in het dak woonde. Dat je dan je keukenkastje open doet en zo'n groot zwart beest kijkt je aan. Ik heb heel hard gegild en het kastje weer dichtgesmeten. (en toen de doorgang dichtgemaakt met staaldraadwol) eew eew eew. Het bed-sit / studio huisje waar er muizen in de keuken waren was ook niet zo'n succes. Je kon vanaf bed namelijk bijna het aanrecht aanraken. Iets te dicht bij.
Maar dat poes ze binnen brengt en vervolgens negeert vind ik wel stoet van de poes hoor
Gelukkig is ze verder lief
Maar dat poes ze binnen brengt en vervolgens negeert vind ik wel stoet van de poes hoor

**Self Rescuing Princess**
- phedre
- Contacteer:
heb op phee's ook wel nachten gehad dat ik de muizen in t keukentje te keer hoorde gaan terwijl ik in bed lag. Was soms gewoon druk in de keuken. Muizenkorrels deden hun werk daar prima, gelukkig 

Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Deze heb ik voorheen ook gebruikt maar nu ik zag dat de krengen echt letterlijk in de voerbak van de vogel zitten, wil ik niet het risico nemen dat zulk korrels door ze mee worden genomen.phedre schreef:Muizenkorrels deden hun werk daar prima, gelukkig
Dus ouderwets klap-vallen neer gezet.
En de vogel tijdelijk even niet uit de kooi (klap-val is ook voor hem dodelijk)
- Ravelijne
Aaaah, net een afspraak met de dierenarts gemaakt om de kitten komende week te laten steriliseren. Mijn twee vorige katten waren allebei al ouder en al geholpen toen ik ze kreeg, dus ik heb geen idee wat ik kan verwachten. De dierenarts verzekerde me dat ze alleen binnen hoeft te blijven en verder geen speciale nazorg, er zijn ook geen hechtingen aan de buitenkant. Maar toch ben ik een beetje nerveus. Hebben jullie hier ervaring mee, is het echt zo makkelijk tegenwoordig? Of nog ideeën voor dingen die je kunt doen om het zo prettig mogelijk te maken voor je kat?
- cinderella
Ik had op zich geen nazorg. Wel dat ze anders ruiken, en dat je overige huisdieren daar nogal vijandig op kunnen reageren. Dus ook even apart houden binnen als dat problemen oplevert.
toen doet er nu niet meer toe
- Crownless
Het enige wat ik weet is dat ze door de narcose/behandeling anders gaan ruiken, dus dat andere katten even vijandig gaan doen. Wat cinderella al zegt.
Was wel echt sneu. Vooral voor nog-groggy-van-narcose poes.
En sowieso groggy van de narcose zorgt ook voor niet goed kunnen springen. Poes keek heel verbaasd toen ze tegen het bed sprong. Dus hielp ik haar maar een handje.
Was wel echt sneu. Vooral voor nog-groggy-van-narcose poes.
En sowieso groggy van de narcose zorgt ook voor niet goed kunnen springen. Poes keek heel verbaasd toen ze tegen het bed sprong. Dus hielp ik haar maar een handje.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
- Ravelijne
Van dat anders ruiken wist ik al niet, dus dat is alvast goed om te weten! Thanks.
-
Ik knuffelde ze gewoon extra veel, als ze dat tenminste toelieten. Dan gaat de rare geur ook wat sneller weg.
- Ravelijne
Dat was ik ook al van plan.
Arme poes, ik heb nu gewoon al medelijden met haar. Ze heeft al best wat meegemaakt en ze begint eindelijk wat relaxter te worden, krijgt ze dit weer voor haar kiezen. Maar op een krolse poes zit ik ook niet te wachten en op een nestje al helemaal niet.