Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
grotemuil

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door grotemuil »

Pluis, ja, i can do better than that.

Crownless, je hoeft niet bang te worden, ik was boos, het meest op mezelf. Hij gaat gewoon ff niet zoals ik wil. Volgende maand heb ik een nieuw kunstgebit, dat geeft me wat meer zelfvertrouwen en dan is het ook afgelopen met die haat in mn taal want dan heb ik weer een grote muil vol tanden. Jah, dat zei dat profieltje op die site ook nog. Dat ik een lompe boer ben
Blue

Bericht door Blue »

Grotemuil, het zou idd wel subtieler mogen.
grotemuil

Bericht door grotemuil »

Blue. Ik doe mijn best. Veel hoef ik er niet voor te doen, alleen maar iets te laten. Zon klootzak ben ik nou ook weer niet
grotemuil

Bericht door grotemuil »

Maar ja, er is ook goed nieuws van het front, ik heb sinds 20 jaar een nieuwe badkamer. Geduld is een schone zaak.
Heidi

Bericht door Heidi »

Jaloers/angst vanwege nieuwe liefde van geliefde

Ik ben getrouwd en met mijn man heb ik twee meisjes: Lachebekkie van 2 1/2 en Bollewangenhapsnoet van 1/2
Mijn man laat me tot op bepaalde hoogte vrij. Maar hij wil geen poly relatie; hij wil geen andere man in huis (omdat hij dat niet trekt. Zowel niet mij met een ander echt zien, als echt iemand anders in zijn huis. En dan ook nog eens wat men dan over ons denkt...) Overigens zegt hij ook geen andere vrouw erbij te willen.
En geloof me dat ik inmiddels veel gesprekken hierover heb gehad. Maar zowel polyamorie als bdsm blijven tegen zijn gevoelens indruisen.

Ik heb ook een D. / geliefde. Al ruim 7 jaar.

En hem kan ik zodoende maar 1x per week een hele dag zien.
Ik hou zo van hun allebei. Een keuze zou ik niet kunnen maken. Hoewel ik dus ervoor kies om het grootste deel van m’n leven te delen met m’n man. Alhoewel hij zoveel werkt, dat ik grotendeels alleen met m’n twee meisjes ben (of zelf ook in onze zaak werk)
Wat het extra frustrerend maakt, dat hij geen andere man in huis wil. Want hij is er zelf nauwelijks...

Mijn D. / geliefde is gescheiden en is eenzaam. Hij wilt een relatie
Hij wilt mij (en zou wel een poly relatie willen)
Maar omdat hij nu mij zo weinig ziet, wil hij meer en is aan het daten via tinder.
Vaak gaat dat prima en kan ik hem oprecht veel plezier wensen. En praten we er normaal over
Maar het is al eens voorgekomen dat ik heel jaloers was.

En nu is hij verliefd op iemand en ben ik aan het doordraaien
Mentaal, maar m’n hele fysiek doet ook gezellig mee. In de zin van een brok in m’n keel, misselijk, hoofdpijn, huilen, hyperventileren
Ik denk mezelf gek

Ik ben nu extreem jaloers en dat heeft twee oorzaken: 1. Het komt voort uit een grote angst m’n geliefde kwijt te raken...
2. Ik ben puur jaloers. Op de tijd die zij wel samen hebben. Op alles nieuw en leuk. Dat hij voor haar kookt, wat hij voor mij kookt. Dat hij haar zoent, zoals hij mij zoent etc

Punt 2 is irritant van mezelf. Maar daar moet ik mee leven
Punt 1 is echt zo moeilijk
Zij is vanilla en weet (nog) niks van mij. Ze weet wel dat hij niet monogaam is...

Ja dat is wellicht oneerlijk van hem. Maar met alle vrouwen hiervoor liep het vrijwel direct mis. Omdat hij wel meteen vertelde over mij. Zelfs diegenen die zelf ook een andere vriend hadden. Of open stonden voor polyamorie. Als hij hen vertelde over mijn leeftijd (22 jaar jonger). Over dat we parenclubs bezoeken en/of hoeveel contact we elke dag hebben... en dan haakten zij af
Of hij haakte af omdat zij daar zo over ‘zeurden’

We hebben heel veel contact elke dag al zoveel jaar
Maar nu sinds kort als hij bij haar is en slaapt, dus niet
Maar wat als dat meer en meer wordt?
Wat als ze gaan samenwonen?
Dan verdwijn ik langzaam naar de achtergrond?

Ik gun hem echt alle geluk
Dat lijkt misschien niet zo, gezien mijn jaloezie
Maar ik wil echt zo graag dat hij happy is

Ik wil dat zo graag zelf doen en hem meer in m’n leven hebben.

Maarja dan zou ik bij m’n man weg moeten gaan en dat zou ook ondraaglijk zijn.

Dus moet ik mezelf dan wegcijferen nu?

En ik vind mezelf ook nog eens een verwend nest
Drie van m’n beste vriendinnen zijn single en willen zo graag een relatie
Ik heb twee mannen die van me houden
En dan weet ik daar nog zo’n probleem van te maken ook...

M’n geliefde zegt dat ik zijn droomvrouw en soulmate ben en dat hij me sowieso niet kwijt wil
Dus heb ik het gevoel dat ik maar lijdzaam moet afwachten wat de toekomst brengt. En leren te dealen met m’n jaloezie...
Misschien is het een kwestie van wennen
En komt het toch nog allemaal goed ooit...
Do more of what makes you happy
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Sterkte! het is een vervelende situatie!
**Self Rescuing Princess**
skaoot

Bericht door skaoot »

Dat klinkt als best moeilijk ja! En met verandering komt onzekerheid komt angst en jaloezie. Wel goed dat je er zelf zo naar kunt kijken en over nadenkt trouwens! Ipv gewoon meegaan op wat er door je hoofd spookt.
Niet vergelijken met anderen, dat anderen single zijn maakt jouw situatie voor jou nu niet minder lastig. Simpel eigenlijk, maar in de praktijk en in je hoofd nooit zo simpel, ik ken het.

Heb je het hier met je D ook over gehad? Wat dit met je doet en hoe jij je er over voelt? Vaak helpt dingen hardop uitspreken al. Misschien helpt het ook als je kan uitspreken wat voor jou helpt, wat jij graag zou willen om met deze veranderingen beter om te gaan. Gaat hij wel binnenkort over jou vertellen? Misschien is niet langer een geheim van een ander zijn ook al heel anders. Hoe dan ook moeilijk als je er zelf weinig invloed op hebt lijkt mij.

Het lijkt me allemaal extra lastig omdat het klinkt alsof je het thuis voor jezelf moet houden en dus alleen meedraagt in je hoofd. Wat zwaar is. Een ding kun je dan 100x overdenken en dan lijkt het al snel 100x groter dan het is.

Het zal vast ook een stuk wennen zijn. Als je met de tijd merkt dat hij je echt niet vergeet. En dat jullie band blijft. Maar dat moet je ervaren.
Vooral niet tegen jezelf gaan mopperen dat je niet zo jaloers moet doen enzo, jouw gevoelens komen ook ergens vandaan en mogen er zijn.

Op polyland staan o.a. artikelen over jaloezie die ik erg fijn vond (en vind) om te lezen https://poly.land/tag/jealousy/
Hoofden zijn eigenwijze dingen. En de dingen die je wilt zijn niet altijd de dingen die (op dat moment of überhaupt nooit) kunnen. Ik loop er zelf ook tegenaan.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
JJV

Bericht door JJV »

Ingewikkeld,
En naar ik vermoed wordt t over tijd alleen maar ingewikkelder.

Zou er met hem.. En liefst de nieuwe lief erbij. Goed voor gaan zitten. Lijstjes maken als t je ding is. Opties afwegen.
( zo n dag geen contact voedt jaloezie, of t nou terecht is of niet)
En ehmmm
Ja. Lastig.
~\v/~
miss_meeko

Bericht door miss_meeko »

Wat lijkt mij dat lastig! Zou mij ook heel verscheurd voelen en bang zijn kwijt te raken wat je hebt terwijl je eigenlijk meer wil. Heel veel sterkte!
Pien

Bericht door Pien »

Knuffels. Wat lastig. En wat rot dat je je zo voelt
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Wat een lastige situatie Heidi. Ik zou het ook (als je dat nog niet gedaan hebt) bespreken met hem. Gewoon zeggen waar je mee zit, waar je bang voor bent. En natuurlijk kun je iemand echt van alles gunnen, maar dat betekent toch niet dat je jezelf niet ook dingen gunt? Dus je kan best iemand iets gunnen en toch jaloezie voelen.
Verder denk ik dat wanneer situaties veranderen dat altijd gewoon tijd nodig heeft. Iedereen moet wennen aan de nieuwe situatie. En jij extra, want het is voor jou waarschijnlijk niet iets waar je echt op zat te wachten.
Ik herken het gevoel ook wel een beetje. Mijn D zag ik voorheen altijd 1 middag in de week bij hem thuis en elk weekend gingen we samen naar een feestje. Maar sinds hij van baan veranderd is, zien we elkaar eigenlijk bijna alleen nog maar in het weekend op een feestje. We zien elkaar eigenlijk zo goed als nooit privé/1 op 1. En zijn nieuwe baan is veel beter, hij verdient veel beter, hij vind het leuker, etc. Dat gun ik hem echt. Maar ik vind het ook super kut dat we elkaar nu zo weinig en niet privé zien. En dat is nu al een tijdje, maar ik ben daar ook nog aan aan het wennen. We moeten ook gewoon een soort nieuwe balans daarin vinden ofzo. Tijd. Geduld. Dat soort dingen. Zuigt wel. Sterkte!
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Weer een 'het gaat niet goed met oma' appje. Voor de derde keer in een half jaar tijd. Deze keer krijgt ze ook morfine, zou het dan nu wel de laatste keer zijn?
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Verdrietig, @Daantje. Altijd lastig inschatten die situaties als gezondheid kritiek is, zeker op een bepaalde leeftijd. Maar wel een emotionele rollercoaster.

@Heidi Sterkte met die lastige situatie. Er worden veel goeie dingen gezegd, al. Hebben jullie ook besproken wanneer hij één en ander wil gaan 'onthullen'? Lijkt me dat je daar ook weer niet te lang mee wil wachten, dat is ook niet goed voor het vertrouwen.
Pien

Bericht door Pien »

Sterkte Daantje.
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Dit keer is het serieus. Het wordt nu palliatief behandelen zonder prognoses.

Ik heb er niet echt emoties bij. Voor mij was ze er al niet echt meer. Ik ben de laatste jaren weinig op bezoek geweest, eigenlijk alleen met kerst, en weet niet of ik haar nu nog op ga zoeken. Dat verzorgingshuis is zo deprimerend.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Plaats reactie