Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
kitten

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door kitten »

Waarom wegrennen?

Ik zat daar trouwens ook al aan te denken: de speenleeftijd is een gemiddelde. Bij kinderen verschilt dat ook sterk, als je het aan het kind over laat, tussen de 2 en 7 jaar. Het lijkt mij het meest wenselijk om het aan kitten & mamakat over te laten wanneer het daadwerkelijke speenmoment is.
Litha

Bericht door Litha »

kitten schreef:Waarom wegrennen?
Omdat ik weer eens ongevraagd advies geef, mijn neus in andermans zaken steek en chell ook wel een klein beetje gelijk geef (over het algemeen is 7 weken te jong) :mrgreen:
oeps2

Bericht door oeps2 »

aan kitten
ik heb me zitten verbijten om niet iets terug te zeggen tegen chell
uiteindelijk heb ik dus toch wat gezegd ( na 2 dagen ) vind ik al heeel netjes van mij

aan litha
katje is zindelijk gaat gewoon op de kattenbak loopt er zelf heen en komt dr weer uit
kan zn eigen eten vinden etc
hij was er dik aan toe om op eigen pootjes te staan
maar bedankt voor t advies

dit katje dronk al vanaf 5 weken niet meer bij de moeder
althans toen begon ze met vast voedsel vertelde de boerin mij

en ik vroeg om een katje van 7 weken maar heb overigens geloof k wel ergens gezegd dat ie tussen de 7 en 8 weken oud was maargoed

mijn eerste kat was 4 weken
was ook geen probleem trouwens
kost alleen meer aandacht en zorg
leonietje

Bericht door leonietje »

Wat ik altijd geleerd heb is dat een hond of kat met 7 a 8 weken wel bij de moeder weg KAN maar dat het beter is om even te wachten. Dit omdat ze nog zoveel van de moeder leren. Wat ze bv wel of niet mogen doen omgangsvormen/sociale deel met de andere kittens/pups enzo.

Ik keur het dus niet af maar zelf had ik liever nog een weekje gewacht.

Maar wel leuk dat je al zoveel plezier van je kitten hebt gehad oeps.
Jonge dieren zijn zo lief schattig en onschuldig enzo :)

Als ik een jonge pup zie lopen wil ik er zoooo graag 1 tis alleen beter van niet ivm tijd maar zodra ik er wel tijd voor heb...
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

oeps2 schreef:aan kitten
ik heb me zitten verbijten om niet iets terug te zeggen tegen chell
uiteindelijk heb ik dus toch wat gezegd ( na 2 dagen ) vind ik al heeel netjes van mij
Waarom is dat netjes? Het blijft een rotopmerking, en ik vind het eigenlijk nog lulliger om dat te doen na een paar dagen. Dan vind ik het ook nog een schop na eigenlijk.
Crownless

Bericht door Crownless »

And back on topic.

Vandaag kwam ik erachter dat mijn judo-broek toch wel enkele tinten grauwer is geworden dan mijn judojas. Logisch, want die was ik ook vaker, maar het ziet er niet zo goed uit. Iemand enig idee hoe je iets dat ooit spierwit was, maar nu enigszins vaak gewassen is en dus niet meer zo fris wit eruit ziet, weer mooi wit krijgt? Zonder het in een bak chloor te gooien (lijkt me niet goed voor de stof an sich, plus, ik gooi het vast op de kleding die ik op dat moment aan heb en dan is dat ook weer geruineerd)?
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
kitten

Bericht door kitten »

Oh, goeie vraag! Ik luister mee!!
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Ik zweer bij Dato en Dixan! En eventueel een schep Vanish erbij. 40 graden, moet het doen.
Je kunt grauwheid voorkomen door wit spul ALTIJD apart van andere kleuren en alleen met een speciaal daarvoor bedoeld wit-wasmiddel te gebruiken. Vloeibaar of poeder, dat maakt niet uit. Maar NOOIT samen met andere kleuren.
Ik was wit, rood en zwart altijd apart, zwart nooit warmer dan 30 graden en bij voorkeur binnenstebuiten in azijn. Of een speciaal zwartwasmiddel. Niet alles door elkaar gooien, daar krijg je grauw wit van, en als je zwart te vaak met wasPOEDER wast, krijg je van dat vale zwart.

Er is ook een middeltje op de markt wat zelfs echt lelijk verkleurde was terugkleurt. (Ervaring: Oranje stofdoek bij de witte lakens... Met de bundel was mee van de grond opgeraapt... met dat spul gewassen, lakens weer wit. Hoe het heet weet ik niet meer, was te koop in de supermarkt.)
MILF :grin_ani:
cinderella

Bericht door cinderella »

Misschien met van die bruistabletten voor kunstgebitten? Dat is toch zo'n truc om je witte goede goed wit mee te houden? Ik heb ook ooit een flesje met spul voor wittere was van m'n moeder gehad, geen idee hoe het heet. Misschien heb ik het nog, maar nu vind ik het te laat om daar nog naar te gaan zoeken.
Mijn judopak had dacht ik ook kleurverschil, maar dan andersom. De jas was niet spierwit, maar meer cremig. Daar is nooit moeilijk over gedaan. Misschien dat je eventueel met een theezakje ofzo je jas een tintje donkerder zou kunnen krijgen?
Mijn jas en broek waste ik trouwens altijd gelijk. Als ik 's avonds thuis kwam kon ik alles meteen in de was mikken en de machine aanzetten. Mijn moeder had er dan altijd een witte was in gedaan, maar ik gok dat wij wat meer witte was hadden dan jullie.
Een tip die ik trouwens kreeg was dat je pak een stuk soepeler blijft (of juist wordt als je een nieuw pak gekocht hebt) als je hem droogt in de droogtrommel.
toen doet er nu niet meer toe
colet

Bericht door colet »

Er is inderdaad een flesje te koop met witmaaksel. Ik pieker me suf, want moet op kunnen lepelen hoe het heet, maar ik kom er niet op. Je zult zien als ik zo pc uitzet en eenmaal in bed lig dan weet ik het.
Ik neem voor de zekerheid een papiertje mee naar bed, dan schrijf ik het voor je op.

Iemand trouwens goede of slechte ervaringen met die kleuropnemende doekjes van Robijn? Die doe je bij je was en dan kan je was niet verkleuren want de kleur trekt dan in doekje ipv in ander wasgoed. Ik vind die doosjes namelijk vreselijk duur! En eigenlijk moet je het dan altijd bij je gekleurde wasgoed doen voor het geval dat het... Nou dat gaat hard dan!

Ik moet het afkloppen, maar al lang geen missers gehad.
crownless ik ga met pen en papier naar mijn bed ;)
faery

Bericht door faery »

Zelf gooi ik altijd alle was bij elkaar (dat krijg je, ik red maar 1 trommel per week, omdat ik alleen voor mezelf was, en dan is meerdere wassen draaien echt ontzettend zonde voor het milieu enzo), en bij mij verkleurd het zwart wel iets, maar niet zoveel, en van de andere kleuren (bij mij vooral rood en paars) heb ik al helemaal geen last. Mijn roze handdoeken zijn misschien iets grauwer nu, maar dat verschil is ook niet om overnaar huis te schrijven. Maar wit is wel extra besmettelijk, dat klopt, dus dat apart wassen is niet zo'n raar idee. De rest, mwah, schijnt niet veel uit te maken (bij mij althans).
oeps2

Bericht door oeps2 »

volgens mij heette dat recket ? rekket? racket ? blauw
phedre

Bericht door phedre »

wees met recket blauw wel voorzichtig, want teveel en je hebt blauwe was. van bleekwater wordt je was gelig, plus dat het idd de stof enorm aantast waardoor het snel stuk gaat.

Buiten drogen!! ik zweer bij buiten drogen om de was weer wit te krijgen. Niet dagen laten hangen, dan wordt het weer goor door de zon, maar zodra het droog is binnen halen.

Daarnaast is de jas van ander materiaal.. dikker en zo.... en daardoor hou je kleurverschil. (men gaat volgens mij niet voor niets steeds meer over naar de blauwe en zwarte judopakken.. hebbie daar minder last van, hoewel ik het nog altijd een raar gezicht vind)
oeps2

Bericht door oeps2 »

je kan t trouwens ook gewoon opkoken
dan doe je op de vieze plekken wat extra spul
en dan mik je alles in een grote pan
doe er wit wasmiddel bij en laat t een half uurtje koken
roeren
zo deed mn oma het en mijn moeder ook als ze iets wits heeft wat niet meer wit wil worden !
en daarna lekker buiten hangen ! pcies wat phee zegt
dan wordt t nog witter !
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

ik had altijd witmaakspul in een flesje, dat heette Echfa Wit, weet niet of het nog bestaat
Wat ik nu doe is, is bij elke witte was een beetje Vanish Oxi poeder Wit erbij en als het dan toch nog wat verkleurd is, eventjes een tijdje in een sopje van datzelfde poeder.

Succes ermee

Lotus original
Plaats reactie