OV-chipkaart (geen gezwets)

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
oeps2

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door oeps2 »

jouw geld heb je voor jou alleen

als je ouder bent van 1 of in ons geval 4 kinderen
dan is je geld voor 5 personen
das toch anders

als je ouders gebruik moeten maken van de ovchip en dat niet kunnen betalen
ga je als kind (iniedergeval zouden wij dat wel doen) dus ook voor je ouders betalen
tis vaak t enige uitje wat ze hebben

dus t heeft veel meer inpakt als je voor meerdere mensen moet zorgen met je eigen salaris
CraZaay

Bericht door CraZaay »

Wat een gelul zeg. Je weet dat niet iedereen even veel geld verdient he? Hoe kun je in hemelsnaam zonder mijn inkomen te weten stellen dat ik "dus" meer heb omdat ik geen 4 kinderen heb?
oeps2

Bericht door oeps2 »

het gaat niet over meer of minder
ja sjoer als je over 4x modaal gaat
maar daar hebben wij t niet over

het is het gevoel van delen

dus ook delen van je salaris
wat dan in deze gewoon in de zakken van een hoge piet beland
felicia

Bericht door felicia »

Maar dat ligt in dit geval dan toch niet aan de OV-Chipkaart? Je bent die kosten toch ook kwijt met de strippenkaart?
oeps2

Bericht door oeps2 »

misschien ff de rest van t topic lezen felicia

de kosten en zeker in deze tijd krijgen ouders en bejaarden er nog eens bovenop
en als je 4 schoolgaande kids hebt dan is dat als t beetje tegenzit al gauw meer dan 500 pleuroos per jaar
ik vind t trouwens helemaal kolder dat voor middelbare scholieren geen zone vergoeding is
maargoed

kijk als het systeem nou goed zou werken zou je mij niet horen
maar t werkt niet
daar gaat t om

de ene persoon wordt berekend in kilometers de andere die juist een abonnement nemen om de kosten te drukken worden op zones berekend en nog eens op kilometers

nog niet te vergeten dat de klokken waarmee je incheckt nooit op tijd staan!!
en dat kan je niet eens checken (voor gekochte ritjes op de ov)

die zone waar ik het over had (wbt mijn dochter) is een soort drielandenpunt
belachelijk
die bus rijdt 200 meter door een andere zone !!
nee dan moet je zeker smorgens uitstappen die 200 meter lopen en dan de halte daarna weer instappen ????????????????????

misschien eens kijken op http://www.ov-chipklacht.nl/site/197/index.html

t klopt van geen kanten
en idd bv in almere zijn reizigers bijna 3x zoveel duurder uit
dus in de dorpen straks ook !
CraZaay

Bericht door CraZaay »

oeps2 schreef:dus ook delen van je salaris
wat dan in deze gewoon in de zakken van een hoge piet beland
Wat heeft dat met de OV-chipkaart of het OV an sich te maken? Energie wordt ook steeds duurder, gemeentelijke heffingen ook, etc. Leven kost nu eenmaal geld, dat heb je in een welvaartsmaatschappij. Je kunt het ook geen OV nemen, het geld in je zak houden en gaan lopen, fietsen, of thuis achter de geraniums zitten. Je hebt nog steeds een keuze.

Maar goed, gigantisch off-topic verder, dus ik laat het hierbij zolang het niet over de OV-chipkaart gaat. Ik denk dat veel mensen iig goedkoper uit zijn met de OV-chipkaart t.o.v. strippen (redenen heb ik hierboven al genoemd).

edit: En natuurlijk word je op zones berekend voor een abonnement. Je koopt immers een abo voor een zone, niet voor een rit van halte A naar halte B.
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Hoe weet je dan dat de tijd van die in/uitcheckdingen niet goed staat als je dat niet kan checken?
En het is volgens mij ook niet zo dat je per se voor je kinderen een school moet kiezen die blijkbaar zo ver weg is dat ze met het OV moeten. Er zijn altijd wel scholen op fietsafstand. Als je die niet kiest, ja dan is het gevolg dat je geld kwijt bent aan het OV. En als er misschien een andere buschauffeur was gekomen, was er misschien ook niet meer geaccepteerd dat ze hun 2 sterrenabo eigenlijk een 3 sterrentraject reizen. Dat weet je toch nooit.
Net zoals met zo´n bus in een of ander dorp waar de buschauffeur blijkbaar creatief telt. Kan er ook net zo goed eentje komen die wel eerlijk doorgeeft dat er erg weinig mensen meegaan. Net wat Craazay al zei, je weet dat als je in zo´n dorp gaat wonen. Staat volgens mij allemaal los van de ovchip.
En oude mensen die weinig geld hebben die nu iets duurder uit zijn... zoals jij dat zegt oeps dat je dan nu daar aan mee moet betalen.. hoeveel zal dat dan zijn per maand? Zoveel duurder is het niet, en hoe vaak gaan ze dan met de bus? Zal toch wel meevallen?
Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ »

Voor een gezin met een laag inkomen, die niet zo vaak met openbaar vervoer gaan, kost de OV-chipkaart per persoon 20 euro borg voor gebruik in de trein. Die borg die dus op een chipkaart 'moet' blijven staan.
Het schijnt dat de borg voor een ritje met tram/bus/metro spoedig opgehoogd wordt (is nu nog 4 euro).
Dit omdat er veel ritjes (streekbussen) al duurder zijn dan 4 euro.
Geniet van de positieve momenten.
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

k nu zo slecht tegen mensen die een groot gezin stichten en dan tegen iedereen gaan klagen dat het zo duur is. En dan vooral de grote boze buitenwereld er de schuld geven. Je hebt zelf een keus gemaakt voor die kinderen, draag de gevolgen dan ook zelf.

@Oeps: Dat argument over die extra zone houdt geen steek. In de buurt van mijn ouderlijk dorp is er al sinds jaar en dag zo'n situatie. Als je van het ene dorp naar het volgende de bus pakt kom je door een extra zone. Die zone ligt eigenlijk ernaast, maar heeft een uitschieter over de bewuste busroute heen zodat er een extra strip gestempeld moet worden. Ik weet niet eens zeker of er wel een halte in dat stukje is.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Sabrina

Bericht door Sabrina »

fixertje schreef:k nu zo slecht tegen mensen die een groot gezin stichten en dan tegen iedereen gaan klagen dat het zo duur is. En dan vooral de grote boze buitenwereld er de schuld geven. Je hebt zelf een keus gemaakt voor die kinderen, draag de gevolgen dan ook zelf.

@Oeps: Dat argument over die extra zone houdt geen steek. In de buurt van mijn ouderlijk dorp is er al sinds jaar en dag zo'n situatie. Als je van het ene dorp naar het volgende de bus pakt kom je door een extra zone. Die zone ligt eigenlijk ernaast, maar heeft een uitschieter over de bewuste busroute heen zodat er een extra strip gestempeld moet worden. Ik weet niet eens zeker of er wel een halte in dat stukje is.
Wat betreft dat bovenste: Helemaal waar. Je kiest er zelf voor om een groot gezin te stichten, dan wil ik ook niet horen dat alles zo duur is ómdat je zoveel kinderen hebt, want die keuze maak je wél zelf. Het is voor iedereen duur, maar dat is het hele leven, niet alleen het OV.

Wat het tweede betreft: Ja, die situatie hebben wij hier ook. Als wij van Harmelen naar Utrecht willen, moeten we via Veldhuizen, een wijk van Utrecht. Daarna moeten we dan nog door De Meern, en dáárna gaat die bus pas naar Utrecht. Zijn toch twee extra zones die ik wel betaal, maar niet gebruik. En daar hoor je mij ook niet over klagen, ook niet toen ik vorig jaar nog op een abonnement reisde. Dus ik vind 't eerlijk gezegd gewoon gezeur. Zo slecht is het OV hier helemaal niet, het is (heb ik me laten vertellen) in België bijvoorbeeld veel slechter.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Zeg, oeps... Is het wel strikt noodzakelijk dat al je kids met de bus naar school gaan, het hele jaar door?

Ik kom uit een dorp, hier was en is nog steeds geen goed OV naar de middelbare school waar ik heen ben geweest. Er is sowieso geen goed OV. Dat betekende dus gewoon fietsen, 25 km per dag. Toen ik in het derde jaar zat, heeft de school een slecht-weer bus in het leven geroepen die bij heel slecht weer reed. That's it.

En mijn ouders en die van een vriendin brachten ons sporadisch weg als het echt te bar was. Maar verder moest ik gewoon fietsen. Jullie wonen in Amsterdam, kan toch nooit zo zijn dat je kids werkelijk afhankelijk zijn van het OV?

Dan nog, moet je het zelf weten of je de kids met de bus naar school laat gaan, maar fietsen kost niks.
MILF :grin_ani:
JJV

Bericht door JJV »

mjha...dacht ik ook
ook fiets verleden hier
(maar ga niet voor anderen denken in dit soort dingen)

overigens is fietsen duur in A'dm hoor juff.. Al dat gesloop en gejat hiero....
~\v/~
oeps2

Bericht door oeps2 »

ja mijn kid de oudste straks ook de middelste gaat met t ov
ten eerste omdat de afstand van noord naar zuidoost te ver is .. en in de winter in t donker ook gevaarlijk
en ook omdat ik mijn kinderen al helemaal niet door de binnenstad wil laten fietsen dagelijks
dat heeft ook te maken met boris dat jongetje wat in de marnixstraat is doodgereden begin van de zomer

verder heb ik het niet over mijzelf wat betreft die kids wij hebben geld genoeg
maar ik zie zat gezinnen op mijn school die er wel problemen mee hebben

maar mensen ga vooral lekker met de ov chip .
wees een schaap die met de kudde meeloopt
hou goed je oogkleppen op want stel je voor dat je iets ziet
ga vooral niet tegen het gezag in
zeker niet als dat niet in je zit

groeten oeps

die vanavond lekker gaat stappen ! :banana: :banana:

geloof vooral nix van wat ik zeg want het is toch niet waar :clown:
ieder zn waarheid zit tussen zn eigen oren :clown:
toedeloe
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Ja ga er tegenin. Hij is er toch al, maar succes!
Misschien kan je anders ook nog even tegen de euro ingaan, als je toch bezig bent? ;)
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Of tegen de Mammoet-wet, dies er ook nog niet zo lang ;)
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Plaats reactie