Allemaal leuke ideeën, maar ze gaan bij mij wat moeilijker

. De dichtstbijzijnde bushalte is voor mij 5 minuten, dus daar heb ik altijd al wel een stukje wandeling. Op de hogeschool moet ik eerst twee trappen op voordat ik bij de lift ben, dus dat doe ik ook wel. Extra beweging ergens tussenin gooien is alleen wat moeilijker, omdat dan mijn vermoeidheid wel weer z'n hoofd om de hoek steekt en kiekeboe komt zeggen. Ik probeerde laatst bijvoorbeeld eens met een klasgenoot mee te lopen die claustrofobisch is, en dus samen de trap te nemen. Ik ben één verdieping hoger gekomen, en ben toen alsnog de lift in gedoken omdat ik geen lucht meer kreeg.
I know, één verdieping is toch al een stapje, en het wordt steeds beter, maar zulke 'experimenten' kosten mij zo gigantisch veel energie dat ik 't meestal maar laat omdat ik die energie de rest van de dag nog hard genoeg nodig heb

. Het werkt wel, though, als je het op die manier op kunt bouwen. Het envelopjesverhaal, voor wie dat kent. Als je dezelfde inspanning regelmatig verricht, wordt het makkelijker en krijg je meer conditie, da's bij mij gebeurd door die trappen en het naar de bus lopen. Ik heb alleen nog niet echt iets gevonden wat qua inspanning klein genoeg is, en wat ik er toch bovenop kan doen. Een bushalte eerder uitstappen equals minstens tien minuten lopen, één verdieping omhoog lopen is al twee trappen. Hebben jullie daar nog ideeën van dingen die je algemeen kunt doen, die minder zwaar zijn? Het voelt alsof ik nu een kilo til, en ik er wel een paar ons of misschien zelfs een pond bij zou willen om op te bouwen, maar ik er direct nog een kilo bovenop moet gooien met bovengenoemde opties :icon_sad:.