WS valt af!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Sabrina

Re: WS valt af!

Bericht door Sabrina »

Allemaal leuke ideeën, maar ze gaan bij mij wat moeilijker :). De dichtstbijzijnde bushalte is voor mij 5 minuten, dus daar heb ik altijd al wel een stukje wandeling. Op de hogeschool moet ik eerst twee trappen op voordat ik bij de lift ben, dus dat doe ik ook wel. Extra beweging ergens tussenin gooien is alleen wat moeilijker, omdat dan mijn vermoeidheid wel weer z'n hoofd om de hoek steekt en kiekeboe komt zeggen. Ik probeerde laatst bijvoorbeeld eens met een klasgenoot mee te lopen die claustrofobisch is, en dus samen de trap te nemen. Ik ben één verdieping hoger gekomen, en ben toen alsnog de lift in gedoken omdat ik geen lucht meer kreeg.

I know, één verdieping is toch al een stapje, en het wordt steeds beter, maar zulke 'experimenten' kosten mij zo gigantisch veel energie dat ik 't meestal maar laat omdat ik die energie de rest van de dag nog hard genoeg nodig heb :|. Het werkt wel, though, als je het op die manier op kunt bouwen. Het envelopjesverhaal, voor wie dat kent. Als je dezelfde inspanning regelmatig verricht, wordt het makkelijker en krijg je meer conditie, da's bij mij gebeurd door die trappen en het naar de bus lopen. Ik heb alleen nog niet echt iets gevonden wat qua inspanning klein genoeg is, en wat ik er toch bovenop kan doen. Een bushalte eerder uitstappen equals minstens tien minuten lopen, één verdieping omhoog lopen is al twee trappen. Hebben jullie daar nog ideeën van dingen die je algemeen kunt doen, die minder zwaar zijn? Het voelt alsof ik nu een kilo til, en ik er wel een paar ons of misschien zelfs een pond bij zou willen om op te bouwen, maar ik er direct nog een kilo bovenop moet gooien met bovengenoemde opties :icon_sad:.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Yara

Bericht door Yara »

Is het geen idee om te kijken of je in aanmerking komt voor sporten onder begeleiding van een fysiotherapeut Sabrina?
Ik ben daar kort na alle behandelingen mee begonnen en ik merk dat ik het een heel prettige manier vind om op dit moment te sporten. Iemand die gewoon echt kijkt wat mijn lichaam aan kan en ook serieus weet waar ze het over heeft in plaats van die mensen in de sportschool. Natuurlijk lost het je energieproblemen niet op, maar ik merk wel dat een betere conditie maakt dat ik me ook daadwerkelijk ietsje beter voel.
(En ik loop tegenwoordig al 15 minuten wel 4.4 km per uur, in plaats van 3.8 waar ik op begon. Op de fiets en roeiapparaat ook vooruitgang dus het werkt wel. :))
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Dat is wel een goeie! Ik doe ook een uurtje sporten voor mensen met een beperking per week en over de maanden (inmiddels jaren) merk ik behoorlijke vooruitgang waar ik in de rest van mijn leven profijt van heb. Ik ben wel blij dat het erg dicht bij mijn huis kan, anders zou het weer 'lepeltjes' (oftewel een hap uit mijn beperkt energiebudget) kosten, die ik niet heb.

Waar ik nog aan zat te denken is een paar yoga-of-andere oefeningen per dag, bijvoorbeeld bij het opstaan of slapen gaan? Dat heeft het voordeel dat je er niets extra's voor hoeft te doen, om ermee te beginnen.
Yara

Bericht door Yara »

Dat het bij mij vlakbij is helpt inderdaad wel. Als het heel veel energie kostte om er te komen was het al ingewikkelder geweest. Nou ga ik nu nog steeds met de auto. maar 5 minuten rijden is te overzien. Wie weet, volgend jaar ergens op de fiets er heen. :)

Overigens...dit is ook nog een goedkope manier van sporten, de verzekering betaald. ;)
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Sabrina schreef: Ik ben één verdieping hoger gekomen, en ben toen alsnog de lift in gedoken omdat ik geen lucht meer kreeg.
Maar is dat ook niet omdat je conditie te slecht is en je dus daardoor buiten adem raakt? En dus juist zou moeten doen om conditie op te bouwen?
Niet bewegen is nog veel slechter, dan ga je (niet persoonlijk tegen Sabrina, maar algemene 'je') alleen maar vast zitten en je inspanningsniveau is enorm laag.

Ik heb met mijn been in het gips gezeten, daarna kon ik niet eens meer de trap oplopen in een stevig tempo, dan stond ik te hijgen als een oud karrepaard. Dit kwam doordat ik 8 weken niks had gedaan. Maar door te oefenen, steeds vaker die trap weer op, ging het steeds beter...
MILF :grin_ani:
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Jawel, maar als je met landurige vermoeidheidsklachten te hard traint, dan ga je niet vooruit maar kapot. Daarom vroeg Sabrina ook om voor een kleiner stapje erbij dan meteen een hele trap extra. Een kwart of een halve trap extra zou ideaal zijn om conditie op te bouwen, maar dat is helaas geen optie.
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Ravelijne schreef:Jawel, maar als je met landurige vermoeidheidsklachten te hard traint, dan ga je niet vooruit maar kapot.
Jep. weet ik. CVS hier he... ;)

Nou ja.. Ik weet mijn punt niet meer, dus laat maar. Ik ga anders dingen herhalen die jullie al weten. :)
MILF :grin_ani:
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Wat je zegt, klopt op zich ook wel juffie, mijn conditie is ruk. Ik ben 'm weer druk aan het opbouwen, maar weet nu geen stap die klein genoeg is voor mij om te kunnen. Een verdieping met de trap gaan is nu nog te veel, dan voel ik de rest van mijn dag de gevolgen en heb ik een lepel te veel opgemaakt, zal ik maar zeggen. Maar je hebt er zeker gelijk in dat het juist beter wordt door iets te doen :).
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
cinderella

Bericht door cinderella »

En als jullie nou eens samen na het eten je jas aantrekken en even naar buiten gaan? Al is het maar tot het eind van de straat en terug? Even een frisse neus gehaald, en om de paar dagen een lantaarnpaal verder?
toen doet er nu niet meer toe
oeps2

Bericht door oeps2 »

pcies +1
gewoon ff stukkie om thuis lopen en lantaarnpaaltje verder elke keer of zo ?
leonietje

Bericht door leonietje »

Even een update van deze kant. Mijn maag begint weer aan te geven dat ik toch moet eten al smaakt het eten nog niet echt lekker. Maar ben blij dat mijn lijf dat weer gaat doen. Was vooral bang om in het ritme van niet willen/kunnen eten te blijven hangen. Nu is het wel moeilijk om niet de slechte dingen te gaan pakken (omdat het meeste me nog niet smaakt) want ik was zo lekker op weg met afvallen. Eerst maar weer stapje doen om ritme terug te krijgen door te gaan ontbijten. Ik wilde voor de kerst 7.5 kilo kwijt zijn. En ben er bijna. Zal maandag of dinsdag de stand doorgeven.
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

en ik ga vanaf maandag ook meedoen. k Zie er wel tegenop maar ik wil gewoon in dat rokje.
Maandag zal ik de beginstand doorgeven.....
Duimen jullie allemaal voor me want ik zie er toch best wel tegenop, ik ben hier echt zo slecht in en als ik niet direct resultaat ga zien, ben ik bang dat ik het ga opgeven. En dan stel ik niet alleen mezelf teleur maar ook iemand anders die ik echt helemaal niet teleur wil stellen.
kitten

Bericht door kitten »

Ik heb een beetje een terugval gehad. :icon_sad: Niet aangekomen, denk ik. Maar ook niet goed bezig. Ik merk dat ik erg veel moeite heb met het weggevallen ritme van een baan. :nopompom:

Laatst dacht ik: oh nog even snel mijn boekje bijwerken van vandaag en gister... bleek ik al 5 (!) dagen niet te hebben geschreven. Ik dacht blijkbaar al 4 dagen lang "oh straks nog even snel mijn boekje bijwerken van vandaag en gister"... :nopompom: En fruit... niet of 1 per dag net als vroeger...

Maar gisteren vol goede moed een kruis door de laatste halve dag gezet en opnieuw begonnen. Ook met fruit. Meteen flink fruit ingeslagen en vandaag al een banaan op en een kiwi en ik ga nu een mandarijn pakken. :yes: En netjes geschreven weer!
leonietje

Bericht door leonietje »

Go kitten :static: je kan dit echt wel je bent al zo goed bezig de laatste tijd!
Denk dat het belangrijk is om een een nieuw ritme te vinden! Is het misschien een idee om je wekker op je mobiel in te stellen op bepaalde tijden zodat je ook pas op die tijden iets eet en dus niet vergeet te eten? Waardoor je geen honger hebt op tijden waarop je beter niet kan eten en dus minder snel gaat snaaien naar fout eten??

maar in ieder geval GO GO GO kitten :banana:
nijntje

Bericht door nijntje »

:static: :static: Vanochtend voor het eerst stond de wijzer van mijn weegschaal tegen de onderkant van de 70 kg aan :static: :static:

Kan ik in elk geval volgende week met een redelijk gerust hart naar de sauna ;)

Oh, enne kitten, niet de moed opgeven!! Toch doorgaan, of opnieuw beginnen als je nu een week ofzo niets heb bijgehouden. Een tijdelijke terugval kan, is balen en jammer, maar niet het einde van de wereld. Tenzij je die tijdelijke terugval de kans geeft permanent te worden. Nou ja, da's nog steeds niet het einde van de wereld, maar zou wel jammer zijn van je inspanningen tot nu toe..

*trekt kitten omhoog uit de dip en geeft een knuffel*
Plaats reactie