Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
faery

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door faery »

Kitten is nu aan het kijken, dus vandaag is het niet meer nodig. Woensdag heb ik weer een brief of wat af, denk ik :)
kitten

Bericht door kitten »

Zojuist teruggebeld door een bedrijf op fietsafstand, waar ik een half jaar geleden had gesolliciteerd. Ze hadden mijn CV nog en of ik nog beschikbaar was en yay, punten gescoord, omdat ik direct de bedrijfsnaam herkende! Vrees alleen dat het voor fulltime is, maar dat zie ik dan wel weer. Als het zo vlakbij is, kan ik alweer makkelijker meer uren maken natuurlijk. :) niet fulltime, maar wel meer dan 20.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Leuk bedrijf en ok functie? Fiets afstand is tof!
**Self Rescuing Princess**
Pluu

Bericht door Pluu »

Gesprek gehad. Het gesprek bevestigde dit keer helaas mijn negatieve gevoel dat ik al na het telefoongesprek had. De functie biedt me enerzijds helemaal niets.. geen leuk interessant werk voor nu, geen beter salaris of betere arbeidsvoorwaarden dan mijn uitzendwerk, en ook geen toekomstperspectief in de zin van dat er na mijn zwangerschap opnieuw kans is op een project of baan. En aan de andere kant vragen ze allemaal concessies van me. Meer uren per week dan ik op dit moment eigenlijk wil (ik heb ook mijn webshop nog, waar ik óók tijd voor vrij moet blijven maken, en nu ik zwanger ben wil ik óók tijd voor mezelf over houden om rustig te zwangeren en mijn huis koter-proof te maken), en allemaal andere punten die niet ideaal voor me zijn (even geen zin om op uit te wijden, beetje persoonlijk). In ieder geval allemaal punten waar ik -elk punt afzonderlijk- op zich concessies op kán doen, maar als totaalpakket is die baan eigenlijk gewoon één grote concessie zonder voordelen. Ik heb er eigenlijk helemaal geen zin in. :nopompom:

Op dit moment staan mijn gezondheid en die van Kotertje op de eerste plek; ik wil op dit moment geen baan aannemen waarvan ik verwacht dat ik op mijn tenen moet gaan lopen omdat de baan gewoon niet aansluit op wat ik nu erbij kan hebben. Als gezondheid en baan in conflict gaan komen dan zal ik voor gezondheid kiezen. De pest is, ik verwacht nu al dat dat nodig gaat zijn, dat ik me ergens tijdens de zwangerschap ziek ga moeten melden omdat ik wat zij van me willen voor het aantal uren dat ze willen niet aan ga kunnen. Niet naast alle voorbereidingen voor de bevalling, de pufcursus, de borstvoedcursus, de echo's, alle dingen die ik nog in huis moet doen voor Kotertje, alle zwangerschapskwaaltjes, spanning, vermoeidheid, etc. Ik zie niet één specifiek onoverkomelijk bezwaar in hun eisenpakket, en ik voorzie ook geen wereldschokkende grote zwangerschapsproblemen, maar ik voorzie wel dat allemaal bij elkaar gewoon niet gaat werken. Ik wil niet aan dingen beginnen waarvan ik vooraf al denk dat het een slecht plan is. Niet met Koter in me. Gewoon, nee!

Nu mijn re-integratiebureau nog zien te overtuigen dat het echt een beter idee is om dit baantje af te zeggen dan om tegen beter weten in te beginnen in een project dat absoluut niet bij me past. :nopompom:

Grote kans overigens dat ik dat niet meer hoef te doen. Ik hoor altijd dat mijn gezicht boekdelen spreekt, ook als ik zelf overtuigd ben dat ik heel neutraal gekeken heb. Dus grote kans dat ik tijdens mijn gesprek al duidelijk non-verbaal heb laten weten dat ik het niet zie zitten. De kans op een afwijzing is reëel. :)

Beuh! :nopompom:
Ik wil wel een baan!
Maar gewoon, niet dit. :|
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Jammer pluu!

Kitten had je deze week ook geen gesprek?

En wanneer is Juffie nou?
**Self Rescuing Princess**
cinderella

Bericht door cinderella »

Morgen is juffie. Succes!
toen doet er nu niet meer toe
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

thanx! wat lief en attent van jullie!!!

ik heb wel dit: :smiley_panic: hoor, zeker nadat ik afgelopen week met mijn huidige leidinggevende belde. Ik wil zoooo niet terug!
MILF :grin_ani:
bibi{T}

Bericht door bibi{T} »

@Pluu, jammer dat het niet de baan voor je bleek te zijn.

@Juffie, ik zal voor je duimen morgen :)
kitten

Bericht door kitten »

Ik duim ook! Zelf mag ik vrijdag weer. :)
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Wij duimen ook mee! Romanticide heeft nu toch niets beters te doen op z'n werk ( :mrgreen: ) en ik duim sowieso wel voor je!
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
leonietje

Bericht door leonietje »

Succes!
Crownless

Bericht door Crownless »

Meh, ik kreeg deze mail in mijn inbox.
Van: klauskiening@gmx.de
Verzonden: donderdag 3 november 2011 9:13:16
Aan: emailadres crownless

Hello,
We have found your resume at one of the job offering portals and we are offering a job in Netherlands.

We offer you a vacancy with a guaranteed career growth.

As a result of the last catastrophe in Japan numerous beneficence organizations have appeared and we are one of these foundations.

We know that many people all over the world wish to take part in the helping programs for the victims. If you wish to combine a good business with a high income| then please study our offer.

We have opened the new Department of beneficence of a big japanese bank and we invite you to work there.

Requirements: Basic computer knowledge (Word| Excel| Internet)
Mobile and stationary telephone with permanent availability
Permanent Internet access
Punctuality
Attention
Responsibility

To receive more detailsplease respond to this letter.

Best regards.
Geen naam verder. Meh. Je-zoekt-een-baan-phishing ofzo. Meh.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
nijntje

Bericht door nijntje »

Klinkt inderdaad niet heel vertrouwenswekkend ofzo.... Vooral ook omdat ze niet zeggen WAT je dan zou moeten doen.

Zeer wazig en niet echt geloofwaardig....
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

'We laten je uiterlijk morgen iets horen...'

BEL NOU!!! :smiley_panic:
MILF :grin_ani:
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Aww juffie, ik denk dat dat niet meer komt vanavond, tenzij ze het echt als allerlaatste doen voor ze weggaan oid.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Plaats reactie