WS valt af!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Sabrina

Re: WS valt af!

Bericht door Sabrina »

Geen idee wat betreft je medicijnen, mej.s...

Bij mij gaat 't wel goed geloof ik :). Ik heb nog geen nieuwe tussenstand, maar ik zal vast wel iets aangekomen zijn na al 't lekkere eten. Ik ben ook aan het kijken naar Weight Watchers online, dat ziet er wel heel goed uit voor mij. Naar bijeenkomsten gaan, zou voor mij een te grote drempel vormen, maar als ik alles online kan bekijken, moet 't een stuk makkelijker zijn.

Romanticide doet trouwens ook vrolijk mee, maar bij hem gaat 't wat stroever. Hij eet al heel gezond, maar waarschijnlijk niet frequent genoeg, want hij raakt niets meer kwijt. We gaan dus kijken of structureler eten (ontbijten en lunchen dus) kan helpen. Iemand nog tips daarin? Ik heb al wel bedacht dat hij elke dag twee appels mee kan nemen o.i.d., maar wat doe je als je stil staat?
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Voleuse

Bericht door Voleuse »

@mej.s: corticosteroïden zijn toch een synthetische versie van cortisol? Het effect van cortisol op gewicht kan ik wel even voor je uitzoeken, dat heb ik op de universiteit wel gehad.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
mej.s

Bericht door mej.s »

Voleuse schreef:@mej.s: corticosteroïden zijn toch een synthetische versie van cortisol? Het effect van cortisol op gewicht kan ik wel even voor je uitzoeken, dat heb ik op de universiteit wel gehad.
Yep, het is de synthetische nabootsing van je eigen hormonen. Ik ken de werking van Prednison, dat je daar dikker van word en dat wil ik niet. Het is tegenstrijdig. De medicijnen helpen goed maar als het effect is toch dikker worden, althans niet lichter is dit wel moeilijk te accepteren. I know, vrouwen zijn moeilijke wezens :roll: :mrgreen:
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Bij medicijnen nemen is het altijd een afweging tussen de goede dingen die het doet en de vervelende bijwerkingen... En dikker worden vind ik persoonlijk ook best een erge bijwerking :P. Maar ik zal het even voor je nakijken, het is volgensmij niet zo simpel als 'je wordt er dikker van', maar het heeft zeker wel een effect.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
kitten

Bericht door kitten »

Sabrina schreef: ...maar wat doe je als je stil staat?
Volhouden!! Als je eerst afviel en dan met hetzelfde eetpatroon ineens stil staat, dan is dat een kwestie van doorzetten. Heel moeilijk, want de motivatie krijgt een dreun, maar als je vol houdt, ga je na een tijdje weer afvallen.
Wever

Bericht door Wever »

Meh...ik kom me hier ook even melden. Sinds een klein jaar ben ik blijkbaar 8 kilo aangekomen. Vervelend, want daarvoor zat ik ook al iets boven dat BMI-ding van 25. Oftewel: er gaat 10 kilo af. Bij voorkeur zonder gebruik van hulpmiddelen als kettingzagen en hakbijlen.

*gelijk extra motivatie voor meer te sporten heeft*
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Mijn schildklier werkt weer zeer slecht, dus het afvallen heeft alweer een extra uitdaging... Maar goed, ik ga gewoon door, wie weet lukt het gewoon wel.

Maar, ik las dus dat ik (volgens de site van het voedingscentrum) 2600 calorieen per dag nodig zou hebben. Nu met dit eetpatroon krijg ik gemiddeld 1500 calorieen per dag. Is dat dan goed? Of zou dat dan weer te weinig zijn? Als je die 2600 per dag neemt, dan blijf je toch gelijk qua gewicht lijkt me? Hoeveel minder moet je dan nemen om goed af te vallen?
Cera

Bericht door Cera »

Het is 3 januari... Eerste maandag van het nieuwe jaar. Gezond en minder eten en meer en structureel sporten zijn maar enkele van mijn goede voornemens voor dit jaar. Deze voornemens zijn eigenlijk gekoppeld aan een groter goed voornemen. Minder onzeker over mezelf zijn en dingen waar ik onzeker over ben waar ik invloed op heb veranderen. Met mijn lijf ben ik niet echt blij. Voor ik kan accepteren dat ik geen strak lijf en geen maatje 38 heb wil ik in elk geval zodanig mijn levensstijl veranderen dat ik weet dat ik er alles aan heb gedaan om in mijn optimale vorm te zijn. Ik hoop dat ik dan mijn lichaam kan accepteren en weer trots op mezelf kan zijn. Merk dat mijn lijf me in de weg staat als het gaat om mijn seksuele beleving maar ook hoe ik in relatie tot mijn vriend en mijn omgeving sta.
Het heeft eigenlijk niet eens met mijn lijf te maken maar meer dat ik mezelf een enorme slappeling en saboteur vind.

Vanmorgen heb ik me voor het eerst gewogen. Ik weeg net zoveel als mijn geboortejaar... 82 kilo. Ik ga dagelijks bijhouden wat ik eet om inzicht in mijn eetpatroon te krijgen. Daarnaast ga ik bijhouden hoeveel ik beweeg en hoeveel centimeters de verschillende lichaamsdelen in omvang bedragen. Ik heb een kleine agenda voor 2011 gekocht waar ik alles in bij ga houden en zal in dit topic mijn ervaringen delen.

Voor iedereen die dit leest... een gezond en sportief 2011 gewenst! Veel succes als je ook strijdt tegen de kilo’s!
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Mooie blog voor wie zich er mee identificeert

Ik wel een beetje zo onderhand
**Self Rescuing Princess**
mej.s

Bericht door mej.s »

Ik heb naar de uitzending gekeken van Lekker Dik van de VPRO op nieuwjaarsavond. Dat vond ik ook wel een eye-opener. Accepteer jezelf met je volle lijf en ga van jezelf houden. Daar zit natuurlijk wel een kern van waarheid in. Maar toch he, ik wil die 6 kilo kwijt. Wat is nou 6 kilo. Ik zag net een reclame van XLS nog wat. Hmm, dat ziet er aanlokkelijk uit. Want sporten doe ik al en minder eten lukt ook wel. En intussen weet ik ook dat het een lapmiddel is want je moet je gedrag veranderen. Dus niet meer toegeven aan zoetaanvallen. Waarom houd ik zo van zoet en noten. Waarom niet van komkommers en paprika. Of waarom heb ik van nature geen maatje 40. Oke, nu moet ik stoppen met klagen, ik zou er bijna weer van de kast induiken. Nee, discipline. Dat heb ik toch, ik ben toch sub. Maar in deze overwint nog steeds het afstruinen van mijn kast. Ik heb nu echt voorgenomen om echt geen lekkers meer te kopen en op te maken wat ik in huis heb. Ach jee, hoe vaak heb ik dit al gezegd :shock: . Maar nu heb ik ook wel wat verantwoording aan mijn vriend af te leggen. Hij gaat me helpen met praten en me stimuleren om vol te houden. Plus dat ik niet wil toegeven aan mijn zwakte en hem wil laten zien dat ik het wel kan. En op een gegeven moment moet het ook zichtbaaar zijn dat er kilootjes af gaan.
faery

Bericht door faery »

Dat zou iedereen moeten doen, of je nu dik bent of dun. Gezond leven om het gezond leven is volgens mij veel beter voor je geestelijke gemoedstoestand.
Wever

Bericht door Wever »

mej.s schreef:Accepteer jezelf met je volle lijf en ga van jezelf houden.
Leuk voor jou dat dat blijkbaar een eye opener was, maar ik denk niet dat je hier namens veel mensen praat. Ik accepteer mezelf prima met alle kilo's die ik ben, en hou evengoed lekker van mezelf (vooral 's avonds, als ik alleen in bed lig). Niettemin wil ik graag toch wat kilo's kwijt. Een gezond leven nastreven is IMO belangrijker dan te moeten voldoen aan een of ander modeverschijnsel die zegt dat iedereen mager en/of gespierd moet zijn. :)
faery

Bericht door faery »

Een gezond leven nastreven ≠ afvallen.
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

@ mej.s: ik kom gemakkelijk aan, maar deed dat altijd al. Ik heb ook astma en corticosteroiden dus. Ik wijt het meer aan dat mijn moeder en grootmoeder ook fel aankomen. Altijd er beetje opletten werkt voor mij beter dan opeens erop moeten letten. Want dan moet ik veel te drastisch veranderen en dan is heel mijn zelfdiscipline ook de deur uit. Altijd moeilijker voor mij na dagen als deze: nu heb ik toch weer wat extra gesnoept enzo en dan heb ik die behoefte ook direct weer heviger.
edit: ik bedoelde met dat van ik heb ook astma enzo: ik heb wel een gezond gewicht.
mej.s

Bericht door mej.s »

Dank je Gilrean voor je antwoord! Ik snap 'm.

Ik ken mijn moeder niet anders dan aan het lijnen met weet ik allemaal wat en eind van het liedeje is ze er geen gram lichter van geworden. Nu waren mijn beide oma's ook van die stevige dames met van die zwabberende kipfiletjes. Het zal wel genetisch zijn. Maar dit is voor mij geen excuus om me er bij neer te leggen. Mijn kipfiletjes heb ik grotendeels eraf getraind in 2 jaar. Ik heb nog wel stevige bovenarmen maar durf nu wel mouwloze shirtjes of hemdjes te dragen. Voorheen echt niet hoor. Wie zit er te wachten op het uitzicht van zwabberende bovenarmen :shock: .

@Wever: over acceptie sprak ik voor mezelf uiteraard. Ik zal nooit praten voor een ander omdat ik de situatie niet ken. En mijn gewicht is best in evenwicht met mijn lengte en mag ik er best zijn ;) . Verder ben ik gezond met al met kwaaltjes en sta onder toezicht van genoeg artsen die alles in de gaten houden; ook mijn psychisch welzijn.
Plaats reactie