De wondere wereld van digitale techniek

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Ravelijne

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door Ravelijne »

Goeie tips! Ik was bang dat navigatie op de foon irritant kon zijn als je je foon ook gebruikt om te bellen of als er een SMSje binnenkomt en dat het je telefoon langzaam maakt, maar dat valt wel mee? Ook heeft hij op zijn foon alleen data in BE en niet in NL en hij rijdt veel in allebei.
chell

Bericht door chell »

Ik heb een TomTom met fileinformatie gehad (heb nu geen abo meer wegens nauwelijks nog op de weg) en vond die superfijn. Ik heb ook genavigeerd met mijn Android, maar dat vond ik echt stukken minder duidelijk. Ik heb ook wel eens gereden met een MIO en een Garmin, maar blijf TomTom het best en het duidelijkst vinden.

Het grootste nadeel van navigeren met je telefoon is overigens vaak dat de gps niet snel genoeg is en je dus afslagen gaat missen omdat ie net wat achterloopt.
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Ah, ja! Dat heb ik te voet ook al gehad op mijn mobiel met gMaps, idd. Of als ik in de bus op mijn telefoon even kijk waar we ongeveer zijn. Superirritant idd.

Dan schuift TomTom toch weer een plekje omhoog op het lijstje. Helaas zijn er over het meest recente model dan weer veel slechte reviews. Een model eerder kan natuurlijk wel, maar ik ben bang dat die misschien ook weer eerder verouderd is en niet meer gesupport wordt.
kitten

Bericht door kitten »

Mijn Google navigatie is wel snel genoeg. Ik schakel hem nu vaak bij, omdat mijn B-merk navigatiesysteem echt oud wordt. Kent nieuwe wegen niet, heeft lang nodig om de sateliet te vinden enz. Google maps navigatie vind ik ideaal. Nadeel is wel dat je idd niet kunt bellen en dat het batterij vreet. Het schijnt wel te werken zonder dataverkeer, als je vooraf de kaarten ophaalt die je nodig hebt.
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Hmmm, dat zouden we dan even kunnen uitproberen. Maar kunnen bellen is wel belangrijk, (veel telefoontjes onderweg, regelmatig ook nog over later beginnen van de afspraak). Dus dan waarschijnlijk toch weer een extern systeem.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Met m'n iPhone, vanaf iOS 5 kan je bellen en navigeren tegelijk, daarvoor was het idd echt VRESELIJK irritant dat iemand belde, dan mistte je een afslag enzo.

Af en toe is ie iets langzamer en dat is in de stad wel lastig, maar als je hem goed kan zien komt het vaak wel goed. En ik gebruik hem prive dus dan is af en toe eens keren niet de moeite om een losse te kopen.
**Self Rescuing Princess**
Mack

Bericht door Mack »

In dat geval zou ik zeker een aparte nemen. Ik gebruik mijn nav meer voor file-info & ETA dan voor echt de weg vinden.
Soms voor het laatste stukje in een stad die ik niet zo goed ken, maar de routes naar het merendeel van de Nederlandse steden ken ik uit m'n hoofd.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
chell

Bericht door chell »

Ik gebruikte mijn navigatie toen ik voor mijn werk nog veel reed idd heel erg voor fileinfo, ETA en het laatste stukje naar de plaats van bestemming. Ik reed zelfs de route naar huis vaak met de TomTom aan, vanwege die file info. Maar júist bij dat laatste stukje is het wel belangrijk dat ie snel genoeg vertelt dat je de afslag moet hebben. En dat ging bij m'n Googlenav op foon nog wel eens mis. Plus dat ik die ook gewoon minder duidelijk vind qua beeld van waar je heen moet, maar dat is persoonlijk.

En mijn TomTom blijkt tegen heel wat stootjes te kunnen. Hij is verzopen in ruitewisserontdooivloeistof en ligt inmiddels uit elkaar omdat ie klem zat in het dashboard kastje, maar doet het nog steeds! :)

Ik heb 'm overigens al tijden niet bijgewerkt, qua kaarten, dus sommige dingen kloppen niet helemaal meer, maar ik kom nog steeds overal wel.
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

@Mack Zarath moet vaak naar plekken waar hij nog nooit geweest is op obscure landelijke plekken en industrie terreinen, dus dat is geen overbodige luxe, idd.

@Chell: Dat is een flink gemangeld apparaatje! Dat ze onverwoestbaar zijn, geloof ik. Die van Zarath is naar schatting zo'n 12 jaar oud (en ziet er ook zo uit) en geeft nu pas de geest. :)
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Ik heb ook googlenav op mijn foon,maar kan prima bellen ook hoor. Kwestie van headset of oortje gebruiken.
MILF :grin_ani:
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

@Juffie Hoe werkt dat met nummer ingeven? Moet je dan uit navigatie, of doe je dat met spraakherkenning of zoiets?
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Je drukt dan even op de homeknop, op de achtergrond gaat navigatie door. Dan bellen en weer terug naar navigatie. Of idd spraakdinges. En ik heb VIA mijn bluetooth dat ik mijn laatst gemelde nummer kan doen.
MILF :grin_ani:
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Okay, dat is wel te doen. Denk dat de kans op af en toe vertraging bij de navigatie toch de doorslag gaat geven voor een extern systeem, maar het is goed om te weten. Thanks!
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Nadat we dit weekend echt tig keer verkeerd te zijn gereden omdat de oude TomTom geen verbinding had of het Noorden kwijt was en begon te tollen, heb ik vandaag met veel subtiele hints Zarath zover gekregen om tot aanschaf van een nieuwe over te gaan. ;) Yay! Het is weer een TomTom geworden. Zarath is er nu mee de hond ophalen van logeeradres. Ik ben heel benieuwd hoe de nieuwe bevalt!

Het is er een met een magnetisch klik-systeem geworden, omdat het mechanische systeem op de oude als eerste problemen gaf. Wat ik tot nu toe van de nieuwe gezien heb, is het een prettig ding. Hij had in ieder geval vrijwel meteen verbinding, dat is al fijn. :)
skaoot

Bericht door skaoot »

Ik ben op jacht naar een cheapo netbookje/minilaptopje voor studie. Als het maar met Office en internet overweg kan, accu een paar uur prima werkt en ik me geen breuk hoef te sjouwen vind ik het al goed. Budget is max 200. Iemand nog goede tips? Ben al druk Marktplaats aan het afstropen maar altijd handig om ook even WS te porren :mrgreen:
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Plaats reactie