Baby kletspraat
- juffie
- Site Admin
- kitten
Re: Baby kletspraat
Het kan heel pittig zijn soms. Ik hoop dat je de oplossing vindt, zodat het ook nog leuk wordt en niet alleen strijd. Had je wel het idee dat de lactatiekundige wist wat ze deed?
- Crownless
Nachtvoedingen wennen niet 
Ik zit weer even in een 'ik ben het beu' fase. Moe, het gevoel een melkfabriek te zijn, twijfels of ik het wel goed doe... Knul is aan het gillen geslagen. En het is vast deels 'oh, kan mijn stem dat ook?' Maar ook oorverdovend schel en vervanging van huilen.
En laatst was ik ontzettend niet lekker met verkoudheid en misselijk, en dan toch door moeten (met extra moeilijkheid dat Knul hetzelfde had, en dus veel knuffels en drinken wilde). Oh man, ik ben zo moe.
Maar dan lacht Knul en is het weer goed. Hij zoekt echt contact en is mijn grootste fan. En dat is awesome.
Ondertussen blijft Bryan hinten dat hij ons seksleven mist. En ik kan er niks mee. Ik ben moe. Ik voel me totaal a-seksueel met een klein hummeltje dat 6 tot 8 maal daags aan mijn tieten lurkt. Ik heb gewoon echt geen zin in seks. Laat staan spelen.
Iemand tips?

Ik zit weer even in een 'ik ben het beu' fase. Moe, het gevoel een melkfabriek te zijn, twijfels of ik het wel goed doe... Knul is aan het gillen geslagen. En het is vast deels 'oh, kan mijn stem dat ook?' Maar ook oorverdovend schel en vervanging van huilen.
En laatst was ik ontzettend niet lekker met verkoudheid en misselijk, en dan toch door moeten (met extra moeilijkheid dat Knul hetzelfde had, en dus veel knuffels en drinken wilde). Oh man, ik ben zo moe.
Maar dan lacht Knul en is het weer goed. Hij zoekt echt contact en is mijn grootste fan. En dat is awesome.
Ondertussen blijft Bryan hinten dat hij ons seksleven mist. En ik kan er niks mee. Ik ben moe. Ik voel me totaal a-seksueel met een klein hummeltje dat 6 tot 8 maal daags aan mijn tieten lurkt. Ik heb gewoon echt geen zin in seks. Laat staan spelen.
Iemand tips?
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
- lunaaa
Crownless: pittig hoor, heb geen tips voor je. Maar wel een dikke knuffel!
Wat het niet makkelijker maakt is dat ik altijd al het gevoel heb gehad dat er iets "mis" was met m'n borsten. Ze pasten niet bij mijn lijf en ook tijdens de zwangerschap veranderden ze totaal niet. En hoewel niet iedere vrouw (veel) verandering merkt in de zwangerschap, is dat toch wel meestal zo volgens mij. Voelt nu als een bevestiging dat ik prutborsten heb. Hopelijk trekt dat gevoel snel weer weg.
Het was er eentje van de kraamzorgorganisatie en geen officiële. En omdat ik toch het gevoel had er nog niet alles aan te hebben gedaan, hebben we gister iemand laten komen die wel gecertificeerd is. En die kwam tot de conclusie dat het aan m'n borsten ligt. Mijn borsten zijn onderontwikkeld, dat is o.a. te zien/voelen doordat er geen melkklieren te voelen waren op plekken waar die normaal wel zitten (ik had drie uur daarvoor voor het laatst gekolfd). Ook staan ze verder uit elkaar. Het was echt heel erg klote om te horen, aan de andere kant heb ik er (ook volgens haar) wel echt alles aan gedaan. Gisteren hebben we in principe afscheid genomen van de borstvoeding door samen een laatste flesje afgekolfde melk te geven, maar tegen de verwachting in kreeg ik vannacht wel stuwing. Dus vannacht en vanochtend heb ik toch nog gekolfd en ik heb de lactatiekundige gemaild hoe ik dat het beste af kan bouwen.kitten schreef:Het kan heel pittig zijn soms. Ik hoop dat je de oplossing vindt, zodat het ook nog leuk wordt en niet alleen strijd. Had je wel het idee dat de lactatiekundige wist wat ze deed?
Wat het niet makkelijker maakt is dat ik altijd al het gevoel heb gehad dat er iets "mis" was met m'n borsten. Ze pasten niet bij mijn lijf en ook tijdens de zwangerschap veranderden ze totaal niet. En hoewel niet iedere vrouw (veel) verandering merkt in de zwangerschap, is dat toch wel meestal zo volgens mij. Voelt nu als een bevestiging dat ik prutborsten heb. Hopelijk trekt dat gevoel snel weer weg.
- Yara
Knuffel lunaaa! Lijkt me naar om te horen. Goed wel dat je een gecertificeerd lactatiekundige hebt laten komen. Het is gewoon zo naar als je er alles aan gedaan hebt en dan blijkt dat het eigenlijk niet kan.
Nachtvoedingen zijn inderdaad zwaar Crownless. Ik zou ook zo graag weer eens wat langer willen slapen als een uur of 3 aan een stuk.
Seksleven, tja wat is dat? Of je moet eens per maand relatief anneke seks leuk vinden, maar verder komen wij ook niet. Borstvoeding voelt niet sexy inderdaad. Ik leg me er maar bij neer.
Nachtvoedingen zijn inderdaad zwaar Crownless. Ik zou ook zo graag weer eens wat langer willen slapen als een uur of 3 aan een stuk.
Seksleven, tja wat is dat? Of je moet eens per maand relatief anneke seks leuk vinden, maar verder komen wij ook niet. Borstvoeding voelt niet sexy inderdaad. Ik leg me er maar bij neer.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
- kitten
Letterlijk zeggen. Ik heb daar geen zin in en ik wil graag dat je ophoudt met hinten. Ik ben te moe, want we hebben een baby.Crownless schreef:Ik heb gewoon echt geen zin in seks. Laat staan spelen.
Iemand tips?
Het komt wel weer goed.
Jeetje, wat een rotnieuws!lunaaa schreef:Mijn borsten zijn onderontwikkeld, dat is o.a. te zien/voelen doordat er geen melkklieren te voelen waren op plekken waar die normaal wel zitten (ik had drie uur daarvoor voor het laatst gekolfd).

Wat je kolft hoef je niet per se af te bouwen natuurlijk. Want dat beetje dat je hebt, heb je wel. Als je er vanaf wil dan is het simpel, niet meer kolven. Of toch zo min mogelijk, alleen om de stuwing minder oncomfortabel te maken. Als het er niet uit gehaald wordt, wordt het op den duur ook niet meer aangemaakt. Maar ik wilde in ieder geval gezegd hebben dat het niet moet.

- eireann
- Site Admin
Wat enorm rot lunaaa, wel fijn dat er een duidelijke oorzaak is, maar bleh. stom!
Crownless, naar bryan zou ik antwoorden 'ik mis het ook schat, maar ik heb er nog geen energie voor'
Crownless, naar bryan zou ik antwoorden 'ik mis het ook schat, maar ik heb er nog geen energie voor'
**Self Rescuing Princess**
- eireann
- Site Admin
Inmiddels gesprek met baas gehad, was fijn gesprek. Hij weet alleen nog niet of ik verlengd ga worden of niet. Hangt van een mogelijke organisatie wijziging af waarvan de keuze nog niet gemaakt is.
Heb gister een stapeltje gastouderburos en 2 kinderdagverblijven aangeschreven. Het lijkt niet zo veel uit te maken dat ik nog niet weet wat ik nodig heb; er zijn geen gruwelijke wachtlijsten. In het ergste geval wordt het een gastouder in een buitenwijk ipv dichtbij huis. Maar dat komt dus wel goed.
Ook ingeschreven voor de cursus 'hypnobirthing' hier in de buurt en de babykamer nog een stukje verder leeggeruimd.
Heb gister een stapeltje gastouderburos en 2 kinderdagverblijven aangeschreven. Het lijkt niet zo veel uit te maken dat ik nog niet weet wat ik nodig heb; er zijn geen gruwelijke wachtlijsten. In het ergste geval wordt het een gastouder in een buitenwijk ipv dichtbij huis. Maar dat komt dus wel goed.
Ook ingeschreven voor de cursus 'hypnobirthing' hier in de buurt en de babykamer nog een stukje verder leeggeruimd.
- lunaaa
@kitten: weet ik, maar iedere drie uur kolven en voeden vind ik behoorlijk pittig in m'n eentje. En vanaf volgende week sta ik er overdag weer alleen voor.
Vandaag ook alleen thuis trouwens en na de emotionele dag gisteren, heb ik vandaag een bijslaap- en knuffeldagje. Ik kom het bed vanmiddag wel een keer uit.
Anne: goed bezig! Op ons kdv waren inderdaad ook nauwelijks wachtlijsten, volgens mij alleen voor de donderdag. Dus komt vast goed!
Vandaag ook alleen thuis trouwens en na de emotionele dag gisteren, heb ik vandaag een bijslaap- en knuffeldagje. Ik kom het bed vanmiddag wel een keer uit.

Anne: goed bezig! Op ons kdv waren inderdaad ook nauwelijks wachtlijsten, volgens mij alleen voor de donderdag. Dus komt vast goed!
- eireann
- Site Admin
knuffeldagje klinkt als een goede tegenhanger voor de dag van gister 

-
Knuffel lunaaa! Ik vind je stoer! Goed dat je professionele hulp hebt ingeschakeld en jammer dat moeder natuur ergens een steekje heeft laten vallen.
Maakt jou geen minder goede mamma, en jouw borsten zijn ook heus geen prutborsten!
Knuffeldagje vandaag klinkt als superfijn. Ik ga jullie van de week even bellen/appen, want ik heb superveel zin om jullie & mini te zien, veel te lang geleden.
Maakt jou geen minder goede mamma, en jouw borsten zijn ook heus geen prutborsten!
Knuffeldagje vandaag klinkt als superfijn. Ik ga jullie van de week even bellen/appen, want ik heb superveel zin om jullie & mini te zien, veel te lang geleden.
- Sabrina
Knuffels lunaaa, dat lijkt me echt zó naar gewoon.
Maar wel heel goed dat je er een lactatiekundige bijgehaald hebt, en je hebt het geprobeerd! Hopelijk hielp het knuffeldagje een beetje. 

"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
- Yara
Hoe voel je je nu lunaaa?
Hoe is het met de zwangeren?
Hier even juichen voor mijn nacht! Voor het eerst in een half jaar (sinds R geboren is dus) 6 uur geslapen en na een voeding nog 2 1/2 door. Zo fijn, zeker met vandaag de verjaardag van C vieren. Mijn borsten doen alleen wel pijn, die zijn dit niet gewend.
Hoe is het met de zwangeren?
Hier even juichen voor mijn nacht! Voor het eerst in een half jaar (sinds R geboren is dus) 6 uur geslapen en na een voeding nog 2 1/2 door. Zo fijn, zeker met vandaag de verjaardag van C vieren. Mijn borsten doen alleen wel pijn, die zijn dit niet gewend.
Dance like nobody is watching
- lunaaa
Gefeliciteerd nog met C!
Hier gaat ie wel weer. Ik kolf 1 a 2 keer per dag de spanning eraf, heb soms een huilbui, maar geniet van de rest. T. is de liefste, meestal een hele rustige baby, alleen vannacht was ie aan het spoken. Zal ie vast nog vaker gaan doen.
Hier gaat ie wel weer. Ik kolf 1 a 2 keer per dag de spanning eraf, heb soms een huilbui, maar geniet van de rest. T. is de liefste, meestal een hele rustige baby, alleen vannacht was ie aan het spoken. Zal ie vast nog vaker gaan doen.

- Sabrina
Nog gefeliciteerd met de verjaardag van C, Yara!! En wat lekker dat je een goede nacht hebt kunnen pakken!
Fijn dat het bij jou ook iets beter gaat lunaaa!
Hier gisteren even flink geschrokken. Ik realiseerde me ineens dat ik Babydraak de hele dag nog niet gevoeld had, dus we gingen eerst maar wat proberen contact te maken door een beetje op m'n buik te duwen, maar baby had er geen zin in. Paar uur later nog steeds geen succes, dus toen toch maar zh gebeld en ik kon meteen langskomen. Lig je ineens op een verloskamer aan de CTG-machine.
Gelukkig was de uitslag goed, en zag ook de echo er goed uit, maar alsnog zat en zit de schrik er hier goed in. Wat dan wel weer heel fijn was, was dat in het zh heel erg benadrukt werd dat het goed was dat we gebeld hebben en we dat volgende keer gewoon weer moeten doen, want wij weten natuurlijk niet of het niets is of dat er echt iets aan de hand is.
Dinsdag weer groeiecho en ook meteen 32w-controle bij de gynaecoloog en afspraak met de verpleegkundige om mijn geboorteplan te bespreken, dus het komt allemaal wel steeds dichterbij.
Fijn dat het bij jou ook iets beter gaat lunaaa!

Hier gisteren even flink geschrokken. Ik realiseerde me ineens dat ik Babydraak de hele dag nog niet gevoeld had, dus we gingen eerst maar wat proberen contact te maken door een beetje op m'n buik te duwen, maar baby had er geen zin in. Paar uur later nog steeds geen succes, dus toen toch maar zh gebeld en ik kon meteen langskomen. Lig je ineens op een verloskamer aan de CTG-machine.

Dinsdag weer groeiecho en ook meteen 32w-controle bij de gynaecoloog en afspraak met de verpleegkundige om mijn geboorteplan te bespreken, dus het komt allemaal wel steeds dichterbij.

"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You