WS valt af!
Re: WS valt af!
/offtopic
Over die corticosteroiden nog: als je ze op lange termijn moet nemen (yay astma), hebben ze inderdaad wel vervelende bijwerkingen. Nu met gebruik van lokale toediening zijn die bijwerkingen stukken minder las ik ergens. Dus inhalator =lokale toediening.
Verder nog een linkje gevonden met algemeen wat uitleg:
http://www.astrazeneca.nl/patienteninfo ... gen/astma/
Over die corticosteroiden nog: als je ze op lange termijn moet nemen (yay astma), hebben ze inderdaad wel vervelende bijwerkingen. Nu met gebruik van lokale toediening zijn die bijwerkingen stukken minder las ik ergens. Dus inhalator =lokale toediening.
Verder nog een linkje gevonden met algemeen wat uitleg:
http://www.astrazeneca.nl/patienteninfo ... gen/astma/
- tessie
- Contacteer:
En, hoe gaat het met alle afvallers?
Hier gaat het goed, en makkelijk, maar ben dan ook pas vier dagen bezig he
Geloof alleen dat het vandaag de hele dag blijft regenen, dus ipv een stukje buiten wandelen net maar even Wii fit gedaan. Was ook best wel leuk eigenlijk. Al is het natuurlijk beter om ook gewoon even buiten te zijn, maar met 2 kids in de regen zie ik ff niet zitten hoor, dus dan maar zo
Hier gaat het goed, en makkelijk, maar ben dan ook pas vier dagen bezig he

Geloof alleen dat het vandaag de hele dag blijft regenen, dus ipv een stukje buiten wandelen net maar even Wii fit gedaan. Was ook best wel leuk eigenlijk. Al is het natuurlijk beter om ook gewoon even buiten te zijn, maar met 2 kids in de regen zie ik ff niet zitten hoor, dus dan maar zo

vandaag even moeilijk. Heb de hele tijd zin in lekker dingen, die beslist niet goed zijn. Dus probeer nu maar zoveel mogelijk te drinken en hopen dat de aandrang naar koekjes en chocolade (of chocoladekoekjes) voorbij gaat.
- madeleine
zo.. weegdag.. 77.5 dat is -0.4 kg. da's toch weer wat. Het leuke was dat ik van de week mijn spijkerbroek-die-net-uit-de-droger-komt uit kon trekken zonder 'm open te maken...
Life hurts! (thank God i'm a masochist)
- cinderella
Gister toch maar een nieuwe weegschaal gekocht. Dus vanaf woensdag doe ik weer mee met wegen.
toen doet er nu niet meer toe
Een linkje over afvallen én bewegen > http://www.nu.nl/gezondheid/2416766/afv ... minst.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Afgelopen week stukken minder gegeten, 3 uur gesport en in het weekend geklusd. Het jammere is dat ik op dit moment het nodige aan mijn hoofd heb waardoor ik wel onregelmatig eet en niet echt de aandacht en tijd kan besteden aan mezelf. Op dit moment even andere prioriteiten en kan niet alles tegelijk (krijg je van die vallende bordjes enzo).
Afgelopen week stukken minder gegeten, 3 uur gesport en in het weekend geklusd. Het jammere is dat ik op dit moment het nodige aan mijn hoofd heb waardoor ik wel onregelmatig eet en niet echt de aandacht en tijd kan besteden aan mezelf. Op dit moment even andere prioriteiten en kan niet alles tegelijk (krijg je van die vallende bordjes enzo).
Mijn voornemen is om niet meer wekelijks te wegen, maar nog maar tweewekelijks. Dus ik zal iets minder vaak te zien zijn in dit topic.
- kitten
Briljante conclusie zeg! Mensen die minder bewegen willen vaker afvallen (lees: hebben vaker overgewicht). Significant! Geniaal!mej.s schreef:Een linkje over afvallen én bewegen > http://www.nu.nl/gezondheid/2416766/afv ... minst.html" onclick="window.open(this.href);return false;
@nijntje: waarom ga je minder wegen? Denk je dat dat beter gaat?
Ik merk ik mij nu stoor aan de natuurlijk variatie. Aan het feit dat ik door m'n cyclus heen best veel variatie heb. En dat motiveert niet. En om mijzelf wel gemotiveerd te houden om gezond bezit te blijven ga ik dus minder vaak wegen. Dan heb ik beter zicht op de resultaten. En een betere motivatie om vol te houden. Klinkt krom? Vast wel, maar voor mij werkt dat volgens mij beter.
Oh, en voor deze week al 3 afspraken staan om te sporten dus ik voldoe niet aan het onderzoek
Oh, en voor deze week al 3 afspraken staan om te sporten dus ik voldoe niet aan het onderzoek

- kitten
Het blijven momentopnamen. Ik kan me goed voorstellen dat het werkt, maar laat je niet uit het veld slaan als je eens in de week net op een ongunstig moment slaat!
Ook: maak er eens een grafiekje van. Succesgrafiekjes met cijfers over the long run motiveren ook!

Klopt! Da's zeker waar. Eigenlijk zou ik het liefst eens in de vier weken doen, maar denk dat ik daar van weer net te weinig motivatie uit kan halen om ook op m'n voedingspatroon te blijven letten. Dus vandaar het compromis. En ook, er hoeft niet echt veel meer vanaf. Ik heb m'n doel van onder de 70 komen gehaald. Da's een mooi begin voor 't nieuwe jaar. Ideaal zou ik onder 67 willen, maar de vraag is vooral of dat realistisch is. Dus heeft wekelijks wegen ook minder zin.... Denk ik.
Vooral op gewicht blijven is nu een leuke doel voor de rest van 't jaar. En een haalbare ook nog eens
Vooral op gewicht blijven is nu een leuke doel voor de rest van 't jaar. En een haalbare ook nog eens

- tessie
- Contacteer:
Klinkt als een goed doel nijn! En als je je bij elke 2 weken wegen beter voelt, lekker doen toch.
Hier is de eerste kilo eraf!
Hier is de eerste kilo eraf!

- kitten
Yay!! De eerste die haar streefdoel heeft bereikt!! Gefeliciteerd daarmee nijntje!! 

- eireann
- Site Admin