WS valt af!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
kitten

Re: WS valt af!

Bericht door kitten »

Ik heb de bijeenkomsten nodig voor de motivatie.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

te ver weg is, 'oh morgen ben ik wel braver'

Herkenbaar!
**Self Rescuing Princess**
Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ »

@kitten: "maar ik wil pertinent niet dat mijn kinderen weten dat ik bezig ben met afvallen."

Dit komt op mij over als een heel groot argument om het niet te doen. Waarom mogen je kinderen niet weten dat je bezig bent met afvallen? Ga je daardoor minder aardig voor ze zijn? Ben je bang dat ze je daardoor een slechtere moeder gaan vinden?
Geniet van de positieve momenten.
kitten

Bericht door kitten »

Nee, maar mijn kinderen hebben een normaal, gezond gewicht en ik heb geen enorm overgewicht. Ik wil niet dat ze leren dat het normaal is om voortdurend bezig te zijn met slank zijn en voldoen aan een ideaalbeeld, want dat red je toch nooit. Ik leer ze wel over goede keuzes versus slechte keuzes. Een keertje ongezond mag best. Fruit is gezonder dan koek. Groentes bevatten vitamines en de zon ook (Da's de simpele versie). Maar de nadruk, zeker voor mijn dochters, wil ik ver weg houden van gewicht en dikzijn. Het is best een angst voor me dat zij zich met maatje waaitwegindewind gaan denken dat ze dik zijn en moeten afvallen...
madeleine

Bericht door madeleine »

Kan ik me helemaal voorstellen.. als ik kijk naar foto's uit mijn jeugd, was ik helemaal niet te dik. Ik had wel altijd dat idee. Vervolgens steeds aan het lijnen geweest en weer aan het eten.. Tot ik zo rond mijn 3O ste rond 93 kg schoon aan de haak woog. Als ik een gezonder idee over lijnen en mezelf had gehad, was me heel veel bespaard gebleven. Goed van je dat je dat op dit manier aan pakt Kitten.

Nijn van wat goed dat je je streefgewicht hebt bereikt. Dat geeft een burger moed!
Dreamer: 20 kg in twee maanden, is ongezond. Twee maanden shakes drinken ook. Waarschijnlijk ben je over drie maanden 5 kilo zwaarder dan dat je nu bent. Doe het rustig aan joh.. veel sex helpt ook.. (3 ons per keer, heb ik ook eens uitgewogen ;) ) Een halve kilo per week is ongeveer reeel, kijk eens op de site van het voedingscentrum ...
Life hurts! (thank God i'm a masochist)
mej.s

Bericht door mej.s »

3 ons per keer. Goh, dan zou ik intussen megaslank moeten zijn :hypocrite: :mrgreen: .
(of te wel, ik geloof het niet zo)

Wat ik vanmorgen las in NRC Next is dat een nacht doorhalen net zoveel energie kost als 3 kilometer lopen.
Als ik dat nou eens zou combineren met een dolle avond sex en BDSM schiet het sneller op dan nu, LOL.
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Ik bungel ergens rond de 101, dus 9 kilo kwijt :). Voor mijn uiteindelijke streefgewicht (in de verre, verre toekomst) heb ik nog wel wat te gaan, maar mijn streven was 105 aan het einde van het jaar, en toen woog ik 102, dus die ruimschoots gehaald! Als ik nu weer wat minder ziek ben, ga ik wel weer 'ns kijken wat ik weeg :).

Yay voor nijntje en leonietje! En ook yay voor kitten, ik vind het echt awesome dat je je kinderen zo wilt beschermen voor het vreselijke "Ik moet altijd slanker"-beeld wat de maatschappij zo heerlijk aan kinderen op kan leggen these days. Echt heel bewonderenswaardig, respect!
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Wever

Bericht door Wever »

@Dreamer: ik bedacht me ook: hoe combineer je dat crisisdieet met je brandweermanjob? Misschien dat het wel lukt om zo snel zo veel af te vallen (ik ken het dieet niet), maar buiten het jojo-effect nadien vrees ik ook dat je conditie eronder gaat lijden (en iemand uit een brandend gebouw kunnen slepen lijkt me bv. iets waarvoor je genoeg reservecalorieën wil hebben).

Bij mij klaagde mijn wiigschaal gisteren. Ik heb m'n eerste doelstelling (-2 kg) weliswaar gehaald, maar te snel (9 dagen). Het ding probeert iets van een -1.4 kg per 2 weken aan te raden, en ik ben geneigd het gelijk te geven (nu loop ik wat voor omdat al dat lekkers van vorige eindjaarsfeesten uit mijn systeem moest).

madeleine schreef:veel sex helpt ook.. (3 ons per keer, heb ik ook eens uitgewogen ;) )
...en de prijs van beste openingszin gaat naar...*tromgeroffel*

"Hay, beebe. Zin om te gaan lijnen? Afbeelding "
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

madeleine schreef:Kan ik me helemaal voorstellen.. als ik kijk naar foto's uit mijn jeugd, was ik helemaal niet te dik. Ik had wel altijd dat idee. Vervolgens steeds aan het lijnen geweest en weer aan het eten.. Tot ik zo rond mijn 3O ste rond 93 kg schoon aan de haak woog. Als ik een gezonder idee over lijnen en mezelf had gehad, was me heel veel bespaard gebleven. Goed van je dat je dat op dit manier aan pakt Kitten.
+1. Toen ik een puber was, dacht ik dat ik te dik was, terwijl ik toen met maatje 40 een prachtig figuur had.
Ik zou zo graag weer terug willen naar hoe ik toen was...

Dat beeld kwam overigens absoluut niet van mijn moeder, maar meer van de kinderen/jongeren om mij heen. Volgens die maatstaven was ik te dik, en welke puber is daar nou niet ontvankelijk voor... :frusty:
MILF :grin_ani:
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Die kan ik trouwens ook pluséénen. Ik had als 15-jarige maat 40/42, een gezond gewicht, en ik voelde me toen al veel te dik. Combined effort van moeder, broer en leeftijdsgenoten. Ik ben serieus nu, met een maat 46, gelukkiger met m'n lichaam dan ik toen was! Dus je kids een beter beeld meegeven, vind ik echt wel heel veel waard.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
nijntje

Bericht door nijntje »

Go kitten :static: Ook al betekent het misschien dat je eigen streven nu later gehaald wordt, ik vind dat je een verstandige keuze maakt door je kinderen niet met hun neus op jou lijnen te drukken. :static:
mej.s

Bericht door mej.s »

Deels eens met kitten. Dat je je kinderen er niet mee wil belasten is prima. Maar je mag je eigen doelstellingen niet ten koste laten gaan omdat je je kinderen wil beschermen. Je bent er immers als vrouw en partner van jongetje ook nog. Cijfer je niet weg omwille van je kinderen. Dat is op lange termijn ook niet goed. Wat ik al eerder schreef, ik ken mijn moeder niet anders dan lijnen en nu ze sinds een paar jaar suiker heeft is het nog steeds opletten met eten (maar ze dit dus weigert met alle gevolgen van dien). Totdat ik kreeg te horen op mijn 19e dat mijn erfelijke darmkanker zulke vormen had aangenomen dat ik nu wel er aan geopereerd moest en kreeg daarmee problemen. Psychische en daar ben ik eigenlijk niet meer vanaf gekomen door alles wat er daarmee samenhangt in de afgelopen 20 jaar. Voordat ik geopereerd werd had ik maatje 40.

Je kunt je kinderen ook op een normale manier laten zien dat je tobt met een paar kilo'tjes meer en ze iets meegeven dat niet iedereen van nature slank is of op een gezond gewicht. Mijn dochter is een lange lat en slank waar ik echt bang was dat ze net zoals ik zou worden met getob en gedoe. Het is nu met de pubertijd helemaal goed gekomen en ik heb een zorg minder. En mijn kilo's teveel blijft bespreekbaar in huis, ook met mijn vriend die ook geen grammetje vet heeft (soms is het leven oneerlijk hihi).
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Sowieso lijkt het me kittens eigen keuze wat ze aan haar kids wil meegeven :) maar laat die kinderen (mijn mening!) alsjeblieft gewoon kind zijn, zonder dat ze direct mogelijke gewichtsproblemen en dergelijke shit in hun gezichtsveld krijgen. Daar hoeven die kinderen zich nog helemaal niet mee bezig te houden vind ik, laat ze maar bezig zijn met gezonde voeding at the most en het verschil snappen tussen chips en een appel, maar nee, ik zou het hele "Sommige mensen hebben geen perfect gewicht van zichzelf en gaan daarom afvallen of aankomen en dat is niet erg" en blablabla niet direct over m'n kinderen uitstorten.
puppie

Bericht door puppie »

Nee laten we ze vooral weg houden van eventuele gewichtsproblemen, maar als ze even een kijkje willen nemen op de sm zolder van pa en ma dan hoeft er geen slot op en is er niemand hier die dat raar vind...
Over het kind laten zijn zeg :roll:
Wever

Bericht door Wever »

puppie schreef:Nee laten we ze vooral weg houden van eventuele gewichtsproblemen, maar als ze even een kijkje willen nemen op de sm zolder van pa en ma dan hoeft er geen slot op en is er niemand hier die dat raar vind...
:confused:
Euh...dat gaat over verschillende dingen, puppie. En ik denk dat je wat snel bent met je aanname (ik gok dat net de meeste ouders hun bdsm-spullen achter slot en grendel bewaren).

Meer on-topic: moet afvallen eigenlijk met problemen gepaard gaan? Het lijkt me geen ramp als je kinderen merken dat je vaker water drinkt of dat je al eens vegetarische burgers i.p.v. echte op het menu zet. Of dat je vaker dan vroeger uitstapjes naar het zwembad plant.

Ik weet niet in welke mate kinderen tegenwoordig beïnvloedt worden door onhaalbare ideaalbeelden (ondanks Geronimo Stilton willen de meeste kinderen geen muis worden). Maar het enige echte probleem dat ik kan bedenken is dat het moeilijk wordt om uit te leggen dat zij hun bord moeten leeg eten terwijl je voor jezelf veel kleinere porties inschept.
Plaats reactie