Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
tessie
Contacteer:

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door tessie »

Ik heb zo'n plastic ding van ikea, waar je eigenlijk lege plastic tasjes in moet doen. En die heb ik dan weer in de meterkast met al mijn rollen kadopapier er in. Ik heb een beetje een tik met kadopapier en koop dat echt te vaak haha :D
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

achter de cv radiatoren, blijven ze liggen op de beugels die de radiator op zn plek houdt
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
JJV

Bericht door JJV »

Droogt t daar niet van uit phe? Moeilijker vouwen, eerder scheuren.. Verkleuren zelfs?

Of is t een radiator die uit staat?
~\v/~
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

hier staan radiotoren hooguit 1 of 2 dagen per jaar aan, dus dat kan geen kwaad
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
tijgie{K}

Bericht door tijgie{K} »

tippi schreef: 21 okt 2019, 15:45 Hoe bewaren jullie rollen cadeaupapier? Wat ik ook probeer, het past nergens normaal in en wordt dus altijd een zooitje!
Bij mij liggen ze op het smalle stukje grond tussen mijn bureau en de muur.
All people smile in the same language.

We are angels with but one wing, and to fly we must embrace each other

Impotence: Nature's way of saying "No hard feelings".

puppie

Bericht door puppie »

tessie schreef: 21 okt 2019, 23:21 Ik heb zo'n plastic ding van ikea, waar je eigenlijk lege plastic tasjes in moet doen. En die heb ik dan weer in de meterkast met al mijn rollen kadopapier er in. Ik heb een beetje een tik met kadopapier en koop dat echt te vaak haha :D
Zo bewaarde ik het ook, ideaal!
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Advies gevraagd! De vaatwasser lijkt niet meer te maken. Dus we zijn ons nu aan het beraden op een vervangend model. Even aan het kijken of dat een tweedehandsje wordt, of een nieuwe uit de winkel. Ik nijg naar het eerste, maar dat maakt vergelijken en features uitzoeken wat moeilijker. Zijn er nog dingen waarvan jullie zeggen 'let daar op', of 'neem dat absoluut niet'? Alle inzichten welkom!

Edit: Bijvoorbeeld de keus tussen een besteklade of een bestekmandje. Is het één handiger dan het andere? Een timer voor uitgestelde start is misschien ook wel handig, qua daluren tarief van electra. Zuinig is altijd fijner, maar als hij vooral 'per uur' zuiniger is en er dan veel langer over doet schiet het ook niet op. Bij ons staat hij in de bijkeuken, dus we moeten altijd wat verder lopen met in-& uitruimen, maar geluid is minder een issue dan als hij in de woonkeuken staat, I guess. Nou ja, zo maar wat dingen waar ik aan denk, dus.
chell

Bericht door chell »

Ik háát besteklades. Maar dat is wel echt persoonlijke voorkeur, want er zijn legio mensen die het juist superhandig vinden. Ik vind het irritant dat ik alles er zo netjes in moet leggen en gooi het liever gewoon flats in zo'n mandje. Van onze huidige vaatwasser vind ik het vervelend dat ik in de onderste la niks neer kan klappen en hem gedeeltelijk plat kan maken. Ik heb dus altijd die uitstekende stokjes om borden enzo tussen te zetten, waar ik dan ook m'n ovenschalen op moet positioneren. Onhandig.

Uitgestelde start kan handig zijn, wij gebruikten dat in ons oude huis om hem 's morgens of onder werktijd te laten draaien ipv 's avonds laat of 's nachts (ivm herrie naar de onderburen), maar het zou voor mij geen dealbreaker zijn (ik hou niet zoveel rekening met dal/piektarief).

Tweedehands kan natuurlijk prima, maar ik zou wel goed op het energielabel letten. Het voordeel van een modern apparaat is dat ze doorgaans allemaal veel zuiniger zijn, dus in dat opzicht kan nieuw wel lonen.
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Thanks! Bruikbare info. :) Besteklades lijken idd wel 'love it or hate it' te zijn. Energie en water zijn idd wel twee eigenschappen waar ik naar zit te kijken. Ik heb net een berichtje op marktplaats gestuurd voor een vrij nieuwe van een 'goed' merk. Wel 'maar' A+ zuinig, en in de reviews zijn mensen wisselend blij met de indeling (met mandje) en het droogresultaat, maar hij zal allicht niet slechter zijn dan wat we nu hebben en wel een stuk stiller, dus als dit 'm inderdaad wordt, zullen we gaan merken of we er blij van worden of dat het dagelijkse irritatie oplevert. :D

Ik denk dat we die timer wel gewoontematig zullen gaan gebruiken, daltarief is fijn voor onze portemonnee en fijn voor de koelingscapaciteit van de energiebedrijven, dus dat is een kwestie van op de knop drukken als we hem na het eten aanzetten. Dat scheelt dan ook weer met de energiekost.
MrEd

Bericht door MrEd »

ik heb er een bij otto vandaan, maar dat is er een voor kleine huishoudens (222 euro) erg stil en zuinig A+
Niet het geweld maar
Het goede vernietigt het kwaad
tolstoi
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Oh, dat klinkt ook wel als een goeie deal. Ik ben wel weer voor een 'standaard' grootte gegaan. We zijn maar met twee, maar koken toch vaak vooruit voor meerdere dagen of vriezer, dus ik kom wel aan de potten en pannen en kommetjes en borden om hem vol te krijgen. ;)
kitten

Bericht door kitten »

Ik hou inderdaad van de bestekla. Ik hou veel meer plek over onderin, zo'n mandje neemt toch best plek in. En het uitruimen gaat veel sneller, als je alle messen naast elkaar legt en alle lepels naast elkaar enz. Dan grijp je in één keer alle messen eruit om in hun vakje te doen. Maar goed, die tijd ben je dan kwijt bij het inrichten, dus netto is dat geen winst. De ruimte wel. En omdat ze allemaal separaat liggen, blijft er minder tussen hangen, sliertjes spinazie oid. Tenminste, die indruk heb ik. Bij ons was het geen keuze, ik had altijd mandje en in dit huis zat een inbouw.

Verder heeft deze een hoge en een lage stand van de bovenste mand. Dat is ook fijn. We hebben het niet vaak nodig, maar hij kan dus verzet worden voor hoge mokken of juist grote borden.
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Verstelbare mandje heeft mijn marktplaats-vondst ook! Lijkt me idd wel handig.
leonietje

Bericht door leonietje »

Ik haat de bestek la. Ja het uitruimen gaat misschien sneller maar ik haat het om het vieze bestek netjes neer te leggen en mn handen onder de vieze etensresten te krijgen. En dan heb je alles netjes bij elkaar liggen en dan blijkt er nog wat bestek door de woonkamer te zwerven en ligt het toch niet netjes bij elkaar. Dan ben ik liever langer bezig met opruimen van schoon bestek. Je hebt ook mandjes die je in elke hoek van de vaatwasser kunt zetten net waar het uitkomt. Dat lijkt me wel handig.
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Ik ben #TeamSorbo. Niet uit vrije wil, afwasmachine is bijna op zich al een reden om te verhuizen.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Plaats reactie