Kant en klaar ingevroren voer op basis van vers vlees. Ik gebruikte barf & kvv door elkaar heen, maar eigenlijk wordt het één dus gebruikt voor een soort ingevroren 'worst' van redelijk fijngehakt/gemalen vlees, en het andere is als je de losse onderdelen zelf geeft. Wij hadden ook meestal kant-en-klare versie, hoewel de hond & kat een stuk runderhart 'zo' ook wel heel lekker vonden.
Onze dierenarts destijds wist er dan weer helemaal niets van. Die raadde nog eiwitarm voer voor oudere katten aan, hoewel dat echt inmiddels helemaal achterhaald is.
Bij menselijke geneeskunde zit er iets van tussen de 10 & 30 jaar tussen een inzicht wat veranderd op basis van onderzoek, en dat artsen het in de praktijk toepassen. En die 'update' rolt ook niet gelijkmatig uit over alle artsen en ziekenhuizen, als het eindelijk begint te komen. Ik weet niet hoe dat voor veterinaire artsen is, maar ik vermoed dat het ongeveer hetzelfde werkt.
Wat betreft anti-vaxxers voor katten: mijn huidige dierenarts raadt aan alleen te hervaccineren als het nodig is, eventueel op basis van een antilichamen test. Omdat katten dus
wel vaak (kwaadaardige) tumoren ontwikkelen op de plek waar gevaccineerd wordt. (En PetMD is dus een hartstikke mainstream website, geen internet gekkies.

Voor meer info, kijk maar hier op
Wikipedia, ja het is Wikipedia, maar geeft wel een goeie overview.) Sommige dierenartsen zijn zelfs begonnen om katten in de staart te vaccineren, omdat je die nog kunt amputeren om de kat te redden, als het nodig is.
Er staat zeker ook een hoop onzin op het internet en het is soms moeilijk om het kaf van het koren te scheiden. Maar om dan maar terug te gaan naar artsen blind vertrouwen, is denk ik niet de oplossing. Het zijn ook maar mensen met blinde vlekken en stokpaardjes die werken binnen een systeem wat niet echt gebouwd is op aanpassen op basis van voortschrijdend inzicht. Nog afgezien van dat je gewoon een meer behoudende of een meer progressieve arts kun treffen, en dat kan zelfs verschillen per onderwerp.