Plaatjes!

Moet ik hier nou een beschrijving van Humor neerzetten?
Plaats reactie
kitten

Re: Plaatjes!

Bericht door kitten »

Afbeelding
Guardian_s

Bericht door Guardian_s »

Tja, dat is ook een manier om het te vertellen :)

En hoe beschrijf je dan een "wipboeket"?
Please let these plants genitals be an indication of my intentions to have intercourse with you?
Softy52

Bericht door Softy52 »

Very nerdy.
kitten

Bericht door kitten »

Afbeelding
Guardian_s

Bericht door Guardian_s »

Proest ...
Rauw Beestje

Bericht door Rauw Beestje »

:schater:
kitten

Bericht door kitten »

facebook_-1557229148_original.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Laat me raden, dit is een reclameposter van dove? Ik irriteer me een beetje aan die dove real beauty campaign, want als je kijkt naar die reclames zijn het nog steeds dunne vrouwen met een perfecte bruine huid en een tandpasta glimlach. Misschien iets dikker dan de anorectische modellen waar ze hier mee vergelijken, ja.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
pluis

Bericht door pluis »

Het is best behoorlijk onbeschoft om mensen waar je niets van weet te omschrijven als 'anorectisch'.

Sommige mensen vinden het net zo moielijk om gewicht vast te houden (of aan te komen) als anderen het vinden om af te vallen.
kitten

Bericht door kitten »

Ja, maar de Victoria's Secret catalogus wordt niet gevuld met dames die hun best doen om toch wat aan te komen...

Ik vind de Dove campagne wel goed. Als je kijkt naar de dames in de Dove foto, die hebben "gewoon" gezond gewicht tot licht overgewicht. Je moet namelijk ook niet gaan adverteren met obesitas als schoonheidsideaal en de dames op de Dove foto voldoen daaraan. Even ter vergelijking, deze foto van mij is vrij recent. Dus ik zal op deze foto ongeveer 2 kg van obesitas af zitten. Als de dames op de Dove foto dikker waren geweest, dan ga je dus wel obesitas als schoonheidsideaal neerzetten en dat vind ik net zo fout als het ondergewicht van de Victoria's Secret dames.
Voleuse

Bericht door Voleuse »

@pluis. Ja dat weet ik, ik ben een van die mensen. Ga me nou alsjeblieft niet afrekenen op het gebruik van een woord, ik had net zo goed 'veel te dun' kunnen zeggen. Ik bedoel gewoon dat deze vergelijking wel erg oneerlijk is en dove wel in een erg voordelig licht zet.

@kitten: In het plaatje wat jij post zitten inderdaad normale vrouwen. Maar als je bijvoorbeeld naar de dove homepage gaat http://www.nl.dove.com/nl/" onclick="window.open(this.href);return false;, dan staat er gewoon een dun model. En ook bijvoorbeeld in deze reclame: http://www.nl.dove.com/nl/Tips-and-Tool ... enten.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;. Dus ik heb een beetje het idee dat ze zichzelf een image hebben aangemeten dat ze 'voor echte vrouwen zijn', maar vervolgens gewoon met hetzelfde doorgaan terwijl heel vrouwelijk Nederland staat te jubelen dat dove toch zo voor echte vrouwen is.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
JerryM

Bericht door JerryM »

Het kan ook een samengesteld plaatje van iemand anders zijn, om het contrast zichtbaar te maken. Beide campagnes zijn al een paar jaar bezig.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
pluis

Bericht door pluis »

kitten schreef:Ja, maar de Victoria's Secret catalogus wordt niet gevuld met dames die hun best doen om toch wat aan te komen...
Het gaat me niet om het beleid van Victoria's Secret, het gaat me om de mensen die daar op die foto staan. Het is niet respectvol om iemand die je niet kent van een eetstoornis te beschuldigen omdat ze toevallig dun zijn

Ter vergelijking: als ik over willekeurige dikke mensen zou zeggen dat ze enorme vreetzakken zijn, dan is dat ook onbeschoft.

@ Voleuse
Ga me nou alsjeblieft niet afrekenen op het gebruik van een woord
Als je een woord gebruikt dat onterecht en onnodig kwetsend is, dan wijs ik je daar op. Ik kan misschien wel begrijpen dat je het niet kwaad bedoeld, maar voor iemand anders kan zo'n woord enorm pijnlijk of triggerend zijn. Omdat ik er eigenlijk op reken dat dat niet is wat je wilt bereiken, zeg ik er wat van.

Verder: die foto's zijn onderdeel van een marketingcampagne, wat verwacht je anders? Dove is een bedrijf. Een bedrijf geeft niet om mensen, dat geeft om geld verdienen.
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Ik vind die van Dove wel mooi, ik word er wel blij van om wat meer gemiddelde vrouwen te zien. Zo onder die van Victoria's Secret zie je ook wel heel goed hoe ver van het gemiddelde die beelden zijn. Maar ik ben het ook wel met Voleuse eens dat het toch nog wel heel erg een glamourbeeld is, alle dames in het plaatje hebben toch wel een beetje hetzelfde figuur en hetzelfde gewicht. Ik had er ook wel graag een dikker of juist een dunner model tussen gezien. Ik vind niet dat je moet hoeven wachten tot je op je ideale gewicht bent, voor je jezelf mooi mag vinden of mooi gevonden mag worden.

Maar goed, als je echt een diverser plaatje maakt, ga je denk ik sneller de modellen kritisch met elkaar vergelijken, dus misschien brengt dit de boodschap toch beter over.

@Pluis Technisch is er een verschil tussen anorexie (gebrek aan eetlust, door welke oorzaak dan ook) en anorexia nervosa, de eetstoornis. Maar een ander woord was hier waarschijnlijk wel neutraler geweest.
kitten

Bericht door kitten »

Ravelijne schreef:Ik vind niet dat je moet hoeven wachten tot je op je ideale gewicht bent, voor je jezelf mooi mag vinden of mooi gevonden mag worden.
Nee, maar ik vind wel dat het belangrijk is dat de beelden die "we" en "onze kinderen" gevoerd krijgen, een gezond gewicht idealiseren of in ieder geval geen ernstig ondergewicht of obesitas idealiseren. Daarom vind ik die foto van Victoria's secret ronduit stuitend, maar vind ik ook dat Dove niet dikkere dames moet zoeken dan dat ze daar tonen.
Plaats reactie