het beweeg-topic
- skaoot
Re: het beweeg-topic
Vandaag les 18! Op naar de 30!
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
- seleena
Goed bezig allemaal!
Ik mocht deze week niet sporten, maar ik ga het morgen toch eens doen

Don't hide who you are to please others or fit in. Don't let your unique you be blown out.
If you light is ignored by some, remember there are always others who see it or want to see it.
Take me or leave me <3
If you light is ignored by some, remember there are always others who see it or want to see it.
Take me or leave me <3
Succes! En wie weet helpt het als er wat endorfinen vrij komen.shraddah schreef:Goed bezig allemaal!![]()

- seleena
*Knikt heftig* Das zeker de bedoeling.Nala schreef:En wie weet helpt het als er wat endorfinen vrij komen.

Don't hide who you are to please others or fit in. Don't let your unique you be blown out.
Take me or leave me <3
Take me or leave me <3
- skaoot
Ik heb 10 minuten gerend! Nadat ik eerst 8 minuten had gerend en 2 minuten lopen. En daarna nog eens 8 minuten! Woooooot
Nog 11 lessen te gaan.

This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
- lunaaa
Goed bezig!!
- Crownless
Ik ben verdrietig. Vorige week had ik voor het eerst echt gerichte loop oefeningen bij de fysio. En het deed zeer. Ik was in ontkenning want ik wil gewoon kunnen rennen verdomme, maar mijn schenen doen pijn. Springen deed erna pijn. Nu, een week later, doet het nog pijn. Van 5 minuutjes afwisselend 10 meter rennen en dan uitlopen. Mijn rentechniek is ok, mijn beenspieren zijn prima, mijn knieën en enkels zijn stabiel, ik heb goede schoenen, ik heb sportzooltjes, en nog doet het rennen zeer.
En ik krijg langzaam het idee dat het niet meer gaat helpen. Mijn fysio zegt dat er vocht tussen het botvlies en het scheenbeenbot zit en dat 'masseert' hij weg. Met blauwe plekken en helse pijn tot gevolg. Het type pijn waarbij het niet lukt om nog te praten of te ademen. Dat idee. En het helpt niet.
Gisteren zag ik zo op tegen fysiotherapie dat ik me ziek had gemeld. En flink zitten huilen. Ik vind het zo oneerlijk. Ik ben 28, ik ben gezond, ik heb twee jaar geleden een manier van lichaamsbeweging ontdekt waar ik blij van werd voor het eerst en ik kan het niet meer.
Er ligt een verwijzing voor de sportarts klaar bij de huisarts. Ik heb geen idee wat te verwachten. Maar gisteren zei iemand al 'tja, dan is je lichaam niet geschikt voor hardlopen, moet je maar gaan zwemmen of fietsen'. Dat is zo niet hetzelfde. Fietsen is stom want zadelpijn en schaamlippen die in de weg zitten en zwemmen is gedoe. En koud. En gedoe. En chloor. En omkleedcircus. En koud. En vooral veel gedoe.
Gisteren wilde ik mijn hardloopschoenen in de prullenbak gooien. Ze staan nog steeds in de hal. Fucking oneerlijk. En ondertussen zie ik elke dag wel een persoon hardlopen. En zijn mensen hier blij.
En ik vind het oneerlijk. En stom.
En ik krijg langzaam het idee dat het niet meer gaat helpen. Mijn fysio zegt dat er vocht tussen het botvlies en het scheenbeenbot zit en dat 'masseert' hij weg. Met blauwe plekken en helse pijn tot gevolg. Het type pijn waarbij het niet lukt om nog te praten of te ademen. Dat idee. En het helpt niet.
Gisteren zag ik zo op tegen fysiotherapie dat ik me ziek had gemeld. En flink zitten huilen. Ik vind het zo oneerlijk. Ik ben 28, ik ben gezond, ik heb twee jaar geleden een manier van lichaamsbeweging ontdekt waar ik blij van werd voor het eerst en ik kan het niet meer.
Er ligt een verwijzing voor de sportarts klaar bij de huisarts. Ik heb geen idee wat te verwachten. Maar gisteren zei iemand al 'tja, dan is je lichaam niet geschikt voor hardlopen, moet je maar gaan zwemmen of fietsen'. Dat is zo niet hetzelfde. Fietsen is stom want zadelpijn en schaamlippen die in de weg zitten en zwemmen is gedoe. En koud. En gedoe. En chloor. En omkleedcircus. En koud. En vooral veel gedoe.
Gisteren wilde ik mijn hardloopschoenen in de prullenbak gooien. Ze staan nog steeds in de hal. Fucking oneerlijk. En ondertussen zie ik elke dag wel een persoon hardlopen. En zijn mensen hier blij.
En ik vind het oneerlijk. En stom.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Het is ook stom Crownless. Zeker als je het zo graag wilt en je lichaam het gewoon niet toestaat op wat voor manier dan ook. Hopelijk kan de sportarts toch nog wat helpen. Ik duim in ieder geval voor je.
En je hebt gelijk over zwemmen. Het is ook gedoe.
En je hebt gelijk over zwemmen. Het is ook gedoe.
- Daantje
- Contacteer:
Knuffels Crownless! Een lijf dat niet meewerkt is niet leuk en dan maar een andere sport zoeken.... Da's gewoon niet het zelfde.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
- cinderella
Misschien dat ik nu de knuppel in het hoenderhok gooi, maar is skeeleren niet wat, of op ouderwetse rolschaatsen? Ik zou het zelf niet durven, want bang om te vallen.
toen doet er nu niet meer toe
Het is ook oneerlijk. En stom, vooral dat. En nee, het is zo niet hetzelfde om iets anders te zoeken.
Dat vocht wegmasseren is niet fijn inderdaad.
Hopelijk kan die sportarts meer voor je doen!
Dat vocht wegmasseren is niet fijn inderdaad.

Hopelijk kan die sportarts meer voor je doen!
- Ravelijne
Wow, dat klink ongelofelijk pijnlijk. Ik hoop dat de sportarts wat voor je kan betekenen, alleen al een minder pijnlijke behandeling misschien. Is het misschien een idee om een andere rentechniek te proberen? Je techniek is goed, maar misschien dat een andere techniek beter bij jouw botstructuur past. Ik heb van veel mensen gehoord dat ze na een blessure met barefoot running techniek (al dan niet wel met schoenen) wel weer konden rennen, omdat je anders en zachter landt. Geeft ook geen garanties natuurlijk, maar misschien nog de moeite van het onderzoeken waard... Ik hoop in ieder geval dat je gauw minder pijn hebt! *knuffel*
-
- Contacteer:
Die pijn klinkt echt naar! Balen zeg..
Misschien een totaal kansloze tip, maar mocht je fietsen buiten de zadelpijn en het schaamlippen-ongemak verder wel fijn vinden, kan een fietsbroekje met zeem misschien een oplossing zijn tegen die problemen.
Misschien een totaal kansloze tip, maar mocht je fietsen buiten de zadelpijn en het schaamlippen-ongemak verder wel fijn vinden, kan een fietsbroekje met zeem misschien een oplossing zijn tegen die problemen.
- Crownless
Nee, ik vind fietsen stom. Het was als puber makkelijk om van a naar b te komen, maar toen ik een ov kaart had merkte ik dat ik liever de bus nam en maar een flink stuk lopen ofzo. En fietskleren zien er stom uit en wielrenners zij irritante personen die denken dat de weg van hun is. No way dat ik me bij die gelederen ga voegen.
En daarbij vind ik wielrennen (of nog erger, spinning) veel vermoeiender dan rennen. En niet fijn voor mijn rug.
Ik heb het echt geprobeerd hoor, en zo'n broekje maakt verschil, maar het is het niet.
Daarbij ben ik niet op zoek naar oplossingen (skeeleren had ik ook al bedacht en ga kijken of ze nog bij mijn ouders op zolder staan) maar gewoon zeiken en het vervelend en stom vinden.
En daarbij vind ik wielrennen (of nog erger, spinning) veel vermoeiender dan rennen. En niet fijn voor mijn rug.
Ik heb het echt geprobeerd hoor, en zo'n broekje maakt verschil, maar het is het niet.
Daarbij ben ik niet op zoek naar oplossingen (skeeleren had ik ook al bedacht en ga kijken of ze nog bij mijn ouders op zolder staan) maar gewoon zeiken en het vervelend en stom vinden.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!